Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussion in 'De mama's' started by mama em, Oct 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zonnestraal, wauw, jij brengt gelukkig toch nog goed nieuws op deze dag! Van harte gefeliciteerd!

2. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

He jakkes, wat lees ik nu? :(:(:(

Lieve, lieve meis... Wat gemeen is dit zeg! Ik weet uit eigen ervaring hoe enorm zwaar kl*te dit is.. Zelfs al hou je er ergens al rekening mee. Echt een klap recht in je gezicht... Ik heb enorm met je te doen... Dit is zo oneerlijk... Lieverd, ik hoop dat het snel weer raak is en dat dat ukkie wel mooi blijft zitten! Ik duim keihard voor je!

En als laatste nog maar een...

3. SimplyMe

En ook zag ik alweer een nieuwe banner... :$:$:$

Dat gaat echt snel hier opeens.. Nog niet snel genoeg hoor, dus dames.. Ik wil nog veel meer positieve testen en mooie nieuwe banners zien!!! :p

Maar Zonnestraal... Dat is geen licht streepje hoor. ;) Prachtig duidelijk positief! Wat een verrassing zeg! Supernieuws!!! Van harte gefeliciteerd hoor!!! *SMAK*

4. SimplyMe

Zow... En nu ga ik bijlezen. ;)

5. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Kaatjuh-- Wat een vreselijk naar nieuws! Zoveel dubbele gevoelens in een paar dagen tijd! Ik wens jullie heel veel sterkte toe de komende tijd...

Zonnestraal-- Wat geweldig! Gefeliciteerd!

6. SimplyMe

Hehe, ook weer bij...

Ik laat het uitgebreid reageren even.. Tis een beetje veel. ;):D

Mare... Zodra ik weet wat er verstopt zit kom ik het jullie melden hoor. Geen geheimpjes.. Is niks aan.. Een vriendin heeft het geslacht geheim gehouden voor iedereen.. Dat vond ik zooooo flauw... :D Dat zal ik mijn mede-nieuwsgierige aagjes niet aandoen hoor! ;)

@Rosa: Jij nog van harte gefeliciteerd met je goede echo natuurlijk! ;) Dat is het vermelden wel even waard! *SMAK* Wat moet dat een opluchting zijn geweest na de eerdere mk-en. Deze beeb is een plakkertje! :D

@Sterretje: Geen voorgevoel, denk ik... Meer een voorkeursgevoel. ;) Man en ik denken dat het een jochie is, maar hoofdzakelijk omdat we dat heel graag willen dus. :D Spannend dus!

En het zaad van je mannetje is prima in orde he! Zal hij wel erg trots op zijn nu, of niet? Hihi.. Nu hopen dat het er twee zijn! :p Maar wat een geluk dat je het toch gegund is met je eileider. *denkt even na* Jij had maar 1 eileider over, toch? En die deed het ook niet optimaal, of zit ik nu verhalen door elkaar heen te halen? :) Iig wel hartstikke fijn dat het gelukt is voordat jullie de MMM in gestapt waren. ;)

@Mama Em: Over die vriendin... Ik denk dat het hoe dan ook best hard aan komt, maar je zou gewoon kunnen zeggen dat je haar iets wilt/moet vertellen, maar dat je het wel heel moeilijk vind, omdat je haar absoluut niet wilt kwetsen en je wel het idee hebt dat dit nieuws erg confronterend zal zijn voor haar. Ik denk dat ze al meteen weet wat je dan wilt vertellen. Een beetje op die manier.. Maar wel moeilijk hoor. En of het beter is om persoonlijk te vertellen of via een brief of kaartje weet ik niet. Ik heb een vriendin die een kaartje meer zou waarderen, omdat ze zich dan niet meteen groot hoeft te houden en blij hoeft te zijn voor de ander, maar eerst even een potje kan gaan janken om daarna echt heel blij te zijn. Maar of dat ook voor jouw vriendin beter is..

Nou, jij mag morgen weer even kijken naar je kleinste uk he! Spannend weer!

Goed, ik ga weer verder.. Maar ik ben helemaal bij! :D

Liefs!

PS. Nog een extra dikke knuffel voor Kaatjuh!

*KNUFF*

7. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Vorige keer niet zo veel tijd om te reageren, dus bij deze Zonnestraaltje alsnog: hieperdepiep hoera en gefeliciteerd! Wat fijn voor je! De test is inderdaad ook superduidelijk.

Hier is vandaag zoals verwacht de ongi gekomen. Ben superchaggie, maar probeer het positief te blijven zien: ik wordt tenminste ongi, de cyclus is alweer veeeel korter en ik heb een ei gespot. Volgende ronde gaan we er dus weer helemaal voor!

Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Pinjo

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    @Pinjo: Balen meid!! Altijd weer een teleurstelling hè! Maar inderdaad ook wel fijn dat je een ei hebt gehad en een kortere cyclus. Misschien is het deze maand wel raak!

@Simplyme: Super dat je het ook aan ons gaat vertellen wat het wordt. Ik ben erg benieuwd of het een jongetje is!!

@Sterretje: Dat is snel zeg, morgen al een intake. Leuk hoor, hopelijk krijg je dan ook snel een echo.
    Ik ben denk ik 16 december uitgerekend, als alles tenminste goed blijft gaan.

9. SimplyMe

Hallo Pinjo...

He sh*t... :(:(:( *KNUFF*

Wel goed dat je het toch positief probeert te zien.. En idd. heb je wel een eitje gehad en een kortere cyclus, dus het gaat de betere kant op. Ik duim voor een prachtige ronde met een supervruchtbaar ei die niet belachelijk lang op zich laat wachten. Moet goed komen toch! ;) Heel veel suc6 alvast!

Maar het blijft wel even ontzettend balen... Die rot ongesteldheid :(...

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Balen van je ongi!!! Maar idd wel een veel kortere cyclus dan de vorige keer, dat biedt kansen!:D
    Succes in de nieuwe ronde!

11. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    hey meiden,

wat n nieuws de laatste dagen!
    Ben er echt helemaal hyper van, maar daarover later meer...

Lieve kaatjuh: wat ontzettend K** Das echt zo frustrerend dat je denkt dat het zover is en dan toch niet zo blijkt te zijn/fout gaat.
    En heeeeeeeeeeeeeeeele dikke knuffel voor je. En geef de moed niet op meid, jullie plakbeeb komt echt nog wel. Veel sterkte voor nu.

Zonnestraal: Gefeliciteerd meid :D Zo'n mooie test al voor je nod, wow.

Pinjo: balen meid! Goed dat je de positieve dingen eruit weet te pikken. Baal gerust even flink en neem lekker chocola (ofzo). En dan weer op naar de volgende ronde. *knuff*

SimplyMe: tja, ik twijfel een beetje of ik het zal zeggen als ik ze dinsdag zie of dat ik vooraf even mail. Dan kan ze idd verwerken zonder zich groot te hoeven houden. Ik ken ze al vanaf dat we 2,5 jaar zijn, maar ze praat moeilijk over zulke dingen. En ik weet natuurlijk niet hoe het nu gaat, want dat vertelt ze niet in detail. En 2 weken terug mailde ze dat het k** ging. Dus zwanger zal ze iig nog niet zijn. Ik denk er nog even over na.
    Bij jou alles goed? komt er al een buikje?

De rest: hoi! :p Weet ff niet wat ik nog moet reageren.

@ update van hier:

Ik heb echt een hilarische dag achter de rug. Afgelopen weekend kreeg ik een mailtje van mijn collega/ mijn personeelslid (blijft gek klinken). Dat ze baalde dat ik er donderdag niet was (meisje was ziek, dus ben ik thuis gebleven). Ze had namelijk leuk nieuws: ik ben 12 weken zwanger!

Ik was helemaal verbaasd,verward. Huh???? Ik een mailtje teruggestuurd. Van harte gefeliciteerd meid, gaat het goed etcetc. Enne... ik heb ook nieuws, ik ben ook zwanger 11 weken.
    Dikke lol, dus. verder hebben we 2 mannelijke collega's en eentje had het bij haar geraden, dus wist het al.
    We hebben vandaag zo'n lol gehad met die mannen. Vraagt de andere collega in de koffiekamer: wat is er toch?? Wat zitten jullie toch steeds te smoezen?
    Ikke: nou, we hebben eigenlijk een grappig nieuwtje!
    hij: wie van jullie is er zwanger?
    ikke: wij allebei en er zit maar 9 dagen verschil tussen!
    hij: huh??? vruchtbare grond hier, moet ik ook maar uitkijken? (zijn kinderen zijn onze leeftijd)
    Nou dat gezicht van hem!:D

Toen de andere collega.
    Die vroeg al aan mijn mede-zwangere: heb je het haar (mij) al verteld? zij: ja! en baalde ze niet dat ze vervanging moet gaan regelen? zij: nee, ze vond het wel leuk voor me.
    Hij snapte er nix van, dus ik roep hem: kom eens even?
    Hij: ????? wat is er dan?
    Ik: ik loop 9 dagen op haar achter!
    Hij HUHHHH???? Je bent toch niet ook zwanger?
    ik: jahoor :)
    Hij: was het een ongelukje?? (echt een mannenvraag ;) )
    ikke: nee hoor!
    4 uur later: hij: ik kan het nog niet bevatten allemaal.

Oh, wat heb ik een lol gehad. Hadden ze een a4tje opgehangen: pas op babyboom!
    Die heb ik ff weggehaald, voordat iedereen het al weet terwijl we het zelf nog een aantal vrienden willen vertellen.

Sorry voor mijn lange ego-verhaal, maar vond het zo leuk dat ik het ff wilde delen.

tot morgen meiden!

12. Pinjo

Pinjo Bekend lid

Jan 5, 2008
    672
    0
    16
    Bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Dat helpt toch altijd wel. Beetje het gevoel dat iemand je snapt (anderen kunnen dat niet altijd).

Mama Em, dat is inderdaad een hilarisch verhaal zeg! Wat grappig dat dat net zo treft dat jullie allebei zwanger zijn. Kan me de verbaasde reacties van collega's voorstellen inderdaad :D. Leuk hoor! Wie weet liggen jullie straks tegelijkertijd te "puffen" om een kindje op de wereld te zetten.

Veel succes ook met de bekendmaking van de zwangerschap aan je vriendin. Kan me voorstellen dat het best moeilijk is. Zit ook te denken hoe ik het het liefst zou horen (eerst via mail of direct persoonlijk), maar dat zou er bij mij ook van afhangen hoe goed ik bevriend zou zijn. Bij sommige vriendinnen zou ik het liever persoonlijk horen omdat ik daar gewoon zo close mee ben. Dat is samen lachen en samen huilen bij zulk nieuws (blijdschap voor de zwangere, verdriet voor de niet zwangere), en dat gaat nu eenmaal niet in de mail. Je kent haar al sinds jullie 2,5 waren schrijf je, maar wat ik opmaak zijn jullie niet zo heel close (aangezien ze niet zo makkelijk praat)? Van anderen kan ik me idd voorstellen dat ik een mail meer op prijs zou stellen (als ik me in jouw vriendin verplaats dan he). Ingewikkeld, ik hoop dat het meevalt om te vertellen!

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ff snel want ik ga pitten, ben moe en voel me ***.

Zonnetje, gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd met je zw. Geniet ervan meid!

Pinjo, balen van je ongie maar idd positief dat je ongie wordt en een kortere cyclus hebt. Knuff lief.

Kaatjuh, echt *** meid en balen van je vmk. Ik wil je daarom ook een DIKKE KNUFF geven schat.

Ik heb HEVIGE krampen en verga v.d pijn, zou een gat in de lucht springen als ik nu ongie word pff word er echt ~!@#$%^&*() van onderhand.

All, trusten en knuff!

14. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    heymeiden,

pinjo: hopelijk voel je je ook wat beter nu! Komt echt wel goed, duurt alleen nog even (en geduld hebben wij vrouwen-die-zwanger-willen-worden niet)

Tja, die vriendin ken ik al heel lang, woonden bij elkaar in de straat. Vroeger op de basisschool hartsvriendinnen. Daarna een aantal jaren wat minder contact en de laatste jaren weer meer. Zeker sinds we allebei een kleine hebben (die van haar is een halfjaar ouder dan ons meisje)
    Gaan we toch vaker samen ff koffieleuten enzo. Wonen ook op loopafstand van elkaar.
    Maar zij is iemand die heel moeilijk over dit soort dingen kan praten en nog moeilijker haar emoties toont.
    Wil het vd ene kant dus ook graag persoonlijk zeggen, maar vd andere kant is het misschien voor haar prettiger dat ze eerst kan reageren/verdrietig zijn in rust. en daarna voor mij blij kan doen, wat dat zal ze echt wel zijn.
    Zal eens vragen want vriendlief ervan vindt.

Sweetroosje: he bah krampen :( en dan ook nog zoveel pijn. Kan me voorstellen dat je hoopt op een ongi, ik duim voor je.
    *hele dikke knuffel* Sterkte meid!

15. SimplyMe

Hai meiden

Ik moet zo weg, dus later reageer ik wel wat meer...

Ik kwam nu alleen even de jarige een fijne dag toewensen. ;)

Sarah, van harte gefeliciteerd en laat je vandaag maar lekker verwennen! :D

16. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

Dec 18, 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden, hartstikke bedankt voor jullie lieve woorden en steun. Dat waardeer ik echt heel erg!! Ik heb gisteren zoveel gehuild uit teleurstelling, maar dat lucht wel op. Ik heb ontzettend veel pijn en het bloeden is vandaag pas echt doorgezet. Gisteren kreeg ik vooral bruin donkerbloed. Ik heb weer es ontzettend veel stolsels erbij *sorry voor de details*. Ik ga de komende dagen uitrusten en bijkomen, dus ik weet niet of ik vaak zal reageren. Ik zal wel alles lezen :)
    Simplyme, thanx voor je kaartje en huggs *smak*

P.S sarah gefeliciteerd met je verjaardag.

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Sarah, gefeliciteerd!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Goede zonnige morgen, alles goed met jullie?

Hier is de kramp gelukkig weg, en heb wat kunnen slapen. Mams is heelaas weg vandaag.

MamaEm, dank je lief. Ik hoop het ook maar denk het niet, want voel niks meer.

Sarah, gefeliciteerd met je verjaardag!

Simplyme, laters.

Kaatjuh, neem alle tijd en rust goed uit. Huilen is echt een opluchting, heb me gisteren voor het slapen ook goed gejankt.

Zonnetje, en is het besef er al?

All, knuff.

19. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, ik ben er even niet, kom ik terug en ineens heel veel nieuws! Helaas niet alleen goed nieuws, maar ook slecht nieuws....

Kaatjuh, heel veel sterkte met dit verlies.:( Ik las dat je eerst een tijd in onzekerheid zat over wel/niet zwanger zijn en even later dus toch nog mis. Bah, meid, ik wens je veel sterkte. Hoop dat je lichaam dit snel en goed 'opruimt' en dat je hierna snel weer zwanger mag zijn.

20. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterretje en zonnestraal, van harte gefeliciteerd!!!:) Dat geeft de burger moed, weer eens wat positief nieuws! Ik wens jullie een goede zwangerschap toe en natuurlijk lieve, gezonde brusjes!!!

Share This Page