Kind ziek na corona

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door BJN, 27 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Mijn man en oudste zijn twee weken geleden positief getest op corona, mijn jongste vorige week zondag en ik afgelopen vrijdag.
    Nu zijn de jongens er prima doorgekomen, de oudste was wat vermoeider dan normaal en heeft tot vorige week gehoest en zag er bleek.

Vandaag mogen mijn man en oudste sowieso uit quarantaine, want ze zitten op 14 dagen.
    Vanmorgen klaagde de oudste (bijna 7) over hoofdpijn en dat hij het koud had. Ligt ondertussen al de hele dag als een dood vogeltje op de bank, met een wit gezichtje, 38,5 koorts en wat hoofdpijn en buikpijn.
    Nu vragen we ons af, kan dit nog een nasleep van de corona zijn? Of heeft 'ie gewoon pech? Hij is eigenlijk nooit ziek, dus ben dit zoo niet gewend.

Nou ja, opzoek naar ervaringen dus! :)

2. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 4 is vorige week, nadat ze op 2 december positief is getest op Corona, ook ziek geweest. Ze heeft ongeveer 2 nachten flink koorts gehad. Zo snel als

BJN vindt dit leuk.
  3. Mapje

Mapje Niet meer actief

Mijn middelste is 2 weken geleden positief getest en had geen klachten. Gisteren was hij ook een dagje ziek en weer verkouden. Nu niks meer aan de hand…

BJN vindt dit leuk.
  4. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Mijn oudste is ook 2 weken na zijn besmetting nog veel moe en vooral s avonds niet lekker... Ziet heel bleek en echt nog niet lekker... Koorts herken ik bij hem niet... Maar ze zeggen toch ook wel dat van corona je je eerst wat beter voelt om daarna weer flink ziek te kunnen worden... :(

Beterschap iig

BJN vindt dit leuk.
  5. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.481
    8.630
    113
    Vrouw
    Hier is dochter wel 2 weken na besmetting erg verkouden geworden, wat ook 2 weken aanhield. Dat hoor en lees ik vaker. Maar ze is niet alsnog weer ziek geweest met koorts enzo.

BJN vindt dit leuk.
  6. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    oeps er is maar een deel van mijn post geplaatst zie ik, sorry!
    Zo snel als de klachten kwamen gingen ze gelukkig ook weer weg, wilde ik typen. Beterschap!!

BJN vindt dit leuk.
  7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Volgens mij krijgt je weerstand ook een klap als je corona hebt. Dus kan zijn dat hij ook vatbaarder is. Maar er heerst natuurlijk ook vanalles. Daar is het ook het seizoen voor.
    Beterschap!

Mapje en BJN vinden dit leuk.
  8. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Dacht ik ook, maar aan de andere kant, we hebben al twee weken niemand gezien en zijn ook niet weggeweest. Dus zou denken dat ‘ie niet echt iets heeft op kunnen lopen…

Mapje vindt dit leuk.
  9. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.294
    113
    Onze zoon zat met de klas in quarantaine, ook hij had corona , klachten een snotneus. De hele week geen last. De eerste beste dag uit quarantaine en spuugt alles onder,hij heeft zelfs op de bank geslapen!! (7 jaar en heeft weinig slaap nodig). Dus nog maar een weekje thuis.

BJN vindt dit leuk.
  10. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier precies hetzelfde verhaal bij onze oudste. Ik denk te vroeg weer echt actief gedaan en kreeg daarna dus alsnog een klap. Twee dagen weer echt niet fit en daarna was het klaar.

Wij zijn zelf ook gewoon weer meteen door gegaan en werden na een paar dagen ook echt met de neus op de feiten gedrukt. Na drie dagen alsnog op de bank konden we er weer tegenaan.

BJN vindt dit leuk.
  11. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Bedankt voor jullie reacties! Fijn dat er herkenning is, al is het natuurlijk niet fijn als ze weer ziek worden.

Vanmorgen begon 'ie dat de yoghurt vreemd smaakt, dus ik ben bang dat het toch een opleving is. Zal straks de GGD eens bellen of dit ook invloed heeft op z'n quarantaine.

bulakgirl vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.481
    8.630
    113
    Vrouw
    Hoelang heeft hij in quarantaine gezeten? Als dat 14 dagen is geweest is hij niet meer besmettelijk met klachten.

13. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    14 dagen, hij testte vandaag 2 weken geleden positief. Klachten begonnen op maandag.

14. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.481
    8.630
    113
    Vrouw
    Dan mag hij sowieso uit quarantaine

Mapje en BJN vinden dit leuk.
  15. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het nu? En heb je de ggd gebeld? Ik hoop dat het nu weer beter gaat. Achteraf herinner ik me dat mijn dochter, toen ze ziek werd ná Corona dat haar chocomel raar smaakte. Alleen mijn dochter is autistisch, dus ze is sowieso eef gevoelig voor smaken. Maar vraag me ook af of het een opleving geweest kan zijn, geen idee of dat mogelijk is. Hopelijk gaat het bij jullie weer beter!

16. BJN

BJN Actief lid

14 okt 2016
    131
    57
    28
    Gaat gelukkig vandaag weer beter. Gisteren ook de hele dag op de bank gehangen en niet fit geweest. Eten smaakt raar en hij klaagde over hoofdpijn.
    Dus ik denk toch het dat het een soort opleving geweest is. Zeker als je dochter gevoelig is voor smaken, kan ik me voorstellen dat het voor haar werkelijk zo was.

GGD gaf aan dat hij gewoon uit quarantaine mocht. Ze had overlegd met de arts, die dacht dat hij gewoon iets anders had opgepikt. Al vond ze dat zelf wel vreemd en ik eigenlijk ook.
    Maar goed, zolang 'ie weer opknapt is het prima zo! :)

Willemijntje19 vindt dit leuk.
  17. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.481
    8.630
    113
    Vrouw
    Fijn! Kans is idd groot dat hij wat anders heeft opgepikt. Quarantaine mag je sowieso na 14 dagen beeindigen. Kans dat je daarna weer wat oppikt is door de lage weerstand ook weer groter.

BJN vindt dit leuk.
  18. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier exact zo hoor. Toen dochter dus weer ziek werd had ze opeens de klacht van dingen die raar smaakte!

Willemijntje19, Mapje en BJN vinden dit leuk.
  19. Willemijntje19

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Fijn om te horen dat hij weer opgeknapt is! Dat is idd het belangrijkste. En fijn dat de ggd even overlegd heeft met de arts. Goed om te horen dat hij uit quarantaine mag.
    Ik lees hier nu vaker dat kinderen na Corona niet fit zijn en merk het zelf ook. Mijn oudste twee dochters hadden al 2 jaar geen koortslip meer gehad en nu na Corona ineens beide en mijn oudste kreeg zelfs twee grote koortsblaren.

Trirani en Mapje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina