verschrikkelijk vet haar wat kan ik er aan doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Schilderijtje, 12 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hallo dames.

Ik had al een tijdje vettig haar ineens en nu plots vorige week dacht ik oooohh natuurlijk dat komt door de zwangerschap.
    ik heb namelijk altijd heel droog haar en gebruikte altijd cremespoeling en olie. nou is zelfs zo als ik mijn haar enkel met shampoo was en het droogt op het nog steeds hartstikke vies vet is. lijkt wel of ik het vol gesmeerd heb met boter.

nu heb ik weleens gehoord dat wassen met dreft kan helpen . maarja ik ben daar toch een beetje huiverig voor.

iemand andere tips. want dit is echt geen gezicht het ziet er ook heel vies uit.
    ik herken het ook totaal niet van mijn eerste zwangerchap.

2. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Hier ook, ik gebruik Garnier voor vet haar die helpt prima... en anders een rauw ei in je haren smeren moet ook wonderen doen, maar dat is niet mijn voorkeur :p

Was je haar met een ei
    Meng één of twee eieren met wat water.
    Klop het geheel op.
    Masseer het mengsel vijf à tien minuten in je vochtige haar.
    Spoel uit met lauwwarm water.
    Je haar zal niet enkel gereinigd zijn maar ook goed gevoed dankzij de aanwezige proteïne.

3. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    As je je haar wast, wil het helpen om het met vlakke hand te doen.
    Als je je hoofdhuid ook maar een beetje masseert, dan stimuleer je talgklieren. Een goede kapperschampoo tegen vet haar helpt heel goed. Ouderwetse droogshampoo van de drogist doet wonderen

4. Schilderijtje

ik ga het eerst maar een s proberen met shampoo voor vet haar.
    dat ik daar niet eens aan heb gedacht;) word nu al dement hihihi

5. LaDebs

LaDebs Actief lid

6 jan 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Droogspray heet het volgens mij...Ze hebben het bij de Etos in ieder geval :)

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik had het ook ineens deze zwangerschap.
    Gebruik nu de Zwitsal van de kinderen en ik heb er geen last meer van.

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Talkpoeder...

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Ik had het in het begin van mijn zwangerschap ook, en niets hielp er tegen geen enkele shampoo. Op advies van mijn kapster toen toch afwasmiddel gaan gebruiken een tijdje en werkte als een tierelier. Ik gebruikte dasty. Gebruik nu weer gewone shampoo.

9. Mir86

Mir86 Niet meer actief

Zou droogshampoo kopen. Ik heb het zelfde probleem. En als ik dan droogshampoo gebruik (gewoon een soort haarspray) dan is het niet neer vet :)

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ik heb al jaren vet haar helaas
    Alles geprobeerd ! Dure goedkope echt van alles

Mijn moeder heeft 2 weken geleden shampoo van andrelon gekocht voor mij, andrelon natuurlijk puur heet het,

Kost 5 euro voor zo'n fles maar bij mij werkt het !( tot nu toe haha )

11. LittleDove

23 jun 2014
    13
    15
    3
    Huisvrouw
    Overstappen op biologische shampoo. Is veel minder belastend voor de hoofdhuid want de enge chemicalien hebben ze eruit gelaten. Gevolg is dat er veel minder vet wordt geproduceerd ( verwacht geen resultaat na 1x wassen, de situatie moet als het ware 'gereset' worden). Ik heb nu shampoo van The Body Shop en die is echt enorm fijn!

12. leene

leene Lid

8 mrt 2009
    9
    0
    0
    De droogshampoo van de Schwarzkopf. Wit met blauwe spuitbus. Werkt super!

13. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Wat ik fijn vindt is Guhl en dan de 'fris' variant of zoiets. Staat op dat het vetter worden tegengaat en dat vind ik echt te merken.

14. Schilderijtje

heb nu een shampoo geprobeerd voor vet haar van palmolieve. maar het is nog steeds harstikke vet..
    mijn moeder had het nog over een mentholshampoo. van nioxin dacht ik. dat schijnt net als dreft te werken. en dus een laagje van je haar af te halen.

15. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Het gaat meer om de talgproductie op je hoofdhuid, daardoor krijg je vet haar. Redken heeft een hele goede shampoo voor vet haar en overmatige talgproductie. Het is wel belangrijk dat je deze eventjes in laat werken.
    Kost wat, maar uiteindelijk is ie net zo goedkoop als shampoos uit de drogist omdat je er maar heel weinig van nodig hebt.

Redken Scalp Relief Oil Detox Shampoo Vet Haar 300ml - HBB24

16. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Palmolive vind ik troep. Die van Guhl die ik hierboven zei is inderdaad ook met menthol/munt

17. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Ik ben zelf kapster en 11 weken zwanger van mijn tweede. Ik zal niet teveel gekke dingen doen die je anders ook niet doet omdat je haar straks weer moet wennen als je daarmee stopt. Ikzelf gebruik altijd Nioxin. Dat is een merk die de hoofdhuid intensief schoonmaakt en zacht is dus waar je elke dag je haar mee kan wassen. Daarnaast helpt het haaruitval voorkomen wat weer ideaal is voor straks na de bevalling. Nioxin wordt exclusief bij aangesloten kappers verkocht en bestaat uit 6 series. Laat je goed adviseren door de kapper welke van de 6 nummers het best bij je haar past.

18. Ly1

Ly1 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    1.148
    3
    38
    Drenthe
    Grappig zie net dat hij ook al een keer genoemd is. Het is geen kappersprodukt overigens maar een medisch product. Hij zorgt voor een insensief schoon en gezonde hoofdhuid waar haar op zn allerbest kan groeien en versterken.

19. Schilderijtje

ik ken het inderdaad, mijn moeder heeft hem altijd van de kapper:) dus ik ga die van haar eens proberen.

20. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    Inderdaad Palmolive is echt rotzooi.. :(

Deel Deze Pagina