Zwanger geworden door pil heen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rowenavb, 17 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Volgens mij wordt er heel bewust een lichte pil voor geschreven omdat dat gezonder is voor je lichaam dan zwaardere pil. Maar blijkbaar gaat dat ten koste van de betrouwbaarheid. Ondanks dat, denk ik toch dat die 99% wel klopt. Ik heb 10 jaar de pil geslikt (oa microgynon) en ben er niet zwanger door geraakt en ik weet zeker dat er tegenover al die vrouwen die zwanger zijn geraakt door de pil, per persoon 99 NIET zwanger zijn geworden.
    1% is enerzijds natuurlijk heel weinig, anderzijds, op 10.000 toch 100 wel en dan is 100 ook een groot aantal.

2. Niet meer actief

Ik ben ook zwanger geworden door de pil heen.. OOK microgynon30

Hahaha tijd voor een andere pil ;)

En dat berichtje wat hiervoor iemand stuurde van elk halfjaar op controle bij je HA is echt grote onzin, ben zelf doktersassistente en heb nog NOOIT zo'n onzin gehoord... WAAR gaan ze je idd op controleren denk jij dan? ;) kan niet hoor..

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ik ben door de pil en het condoom heengekomen :D (sterke ik he ;) het condoom was gescheurd en achteraf bleek dat de pil niet bij mijn moeder werkte (nog steeds niet) hihi ik wilde ook zoooooo graag op de wereld komen ;)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik had een vermoeden door 'iets' dat ik voelde, dat ik bij mijn vorige zwangerschap ook had. Ik heb toen mijn strip niet afgemaakt, en uiteindelijk 2 weken overtijd.
    Testte ook pas na 2 weken positief.

5. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    volgens mijn huisarts maakt het voor de betrouwbaarheid niet uit of je een lichte of zware pil hebt :( Begin daar toch wel aan te twijfelen nu ik deze berichten zo lees :p

6. Niet meer actief

Ik heb mijn huisarts verteld (toen ik de pil ging 'aanvragen' haha) dat mijn familie nogal vruchtbaar is. Mijn moeder, zus, tante, nichtjes, oma ze hebben er allemaal niet langer dan 1x over gedaan om zwanger te raken en mijn zus en nichtje zijn zelfs door de pil heen zwanger geraakt. (Ziek geweest en pil uitgespuugd en de ander antibiotica gebruik)

Toch schreef hij mij microgynon 30 voor, erg veemd? Mijn huidige VK was ook helemaal verbaasd toen ze dit hoorde, in zo'n geval mag je als huisarts nooit zo'n lichte pil voorschrijven. Maar wat zijn beweeg redenen hiervoor zijn geweest, I dont know!

Maar ik zit dus wel met het dilemma wat ik na de bevalling ga doen. We willen absoluut een paar jaar wachten met een tweede en de pil vertrouw ik niet meer. Tevens is mijn vriend door een spiraaltje heen gegaan ;) dus dit zie ik ook niet zitten.. Iemand tips?

7. Rowenavb

Rowenavb Actief lid

21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Ik ben 1 maand niet ongesteld geworden, maand afgewacht toen weer niet ongesteld toen getest en positief!

8. Niet meer actief

Kleinwonder, goede vraag :D

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mwah, die heb ik ook altijd gebruikt, jaren en jaren en nooit wat gebeurd.. ;)
    Wel bijzonder hoor, dat je door de pil heen kan... Wist het wel van het spiraaltje, (ooit overwogen, huisarts vroeg toen wel of het heel erg zou zijn als ik toch zwanger zou raken. Nou, nee... maar omdat ie voor 3 jaar geplaatst wordt, toch maar niet gedaan toen. Dachten toen al wel sneller voor kids te willen gaan. was achteraf toch wel goed plan geweest, :)

10. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    condooms geen optie dan?

Ik ga niet meer aan de pil als k bevallen ben ivm hormonen enzo, dus gaan we gewoon condooms gebruiken.

Spiraaltje vind ik persoonlijk niks, en is ook niet erg betrouwbaar.

11. Sylvia79

Sylvia79 Fanatiek lid

12 sep 2005
    1.245
    0
    0
    onthaalmama (gastouder)
    denderleeuw
    mycrogenon die hoef ik na de bevalling zeker niet en spiraaltje heb ik zelf slechte ervaring mee dus hoef ik ook niet
    we zien nog wel welke oplossing er uit de bus zal komen he

12. Niet meer actief

Ben dus niet de enige met deze vraag :D

Condooms vind ik geen optie. Ten eerste vertrouw ik die dingen voor geen meter (Hoe vaak hoor je wel niet dat er een gescheurd is?), wordt het vrijen er niet beter op en zijn ze ook nog eens hartstikke duur.

13. Niet meer actief

Condooms vind ik ook 3 x niks

Iemand ervaring met de prikpil?

14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zit te denken aan die chip, mijn gynecoloog raad me die aan.
    En anders maar condoom

15. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Ja ja hier nog eentje door de pil heen zwanger geraakt ik slikte microgynon 30 en daarna overgestapt naar tryginon op advies van mijn huisarts en die heb ik n half jaar geslikt en toen was het bingo en ben niet ziek geweest geen medicijnen gebruikt die de betrouwbaarheid van de pil konden beinvloeden en ook mij geloofden ze niet alleen mijn eigen familie geloofde me omdat ze weten hoe secuur ik met de pil was! hoe blij ik ook ben (nu) met mijn kindje maar ik zal nooit meer alleen op de pil vertrouwen!

16. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Prikpil is ook niet alles.
    Een vriendin van me is er 2x zwanger mee geraakt.

En spiraaltje is ook niet alles.. ben ik zelf mee zwanger geraakt.

Niks is 100% betrouwbaar

17. bloempje1987

1 mei 2008
    28
    0
    0
    Hilversum
    Ik ben toen ik 15 was aan de prikpil gegaan omdat ik zwanger was gerooakt door de pil heen microgynon 30 had ik. Maar was waarschijnlijk gebeurt omdat ik misselijk was geweest. (abortus gehad)
    Vanaf dat ik de prikpil had was ik zeg maar 3 weken van de 4 licht ongesteld. De eerste 3 maanden is dat normaal, maar bij mij heeft dat 3 jaar geduurt. Ik ben toen gestopt en ben weer aan de pil gegaan. Weer de microgynon 30. Niet zo slim want zie het resultaal. Zwanger :D Nu uiteraard heel blij mee. Na de prikpil kan het zo'n beetje 3 jaar duren voor je weer echt zwanger kan worden. (vertelde de dokter mij)Waarschijnlijk is het bij mij ook zo gebeurt. Ik ben nu ongeveer 2 en half jaar van de prkpil af. Waarschijnlijk als ik de pil niet had geslikt was ik ook niet zwanger geworden. De prikpil was nu helemaal verdwenen uit mijn lichaam en ik ben zwanger...!!! Ben niet misselijk geweest, geen medicijnen, zeker niet vergeten. Gewoon super op tijd altijd ingenomen.

Na de bevalling wil ik ook op iets anders over gaan ipv de prikpil of gewonen pil. Maar hoor dat een spiraaltje ook niet zo veilig is. Zoiezo is mijn nieuwe goede voornemen condooms ;) Maar wil dubbel safe doen. Blijkbaar zitten meer mensen met dit probleem.

Ben nu stiekem wel blij dat de pil niet gewerkt heeft :D
    Maar de volgende keer wil ik het toch graag zelf plannen.

18. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ook ik ben zwanger door de pil heen, vanaf mijn 15e aan de pil geweest en met 28 gestopt om zwanger te worden. Dat was eigenlijk gelijk raak en toen na de zwangerschap aan een Mirena.
    Die is er na een jaar spontaan uitgegaan en toen ben ik weer met de pil gestart voor ca een half jaar. Gestopt ivm kinderwens en snel weer zwanger. Na die zwangerschap heb ik een Implanon gehad en die is na een jaar verwijderd ivm onregelmatige ongie. Ook toen heb ik weer de pil gehad, het recept schreef microgynon30 voor maar ik kreeg een goedkopere kloon-versie van de apotheek. Dat is een paar maand goed gegaan, tot ik in de stopweek geen ongie kreeg. Getest en ja hoor, zwanger.
    We wilden graag een 3e, maar de bedoeling was om het doosje pillen eerst op te maken en dan voor het echie te gaan... was niet meer nodig dus. Ik ben ook helemaal niet ziek (spugen/diaree) geweest of aan de antibiotica geweest, dus blijkbaar toch die 1% (snel een staatslot gekocht, helaas geen prijs ;) )

Achteraf denk ik dat ik al die andere jaren geluk heb gehad dat ik niet onverwacht/ongepland zwanger ben geworden.

Groetjes van Kiki

PS ik vond het ook altijd moeilijk te geloven als ik hoorde als iemand ondanks de pil toch zwanger was. Voor mij na deze baby dus geen pil meer.

19. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hier ook 1 door de pil heen zwanger geworden! En idd... ook met microgynon 30... Wel frappant dat dat er zoveel zijn...

20. Babystyle

Babystyle Fanatiek lid

10 jun 2008
    3.266
    0
    0
    hoi rowena,

ook ik ben door de pil heen zwanger geworden.
    Ik slikte de microgynon 30 pil.
    En ook ik geloof er ook niet mee rin dat die pillen zo betrouwbaar zijn.

Je rekent er nartuurlijk ook neit op, maar nu je het weet en de beslissing heb genomen, ga je er alleen maar van genieten.

Deel Deze Pagina