Bij mij was het in ronde 5 raak. Ik had een sterk wisselende cyclus en ben de Persona-monitor gaan gebruiken. De eerste maand stelt ie zich in op jouw cyclus, de tweede maand weet ie wanneer je eisprong is. Toen was het dus raak bij mij. Google maar ff op Persona als je meer info wil! Eigenlijk een apparaatje voor meiden die NIET zwanger willen worden, maar geen voorbehoedsmiddelen willen gebruiken. Er zijn veel meiden die hem gebruiken om juist WEL zwanger te worden!
Ik heb geen ovutesten gebruikt en heb ook niet getempt. Dit ondanks dat ik een onregelmatige cyclus had. We hadden zoiets van, we zien het wel. Gewoon voldoende vrijen (iig om de dag) en dan kunnen we altijd over een paar maanden eventueel nog aan ovutests beginnen dachten we. Maar gelukkig was dat niet nodig. Ik zou dus eerst proberen om het zonder te doen en pas na een halfjaar ofzo ermee te beginnen. Ze zijn tenslotte ook niet gratis.
Wij zijn 6 maanden op goed geluk bezig geweest en in maand 7 hebben we ovu-testen gebruikt. Was voor mij al een opluchting om te weten dat ik uberhaupt een eisprong had en resultaat zie hieronder. Ik was wel vrij regelmatig ongesteld.
Bij de eerste keer had ik bij de tweede rond al ov-testen gekocht (ik ben een beetje een controlfreak, zullen we maar zeggen ) en dat terwijl ik een vrij regelmatige cyclus had. Echt bevorderlijk voor je sexleven is het niet; 1 x hebben we het gedaan terwijl we allebei geen zin hadden, maar omdat de test 2 streepjes gaf. Bij de eerste was ik -met ovulatietesten- na 6 maanden zwanger. Bij de tweede was het de 1e ronde raak en daar is geen ovulatietest aan te pas gekomen.
2de maand hebben wij een ovulatietest gebruikt. En gelijk raak! Ik vind het een uitvinding! Wij hadden geen sex op commando maar vonden het wel handig zeker te weten wanneer mijn eisprong was. Voor de volgende keer ga ik ze absoluut weer gebruiken. Het leuke is ook dat ik nu precies weet wanneer we ons kindje hebben gemaakt. groetjes van Merel
ik heb ze ook in ronde 3 al gebruikt, en ben toen ook zwanger geraakt. het leek me gewoon eens leuk om te testen hoe dat precies werkte en het werkte dus als je het idee hebt dat je er daardoor teveel mee bezig bent, moet je er misschien nog eens over nadenken.
Heb ze gebruikt om te kijken wanneer mijn eisprong was. Toen ik inzicht had in mijn cyclus ook weer gestopt... En ze hebben geen nut gehad want ben uiteindelijk via IVF/ICSI zwanger geworden dus hadden ze geen enkele zin.
Ik heb ze bij de eerste niet gebruikt, was toen snel zwanger. Nu het voor een tweede al wat langer duurt heb ik 2 cyclussen ovulatietesten gebruikt. Zonder resultaat. Ik temperatuur nu en ik heb een heel regelmatige cyclus met op dag 13 vd 25 mijn eisprong. Voor inzicht in je cyclus is temperaturen beter. Maar als je nog zo kort bezig bent zou ik het nog niet doen hoor. Pim
na een jaar ben ik persona gaan bruiken ( is bedoeld als anticoceptie maar ik anders om gedaan ) en na 2 mnd ben ik zwanger geworden..
Heb ongeveer 2 maanden ovulatietesten gebruikt, erg fijn om idd inzicht te krijgen in je cyclus. Uiteindelijk zwanger geraakt, maar niet omdat ik me bezig hield met de ovulatietesten, gewoon geklust en een paar dagen later wel positief getest met de ovulatietest. Ook niet verwacht dat ik zwanger zou zijn. Vind het overigens ge**** dat je niet meteen zou kunnen beginnen met ovulatietesten, als je graag zwanger wilt raken kan dit een goed hulpmiddel zijn. Het heeft bij ons ook bijna 2 jaar geduurd voordat ik uiteindelijk zwanger was, en wat ik al zei, je krijgt echt goed inzicht in je vruchtbare dagen en verhoogt zo absoluut de kans dat je zwanger raakt. Het percentage kans dat je zwanger raakt ligt per cyclus al zo laag, waarom de natuur niet een handje helpen?