Hallo dames, Ik ben gisteren gestart met Gonal F 75 eh. Nu ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met de eerste ronde Gonal F. Met welke dosering startte je, weet je nog wat er uit de follikelmetingen kwam, moest je tussendoor ophogen, op welke dag moest je Pregnyl zetten, hoe lang duurde je eerste ronde? Share your stories please
Geen gonal f, maar het vergelijkbare menopur. Eerste ronde begonnen met 75 en uiteindelijk via 112.5 op 150 terecht gekomen. Dit werd overstimulatie. Tweede ronde begonnen met 112.5 en op 150 terecht gekomen en dit werd randje overstimulatie, toch poging gewaagd maar helaas. Bij uitgangsecho ronde 3 zaten er nog follikels en heel dik bms. Dus nu de pil slikken en na 3 weken stoppen en als ik weer ongesteld ben dan weer een uitgangsecho en hopen dat het dan rustig is. Zoja dan starten met 150 en hopelijk nu geen overstimulatie!
Bedankt voor je reactie Catmommy. Een uitgangsecho is tijdens je menstruatie toch? Apart dat je dan nog zo'n dik bms had. Maar je lichaam reageert gelukkig beter op Menopur dan op Clomid.
Hier ook een eerste ronde Gonal f. Ben begonnen met 50 IE en toevallig vanochtend follikelmeting gehad. Waren twee eitjes in de maak, 1 van 10 en 1 van 12 mm. Nu nog 3 dagen doorspuiten en dan zaterdag opnieuw een meting. Gaat de goede kant op Hoe bevalt het jou? Wanneer mag jij terug voor de fm?
Hoi Sun! Dat is fijn, 2 eitjes! Welke cd was dat? Ik moet volgende week maandag voor een fm. Ik zit nu op dag 5, dus 3 dagen gespoten. Ik vind het spuiten niet zo erg, heb tot nu toe ook geen bijwerkingen. Jij? Waarom krijg jij eigenlijk OI?
Begonnen met fostimon 75eh, eerste ronde op cd 10 een follikel van 17mm en pregnyl op cd 11. Na een aantal rondes overgestapt op Gonal-F, omdat ik te sterk reageerde op fostimon. Meerdere kleinere eitjes waardoor ik cysten kreeg. Eerste ronde gonal 37,5eh ging ook als een speer. Cd 9 follikel van 14,5mm - cd 11 20mm en op cd 11 ook pregnyl gespoten. Daarna ging ik meteen minder reageren, soms was een ophoging na de eerste of 2e fm nodig. Maar ik heb nooit meer dan 75eh gespoten en pregnyl op het laatst op cd 20 gezet. Dus al met al prima cyclussen. Toevalling zwanger geworden met een cyclus volgens het boekje, met eisprong op cd 14
Was cd 10, dus zaterdag is cd 13 ben benieuwd. Spannend hoor, nog even geduld tot maandag. Ik hoop voor je op een mooie eigroei Ik vind het spuiten ook niet zo erg, ook weinig bijwerkingen (op een paar kleine blauwe plekjes op mn buik na), heb een paar keer wel last gehad in vorm v opgezette buik na het spuiten maar ik heb ook PDS dus misschien kwam dat daar door En de krampen in eierstok-regio kwamen misschien wel door groeiende eitjes.. Ik krijg OI omdat ik geen cyclus heb. Ik heb lange periode ondergewicht gehad, gewicht al jaren hersteld en stabiel maar de cyclus kwam niet op gang (wb hormoonwaarden hang ik er net een beetje tegen aan, net wel/niet). Overigens wel een sporadische eisprong gehad in mei/juni en toen was ik zwanger, dus ik heb goede hoop dat ik makkelijk zwanger raak (beetje naief misschien maar vooruit) . En waarom krijg jij OI? Heb je al eerder gespoten met ander middel? Of clomid? (sorry misschien schreef je t al eerder maar ben t ff kwijt dan). Ik duim voor je voor maandag! Flora: gefeliciteerd met je zwangerschap!
Dat is niet te vergelijken hoor Het eerste verschil is dat Gonal-F recombinant is en dat Menopur humaan is, omdat het van de urine van vrouwen in de overgang gemaakt wordt. Gonal-F bevat alleen een follikelstimulerend hormoon en Menopur bevat én een follikelstimulerend hormoon, maar ook een luteïniserend hormoon. Er wordt vaak gezegd dat Menopur beter is voor de kwaliteit van de eitjes (en er zijn onderzoeken die aangeven dat de cijfers van IVF met Menopur beter zijn, maar daar hecht ik dan weer niet zoveel waarde aan, dat is van zoveel meer factoren afhankelijk..) en dat Gonal-F (en Puregon) goed is voor de kwantiteit van de eitjes. Als je met beide een probleem hebt, wordt in het buitenland vaak een combinatie van die twee medicijnen voorgeschreven, zodat je van beide kunt profiteren.. Maar goed, niet te vergelijken dus Anyway; hier was IUI met Gonal-F echt een ramp. Ik geloof dat ik de eerste keer met 37,5 ben begonnen, wat elke week werd opgehoogd tot ik uiteindelijk op 225 zat. Ik heb een week of 5 gespoten, toen zijn we ermee gestopt. De cyclus daarna verliep eigenlijk hetzelfde. Daarna zijn we overgegaan op Puregon en ook dat verliep waardeloos. De eerste keer zorgde het wel voor een eisprong, maar ook pas laat, en de tweede keer moest ik weer weken spuiten, maar gebeurde er weer niets. Menopur werkte daarentegen echt fantastisch.. Binnen een normale periode een ei en ik vond het vooral heerlijk dat ik vrijwel geen last had van bijwerkingen, in tegenstelling tot die keren met Gonal-F en Puregon.. Met ICSI was het verschil trouwens ook enorm; met Gonal-F 9 eicellen, waarvan er maar 2 goed waren en gebruikt konden worden. Met Menopur maar liefst 9 goede eicellen!
@ Sun: Dank je! Ik hoop dat je een goede eisprong hebt! Ik heb ook geen eigen cyclus, reden onbekend. Geen pcos, niks (gelukkig). Ben in januari met de pil gestopt na 10 jaar, in september mijn eerste cyclus door Clomid. Had echter niet fantastisch gewerkt, dus vandaar nu aan de Gonal. @Shaddix: ik heb jouw blog gelezen! Wat kun jij goed schrijven zeg. Bedankt voor je reactie. Ik hoop dat ik een betere reactie heb op de Gonal. Fijn dat Menopur voor jou goed werkte!
Dankjewel! Ik hoop het ook! Het verschilt echt heel erg per persoon, een ander heeft juist weer waardeloze resultaten met Menopur en juist heel goede met Gonal-F. Veel succes! Wanneer heb je je eerste FM?
Nog even voor de nieuwsgierigen onder ons: Vandaag mijn eerste fm van deze cyclus op cd 10. En gonal werkt! Haha iets te goed wel, mag dus even niet meer spuiten. Heb nu 1 van 15 mm links, 1 van 15 mm rechts en nog 1 van 13 mm rechts, en nog een paar rond de 9. Gyn verwacht dat de meeste verschrompelen en dat er 1 of 2 doorgroeien. Woensdag mag ik terugkomen. En als het er goed uitziet mag ik Pregnyl spuiten.
Ik heb net de eerste ronde met gonal achter de rug: begonnen met 150, op dag 11 1e fm en toen dosis verhoogd naar 300. Dag 13 2e fm was goed, 1e was te rustig. Op dag 16 pregnyl en gisteren punctie gehad, opbrengst is 12 eitjes. Dik tevreden dus! Nu nog ff afwachten tot een terugplaatsing...
Boogy, gonal werkt als een speer bij jou zeg Hopen dat er niet teveel doorgroeien... Ik heb gisteren 3e fm gehad en was wat teleurstelllend. Zaterdag leken er 2 eitjes, van 10 en 14 mm, maar gisteren bleek dat die van 14 er eigenlijk 2 zijn...Nu dus 3 eitjes van 12mm. Op zich niet verkeerd, bms was nu ook goed (vorige keer te dun), maar had gehoopt nu een eisprong te kunnen opwekken zodat we nog een kans hebben in 2014. Op zich maakt laatste week december of eerste week januari natuurlijk geen zak uit, maar voelt anders En dus nog langer spuiten. Morgen weer terug (dan is t cd 17).
Ik ken dat, voor je gevoel zou het in december nog even een last minute cadeau zijn! Ik moet morgen ook terug, gisteren en vandaag niet gespoten, dus ben benieuwd. Mijn bms was al 12 mm op cd10 maar dat had ik ook met Clomid. Laat je me weten hoe het is geweest morgen?
Ik ben 10 dagen geleden begonnen met Gonal F. Ben begonnen met 50, vandaag echo gehad en was nog weinig te zien dus moest het ophogen naar 62,5. Nu zaterdag weer een echo. Ik heb eerst clomid gehad, kreeg ik wel een eisprong mee maar helaas is er maar 1x iets blijven plakken maar is toch fout gegaan. Hoelang moet je blijven prikken?! tot dat er een eisprong is?!
4 jaar gelden Menopur 150 gehad / Pregnyl (in het OLVG/AMC) had toen 6 eitjes en 3 waren er bevrucht nu met Gonal F / Ovitrelle (VU) hadden we 7 eitjes en 6 bevrucht.....Gonal F 187,5 sloeg hier dus veel beter aan. (7 grote follikels en nog wat kleintjes) in totaal 9 dagen Gonal F 187,5 geprikt op dag 8 van Gonal F, eerste follikelmeting (follikels niet geteld wel aantal grote en wat kleinere) op dag 10, tweede follikelmeting, (7 grote follikels en wat kleinere)....s´avonds Ovitrelle gezet (geen Pregnyl) je moet hier tussen de 5 a 10 grote follikels hebben voor de punctie. Ik weet dus niet of het in alle ziekenhuizen zo gaat.
Boogy, zag dat er toch teveel eitjes zijn gegroeid balen zeg, hopen dat de 50 EH beter voor je zijn. Ben je al begonnen met spuiten? Ik heb uiteindelijk moeten ophogen naar 62,5 en met kerst eisprong gehad. Helaas dinsdag ongesteld geworden. Vanochtend uitgangsecho met een grote cyste. Ik hoor vanmiddag of ik weer mag beginnen of dat het een actieve cyste is. Geen idee of dat vaak voorkomt..