Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Begrijpelijk hoor. Als je er zelf klaar mee bent is het goed toch. 14 maanden is inderdaad een lange tijd. Hij heeft zijn antistoffen wel meegekregen!

2. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    zonnestraal-- een tintje lichter is inderdaad erg definief, dat moet haast altijd gebleekt worden. er zijn geloof ik wel spoelingen die een paar tinten lichter geven. Ik doe (als ik twijfel) eerst een kleurspoeling bij de drogist. Sommige spoelingen zijn na een paar dagen al weg, ik heb er nu een die ongeveer 3mnd blijft zitten. Ik wil namelijk in de zomer weer mijn eigen (blonde) haarkleur hebben.

3. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Hallo allemaal,

Hoe gaat het hier? Wel goed geloof ik he?

MG2009: Zag dat je waarschijnlijk een ei gespot hebt? Fijn! Kan me ook goed voorstellen dat je de BV afbouwt om je cyclus een zetje te geven!
    Sterretje: ook jouw beslissing om te stoppen met kolven snap ik helemaal. Het is natuurlijk ook allemaal niet niks. Zwanger zijn, een ziek kindje en dan ook nog kolven. Jullie zitten nu alweer een tijdje in het ziekenhuis he? Is er nog geen zicht op de dag dat je zoontje naar huis mag? Duim voor jullie dat dat niet lang meer duurt.
    Simplyme: Prima natuurlijk dat je het hier ff wat rustiger aan doet! Rust lekker uit hoor. Weet alles van gebroken nachten met kindjes die niets liever willen dan de hele nacht aan mama's borst hangen. Dat sloopt je.
    Lentekriebeltje: Dat verhaal over je borsten ha, dat is inderdaad wel een nadeel van BV he (of zou het daar niet van komen en vooral: zou dat nog wel eens bijtrekken?) Mijn toch al kleine cupje is nog verder gekrompen :(. Hoe gaat het verder? Slaapt zoontje weer wat beter door?
    Zonnestraal: Dus je groeit nu al? Toch wel leuk lijkt me! Hoewel het nadeel is dat het mensen waarschijnlijk ook snel op zal vallen. Wil je het nog even geheim houden?
    Sarah: Hoe is het verder met jou? Al tekenen dat je cyclus weer op gang komt?
    Kaatjuh: Lief dat je ff een berichtje plaatste zodat we weten hoe het met je gaat. Je hebt het even voor je kiezen gehad dus. Sterkte meid en wordt maar gauw weer de oude...

Ik ben hier weer driftig aan het tempen in de hoop deze keer weer vroeger (liefst rond CD14) een ei te spotten... Ben ONGEDULDIG (en baal daarom zo van mezelf).

Liefs,
    Pinjo

4. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Ik ben ook flink aan het tempen, maar kan er echt geen draad aan vast knopen, het schommelt iedere dag tussen de 36.5 en 36.9. Ook de ovulatietesten zijn iedere dag helemaal wit. Primolut heeft dus niets gedaan. ik zit nu op cd 20.

Bram begint nu ook te bijten tijdens het drinken. Hij heeft nu 2 grote ondertanden en de 2 boventandjes zijn nu net door. Hij bijt alleen smorgens. Ik heb dus besloten de ochtend voeding er ook uit te halen en dan alleen de voeding voor het slapen gaan te blijven geven. Misschien geeft dit ook net het zetje voor mijn lichaam om weer een eisprong te krijgen.

iedereen-- hoop dat jullie allemaal een lekker weekend hebben en weer helemaal de rust krijgen om op te laden. Volgens mij zijn we allemaal chronisch moe hier haha, schijn je er gratis bij te krijgen als je kinderen hebt.
    Leuke uitspraak van daphne dekkers: De wekker is een uitvinding voor mensen die geen kinderen hebben.

5. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

Geweldig lekker weer hè?! Wij gaan zometeen de bbq aansteken!:D Laat de zomer maar beginnen!

Hoe is het nu sterretje? Hoop weer iets beter? Vrienden van ons lopen ook steeds met hun kleine in het zh, zodoende weet ik hoe uitputtend dat is. Sterkte ermee! En trouwens helemaal gelijk dat je gestopt bent met kolven. Dit is overmacht. Denk aan jezelf hè?!

Sarah, jij dus ook nog geen ei... Jammer dat de primolut niet lijkt te helpen, zeg! Duim toch nog voor een mooi ei voor jou!
    Lastig dat Bram bijt (helemaal met tanden!:$), hier af en toe ook tanden in de tepel. Niet fijn....

Ik temp zelf maar niet, want verwacht niet dat ik mijn eerste ei dan zou gaan ontdekken. Nog steeds geen ongi te bekennen namelijk. Hopelijk bij ons een goede timing van klusmoment zodat we het eerste ei benutten!;)

Pinjo, hmmmm, ongeduldig.... ik denk dat we dat allemaal wel kennen hier. Snappen het dus goed. Wees lief voor jezelf; niet teveel van jezelf balen, maar toon begrip voor je eigen ongeduld. (Zegt miss ongeduld....:))

MG, knap volgehouden die 14 mnd! Hier lekker blijven kletsen hoor!

Hier slaapt mannetje eindelijk weer!:) Elke nacht werd een stukje erger, totdat tand nummer 4 doorbrak! Hèhè, lekker weer slapen zonder de hele nacht in touw te zijn met een krijsend kind. Hij wordt nu weer keurig rond half acht wakker. Heerlijk.

Zo, ga nu de bbq tevoorschijn toveren, dan gaan we straks al beginnen. Kunnen we nog lekker genieten met het zonnetje erbij.

Groetjes!

6. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hai meiden,

Hier ben ik dan weer even. Ik lees wel braaf mee hoor. :D Het reageren kan niet altijd meteen, maar dat vergeet ik niet hoor! ;)

Het gaat een stukkie beter met de nachten hier. Nog niet helemaal super, maar toch wel beter gelukkig. Ik heb trouwens gisteren twee net doorgekomen kiezen ontdekt. ;) Dat verklaart wel het een en ander. :D

@SweetRoosje: Hoe gaat het met jou? Ook druk of gewoon lekker aan het genieten van het zonnetje?

@Lentekriebeltje: Die onrustige nachten zijn echt slopend he? Hoe gaat het nu met jouw ventje? Slaapt hij alweer wat beter nu? *leest verder* Hij slaapt weer lekker gelukkig! Ook een tandje die lastig was dus... Die stoute tandjes ook!

BBQ? :):):) Ik wil ook!!! :D

@Zonnestraal: Oh heerlijk, verflucht! :( Hier gisteren de hele keuken opnieuw gelatext, incl. plafond. Mijn man is niet zo'n ster wat dat betreft en ik kan het over een paar maanden niet meer, dus beter meteen maar. Maar vond die lucht al ontzettend smerig, laat staan echte verflucht.

En jij begint al wat dikker te worden? Ik nog steeds niet, al voel ik mijn baarmoeder wel duidelijk zitten, net onder mijn navel.

En ik geniet echt enorm van het heerlijke weertje! 8) Ik ben sowieso tijdens de zomermaanden weinig thuis en amper achter de PC. Daar heb ik de koude wintermaanden voor. Dan speelt mijn ZP verslaving weer op. :D

@Sarah: Balen dat er nog steeds geen ei aan lijkt te komen. Ik ben benieuwd of het weglaten van je ochtendvoeding een positief resultaat heeft. Moet haast wel, lijkt mij. Op naar een mooie cyclus! ;)

@Sterretje: Hoe gaat het inmiddels met de kleine? Alweer wat opgeknapt? Hoe is het nou met de BV? Helemaal gestopt of geef je nog wel live af en toe?

Enne die banner van je, is er een reden dat je die voor een tweeling gekozen hebt? :D Ik hoop het wel voor je!

@MG2009: Ei gevonden? Super! Mooi kaartje idd. Nou hopen dat een geluksei is. Enne gewoon blijven meekletsen hoor! Ben ik ook van plan. ;):D

@Pinjo: Ja, die nachten zijn echt niet leuk... :( Ik hoop ook nog een korte periode even te kunnen genieten van het doorslapen voordat de laatste erbij komt, al lukt het echte doorslapen niet meer, omdat ik naar de wc moet. ;) *zucht*

En jij aan het tempen? Op welke CD zit je nu? Ik duim met je mee voor een vroeg eitje hoor!

@Eeva & Kaatjuh & Mama em: Iek mies joelie!!! *KNUFF*

Nou meiden, ik ga weer mijn tuintje in!

Liefs!

7. SimplyMe

♥♥LIJST ♥♥

MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Kaatjuh (23r-2e kindje) - NOD ? - Ronde 5
    Sweetroosje (26jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Elmo28(29jr-4e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Sarah1987 (23jr- 2e kindje)- NOD ? - Ronde 0
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD ? - Ronde 0 / LF 3

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 16 december 2010

AFSPRAKEN
    Sweetroosje 12 april - uitslagen
    Sweetroosje 14 april - dieëtist ivm PCO
    Kaatjuh 16 april - uitslagen
    SimplyMe 03 mei - Geslachtsbepaling... ♥/♥?
    Zonnestraal 07 mei - VK en echo
    SimplyMe 12 mei - VK
    SimplyMe 25 mei - 20 weken echo

Even weer opgezocht. ;)

@Kaatjuh: Hoe waren de uitslagen?

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Sterretje,

Met mij gaat alles goed. Het afvallen op een laag pitje maar gaat ook z'n gangetje.

Jij gestopt met kolven lees ik, dus ook gestopt met bv geven of begrijp ik dat verkeerd?

Hoop dat het gauw goed komt met je kleine mannetje.

Verder alles goed met je zw?

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ja idd weinig geweest hier, druk gehad. Maar met mij gaat het goed, hopelijk ook met jou je kleine en je zw!

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Pinjo en Sarah, temp ze en hoop dat jullie je eitjes opsporen.

MG2009, lees dat je gestopt bent met bv geven? Kan ik me helemaal in vinden meid, en 14 maanden knap gedaan meid!

LK, fijn dat je ventje weer goed slaapt. Zielig als die tandjes in de weg staan, en wat ze daardoor allemaal moeten doorstaan. Hmm bbq, was het lekker?

SM, hier alles z'n gangetje meid. Thnx!

All, knuff!

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

♥♥LIJST ♥♥

MG2009(27 jaar-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Kaatjuh (23r-2e kindje) - NOD ? - Ronde 5
    Sarah1987 (23jr- 2e kindje)- NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010

AFSPRAKEN
    SimplyMe 12 mei - VK

12. SimplyMe

♥♥LIJST ♥♥

MG2009(27jr-2e kindje) - NOD 25 april - Ronde 1
    Pinjo (30jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Kaatjuh (23jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 5
    Sarah1987 (23jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0

ZWANGER
    SimplyMe (34jr-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010
    Mama em (29jr-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010

AFSPRAKEN
    SimplyMe 12 mei - VK

Ps. Nou weet ik opeens weer waarom ik het lijstje had opgezocht..
    Ik ben gisteren 34 jaar geworden. :D Heb dat dus even aangepast nu. ;)

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

SM, 34jr alweer meid. Gefeliciteerd ermee, knuff!!!

14. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

Ben ik weer ff.

Rosa: super dat je een goede echo hebt gehad :D Kun je al meer genieten?

lentekriebeltje: mannetje lekker aan het spoken met slapen? Suc6 ermee, dat is vaak zooooo vermoeiend. En herkenbaar: hier ook een weekje spoken en nu een kiesje door! Lekker de bbq aangehad lees ik: heerlijk!

sweetroosje: fijn dat je hulp krijgt van een dieetist. Hopelijk val je de nodige kilos's af.

sterretje: Jeetje, das wel schrikken als je mannetje het ziekenhuis in moet. Knapt hij al een beetje op? Trek jij het nog een beetje? Wel goed voor jezelf zorgen, hoor. Kun je al een beetje genieten vd zwangerschap? Zal nu wel een beetje op de achtergrond staan, denk ik. enne, elke zwangerschap is anders, dus kwaatljes kunnen best minder zijn dan de vorige keer. En je bent nu ook druk met jullie mannetje. Is denk ik heel verstandig dat je stopt met kolven. Je hebt jullie ukkie toch mooi veel meegegeven en het moet niet ten koste gaan van alles.

zonnestraal: fijn dat je minder misselijk bent. idd lekker rustig opstarten in de ochtend dan. Weer positiebroeken aan? Ik pas al mijn broeken nog, gek geneg. Had de vorige keer deze tijd allang positiebroeken aan (volgens mij ook wel omdat ik het leuk vond) En heb ook wel veel broeken die erg laag zitten. Vooral in de avond is mijn buik dikker. Zegt vriendlief vanochtend: huh? waar is je buik gebleven? hihihi.

Kaatjuh: balen dat je net ziek werd toen je uit je dip kwam. Hoest nu met je? En hoe waren de uitslagen?

SimplyMe: heel herkenbaar, ff hier lezen en uitstellen om te reageren. Vandaar dat ik dacht: kom gewoon pas in het weekend weer reageren. pfff heftig hoor, als ze elk uur komt. Goed dat je hebt gekozen om af te bouwen, want dit kan je nooit volhouden zo. Zorg maar goed voor jezelf meid! Ik vond het ook dubbel: ben deze week gestopt met de avondvoeding. Ze dronk bijna niets meer en de avond dat ik werk gaat het ook altijd goed zonder bv. Dus nu drinkt ze nog alleeen de ochtend en dat is ook steeds minder. Vd ene kant heerlijk dat ik dadelijk even rust heb, maar vd andere kant vind ik het wel heel moeilijk dat ze straks geen bv meer krijgt. Leest verder en leest vd kiesjes: hier hetzelfde: wilde tiet niet loslaten en schreeuwde het uit. En mama had pijn aan de tepels. Nu is ie door en is het over,
    Miss u 2! Enne: nog gefeliciteerd met je verjaardag!

sarah: op zoek naar je eitje? Hopelijk komt hij snel! Moet goedkomen met een voeding minder! Enne, mooie uitspraak! Klopt helemaal. Bijten kan ook door tandjes komen.

MG: hopelijk was het een eitje en heb je kans op een zwangerschap. Kom gerust hier af en toe posten, hou ons op de hoogte. Ik zit nu nog maar op 1 voeding en denk dat dit ook niet lang meer duurt. Vind je het niet gek, geen bv meer geven? En ikzelf vind het ook niet nodig dat meisje straks zelf om bv gaat vragen en/of tshirt omhoog gaat trekken. Prima dat anderen dit wel doen, maar voor mij is dat toch wel een grens.

pinjo: al een ei gevonden? Op welke cyclusdag zit je nu dan? Zoek maar afleiding voor je ongeduld (wat heb ik toch makkelijk kletsen)

eeva: hoesttie meid? Al een eitje ontdekt?

@all: hoop dat ik niemand ben vergeten: anders Sorry.

Hier alles goed, erg druk geweest met werken. Ook heeft meisje 1 kies door en eentje bijna. Pfff, 5 uur wakker zijn en dan moeten werken (en erg druk hebben) is niet leuk. Ben toch al zooooo moe, al wordt het nu wel minder.
    Verder heerlijk genoten vh mooie weer en gefietst op mijn nieuwe mamafiets! Echt heerlijk.
    Met buikkie alles goed, als ik druk ben geweest 's avonds strak gevoel. woensdag weer controle,

Geef sinds afgelopen week nog 1 bv per dag. De ochtend. De avond dronk ze steeds minder en de avond dat ik werk lukt het prima zonder. Ook drinkt ze voldoende overdag.
    Toen ze 14 mnd was nog 1x 's avond bv en nu niet meer. Totaal geen stuwing gekregen. Als ze 's nachts extra wakker wordt krijgt ze ook nog bv, maar das bijna nooit en meer troost dan melk.
    MErk dat ze in de ochtend ook steeds minder drinkt, dus ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. Wil ook wel effe 'rust'hebben voor de 2e komt.

Nou, ik zal hier komende week niet veel schrijven. Misschien tussendoor en anders in het weekend weer.

Iedereen een HEEEEEEEEEEELE dikke knuffel en tot snel!

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ohja: ben nu ruim 13 weken, dus de eerste 3 maanden voorbij :)

16. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

even kort:
    Mama em, jippie!!! Gefeliciteerd met je tweede trimester! Altijd weer fijn als die eerste twaalf weken voorbij zijn.

Simply me, jarig geweest? Even gemist. Nog van harte gefeliciteerd!

Rest, hoi!

BBQ was heeeeerlijk, ook weer een goede nacht gehad en ga nu lekker in de tuin werken voordat zoonlief weer wakker wordt.

Liefs

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Mama Em, wat gaat het hard 13 weken alweer! Geniet er lekker van, voor zover het kan met de kwaaltjes.

LK, tuinier ze. Hier slaapt mijn kleine ook, dus een goeie timing om wat te gaan doen in huis maar geen zin haha.

All, zwaai.

18. SimplyMe

Bedankt lieverd! *SMAK*

19. SimplyMe

#2459 SimplyMe, 19 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 apr 2010
    Bedankt voor de felicitatie! *SMAK* Hier accepteert ze het nog steeds niet altijd. Ik ben echt aan het vechten af en toe. ;) Driftaanvallen als ik haar de borst weiger en een fles aanbied. Ik vind het af en toe best zwaar zo... Ik hoop dat het rustiger wordt als ze er gewoon helemaal vanaf is. Het lijkt bij jou wat gemoedelijker te gaan, als ik het zo lees. Das wel fijn. ;)

Enne jij bent alweer je tweede trimester begonnen he! Super!!! Kwaaltjes ook alweer minder of had je er sowieso weinig last van?

Willen jullie trouwens weten wat het wordt? Ben het even kwijt. :) Hier nog twee weken geduld proberen op te brengen... *zucht* Ben zo benieuwd...

Laat je woensdag wel even weten hoe het was bij de VK? ;)

20. SimplyMe

Jij natuurlijk ook bedankt! *SMAK*

Ohh ja, die BBQ... *likt haar lippen af* Lekker zeg! Ik denk dat wij hier ook maar eens gauw moeten gaan BBQen. :D

Ook lekker dat je onrustige nachten fase weer voorbij bent! ;) Ik wil ook!!! :D

Deel Deze Pagina