Ik denk dat het niet makkelijk gaat worden om een huis te vinden. Hier in Den Haag krijg je ook geen urgentie met een zwangerschap. En maatschappelijk werksters kunnen je wel tips geven, maar je ook niet helpen aan een huis. Het lijkt mij verstandig dat je vriend zo snel mogelijk geld gaat verdienen. En jij ook als je dat nog niet deed. Misschien kan je particulier huren maar dat is meestal erg duur en daarvoor moet je vaak heel veel verdienen. Ik zou je in ieder geval inschrijven bij de woningbouw zo snel mogelijk. Je hebt ook soms huizen die verloot worden.
Deze gemeente ook geen urgentie. Ik heb een neef en zijn vriendin is ook zwanger.. Wonen allebei thuis... dus ze zeggen dan doodleuk ga maar bij 1 van de 2 inwonen.. Zij hebben een grote wooncaravan gekocht... En op de grond van zijn ouders neergezet...
Jeetje, wat een gedoe! Heb je er ook over na gedacht dat een baby geld kost? Hoe gaan jullie het doen met uitzet, luiers, eventuele flesvoeding etc. als jij/jullie geen inkomen hebben? Bedoel het niet vervelend, oprecht nieuwsgierig....
Pfoe, nare situatie. Erg stressvol ook. Ik heb zelf een soortgelijke situatie gehad. Mijn vriend en ik konden ook maar geen woning vinden. We hebben het geld wel om de huur te betalen maar geen vast inkomen, en dan kom je nergens aan een woning. We hebben maandenlang alle sites doorgespit en naar een oplossing gezocht. Mijn schoonmoeder wilde garant staan voor de huur. Dit houdt in dat de huur op haar naam staat en mijn vriend en ik de bewoners zijn. De meeste makelaars en coorperaties willen niets weten van zo'n regeling. Je moet maar 3500 euro per maand verdienen anders kom je nergens aan. We hebben gekeken of we een recreatie woning konden kopen en daar konden wonen. Misschien een idee? Uiteindelijk is het ons gelukt via Maxx Vastgoed. Mijn schoonmoeder belde met onze situatie en we kregen een hele fijne vrouw die voor ons haar best ging doen. Zij had een woning voor ons gevonden en ging akkoord met het voorstel van het garant staan. Wij betalen nu maandelijks de huur aan mijn schoonmoeder die de huur aan de huurbaas betaald. Er is altijd wel iets te vinden! Maar je moet echt hard gaan zoeken. En elke dag! Een andere optie is misschien ad-hoc of antikraak. Wel goed opletten want sommige organisaties staan het niet toe dat je met kinderen antikraak woont. Heel erg veel succes! Ik hoop dat het je gaat lukken.