Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hallo meiden,

Even een superdrukke dag gehad vandaag. Meisje nog steeds ontregeld door het uur verzet. Gisteravond ook heel veel wakker geweest en veel gehuild. Wel zielig voor haar.

@Mama em: Beterschap thuis. Naar als iedereen tegelijk ziek is, en mama maar zorgen zeker?

@Sarah: Jouw mannetje dus ook al wakker gisteravond? Lastig hè, die klok verzetten. Mogen ze van mij afschaffen hoor.

@Sterretje: Schrikken zeg met je zoontje! En zo zielig dat bloedprikken! Luka heeft het ook heel wat moeten doen, ik vond dat zo erg!
    Ik duim voor je dat het niets ernstigs is en dat hij iig niet opgenomen hoeft te worden. Knuffel!

@Lentekriebeltje: Sterkte met de rechstzaak!! Hopelijk komt het allemaal goed.

@Sweetroosje: Leuk een hightea met je vriendin! En je schoonouders komen logeren? Kun je het goed met ze vinden?

@Rosa: Sterkte met de kwaaltjes meid!

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Sterretje, he bah, dat is schrikken! Heel veel sterkte!

3. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden

Wat is het stil hier! *neus begint meteen te groeien* :D Ik ga maar even bijlezen... ;) Kop koffie staat klaar. Mijn jongste slaapt nog. :$ En mijn peuter ligt nog even lekker bij grote broer op de bank. Die heeft het eerste uur vrij.

@SweetRoosje: Hoe was het high-teaen met je vriendin? En je tempkaartje ziet er niet erg hoopvol uit, jammer genoeg.. Nu al op cd 58?! Vanaf toen nog steeds niet ongi geweest dus? *zucht* Niks aan zo...

Hoe is het inmiddels met je melk? Alweer wat vermeerderd?

Veel plezier met je schoonouders vandaag!

@Pinjo: Goh, eng als het niet gaat zoals het zou moeten tijdens en na de bevalling. En bij de eerste is het sowieso al best spannend. Een bevalling is ook iets waar je je heel moeilijk op kan voorbereiden, elke bevalling is gewoon anders. Maar jij hebt het wel erg lastig gehad zeg. Phoe...

Maar als het allemaal niet zo lekker gaat zou ik ook het liefste in het zh zijn hoor. Ik heb gewoon enorme mazzel dat mijn bevallingen gaan zoals ze horen, alleen behoorlijk wat sneller. De laatste drie zijn allemaal binnen 1 uur na de eerste echte wee geboren en de eerste was er ook best snel, binnen 6 uur.

En je tempt wel dus. Merk je wel dat je lichaam zijn vruchtbaarheid aan het herstellen is? Vruchtbaar slijm enzo? Pijnlijke tepels? Het zal vast niet zo heel lang meer duren voordat er een ei springt. Duim... Duim... Duim... *leest verder*

Yeah!!! Een (paas)ei gevonden.. :D Nu hopen dat je meteen een prachtcyclus hebt met een LF van min. 10 dagen. En nog meer hopen dat je meteen zwanger bent van je eerste ei! ;)

@Sarah1987: Welkom en heel veel kletsplezier! :D Zet jezelf op de lijst zou ik zeggen! ;)

Ik voedde trouwens elke 2/3 uur, dag en nacht toen ik weer ongesteld werd. Ik had zover ik weet ook meteen een eisprong, alleen een veel te korte LF. Die bleef eigenlijk tot mijn zwangerschap te kort. Bij de andere 3 kids werd ik na 6-9 maanden weer ongesteld.

@Zonnestraal: Ik hoop dat mijn kleinste vandaag lekker tot 9:30 slaapt, maar dat is haast onmogelijk. Ze slaapt nu nog, dus het gaat de goede kant op! :D

En vervelend van de buren zeg! Wij hadden een aantal jaar geleden ook buren die niet echt heel "sociaal" waren. Daar kan je echt mee blijven praten, alleen deden ze het idd. na een tijdje gewoon weer. Erg vermoeiend... ;) Nou ik hoop dan maar dat ze snel klaar zijn met klussen. ;)

@MG2009: En heb je al een ei weten te vinden? :D Het is bijna pasen hoor!

@Lentekriebeltje: Ik ben het helemaal met je eens. Voor advies over medicijnen naar de apotheker gaan, niet zomaar vertrouwen op de HA ofzo.. Mijn ervaring is ook dat de apotheek er het meeste verstand van heeft. ;)

Ik heb wel even moeten vechten met de productie, maar vraag mij wel heel erg af of dat door de zwangerschap komt... Rond deze periode (15 maanden) zijn de andere kids gestopt met drinken, dus doet deze uk dat ook gewoon volgens patroon of is het toch door de zwangerschap. Ik heb bij mijn vierde (derde was toen 9 maanden) gewoon gevoed tot mijn derde 15 maanden was namelijk. Ik was toen 6 maanden zwanger. En bij alle twee de kids had ik een productiedip rond de 5/6 weken, maar die duurde eigenlijk niet veel langer dan de gewone regeldagen. Ik durf het dus niet met zekerheid te zeggen.

Rechtzaak?! Jullie ook maar even heel veel sterkte daarmee! Hoop dat het allemaal positief afloopt!

@Kaatjuh: En voel je al iets? :D Ik hoop zo dat het raak is!!!

@Mama em: Hoi! :D Beterschap!

@Sterretje: He, wat sneu voor je kleine ventje.. En voor jullie natuurlijk.. Echt balen dat het gewoon niet helemaal lekker gaat met hem. Ben wel benieuwd of daar nog een reden voor wordt gevonden. Doe maar lekker rustig aan en verwen je kleinste mannetje maar lekker. Sterkte de komende tijd! *KNUF*

@Elmo: Vandaag gaat de knoop erin bij manliefhe?! :D Ben benieuwd of er nog een wonderzaadje doorheen gaat glippen... ;)

@Rosa: Morgen je eerste echo!!! Super spannend hoor! Kom je ons wel meteen even updaten? :D

Enne mijn meissie is wakker hoor... Een record: 8.50! Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Hopelijk denkt zij er ook zo over. ;)

Ik ga even de luiers verschonen en ze met een broodje in de kinderstoelen planten.

Tot zo!

4. SimplyMe

Mijn vorige bericht geplaatst om 7:09???

Het is hier nu 9:10. :(:(:(

Vreemd...;)

5. SimplyMe

Aha.. Dit heb ik gevonden,,

Nu moet het kloppen... Ik ben benieuwd... ;)

6. SimplyMe

YEAH!!! Hij doet ut!!!

7. SimplyMe

Nou, even nog de laatste update over het willen weten of het een jongen of meisje is...

We hebben 3 mei een gelachtsbepaling afspraak staan. Dus nog 1 maandje geduld en dan weten we wat zich schuil houdt hierbinnen... Ik kan niet wachten tot 3 mei.. Ik heb er ontzettende zin in.

En nu ga ik weg... *schopt zichzelf weg achter de pc*

Liefs!

8. SimplyMe

♥♥LIJST ♥♥

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (24jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 5
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD 8 april - Ronde 1
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - NOD 8 april - Ronde 4
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD 22 april - Ronde 0 / LF 3
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho
    SimplyMe 9 april VK
    Sweetroosje 12 april uitslagen
    Kaatjuh 16 april uitslagen
    SimplyMe 03 mei Geslachtsbepaling... ♥/♥?
    SimplyMe 25 mei 20 weken echo

9. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    ♥♥LIJST ♥♥

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 4
    Sterretje (24jr-2e kindje) - NOD 3 april - Ronde 5
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD 8 april - Ronde 1
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - NOD 8 april - Ronde 4
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD 22 april - Ronde 0 / LF 3
    MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Sarah1987 (22jr- 2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010

AFSPRAKEN
    Rosa 1 april echo
    Mama em 7 april termijnecho
    SimplyMe 9 april VK
    Sweetroosje 12 april uitslagen
    Kaatjuh 16 april uitslagen
    SimplyMe 03 mei Geslachtsbepaling... ♥/♥?
    SimplyMe 25 mei 20 weken echo

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik heb mezelf er even bijgezet hoor!

Ik wil graag gaan temperaturen, weet iemand waar ik een temp-kaartje kan vinden? Ik heb al op fertilityfriend.com gekeken, maar kan geen lege kaartjes vinden?

Fijne dag allemaal!!

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties!
    Doet me super goed!

Vanmiddag moeten we weer terug naar het ziekenhuis voor een zweettest
    Het onderzoek duurt ongevgeer 2 uur, dus hopelijk valt het alllemaal mee voor hem
    Mijn man gaat deze keer wel mee gelukkig, dus ik hoef het niet allemaal alleen te doen , erg fijn!

Vandaag ook contact gehad met de dieetiste, die heeft wat tips gegeven en volgende week kunnen we daar gelukkig al gelijk terecht!

@Sarah, eeen leeg kaartje op ff krijg je denk ik pas te zien als je een profiel aan maakt en je daar op je temp in vult, dan krijg je een online kaartje

Zo ben er nu weer vandoor, even bij de kleine kijken, zo kijken of hij wat fruit wil, en daarna nog maar even slapen voordat we weer weg moeten straks

Tot later!

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ff ego, sorry!

Mijn kleine heeft weer 40.1 graden koorts, is hangerig/huilerig en heeft ook een rare ontlasting gehad (het was meer groen/gelige rekbaar slijm zonder geur, sorry voor de details). Weten jullie wat dit kan zijn?

Ik denk ook dat haar keelontsteking terug is, we zijn weer bij 0.

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @sweetroosje, oh nee meis, wat vervelend allemaal, en zo zielig voor je meisje!
    Zou niet weten wat haar ontlasting betreft, sorry!

Misschien even de ha om raad vragen?
    Kan toch noooit goed zijn dat ze nu weer zo ziek is?
    Zou even aan de bel trekken hoor meis, want lijkt me toch zorgelijk zo
    Succes en een dikke knuf!

@kaatjuh, bijna je nod he, kun je je testdrang een beetje in houden verder?
    Nog een paar dagen!
    Wil je zaterdag ook echt gaan testen of heb je een andere data in je hoofd?

@sarah goed dat je jezelf er ook bij hebt gezet, kunnen we je ook in de gaten houden!
    Nog een jonge mama zie ik, super!
    Heb je verhaal en binnen komst een beetje gemist, sorry, maar begrijp dat je cyclus weer aardig op gang is zo?
    Hoe lang wil je bv gaan geven?

HIer ben ik niet echt met mijn nod enzo bezig op het moment eerst verjaardag en nu alles rondom het ventje, geeft toch wel een bepaalde rust moet ik zeggen, heb ook niet echt het idee dat ik dezemaand zwanger zal zijn, maar op dit moment denk ik ook, het is niet erg, volgende keer hopelijk meer geluk
    Raar hoe je gedachten opeens zo an ders kunnen zijn!
    Ach ja, kan me ook weer voorstellen dat ik er van het weekend helemaal anders over denk als ik daadwerkelijk ongesteld ben geworden

Nou ik ben er vandoor, even wat even, mannetje daarna wakker maken en zijn voeding geven en dan door naar het ziekenhuis.

@lentekriebeltje, voor jou nog veel succes meis, hoop dat het allemaal meevalt met je rechtszaak!
    Dikke knuffel!

@eeva el een ei bij jou inzicht?
    Is steeds weer een gis bij jou he haha, nou ja als het eitje maar weer gevonden word, daar gaat het om!

Meiden, fijne dag allemaal!

14. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Simplyme: Heerlijk dat lange uitslapen van die kleintjes. Luka was vanochtend ook weer om 8 uur wakker, terwijl ze eerst steeds om 6 uur al wakker was. Ik hoop dat het zo blijft.

Over apotheek en ha; ik heb juist de ervaring dat de apotheek er een potje van maakt. Ze hebben hier Luka een medicijn gegeven dat bedoeld was voor in een infuus en waar alcohol inzat. Het kind was 3 maanden oud toen ze het kreeg en was gewoon de hele dag half stoned, echt zo zielig!! Maar zal ook wel van de apotheek afhangen denk ik.

3 Mei geslachtsbepaling! Spannend zeg! En nu wil je het zelf dus ook wel heel graag weten. ;)

@Sterretje: succes in het ziekenhuis! Kan me goed voorstellen dat je nu niet zo bezig bent met zwanger worden. Maar zou toch heel leuk zijn als het nu raak zou zijn!

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

Sterretje, dank je. Ik ga zo de ha bellen, ze zijn pas weer vanaf 13u bereikbaar. Succes in het zh!

16. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden, even snel ego: mn dochter is de afgelopen dagen zoooooo huilerig!! Ze wil helemaal niks. Overdag huilt ze aan 1 stuk door en snachts wordt ze ook zovaaak wakker en gaat ze huilen. Ik voel irritaties en ga bijna ontploffen. Ze slaat ook de hele tijd en wil haar zin bij alles! Nog niet eens 9 maanden en ze doet al zo! Wat moet ik doen? Haar nu al streng aanpakken? Ik irriteer me echt zoo snel..
    Nu ook al, ze is al sinds 7 uur wakker. Wil ik haar laten slapen, weigert ze om te slapen zonder tepel in haar mond. Zodra ik tepel
    eruit haal wordt ze wakker en begint ze te krijsen. Ik ben ech ten einde raad..

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Oww wat vervelend zeg, heel veel sterkte!!!

18. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Dan moet je een profiel aanmaken/je aanmelden. Dan kun je je eigen temperatuurkaartje bijhouden.
    Succes!

19. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als ik mn eigen verhaal zo lees dan lijkt t allemaal mee te vallen. Maar in het echt is het echt 10 keer erger!!

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Haha, nope helaas nog geen ei in zicht! Voor mijn zwangerschap merkte ik dat mijn ei eraan zat te komen doordat ik dan een paar dagen van te voren vruchtbaar slijm (afscheiding) had. Dat heb ik nu nog niet gezien. Temp is nog steeds netjes laag. We wachten af...

Deel Deze Pagina