Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx, afgelopen nacht was het weer raak, van half 2 tot half 4 bezig geweest met hem. Maar gelukkig voel ik mezelf vandaag iets beter (hoewel erg moe) en kan ik het hopelijk wat beter handelen.

Quote SR:
    Ach meid, het blijft beiden net zo erg omdat we beiden heel graag zw willen worden. En het is individueel wat voor de een moeilijk is en voor de ander moeilijker, ongeacht de geschiedenis als je begrijpt ik bedoel.
    Tja, lief van je SR! Hoop iig dat we beiden snel weer zwanger mogen zijn!
    Ja misschien idd maar de gyn bellen, maar ja als er wat zou zijn dan zou ze me niet zeggen dat ik meteen kan beginnen toch?
    Daar heb je een punt, dat denk ik ook. Maar goed, als je onzekerheid weg wilt laten nemen kun je natuurlijk altijd even bellen, al is het maar voor je eigen gemoedsrust.

Jeetje meid een kind die niet lekker zit en dan ook nog eens jullie situatie, wens je iig veel sterkte ermee. Dikke knuff!

Thnx! Knuf terug!!!

Misschien vandaag vroeg je bed in kruipen?

Heb ik gedaan idd. Maar goed ook aangezien zoonlief weer zo wakker is geweest. Vanavond dus maar weer vroeg onder de wol!

2. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe het idd maar even rustig aan, Mama em! Goed aan jezelf denken nu. Knuf!

3. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je bloeduitslag goed is! Hopelijk tref je een goede diëtist waar je veel aan zult hebben.

Voor de rest, zwaai-zwaai!

Groet,
    LK die zich gelukkig weer wat beter voelt vandaag en het quoten heeft ontdekt. Helaas nog niet uitgevonden hoe je meerdere quotes in 1 bericht kunt plaatsen... Of kan dat niet? ;)

4. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Rosa,

Volgens mij ben ik vergeten om op jouw berichtje te reageren:)

Gefeliciteerd met je mooie echo!! Hoop dat je er al een beetje in durft te geloven. Jij ook lekker van 't zonnetje genieten hè?!
    Liefs, LK

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ik hoop het ook.

Fijn dat je je beter voelt.
    Meerdere quotes in 1 reactie kan wel maar zou niet weten hoe!

Fijne dag verder en vroeg in bed gaan vandaag he!

6. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi meiden,

Kom even melden dat we gister weer thuis zijn gekomen van een heerlijk weekendje weg
    Vandaag moesten we terug naar de ka, helaas was hij toch weer niet gegroeid, dus moest de kleine man weer opgenomen worden
    Voor hoelang weten we nog niet, wel moet hjij voorlopig blijven, hij heeft weer een sonde
    Ik kan gelukkig bij hem blijven dus dat scheelt
    Heb op me werk zorgverlof aangevraagds, hopelijk valt dat te regelen, dat scheelt een hoop!

Meiden,s orry dat ik verder niet reageer, maar dat begrijpen jullie vast!

Liefs voor allemaal!

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

Sterretje, fijn dat je genoten hebt van je weekend. Minder van je zoontje en natuurlijk begrijpen we dat, veel sterkte ermee!

Liefs knuff!

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: He, wat een naar nieuws zeg! Heel veel sterkte en hopelijk gaat het snel weer beter met jullie mannetje en mag hij snel weer naar huis!

@Pinjo: De misselijkheid is wat minder, als ik de dag maar rustig begin gaat het wel gelukkig. Verder ben ik ook minder onzeker, ben lekker druk en daardoor er iets minder mee bezig.

@Sweetroosje: Wel goed nieuws dat de uitslagen nu beter waren dan de vorige keer. Een spontane zwangerschap zou dus iig kunnen. Ik hoop het voor je meis. Hopelijk gaat nu je ongie wel doorzetten, dat is al heel wat!

@Lentekriebeltje: Fijn dat het nu allemaal weer rustig lijkt te zijn. Wel vervelend dat je mannetje nu 's nachts wakker wordt, maar dat gaat waarschijnlijk vanzelf wel weer over hoor. Luka heeft ook af en toe van die periodes. Wel heel vermoeiend! Sterkte ermee!

@MG2009: En nog steeds geen ei in zicht? Kom op...springen!!!

@Mama em: Hartstikke goed dat je dan voor jezelf kiest. Rust lekker uit en geniet van het ukkie in je buik. Tot zaterdag!

@Rosa: Super dat je zo'n goede echo gehad hebt. En ook leuk dat je verder bent dan je dacht. Geniet ervan meid!

9. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,
    Ik laat weer eens wat van me horen. Sorry dat ik zoo lang afwezig ben geweest. Ik heb echt een dip gehad en ben heel erg ziek geworden. Net toen ik me uit de diepe put had gehijst werd ik opeens ziek. Ik dacht dat het gewoon een normale griepje was maar het werd met de dag erger. Ik moest met spoed naar ha en bleek ik erge amandel onsteking te hebben. Ik kreeg er antibiotica voor, maar de volgende dag ging het noggg slechter (gister dus). Gelijk weer met spoed naar de hap, bleek dat ontsteking erger was dan ze dachten. De medicijnen hebben ze versterkt en ik mag nu alleen bv in de ochtend geven en de nacht voordat ik die pillen inneem. Ik voel me nog behoorlijk ziek en beroerd, maar als het erger wordt moet ik weer naar de ha.
    Nou, van klussen is geen sprake natuurlijk. Het bloeden is sowieso gisteren pas echt gestopt. Ik was eigenlijk van plan om er gelijk weer tegenaan te gaan. Maar dat kan nu niet aangezien ik zo ziek ben. Mn man zorgt al dagen lang voor ons dochtertje, want ik lig echt knock out in bed.
    Ik wil jullie nog bedanken voor alle lieve woorden en steun :)
    ik heb niet alles teruggelezen. Ik dacht ik laat ff snel wat weten anders is het zo onbeschoft van mij.

10. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik verwaarloos jullie weer lekker he! :( Sorry! :)

Ik lees af en toe wel bij, maar heb geen tijd om te reageren, dus dat schuif ik steeds voor mij uit. "Vanavond ga ik er eens voor zitten..." En dan is het avond en plof ik op de bank en dan doe ik niks meer... ;) Ik hoop dat het snel weer wat beter gaat met mijn energielevels.

Heeft ermee te maken dat mijn melkmonster weer begonnen is met 's nachts elk uur te komen. Mijn tepels zijn schraal van haar gesabbel en doen echt pijn nu. Niet leuk! Phoe... Ik trek dit dus ook niet meer en heb ook besloten om haar steeds pap te geven als ze om de borst vraagt. We gaan afbouwen dus. ;) Ze accepteert de pap niet elke keer, dus ze krijgt nog steeds de borst wel, maar er zit gewoon niks meer in en dat begint ze te merken. Fles werkt wel en de tiet niet meer. :D

Wel weer een dubbel gevoel, helemaal omdat ik haar "help" af te bouwen. Dat heb ik bij de andere kids niet gedaan. Die deden dat uit hunzelf al. Ze wilden steeds vaker de fles en weigerde de borst steeds meer, omdat de melk bij mij blijkbaar afneemt rond de 15 maanden, zwanger of niet. Maar goed, heel dubbel dus. Aan de ene kant ben ik erg blij dat het straks afgelopen is en ik even rusten voordat ik weer een ukkie aan de borst krijg (waar ik weer heel veel zin in heb trouwens *zwijmel*), maar aan de andere kant zal ik haar wel missen. Ach, het is mooi geweest zo. Nummer 4 heeft ook mooi de 15 maanden volgemaakt, misschien haalt ze net de 16 maanden nog (de 4de mei). We zullen zien.

Verder gaat het dus even wat minder, omdat ik echt heel moe ben.. Ik slaap amper, dus ik laat het reageren even voor wat het is.. Vind ik wel moeilijk, omdat ik niet zo ego wil zijn, maar het is even niet anders... *gaap*

Ik maak het snel weer goed met jullie! ;)

Liefs!

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

Zonnetje, had natuurlijk liever dat mijn ongie spontaan kwam en dat ik die niet op hoeft te wekken maar goed we zijn iig een stap verder. Dank je meid.

Kaatjuh, beterschap meid. Hoop dat je er gauw bovenop komt!

Simplyme, jij ook veel sterkte met alles meid! Denk aan jezelf en je zw nu, de rest komt later!

All, *zwaait ff*

12. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Zit heeeerlijk in het zonnetje te tikken. Echt lekker dat mooie weer van de laatste dagen!

Sterretje, fijn dat jullie een lekker weekendje weg hebben gehad, maar wat ongelooflijk sneu voor jullie mannetje! Knuffel voor jullie.

Zonnestraal, fijn dat de misselijkheid en de onzekerheid nu afnemen! Hoop dat je snel zover bent dat je echt kunt genieten van de zw. Of doe je dat al? Misschien wel, maar dan vast nog meer als die 12/16 weken voorbij zijn en je helemaal geen last meer hebt van de misselijkheid! Zet 'm op, meid!:)

Kaatjuh, jeetje, jij krijgt het ook wel weer voor je kiezen, zeg! Hoop dat je snel opknapt, zowel fysiek als mentaal. Dikke beterschapsknuffel! En ik snap best dat je even niet hier geweest bent, hoor, da's heel begrijpelijk en hoef je je niet voor te verontschuldigen!

SimplyMe, snap helemaal dat je geen energie hebt! Ik zou denk ik al veel eerder zijn afgehaakt! Hier wordt ons mannetje nu drie nachten achtereen wakker en ik heb het er nu al helemaal mee gehad...! Toch wil ik je zeggen dat ik het enorm knap vind dat je weer zo lang hebt volgehouden met de bv, helemaal met zo'n melkmonster!;) En inderdaad straks lekker de volgende telg aan de tiet!:D

Hier gaat het wel goed, hoewel zoonlief dus weer wakker werd vannacht. Hoop dat die fase niet te lang gaat duren... Ik ben iemand die echt veel slaap nodig heeft en slecht tegen onderbroken nachten kan. Zie wat dat betreft trouwens die ook niet echt uit naar de eerste periode met uk 2, hoewel dat bij de eerste veel makkelijker was dan ik van tevoren had gedacht. Je stelt je je er ook wel weer op in.
    Verder valt me op dat m'n borsten zo klein worden:$!!! En vanmorgen zat er ook niet genoeg melk in. Nou ja, krijgt hij straks wel een boterhammetje extra en misschien wat yoghurt erbij...

Ga nu eens even was vouwen, heb ik al veel te lang uitgesteld!:)

Knuffel voor wie 'm gebruiken kan!

13. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

Manlief bedacht dat hij wel even de lambrisering in de woonkamer kon gaan schilderen. Ik was even weg en kwam terug en er hing me toch een vieze verflucht. Nu durf ik niet meer in de woonkamer te komen en zit al de hele avond saai boven! Bah, ik verveel me echt!
    Ik word trouwens nu al dikker :(. Ik pas mijn broeken gewoon al bijna niet meer. Ik heb de zwangerschapsbroeken maar vast uit de kast gehaald.

@Kaatjuh: Goed om weer wat van je te horen! En wat naar voor je dat je dan ook nog zo ziek wordt! Ik hoop dat je er gauw weer boven op komt en dat je weer aan het klussen kunt!! Sterkte meis!

@SimplyMe: Lekker voor jezelf kiezen nu hoor, wij redden ons wel ;). Hopelijk lukt het je meisje af te laten bouwen, je kunt al je energie nu wel gebruiken! En als het op is, moet ze er toch maar aan wennen, dit houdt je ook niet vol. Sterkte meid en hopelijk heb je gauw je nachten weer terug.

@Lentekriebeltje: Genieten van de zwangerschap doe ik nog niet echt, het is nog een beetje te onwerkelijk. Komt vanzelf als ik het wat meer ga merken.
    Hopelijk slaapt je mannetje vannacht wat beter, is altijd zo vermoeiend zo'n gebroken nacht.

14. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    zonnestraal-- Is heel goed mogelijk ja dat je nu al dikker wordt, je baarmoeder is namelijk al eens flink gegroeid en weet nu beter wat hem nu te doen staat haha. bij een vriendin van me kon ik het bij de 2e ook al met 7 weken zien aan de buik.

Gisteren lekker haartjes donker geverfd, ben er helemaal blij mee. hier nog geen spoor van eisprong te bekennen.

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi meiden,

Kom me even snel melden, we zijn nog steeds in het ziekenhuis
    Word erg zwaar nu, continue 24 uur per dag hier
    Maar ja alles voor de kleine
    Hij moet iig tot na het weekend blijven en dan kijken ze verder
    Voor nu moet hij gewoon goed blijven drinken, en extra eten door de sonde, en goed blijven groeien, daarna is er dan kans dat hij naar huis mag

HIer verder alles goed, nog niet misselijk gelukkig
    Heb af en toe het idee helemaal niet zwanger te zijn, ik voel niets, alleen een ongesteldheid blijft ontbreken
    Vorige zwangerschap was ik al eerder misselijk en vanaf precies 6 weken aan het overgeven
    Ook had ik nooit last van plekjes op mijn huid toen ik zwanger was en nu lijkt mijn gezicht er meer te hebben dan ooit te voren, wat ik eigenlijk alleen maar ken van als ik net ongesteld ben
    En de keer dat ik een ma had dan

Maar ja, maak me zelf denk ik ook een beetje gek, om zo te denken...
    NOg een weekje wachten, volgende week vrijdag eindelijk de echo dan, lijkt zo lang dat wachten!

Sorry dat ik verder nog niet reageer hoor, maar denk wel aan jullie allemaal!

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Zwaai en een dikke smak dames, kom snel uitgebreider kletsen.

Sterretje heel veel sterkte met je kleine, knuff!

All, trusten!

Liefs SR

17. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Zwaai!
    Mag hier eigenlijk niet meer meeschrijven, want heb gister voor het eerst geen BV meer gegeven.. Wel nog wat gekolfd, want stond op knappen. Mij benieuwen hoe het gaat met afbouwen.

Heb misschien ook mijn ei gevonden, afgelopen woensdag :).

Als ik nieuws heb, kom ik dat wel weer melden, ik zal jullie blijven volgen!
    Liefs MG

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ik kom hopelijk vandaag wat vaker langs om te kletsen!

@mg oh ik hoop dat je eitje idd woe is geweest hoor, duim duim duim
    En blijf gewoon lekker kletsen hier hoor, dat doen er meerdere!

@sweetroosje, hoe is het allemaal met jou meis?
    Hoe gaat het afvallen?
    Is het een beetje te doen?

Hier is het mannetje hartstikke moe, maar wil niet slapen in zijn ziekenhuis bedje, zo maar eens fruit geven en hopelijk wil hij daarna wel gaan slapen dan!

Hier ben ik sinds van de week gestopt met afkolven
    Was steeds aan het twijfelen of ik nu op dieet helemaal moest gaan of niet
    Tot die tijd heb ik doorgekolfd, om ev te productie wel enigzins te behouden
    Maar merkte zowiezo al dat het minder werd
    De vk raadde het me af om door te gaan, ivm het dieet dan, nu weer zwanger en omdat ik weinig reserve nu nog over heb
    Dus alles bij elkaar maar besloten dat het zo het beste is, zeker nu het mannetje weer heel de tijd hier ligt

Nou ik ben er vandoor, hij huilt, dus hopelijk heeft hij erge trek, tot later!

19. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Wat is hier opeens rustig zeg! Zeker allemaal aan het genieten van het mooie weer.

@Sarah: Leuk dat je je haar geverfd hebt. Doe je dat vaker? Ik wil het eigenlijk ook wel, maar durf niet zo goed. Misschien gewoon een keer een tintje lichter proberen.

@Sterretje: Ik snap heel goed dat het zwaar wordt alle dagen in het zh, weet er alles van. Wel heel fijn voor je mannetje dat je altijd bij hem bent!
    Misschien voel je weinig van je zwangerschap omdat je er nu niet echt tijd voor hebt. Je hebt natuurlijk nu wel wat anders aan je hoofd. Niet druk om maken hoor meid, elke zwangerschap is weer anders! En volgende week de echo! Heerlijk joh!

@MG: Super dat je waarschijnlijk je ei hebt gehad, nu hopen dat je temp morgen ook nog zo hoog is. En waarom heb je besloten te stoppen met de bv? Vond je het zelf genoeg of wilde je kleintje niet meer?

@Sweetroosje: jij ook al zo stil de afgelopen dagen. Gaat alles goed?

20. MG2009

MG2009 Niet meer actief

@ zonnestraal, ik vond 14 mnd BV lang genoeg eigenlijk, ik vond het mooi geweest. Wil ook niet dat ie er in de toekomst zelf om kan vragen (no offence). En daarbij wil ik mijn cyclus een beetje 'helpen'.

Deel Deze Pagina