kunnen jullie mijn vertellen wat +- de kosten zijn voor een baby per maand, maar dan wel zuinig leven. geen luxe merk dingen.
Het is heel verschillend. Je kan goedkopen luiers gebruiken maar ook dure luiers. Ik gebruik pampers en ben dan ongeweer 35 á 40 euro dan kwijt per maand. ( koop ze dan in de aanbeiding scheeld een hoop), Huid verzorging 10 eruo per maand. Dit hoef je niet elke maand te kopen, Kleiding.... tja dat is moeilijk te zeggen. Zeeman heeft ook hele leuke kleertjes.
Ik denk ook dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt, heb er verder geen ervaringen mee (hoop heel snel wel) Of een beetje zoeken op marktplaats, kun je ook hele leuke dingen vinden, voor bijv. de babykamer !
Heey heey, Dat is heel persoonlijk,je kan het zo duur of goedkoop maken als je wilt. Toen ik net zwanger was van mijn dochter werd er al tegen mij gezegt een kind kost veel geld je gaaat het niet redden abortus is beter en dat omdat ik 18 was en nog studeerde en mijn ex weinig verdiende, nou heb het mooi gered en mijn dochter is niks tekort gekomen.Ik kocht gewoon kruitvat/etos merken en kleding zeeman en dat zag je echt niet want ze hebben een hoop leuke kleren. En bedje en die dingen marktplaats. of als je vriend handig is zelf maken dat is wat mijn vriend doet. En ben nu nog steeds blij dat ik niet naar een ander heb geluisterd want heb een wolk van een dochter (7) suc6!
hmmm lastig om te zeggen... het is voor mij al weer een tijdje geleden... Maar in elk geval, kan je al flink besparen als je borstvoeding geeft... Dit is altijd goed en warm en je hoeft minder flessen enzo te kopen en geen voeding (wat aardig prijzig is) Luiers... kan je gewoon zelf bekijken wat goed voor je kindje is. Ik heb voor onze dochter altijd eigen merk luiers gebruikt en daar kon ze goed tegen. Dat scheelt al een hoop met pampers/huggies.... Ook heb je bij etos hele lekkere eigen merk billendoekjes en verzorgingsproducten die ik persoonlijk net zo goed vind als zwitsal of natusan.. Als je dan een pak billendoekjes van 6 in een doos koopt ben je ook nog eens voordeliger uit.. en heb je een lekker voorraadje Qua kleertjes enzo.... in het begin krijg je vaak zo veel kleertjes dat je je daar de eerst komende tijd niet druk over hoeft te maken... Bij Zeeman hebben ze ook leuke babykleertjes en dan ben je misschien 2,50 kwijt voor een shirt, 4 a 5 euro voor een broekje..... Scheelt echt een heleboel! De kwaliteit is wel wat minder, maar je kindje groeit er zo snel uit dat je dat de eerste maanden niet eens zult merken... Nou ja, voeding: Borstvoeding gratis, misschien een eenmalige aanschaf van een handkolf en 2 flesjes incl spenen schat ik op : eenmalig 30 a 40 euro? Flesvoeding: nutrilon is bv 10 euro per pak.. Met een pak doe je in de eerste maanden denk ik 1,5 a 2 weken ongeveer (corrigeer me maar als ik het fout hebt ) Dus dat is dan 30 euro p/maand Je zal ook meer flessen moeten kopen omdat je anders heel de dag die dingen staat uit te koken... is ook niet zo prettig. je zal je spenen ook regelmatig moeten vervangen dus die kosten komen er nog bij.. Luiers: eigen merk luiers zijn meestal rond de 7 a 8 euro per pak... als je ze in de aanbieding koopt kan het ook nog een hoop schelen hoor! denk dat je p/maand ongeveer 4 pakken luiers nodig hebt.. Dan reken ik een pak luiers van 56 stuks en dan 8x per dag verschonen. Doe je precies een week met 1 pak.. Dus daar zal je dan p/m rond de 30 euro aan kwijt zijn. (in de aanbieding vaak 3 pakken voor 18/20 euro!) In het begin verschoon je je baby heel vaak, naarmate hij/zij ouder wordt, wordt dit vanzelf wat minder... en kleertjes, is echt zo gek als je het zelf maakt! babykleertjes hoeven echt niet duur te zijn. Je kan ook tweedehands kopen of als er iemand in je omgeving is met een kindje wat al wat ouder is msschien kan je dat wel krijgen/overkopen... hoop dat je zo een beetje een antwoord op je vragen hebt... xxx
Hoi, ik heb een dochter van nu 3 jaar, ik weet niet precies wat een baby per maand kost, hebben we nooit zo uitgerekend. Maar ik weet wel dat je het zo duur kunt maken als je zelf wilt. Een paar voorbeelden: * Voeding, borstvoeding is het goedkoopste (moet geen hoofdreden zijn voor wel of geen borstvoeding hoor!) Flesvoeding heb je ook van de kruidvat bijv. is goedkoper, als je kindje geen speciale voeding nodig heeft. * Kleertjes heb je van hele dure merken, maar ook bij de hema en de zeeman, is mij goed bevallen, als je handig bent kun je ze ook zelf maken! Mijn dochter ziet en zag er altijd leuk uit. Ook heb je marktplaats, hier kun je goede tweedehands spullen halen. ook luiers heb je van goedkope en dure merken, bijv. pampers, maar je hebt ze ook van de c1000 en kruidvat en natuurlijk aanbiedingen. Zo zie je maar het hoeft niet duur te zijn. Speelgoed kun je heel duur kopen, maar ook bijv. op kleding/speelgoedbeurzen, en ze hebben echt niet veel speelgoed nodig, hoe meer speelgoed, hoe minder ze ermee spelen En dat is ook zo met de 1e babykamer, kan 1000 euro kosten, maar ook op marktplaats heb je goede kamertjes, of bij ikea, zijn goed betaalbaar. Ik heb gemerkt dat je ook af en toe helemaal gek wordt gemaakt in de media met gekke, leuke spullen, die je echt nodig hebt, vlg. de media. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Veel succes
Sowieso moet je gewoon eens rondroepen dat er een kleine op komst is en dan zul je zien dat je al een hoop krijgt. Wij hebben nu al twee boxen met babyspeelgoed staan, (van die grote opbergboxen!), alles gekregen... Voor de kinderkamer: je kunt echte babymeubels kopen, maar in principe is het enige echte babymeubel wat je nodig hebt een ledikantje. Een wieg hoef je niet te kopen, is alleen handig als je je kindje eerste tijd bij je op de slaapkamer wilt hebben, (doen wij, omdat ik er dan 's nachts lekker niet uit hoef... wel even aankijken hoe dat gaat natuurlijk: als manlief dan niet meer aan z'n slaap toekomt en doodmoe naar z'n werk gaat, gaat ze toch naar de babykamer). Maar goed, voor klerenkast kun je iets simpels aanschaffen en zelfde geldt voor kommode: als je een kastje hebt waar een aankleedkussen op kan liggen op de goeie hoogte, heb je genoeg. Eventueel kun je zelfs een plank aan de muur maken... Bij ikea hebben ze trouwens al ledikantjes vanaf 39 euro...! En de rest kun je ook zo gek maken als je wilt. Voor beddegoed: dekbedje mag pas vanaf 2 jaar (ivm wiegedood), maar je hoeft maar 1 dekentje te hebben, rest kan met dekbedovertreksetjes, die kun je dan afwisselend wassen en de deken hang je dan eens te luchten als die kleine uit bed is. Dekbedovertrek is erg gemakkelijk zelf gemaakt uit een lapje van de markt! En per maand: ga lekker borstvoeding geven, koop eigen-merk luiers, goedkope kleertjes, (website van HM heeft eind van seizoen altijd de kinderkleertjes voor de helft van het geld: dan kost het je maar een paar euro! Geen verzendkosten, tenzij je het terugstuurt...) Nouja, zo is het met alles eigenlijk: kleertjes kun je vaak ook wel overnemen van anderen. En marktplaats is een echte uitkomst!
Kijk eens op Google... en kijk even verder dan alleen baby want kleine kindjes worden groot... En hoe groter, hoe duurder!
hoi hoi inderdaad kun je het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt maar als je slim bent koop je tijdens de zwangerschap geleidelijk aan de spulletjes, marktplaats maar ook gratisoptehalen . nl kun je echt hele kinderkamers, boxen, kinderwagens noem maar op écht gratis op halen kleertjes voor baby's h&m zeeman en hans textiel hebben echt de leukste kleertjes ook spuugdoejes e.d koop je voordelig bij zeeman en vooral goed rondkijken grotjes nathalie
heel erg bedankt allemaal voor de snelle reactie, ik ben heel blij met de antwoorden, want ik hoorde laats van iemand die 800 euro in de maand kwijt was voor hun kindje, ppff nou dat is wel heel veel he. dat hoeft dus helemaal niet. bedankt.
Een baby kost niet zoveel... vooral als ze groter worden gaan ze meer kosten (kadootjes, schoolreisjes, uitstapjes, schooldingen enz.)
Nee joh 800 euro pffffff dat kost ik nog geen eens... Denk als je alles bij elkaar rekend dat je dan 100 kwijt bent maar daar kom ik niet aan hoor... Ik hou het niet echt bij. Anne heet met de pot mee, heb 6 maanden BV gegeven, kleertjes haal ik bij de hema of zeeman kan prima. Speelgoed, tja zo nu en dan koop ik wat. Heb nu al speelgoed liggen wat ik ga geven op 5 december.
Misschien dat die gene die 800 euro zei veel gebruik maakt van opvang? Want daar gaan bij ons echt het meeste geld naar toe. Voor overige zaken gok ik op max 100 euro per maand (inderdaad in het begin, want later komen er veel meer zaken bij). Maar kinderopvang is voor ons al zeker 300 euro per maand. Oh en je moet naar je aansprakelijkheidsverzekering kijken!
ja idd opvang is wel erg duur..., maar als je een lieve (schoon_moeder/buurvrouw oid hebt, dan scheelt het ook al... Ik zou wel investeren in een goede kinderwagen, maar ook dat kan tweedehands. De eenmalige kosten zijn even slikken (babykamer, kinderwagen maxi-cosi, box), maar daarna per maand valt het wel mee hoor!
800 euro per maand? jezus, wij komen rond van 1100 euro netto per maand, en daar moet alles van betaald worden 800 euro per maand... krijgt dat kind kaviaar te eten iedere dag?
Hihihi ik vind 800 euro ook wel erg veel, maar wie weet gaat dat kindje idd 5 dagen per week naar de kinderopvang. Dan kom je natuurlijk heel snel aan een hoog bedrag. Of misschien waren ze het die maand kwijt omdat ze de kinderkamer hadden aangeschaft. Maar wat hier al vaker is gezegd, je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Er zijn zat mensen die het met wat minder moeten doen en het prima redden elke maand.
de aanspakelijkheid verzekering blijf voor ons gewoon het zelfde hoor wij gaan niet extra betalen als de kleine er is.