Vandaag mijn eerste echo gehad. Ik zou eigenlijk pas volgende week moeten maar vanwege bloedverlies dus al vandaag. Het kon niet bij de verloskundige dus naar een echoscopist gegaan. Ik zou vandaag precies 8 weken zijn maar bij de inwendige echo kwam een heel ander beeld naar voren. Volgens de meting zou ik nog maar 5 weken en 2 dagen zijn!! Het zag verder allemaal mooi uit met beginnende hartactiviteit maar het komt totaal niet overeen met wat ik dacht. Naja eigenlijk gewoon zeker weet. Heb namelijk ovulatietesten gebruikt en mijn temp opgenomen en hierdoor weet ik dus zeker dat mijn ei 10 januari was. Op 21 januari had ik al een positieve zwangerschapstest, wat dus eigenlijk niet kan als je naar de echo van vandaag kijkt. Volgende week moet ik weer voor een echo maar weet gewoon dat dit niet meer goed kan komen. 2 weken en 5 dagen achter in groei, dat is gewoon niet meer goed te praten. Ik denk zelf dat de beginnende hartactiviteit juist afnemende activiteit is. Ik hoop dat ik door dit te schrijven het een plaatsje kan geven want het was een grote klap in mijn gezicht.
Oh meisje toch... Nou ben ik niet zo goed in rekensommetjes, maar kan het niet zo zijn dat je ei toch iets later is gesprongen, als je ovu positief is springt die binnen zoveel uur, maar kan best iets later geweest zijn. Late innestelling ed....ben je zo een week of ander mis qua berekening.. Ik hoop zo voor je dat het volgende week er beter uit ziet!! Hoor je heel erg vaak namelijk!! Al had ik meerdere malen bij zo n verhaal wel een negatieve afloop. Ik duim heel hard voor je op een goede echo volgende week!
Kan ook zijn dat je idd toen je eisprong hebt gehad maar de innesteling gewoon lang heeft geduurd! Er zijn hier genoeg dames die ruim 2 weken terug zijn gezet! Duim voor je dat dat het geval is en dat je over een kleine 8 maanden een prachtig babietje in je armen hebt!
Wat een naar bericht! Hoop natuurlijk voor jou dat het alsnog goed blijkt te zitten en je gewoon iets minder lang zwanger bent dan je denkt, maar als ik van mijn eerste gedachte uit ga, zou ik ook denken dat het geen goed teken is..... Veel sterkte en ik duim voor je!
heb geen idee of je zo ver terug kan worden gezet met een posi afloop.. wil je wel heel veel sterkte wensen!!
Lief Bloembie, ik heb 3 weken geleden dezelfde uitslag gekregen bij mijn eerste echo.. Alleen was er toen nog geen hartactie te zien. Een week later een echo gehad en toen was er wel hartactie. 2 dagen later een echo gehad in het ziekenhuis en toen was het hartje gestopt met kloppen. Donderdag word ik gecureteerd. Dus helaas geen goed verhaal. Ik heb natuurlijk ook heel veel gelezen op dit forum en ook veel positieve verhalen gelezen dat er een langzame innesteling in combinatie met een latere bevruchting best wel kan dat er ruim twee weken verschil in zit. Ik wens je deze komende periode heel veel sterkte. Zal heel spannend en onzeker zijn. Ik hoop dat je volgende week een positieve uitslag hebt! Liefs
Meid, heel veel sterkte in deze onzekere tijd, hopelijk zit het toch goed en brengt je volgende echo fantastisch nieuws!! @ laska, jij ook veel sterkte meid! Dikke knuffel!
Ik hoop dat het toch nog goed zit, ik heb wel eens meerdere eisprongen in 1 cyclus gehad, misschien is dit bij jou ook zo geweest en verklaard dit het termijn. Ik duim voor je!
Ik heb ook zoiets gehad en bij mij ging het wel goed, dus ik zou proberen nog even moed te houden... Ik kreeg ook een vroege echo i.v.m. bloedverlies, die echo was bij 6 weken + 1 dag (ik wist dat ook vrij zeker door ovulatietesten en ik had al een positieve zwangerschapstest gehad op 4 dagen voor NOD, dus die echo was meer dan 2 weken na mijn positieve test), toen was er geen hartactie te zien en de echoscopiste zei dat ze er (nog) niet echt wat van kon maken, alleen een vruchtzakje te zien, en 'dit is in ieder geval geen 6 weken' ... Ik mocht 2 weken later weer, dus bij 8 weken. Toen was het gewoon goed, hartje klopte, en de termijn was ook gewoon 8 weken, uitgerekende datum is juist 1 dag vervroegd uiteindelijk. Sterkte met het afwachten en ik hoop voor je dat het goed gaat!
Ik heb een paar dagen later positief getest en ben volgens meting nu 7 weken. Dus 5 weken ziet er idd niet heel hoopvol uit, ben ik bang Late innesteling kan, maar geeft meestal ook pas een latere positieve test. Dat heb ik bij mijn dochter gehad: innesteling pas 12 dpo en daardoor (in combi met laag HCG) pas 19 dagen overtijd een positieve test en bij de echo vervolgens 2,5 week teruggezet, (paar weken later wel gecorrigeerd naar 1,5 week). Maar goed, dat dus wel na een positieve test op 33 dpo pas... Nu kan het zijn, zeker met die beginnende hartactiviteit, dat er niet helemaal goed gemeten is en je toch wat verder bent dan die 5wk2dg. Maar als ik heel eerlijk ben, geeft dat nog steeds weinig hoop, want meer dan een week meetverschil gebeurt ook weer niet zo snel, (dan moet een gyn wel weer zo ongelovelijk mis meten... ). Krijg je volgende week nog een echo, om te kijken hoe het er dan voor staat? Sterkte met alles!
Meiden, bedankt voor de lieve berichtjes! Dat doet een menst goed! Een latere eisprong is echt onmogelijk, de positieve ovutesten waren namelijk op 8 en 9 januari, dit in combinatie met mijn temp stijging moet mijn ei wel 10 januari geweest zijn. Een late innesteling zou eventueel kunnen. Het vreemde is wel dat ik 7 dpo een hele lichte bloeding had wat ik aan een innesteling wilde toeschrijven aangezien ik dus al 11 dpo positief testte. Een late innesteling betekent dus ook volgens mij dat je dus pas laat positief test net als Rozemarijke zegt. Dus logisch nagedacht is dit ook onmogelijk. Ik blijf me alleen wel afvragen waarom de groei pas nu op gang komt of erg langzaam is?? Ik begrijp het gewoon niet... @ rozemarijke, ik Heb aanstaande maandag weer een echo, stond al gepland omdat ik dan eigenljk 9 weken zou zijn @ Laska, heel veel sterkte meid! Ben blij dat je je verhaal hebt neergezet want het is wel de realiteit en kan ik nog meer rekening houden met eventuele nare afloop. En toch tegen beter weten in heb ik stiekem nog een beetje hoop. Een mens blijft een raar wezen.
Ik heb bij de eerste twee miskramen nog hoop gehad na de niet-mis-te-verstaan slechte echo's. Dat doe je gewoon, is ook nog een deel ontkenning, waardoor het verdriet een beetje in stukjes binnenkomt en er niet in 1 keer inhakt. Goed dat je maandag nog een echo krijgt: dan weet je tenminste zeker waar je aan toe bent straks. Sterkte!
Hoop houden is echt niet raar..zolang je geen slecht nieuws hebt moet je gewoon de hoop houden dat het goed zit...mocht je slecht nieuws krijgen heb je genoeg tijd om verdrietig te zijn...ik duim voor je..! X
Vandaag weer een echo gehad en helaas is de hoop nu echt vervlogen. Morgen moet ik naar de gyn en dan zal ik waarschijnlijk snel gecureteerd gaan worden. Hopelijk is ons snel weer een wonder gegeven maar nu eerst dit een plekje gaan geven! Iedereen een hele fijne en vooral voorspoedige zwangerschap toegewenst! Laska, hopelijk voor jou snel weer een positieve test met een plakbeeb!