adviezen in het buitenland

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lyso, 20 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Ik zit lekker in Engeland bij mijn schoonzus vakantie te vieren. En omdat ik 32 weken zwanger ben, en zij 10 weken, gaat het natuurlijk vaak daar over :) Nu had ze al een paar keer gevraagd of ik nog mocht fietsen, en dat vond ik al een gekke vraag. Maar het blijkt dat hier geadviseerd wordt niet meer te fietsen na een maand of 4 a 5 (wordt vergeleken met paardrijden :(). Ook zaten we lekker in eht zonnetje, en vertelde ze 'dat ze natuurlijk moest oppassen voor de zon' ik dacht vanwege zwangerschapsmasker en bood mijn zonnecreme aan. Maar dat bleek het niet te zijn, er wordt hier geadviseerd voorzichtig te zijn met de zon de eerste 3 maanden vanwege verhoogde kans op miskraam?? Oh en met kerstmis waren we hier ook, en kwam ik erachter dat ik zwanger was, maar mijn foliumzuur vergeten. Dus ik naar de apotheek, wordt niet meer geadviseerd, alleen nog op recept in speciale gevallen?? Dus werd ik nieuwsgierig, wat voor adviezen worden er gegeven in het buitenland?? En heb je er zelf ooit iets over kunnen vinden? (zon bv kan ik dus niets over vinden in het nederlands.....) Ben benieuwd!!:)

2. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik ben van me zoontje in italie bevallen. heb daar geen rare adviezen gehad maar ze hadden voor mijn idee wel rare gebruike, zoals:
    iedere twee weken bloed prikken, iedere controle inwendig voelen, bevallen met pijnverlichting is not done, en toen ik gehecht moest worden was dat zonder verdoving:$

3. Mariya

Mariya Actief lid

3 jan 2009
    445
    0
    0
    Dan ben je wel naar een hele aparte omgeving gegaan in Engeland, of aparte doktoren haha want ik woon er en heb dit allemaal niet als advies gekregen. Er werd juist gehamerd op foliumzuur en is voor een pond te koop in elke supermarkt! :S

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik mocht op vakantie in Frankrijk niet met doen met een lesje yoga twee weken geleden :(

5. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    Nou, ik zag ineens dat mijn schoonzus ook foliumzuur had, en ben toch eens gaan vragen. Een vriendin van haar werkt bij een huisartsen praktijk, en die vertelde dus dat het inderdaad al jaren advies is.....:x Ik ben 7 maanden geleden dus naar een apotheek gegaan, en heb het gevraagd, en heb dus totaal verkeerd advies gekregen ben ik nu achter....:$ lekker dan, denk je iemand te spreken met verstand van zaken..... Nog erger, hij zei tegen mij, dat ie het niet zomaar verkopen mocht, en schoonzus heeft het van precies de zelfde winkelll:( lekker dan... (mijn szus was ook wel verbaasd hoor, 7maanden geleden, maar ja, we dachten, het zal wel, was een paar dagen later toch thuis...) De zon heb ik nagevraagd, we zitten in het zuidwesten, en het kan hier redelijk warm worden, het idee is dus het zelfde als bij de sauna, teveel warmte is neit goed... Maar ik denk dan bakken in het loeihete zand, en niet in je tuin genieten van een beetje zon...

6. melissie6

melissie6 Actief lid

7 feb 2012
    373
    0
    0
    USA
    - Het "niet-fietsen" advies heb ik hier ook gekregen. Eigenlijk meteen de eerste keer bij de verloskundige al. Ik heb toch geen fiets, dus was het niet van plan. Maar vond het een beetje overdreven, haha.

- Foliumzuur wordt hier ook gewoon aangeraden, voor de gehele zwangerschap eigenlijk.

- Qua eten vind ik dat je hier veel meer dingen niet mag. Ik mag bijvoorbeeld helemaal geen vleeswaren (deli meats). Dingen zoals ham, kipfilet, kalkoenfilet. Zou je dan alleen mogen als je het eerst verhit in bijvoorbeeld de magnetron. Geldt ook voor bijvoorbeeld een hotdog.

- Geen advies, maar meer een gebruik denk ik: pijnbestrijding (voornamelijk ruggenprik) bij de bevalling is hier de normaalste zaak vd wereld. Er wordt juist vaak raar opgekeken als je zegt dat je "the natural way" wilt bevallen, dus zonder ruggenprik.

- Ook heb ik het gevoel dat er hier meer en sneller onderzoek gedaan wordt. Zo krijgen bijvoorbeeld alle zwangeren vrouwen een test voor zwangerschapsdiabetes. Ook als je helemaal niet in een risicogroep valt.

7. Yasminaa

Yasminaa Bekend lid

8 mei 2010
    717
    0
    0
    Idd weet niet waar in uk je bent mr herken het totaal niet! Ik woon in uk zelfs en folium moet je hebben en je hebt geen recept nodig je kan het gewoon kopen.
    En tsjaa fietsen in uk is super gevaarlijk en eng! Er is hier geen eens een fietspad

Deel Deze Pagina