Zwanger gevoel bij 6 wkn weg; foute boel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door VeraV, 24 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi,

Vorige week had ik een positieve zwangerschapstest. Ik kon het niet geloven en ik ben dus afgelopen maandag nog 2 wezen halen. Allebei positief. Super. Ik kon het niet geloven, maar ik was zo ontzettend blij. Ik voelde me alsof ik op een grote dikke roze wolk zweefde. Af en toe wat last van mijn buik en ik merkte dat mijn borsten groeide. Ik zou ongeveer 6 weken nu zijn.
    Echter sinds gisteren voelt het niet meer zo. Het gevoel is weg en ik ben heel erg bang dat het mis is. Ik heb vandaag weer een zw test gedaan en die is positief. Een stuk positiever dan vorige week. Maar toch krijg ik dat knagende gevoel niet weg. In de afgelopen week had ik ook wel het gevoel dat mijn hormonen aan het toenemen waren. Nu heb ik het omgekeerde gevoel dat het minder wordt. Ik heb zelfs een beetje het idee dat mijn borsten weer kleiner worden. Ik voel me heel normaal en absoluut niet zwanger eigenlijk. Ik weet het niet.
    Als ik google, dan vind ik alleen mensen, die hetzelfde gevoel lijken te hebben en bij wie het misgaat. Dus betekent het nu dat het mis is?

Groetjes,
    Vera

2. valentijn1980

valentijn1980 Actief lid

13 dec 2008
    329
    0
    0
    rotterdam
    Probeer maar niet teveel te googlen.
    Kijk maar eens op verhalen van hier. Veel vrouwen hebben dat hoor! Ik heb mn vriend ook een aantal keer gebeld om te zeggen dat het volgens mij niet helemaal goed zat.
    Nou kijk maar naar mn banner! Als je gaat googlen kom je natuurlijk op miskramen uit. Net als dat je hoofdpijn hebt en er misschien iets mis is met je hersens .
    Het is heel normaal dat je je zo druk maakt, maar zolang je geen krampen hebt en veel helder bloed verliest is er niets aan de hand.

3. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    meid t si wel normala denk ik maak je geen zorgen
    in het begin "vergat"ik wel s dat ik zwanger was :D
    das nu over trouwens (dikke buik)

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    oh heel herkenbaar... tussen week 7 en 8 waren alle kwaaltjes weg.... voelde me niet meer moe, niet meer spugen.
    nou ik was behoorlijk over de zeik. achteraf dacht ik had ik maar van dat weekje genoten want daarna kwam het dubbel zo hard terug

het gebeurd heeeeeeel vaak, je lijf past zich ook aan de hormonenstorm aan... het zegt helemaal niets over het wel of niet goed gaan en die test die een stuk positiever is? dat is alleen maar hardstikke goed.
    ga er maar gewoon lekker van genieten want de tijd vliegt.

gr jose

5. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop zó dat ik zó spijt krijg dat ik dit ooit hebben durven typen! Dat zou wel een goede zijn. We wachten het wel af. Ik ben ook een zorgenkipje, dus misschien is het dat ook wel. Ik doe echt mijn best om er van te genieten en ben echt blij met elke dag erbij. Weer een dagje dichter bij een kindje (als alles goed gaat)

6. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    als er iemand een streskip is ben ik het wel.... dus het voelt een beetje dubbel om dit aan jou te schrijven want ik ben zelf een grote stresstuiterbal geweest de 1e 13 weken... maar dan achteraf realiseer je je dus... wat ontzettend zonde van die eerste bijzondere weken..... ik had bijv graag een plakboek willen maken maar daar ben ik steeds niet mee begonnen..

daarom... geniet ervan en laat die angsten los.. vertrouw op je lijf

gr jose

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Herken helemaal wat je bedoeld! Had dat vorige weer. Mijn borsten waren niet meer pijnlijk, en voelde me echt niet meer zwanger.
    Zelfde dag nog een keer getest en die was wat minder positief dan daarvoor.

Helemaal in paniek. Bleek achteraf helemaal niet nodig. Wat iemand anders net schreef (weet niet meer wie) het is deze week net zo hard terug gekomen. Meteen een meegroei BH moeten kopen. :(

Dus maak je geen zorgen! Hoort er allemaal bij. Geniet ervan!

8. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Hoi,

Joepie! Weer een dag erbij! Elke dag is een feest. :) Weer een dagje dichterbij een kindje.

Het zwangere gevoel is gelukkig vanmiddag even teruggekomen. Steken en branderig gevoel in mijn borsten en ik had ZIN. Echt niet normaal. Mijn mannetje vindt het helemaal niks. :( Hihi Ik geloof dat sinds vanochtend mijn tepelhoven ietsjes groter zijn. Ik vind het zo leuk om te merken dat mijn borsten groter worden. Verder ben ik echt kapot, maar ik kan heel moeilijk de slaap vatten. Weet alleen niet of dat door het zwanger zijn komt. Het kan ook goed komen vanwege het zorgen maken, wat ik probeer niet te doen. Ik ben een stress kip, waardoor het wat lastig is om te onderdrukken. Ik probeer me eraan te herinneren dat ik heeel veel geluk heb en zal ook mijn best doen om ervan te genieten.

Maar jullie hadden dus ook zo snel aan het begin van de zwangerschap dat het zwanger gevoel af en aan kwam?

Liefs,
    Vera

9. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ja af en aan... was dolblij als ik boven de pot hing..... dan maakte ik me meteen die dag minder zorgen.
    en het schijnt dat iedere net zwangere slecht en heel licht slaapt en vroeg wakker word enzo terwijl je verder tamelijk brak bent...... ik had het ook gelukkig is dat nu weg..
    het is ook best wel ingrijpend... ik werd dan rond 04:00 wakker en beng! oja ik ben zwanger wauw! dan kon ik niet meer slapen

gr Jose

10. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Hoi Vera

Denk idd dat iedere zwangere vrouw dat wel heeft. Vooral dat slechte slapen. Overdag helemaal kapot en als je dan in bed ligt de slaap niet kunnen vatten.
    Vooral omdat je in bed er over na gaat liggen denk dat je ECHT zwanger bent. Zo onwerkelijk nog allemaal.

Maar dat gaat wel over, ben nu 10 weken en voel me al stukken beter.

Fijn dat je gevoel zwanger te zijn weer terug is! Niet teveel zorgen proberen te maken. (al is dat erg moeilijk)

X Suzie

11. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

hier misschien een positief verhaaltje voor jou: bij mij verdwenen mijn symptomen opeens als sneeuw voor de zon. Bovendien had ik last van bruinverlies. Gezien een vorige nare ervaring (MA), dacht ik dadelijk aan het ergste. Afgelopen woensdag is op een echo echter gebleken dat het hartje klopte! Ik bleek wel minder ver te zijn dan ik dacht (zo'n 5 dagen korter), weet niet of dat daar ook iets mee te maken had.
    Momenteel nog steeds geen overgevoelige borsten of zo. Ook niet echt misselijk of kokhalzen, alleen 's morgens zo'n leeg gevoel op het randje van misselijk worden en behoorlijk moe.
    Jammer genoeg weet ik niet of dat nu terugkerende symptomen "van mezelf" zijn, want mijn gyn heeft me Utrogestan voorgescchreven (progesteronhormoon om MK te helpen voorkomen), waarvan de bijwerkngen ook niet mis zijn: ben nu heeeeel moe en duizelig.
    Nuja, ik hoor vaak dat van de ene op de andere dag het "toeslaat", en mijn gyn zei ook dat je hormoonschommelingen kan hebben waardoor het weer wegebt en terugkomt.

Geniet er dus maar fijn van dat je je nu nog redelijk lekker voelt!

Sunnyke

12. francescak

francescak Fanatiek lid

17 nov 2008
    1.594
    1
    0
    kinderleidster
    twello
    hoi meid!

Ik ben 8 en een halve week zwanger en heb nog nooit geen kwaaltjes gehad!

ik voel helemaal niets niet misselijk ofzo en ik ben toch echt zwanger! volgende week maandag eerste echo heel spannend!

maak je maar niet te druk en geniet er gewoon van! Ik twijfelde eerst ook maar ben nu gewoon blij dat ik niet boven de pot hoef te hangen!

je kan het ook als een voorrecht zien!

liefs!

13. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wees blij dat je niet zoveel voelt. ;)
    Duidelijker kan het niet zijn: Een positieve test en een menstruatie die uitblijft.

14. VeraV

VeraV Actief lid

31 okt 2008
    116
    0
    0
    Lieve meiden,

Ik denk dat ik jullie het grapje maar niet onthou. Ben misselijk! Ik heb een paar keer echt moeite moeten doen om alles binnen te houden.
    Ik heb een beetje spijt van mijn opmerking gisteren. Ik vroeg hier echt om. Maar ik ben desondanks blij. Suffe zwangere hersenen! Mijn mannetje is nu nog wat eten aan het koken voor me, maar de etenslucht maakt me niet echt happy. We hebben nog niet gegeten namelijk. Beetje laat, weet het. Waarschijnlijk ben ik daarom zo misselijk geworden. Ik lig op bed. Dat helpt erg goed. :)

Liefs,
    Vera

15. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    hey meis,

ik kan je verklappen ik ben niet veel verder dan jou , en ik had het zelfde.
    ik kon de eerste week dat ik het ontdekte (5de week ) er van genieten, ineens werdt ik zwaar depri en maakte ik me ook zorgen dat ik niet zwanger was omdat ik me niet zo voelde. na nog een test kalmeerde ik weer want die was natuurlijk positief. en nu geniet ik begin week 7 weer volop van mijn zwangerschap.

kort om het waren echt de hormonen die dat veroorzaakte :)
    geniet gewoon lekker van je zwangerschap.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

@Vera: heb je al een afspraak gemaakt met de vk?

17. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hierzo precies hetzelfde hoor! Bij mij begint het nu ook een beetje te komen, de misselijkheid enzo. Verder alleen doodmoe. Ik denk af en toe ook van ; ik ga nog eens een test doen, want ik geloof er helemaal niets van. :D

18. sillie78

sillie78 Actief lid

13 nov 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Hoi Vera,

Het is heel normaal als je nergens last van hebt hoor. Ik wist dat ik zwanger was omdat de test positief was, maar ik kon het pas geloven na de 12-weken echo. Toen ik mijn kleine mormeltje zag zitten.
    Probeer niet te veel te voelen. Want vooral in het begin, voel je niet zo veel.

Geniet ervan en GEFELICITEERD met je zwangerschap!

19. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Ik wilde vandaag precies hetzelfde topic openen.
    In oktober heb ik een miskraam gehad. Het was een MA bij 5,5 weken.
    En nu zit ik op 6 weken en vandaag was ik ineens niet misselijk, mijn borsten voelen kleiner aan, mijn buik lijkt minder opgezet.
    Net een enorme huilbui gehad omdat ik zo bang ben dat het weer mis gaat.
    Vanwege de MA heb ik over anderhalve week al een echo. Ik tel de dagen tot die echo af, maar ben zo bang...

Mijn eerste zwangerschap ben ik enorm misselijk geweest, maar ik weet echt niet meer wanneer dat begon.
    Ik probeer de moed erin te houden maar op dit moment is het erg moeilijk.

Ook ik heb een tweede test er tegenaan gegooid die dubbel zo zwanger aangaf als de vorige. Maar dat knagende gevoel blijft.

20. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Dit houd je toch niet voor mogelijk. Dezelfde middag na bovenstaande reactie ben ik me daar toch een potje misselijk. Bah, zo erg heb ik het deze zwangerschap nog niet gehad.

Deel Deze Pagina