Heftige pijn nacht na terugplaatsing

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Snoopy1983, 24 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Is er iemand die dit herkent? Ik heb gisteren een terugplaatsing gehad van een embryo. Gedurende de dag helemaal nergens last van. Ook deze keer geen symptomen van overstimulatie zoals ik dat vorige keer wel had vanaf de punctie. Maar ik word vannacht wakker om half 2 met een pijn! Nooit meegemaakt leken wel messteken en stonden echt op het punt het zh te bellen. Het was een constante pijn dus geen krampen die komen en gaan. Na een half uur nam de pijn af en ben ik toch in slaap gevallen. Nu is de ergste pijn nog steeds weg maar je voelt dat er wat gebeurd is. Ik ga straks het zh sowieso bellen maar kent iemand dit? Zou overstimulatie alsnog kunnen? Ik had maar 4 follikels namelijk en dit voelt anders. Ikben bang dat ze sowieso een echo willen maken maar kan dat geen kwaad voor het embryo?

2. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Oef wat rot voor je! Ik herken het niet, hier alleen felle steken als ik een rare beweging maak, maar dat zijn volgens mij mijn gevoelige eierstokken

De echo komt niet in je baarmoeder hoor, dus die embryo zit daar veilig. zou zeker even het zh bellen, lijkt me geen standaard reactie op een tp

sterkte!

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Snoopy: ik heb (nog ;)) geen ervaring met terugplaatsingen, maar toen ik zwanger bleek van mn dochter was er één avond ongeveer een week voor ik mocht testen dat ik een uur lang zo'n heftige pijn had dat ik letterlijk lag te rollen over de grond. Ik weet natuurlijk zeker niet of dit iets met de zwangerschap te maken heeft gehad, maar qua timing kom het wel min of meer overeen met waar je zit na een terugplaatsing. Maar ik wil je -zeker gezien je verdrietige voorgeschiedenis- absoluut geen valse hoop geven en ik kan me voorstellen dat er vooral na een punctie en 4 follikels nog andere redenen zouden kunnen zijn. Maar stiekem duim ik voor je!!

Wat een lieve, mooie foto in je avatar trouwens.

EDIT: ik zie nu pas je tweede vraag. Ik denk dat een echo echt geen kwaad kan voor je embryo hoor. Als je na een iui een positieve test hebt krijg je in sommige zhs meteen een echo om een bz uit te sluiten. Als het slecht zou zijn, zouden ze dat ook niet doen lijkt me. Je emmytje zit veilig in je bm, daar komt de echostok niet.

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ze denken nu aan een draaiing vd eierstok, word zo teruggebeld

5. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Och jeetje! Hopelijk niet! Sterkte

6. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    Aii lijkt me niet fijn!
    Al nieuws??
    Sterkte ermee!

7. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    O, bah! ik dacht dit je dit alleen kon krijgen na een overstimulatie of een te grote cyste. Ik hoop dat alles goed blijkt!!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje, in hoop dat dat het niet is of dat het in ieder geval meevalt.... Het zit jullie ook echt niet mee..... :(

9. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Hoe is het nou Snoopy?

10. wenswens

wenswens Actief lid

14 nov 2007
    104
    0
    0
    Heftig Snoopy, hoop dat er niets ernstig is. Ik had een dag na terugplaatsing wel meegemaakt dat ik even heftige pijn had voor minder dan half minuut, maar niet wat je heb beschreven.

Duim voor je meid dat alles okay is!

11. Oh jemig meis :( Ik weet wel dat ik na de punctie echt gruwelijke pijn had. Ik heb toen in eerste instantie de nachtarts gebeld, die dacht aan een eierstok die klem zou zitten achter m'n baarmoeder. Ik moest in een bepaalde houden gaan zitten (op m'n knieen, kont omhoog) en dan zou ie losschieten.. Dat hielp toen íéts, ben toen inderdaad weer gaan slapen. De volgende dag nog steeds heel veel pijn, een nacht later weer de nachtarts gebeld, die vond dat ik zeurde en dat ik maar een paracetamolletje moest nemen. Volgende ochtend de kliniek weer gebeld, moest ik langskomen voor een echo. Niets op te zien, werd weer naar huis gestuurd met een paracetamolletje. Snachts echt gruwelijke pijn, kon er niet eens meer van lopen, HAP gebeld want die nachtarts deed toch niks voor me, mocht ik naar de HAP, bleek ik koorts te hebben. Doorgestuurd naar de gynaecoloog in het ziekenhuis hier in Zoetermeer, daar is een echo gemaakt. Was niets op te zien en ook die arts vond dat ik maar gewoon een paracetamolletje moest nemen. Voor de zekerheid wilde hij me nog even bloed laten prikken, maar waarschijnlijk zou daar toch niets uitkomen.. Nou, wel dus! Er bleek een behoorlijke ontsteking te zitten, m'n ontstekingswaardes waren heel erg hoog. Moest meteen terug naar het ziekenhuis voor antibiotica..

Nu was dit wél al vrij snel na de punctie, en tussen jouw punctie en TP zaten 5 of 6 dagen, toch? In ieder geval goed in de gaten houden meissie, hopelijk voel je je inmiddels al een stuk beter!

12. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ze wilde me gister toch even zien en er is een echo gemaakt. Hierop zag alles er rustig uit. Mijn rechter eierstok was wel wat vergroot maar niet heel erg. Wel was er een bloeding te zien in een van de follikels. Dit zou de pijn veroorzaakt kunnen hebben maar afgaande op mijn vehaal en de omschrijving van de pijn dachten ze toch het meest aan een torsie van de eierstok die inmiddels weer teruggedraaid is. Ze dacht niet dat het opnieuw zou gebeuren maar als ik weer pijn zou krijgen moest ik direct bellen. Op zick klinkt het ook wel logisch omdat mijn li eierstok dit keer niet mee deed en ik slaap meestal op mn linkerzij dus wanneer je follikels zich weer vullen met vocht kan de eierstok topzwaar worden en dus gaan draaien. Gister had ik nog de hele dag buikpijn maar vandaag nergens meer last van gelukkig. Ik heb vannacht maar op mn rug geslapen.

Nu maar hopen dat de inwendige echo een dag na de terugplaatsing echt geen kwaad kan voor het embryo, maar de gyn verzekerde mij van niet dus daar vertrouwen we maar op.

Bedankt nog voor de reacties!

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Dank je wel!:)
    Nee voor innesteling is het bij mij nog een beetje te vroeg anders was het wel een hele goede innesteling geweest en zat deze embryo vaster dan vast:p

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb woensdag de punctie gehad en zaterdag de terugplaatsing. Het gaat gelukkig nu beter thx! Hoe gaat het met jou? Toch een vmk las ik:(

15. Mar1974

Mar1974 Niet meer actief

Gelukkig dat het nu beter met je gaat! Succes met de wachtweken

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Fijn om te horen dat alles er goed uitzag en het beter met je gaat. Hopelijk was het iets eenmaligs en heb je er verder geen last meer van. En ik duim gewoon lekker verder, succes! :p

Deel Deze Pagina