Het was echt zo leuk om mijn vriendinnetje weer te zien! Het was voor haar natuurlijk ook leuk om bram weer te zien! ze heeft de hele middag met hem gezeten ik heb net een ovu test gedaan.......... Ik had een streepje!! Voor het eerst niet helemaal wit! hij is nog niet even donker als de controle streep maar had vanmorgen ook wat slijm dus ik vind dat ik een eisprong heb. Ben benieuwd of ik gelijk heb en mijn temp ook zal verhogen, nog even afwachten dus. Ik hou mijn temp alleen bij op een blaadje. Ik snapte die online grafiek niet. Laat je ons direct weten hoe je echo was?? Ben ook erg benieuwd
Hoi hoi, Hoe is het met iedereen? Ik heb een lekker rustige dag vandaag en mijn man is de hele dag thuis, dus hij helpt me veel met Luka. Ik kan lekker uitslapen en rustig aan doen, heerlijk! Ik merk dat ik dan ook meteen een stuk minder misselijk ben. @Sweetroosje: Geniet van je nieuwe laptopje! Leuk hè? @Kaatjuh: volgens mij kunnen ze het meestal wel zien hoor, maar je hoort ook wel eens dat ze het niet goed kunnen zien. Maar het klinkt wel alsof je dan langer zwanger bent, want anders zou de test toch niet zo snel al positief zijn? Morgen al de echo, spannend joh! Hoe laat moet je? @Lentekriebeltje: Ik begrijp je ongeduld heel goed. Ik moest zelf ook een jaar wachten voor ik een cyclus had, heel frustrerend. Je zoontje is nu 9 maanden toch? Ik zou zelf geen koemelk geven, maar kun je niet gewoon flesvoeding gebruiken? Of lust hij dat niet? Vanaf dat Luka een jaar was ben ik koemelk gaan geven (nou ja, karnemelk, want melk lust ze niet). @Sterretje: Wel fijn dat je even rustig kon opstarten, dat is dan wel makkelijk zonder kleintje in de buurt. En lekker nog geslapen, je zult wel lekker bijgekomen zijn! @SimplyMe: Oh, lekker hoor een dagje thuis. Wij zijn wel de hele dag op sjouw geweest en ik was echt kapot aan het eind van de dag. Maar ik heb wel heerlijk geslapen! Morgen weten jullie hopelijk wat het wordt, spannend! En wat goed dat jullie nu al namen hebben! dat zal bij ons nog wel even duren, want we hebben allebei een totaal andere smaak. @Sarah: Lekker dat je weer even tot rust gekomen bent en je hebt morgen nog een dagje vrij, heerlijk! Gezellig dat je vriendin langs is geweest. Wat sneu dat Bram ziek is, hopelijk knapt hij snel weer een beetje op. Klinkt goed die streep op de ovutest, nou hopen op een hogere temp!!
@Sarah: Super dat het zo'n geslaagde dag is geweest! En helemaal te gek dat je een licht streepje heb gekregen op de ovutest. Waarschijnlijk is hij morgen nog donkerder, maar ik zou er vanaf nu wel gebruik van maken. Bij mij werd hij twee dagen steeds donkerder en de dag erna weer duidelijk lichter. Mijn ovulatiepijn had ik altijd de tweede dag. Als je trouwens hulp wil met de online versie, gil maar. Ik vond het echt super handig en heel simpel als je het eenmaal snapt. Oh en ik kom het meteen hier melden hoor! @Zonnestraal: Fijn dat je man je lekker veel helpt! Is echt even genieten idd. Hier ben ik ook erg blij als mijn man thuis is. Rust, want alle kids willen aandacht van papa. En morgen is het zondag. Maandag weten we wat het wordt.. Tenminste als uk meewerkt! Verder is het hier wat namen betreft wel goed geregeld en hebben we wel dezelfde smaak gelukkig.
Hoi meiden, Ja, ik leef nog Beetje druk geweest en vooral genoten vh heerlijke weer. Dus weinig laptop aangehad. KAatjuh: GEFELICITEERD Klinkt idd wel alsof je al iets verder bent. Wat ik me van mijn opleiding kan herinneren is er met 4 weken niets te zien op een echo en met 5 weken een zwangerschapsring. Vanaf 6 weken is meer te zien, vandaar dat ze meestal niet veel eerder een echo maken. Maar als je er toch al eentje zou krijgen zou het wel super zijn als je wat kunt zien. Ik duim iig dat het nu wel goed gaat *duimduim* sterretje: Lekker he? 's middags effe slapen? Merkte dat het mij echt goed deed toen ik dat eenmaal ook ging doen. En heerlijk he? dat mooie weer! Helaas is het nu weer over. SimplyME: Nog 2 nachtjes en dan de echo! Spannend hoor. Hopelijk werkt ukkie een beetje mee. Enne, verder alles goed? Wanneer voelde jij schopjes? Ik heb nu af en toe het gevoel wat te voelen, maar twijfel nog. Zal wel niet lang meer duren denk ik. zonnestraal: Lekker dat je rustig aan kon doen. Hopelijk is het een beetje vol te houden met de misselijkheid en wordt het snel minder! sarah: leuk bijklesten met je vriendinnetje, gezellig. Enne: zet hem op vanavovd Klinkt iig goed. Misschien morgen ene positieve ovutest, maar vandaag vast aan de slag kan zeker geen kwaad sweetroosje: lekker een nieuwe laptop, moet ik eigenlijk ook maar echt ff geen geld voor helaas. (word al gek als ik denk wat we komende tijd nog moeten uitgeven ) Ben echt zoooo benieuwd of je nu een cyclus krijgt, hoop het zo voor je. En hoest met afvallen, zie aan je banner dat je al wat kwijt bent *klapt in handen* @ de rest: Iedereen die ik vergeten ben: sorry. Heb t ff kort gehouden, geen zin om uitgebreid te reageren. Hier alles goed. Vermoeidheid is sinds een week een stuk minder gelukkig. Mijn buik is ineens een flinke groeispurt aan het maken...pffffffffff. Gaat een beetje te hard, heb er buikpijn van. Pas mijn gewone broeken niet meer en mijn oude positiebroeken zijn te groot (weeg nu dan ook net zoveel als voor de vorige zwangerschap, maar heb nu al een buik. Was namelijk afgevallen door de bv) Vandaag maar een nieuwe positiebroek gekocht en trek toch vast die oude aan. In dit tempo groei ik er zo in Ik zal proberen hier meer te komen. Merk dat ik af en toe wel lees maar geen zin heb om overal op te reageren en het dan dus niet doe. Waardoor ik de keer ena denk: nu moet ik nog meer reageren dus doe ik het maar niet Geniet nog vh weekend en tot later!
elmo"schrikken dat je geopereerd moet worden: sterkte iig! lentekriebeltje: balen dat je nog geen cyclus hebt. Eventueel een voedinge vervangen door yoghurt?
rosa: hoest met jou? Iemand nog iets van eeva gehoord? Die heeft al zolang hier niet meer geschreven, er zou toch niks aan de hand zijn?
Goedemorgen allemaal, Vannacht weer goed geslapen! Ben wel vroeg eruit dankzij mijn lieve dreumes. Ze vond het om 6:00 weer genoeg. *zucht* Gelukkig slaapt mijn peuter nog wel. Niet voor lang waarschijnlijk, maar nu nog wel dus. @Mama em: Fijn te lezen dat je nog leeft! Hier heb ik ook met het mooie weer minder zin in de pc. Mijn internet en met name zp-verslaving speelt weer enorm op als het kouder begint te worden. Herken het minder willen/kunnen reageren dus wel. Ik probeer om met regelmaat iets te plaatsten, soms lukt dat en soms niet. Maar ik begon deze uk te voelen rond 14 weken, heel vaag en niet eens dagelijks. Gewoon dat gevoel van een visje dat opeens wegschiet. Hmmm... Moeilijk te beschrijven... Maar ik voelde steeds vaker ook plopjes die ik herken als echte schopjes van de kleine. Nu dagelijks al een aantal keer. Ik merk dat de kleine speelmomentjes heeft en dan voel ik het gewiebel achter elkaar. Heel lief! Hier nog steeds geen buik, wel een heel duidelijk aanwezige baarmoeder. Mijn buiken kantelen naar mijn rug toe en ik heb dus bij geeneen zwangerschap echt een hele grote buik gehad. Ik sta nu dus niet vreemd te kijken. En Eeva nam wat afstand had ze geschreven, volgens mij. Wel jammer hoor, maar ook wel erg begrijpelijk. @Sarah: Hoe was je temp vandaag? En je ovutest? Nou, ik ben weer een week verder... Alweer 17 Weken!!! Zo dat moest er even uit! Nog 3 weken en ik ben alweer op de helft! Ik vind het best snel gaan en aan de ene kant vind ik dat super, maar aan de andere kant... Dit is de laatste keer dat ik een zwangerschap zal meemaken en daar wil ik echt van genieten. Daar krijg ik niet echt de tijd voor helaas. Ik probeer het iig. Verder is het nu echt bijna zover!!! Nog 1 nachtje slapen en dan weet ik of we zullen eindigen met 1 zoon en 4 dochters (wat klinkt dat mooi! ) of 2 zonen en 3 dochter (full house zoals mijn man het noemt! ) Ik ben ontzettend nieuwsgierig... Oh, man kreeg gisteren te horen dat hij toch maandag de hele dag moet werken... Hij kan dus niet mee naar de echo. *zucht* Maar nu wil ik hem het geslacht op een leuke manier vertellen met een cadeautje of kaartje ofzo. Iemand een leuk idee? Nou, genoeg geklets van mij! Tot straks!
Simplyme, ja misselijk tot 3 a 4 maanden! Erg is dat he! Dat was de reden waarom ik dus ontzettend veel aankwam. Normaal als mensen misselijk zijn gaan ze overgeven en vallen ze juist af. Bij mij was het andersom. Ik heb braakfobie, dus als misselijk werd ging ik me juist volproppen om maar niet over te geven obstipatie is bij mij ook erg, heb namelijk PDS (prikkelbare darm syndroom) dus dat was hell! Heb er nu trouwens al last van. Ik heb maandag echo om 11:20. Ik ben echt benieuwd of er iets te zien zal zijn! Ik heb trouwens net weer een test gedaan en de streep was binnen 1 seconde aanwezig. En binnen 1 minuut is ie even donker geworden als de controle streep en dit voor mijn NOD nog wel. Ik denk dat ik veel verder ben of misschien een 2ling
Sarah, dank je. Ik hoop ook dat er wat te zien zal zijn! Zonnestraal, ja het lijkt idd alsof ik verder ben. Vandaag heb ik al een donker streep gehad. Ik heb om 11:20 echo en kan niet wachten Mamaem, ja ik ben denk ik ook verder. Of een 2ling mag ook ik heb namelijk gelezen dat een 1eiig tweeling toeval kan zij en een 2eiig erfelijk is. Dus wie weet heb ik een 1eiig oh ik hoooop dat ik dan ongeveer 5 weken ben zodat er op zn minst een zwangershaps ring te zien zal zijn. Ja ik krijg eigenlijk heel toevallig mrgn al echo ivm mn keizersnede litteken. Dus komt nu goed uit dank je voor het duimen!
Simpleme, jij ook al kinderen die zo vroeg al wakker zijn. Mijn kleintje was ook al half 7 wakker terwijl ik de afgelopen dagen juist zo moe ben. Nog 1 dag inderdaad, jij ook zo ongeduldig zelfs IK denk altijd aan jou en praat met mn man erover dat je het 3 mei zult weten. Hij weet ook precies wanneer hoe laat heb je echo? Wel jammer dat je man niet meekan, das balen. Ik zou het idd ook op een leuk manier vertellen. Als het jongen is een leuk blauwe kleine ienie mienie tshirtje me ee leuke test over papa en andersom als ht een meisje is. Leuk toch? Maar misschien heeft iemand leukere ideeen. Oh alweer 17 weken, wat leuk joh. Gaat idd heel snel. Probeer er van te genieten al lukt het niet helemaal. Veel foto's maken en sta stil bij alle momenten, bij alle schopjes enz!
@Kaatjuh: Super dat je test zo snel donkerder werd. Dat is echt een heel goed teken! Ik denk ook dat je wel iets langer zwanger bent hoor! Moet haast wel met zulke duidelijke testen, maar... Een tweeling kan ook. Zowel 1 als 2 eiïg trouwens, want je hebt door je genen misschien meer kans op een tweeling, maar je kan door toeval alletwee krijgen. Heb je trouwens ook dubbele misselijkheid vaak... Das weer minder! Maar spannend allemaal zeg!!! En ik eet elke dag een bakje yogurt met muesli. Daar gooi ik een lepel lijnzaad doorheen. Dat werkt hier echt super!!! Wel goed kauwen dat spul.. Voel mij af en toe net een koe, maar goed... Je moet er wat voor over hebben.
Ja echt heel fijn dat ze donkerder worden inderdaad. Ik voel me nu ook echt super mn man is ook helemaal happy! Ja ik denk zelf dat ik rond de 4 weken en 3 dagen ben ofzo. Haha ja een tweeling zou egt leuk zijn. Maar in mijn familie komen geen tweeling voor zover ik weet. Dus ik denk niet dat ik het in mn genen heb. Mijn man heeft wel tweelingen in de familie, maar dat betekent niks voor mij had ik begrepen van mn verloskundige. Het moest in mijn familie voorkomen zei ze. Ik las juist gister dat een 2eiig erfelijk is altijd en 1eiig toeval. Vandaar dat ik dacht miaschien 1eiig. Oh dubbel misselijkheid, ja dat is zekerrr minder! Maar tot nu toe voel ik nog steeds niets. Maar dat was bij mn 1e zw ook. Pas bij week 6 of 7 begon de misselijkheid vollop. Lijnzaad, wat is dat? Kan ik het ergens halen? Want dat wil ik dan zeker ook proberen. Ik heb geprobeerd activia te eten elke dag, maar dat hou ik maar 1 dag vol. Ik ben namelijk zo iemand dat als ik iets MOET eten, ik ht absoluut niet lekker meer vindt en ben ook geen danoontjes vreter.
Yep, meestal al rond 6 uur. Vooral mijn dreumes. Peuter soms ook, maar die slaapt meestal tot 7:30, dus niet erg vroeg. Wat lief dat jij en je man zo meeleven!!! *dikke smak* Ja, ontzettend ongeduldig en supernieuwsgierig! Gelukkig mag ik best vroeg, om 13:15. Das nog te overzien. Best wel balen idd. Hij wil ook dat ik hem meteen sms met het nieuws, maar dat vind ik zo onpersoonlijk. Ja, ik kan wel eens kijken naar een leuk t-shirt met tekst. Das wel een leuk ideetje... Thanx! Ik doe mijn best! Ik begin mij gelukkig nu wat zwangerder te voelen. Ik heb tot de schopjes begonnen echt nergens aan kunnen merken dat ik zwanger was. Geen buik, geen kwaaltjes, niks... Nu merk ik dat dat zwangere gevoel begint te komen. Ik krijg af en toe een schopje als ik de afwas doe ofzo. Echt heerlijk, dus dan sta ik met een grote grijns af te wassen. Wanneer ben je eigenlijk uitgerekend, ongeveer? Januari toch? Dat zijn superkindjes! Ik heb er twee van. Echt heel lief en knuffelig, maar ook ontzettend eigenwijs en vol temperament. Pittige kinderen hoor! Maar o zo lief!!! Steenbokjes he!
Oh, nou begin ik ook te twijfelen hoor. Ik heb geen verstand van tweelingen, maar ik dacht dat ik dat zo gelezen had. Ach, we zien het morgen wel, hopelijk! Enne lijnzaad kan je halen bij de natuurwinkel/reformwinkel, maar ik haal het gewoon bij de supermarkt (C1000). Hier hebben ze zo'n Zonnatura hoekje en daar staat het bij. Het zijn kleine zaadjes (DUH! ) en die moeten echt goed gekauwd worden, anders werkt het niet, maar zeker de moeite waard. Er bestaat ook lijnzaadolie, dus als je de lijnzaadjes niet weg krijgt kan je eens proberen een hap olie door je eten te roeren. dat moet je trouwens wel bij de reformzaak halen. Ik hoop dat het werkt voor je! Hier is het een wondermiddel.
@simplyme: ja das erg he als ze zo vroeg wakker worden! Ik probeer haar door middel van bv te laten doorslapen. Maar dan gaat ze me bijten Oh 13:15 echo, dat is idd nog te overzien. Ik zou het liefst natuurlijk om 7uur willen hebben als ik jou was Nee een smsje is idd niet leuk. Verzin wat leukers of misschien heeft iemand hier een top idee! Oh je had helemaal geen kwaaltjes? Dat is aan de ene kant fijn en aan de andere kant natuurlijk niet omdat jeje dan niet zw voelt. Haha leuk is dat he, die schopjes? Ik mis dat echt hierzo. Binnenkort ga ik het ook voelen, als alles goed gaat natuurlijk. Nou, als ik dus 3 weken en 4 dagen ben dan ben ik 11 januari uitgerekend. Maar als ik 4 weken en 3 dagen ben ( wat ik denk), dan rond 5 januari. Haha ik ben zelf ook van januari, dus weet wel hoe januari kinderen zijn ongeveer
Jij ook een steenbok! Nou, veel suc6 straks dan met je kleine steenbokje. Ik (man trouwens ook) ben een ram! Ook leuk! Zeker in combinatie met andere koppige sterrenbeelden... Hihi.. Ik deed dat vroeger trouwens ook met BV, maar nu wil ze vaak niet echt meer drinken. Ik ben aan het afbouwen namelijk, want de melk is op. Ze heeft nu duidelijk de fles liever. Daar zit tenminste iets in. Ik denk dat ze een dezer dagen haar laatste voeding komt halen. Ze heeft vanochtend wat gedronken, maar gisteren helemaal niks. Zo gaat het al een paar dagen nu. Het einde is echt in zicht. Ze is dinsdag 16 maanden, dus ik ben zeer tevreden! Mooi einde! Meid, ik moet aan de slag. Ik kom straks weer even langs! Zo nog even om Kaatjuh te laten grijnzen... Kaatjuh is zwanger!!! Kaatjuh is zwanger!!! Bye bye! *SMAK*
shit!!! Iedere dag temp ik netjes om 07.30 in bed en juist nu, nu ik gister een positieve ovu test had, vergeet ik het!!! Ik heb na het lezen van het berichtje hier, direct een sprint naar de slaapkamer getrokken en getempt. Ik weet dat het dan niet betrouwbaar meer is, maar mijn temp was 37. Normaal (de laatste 2 weken) was het tussen de 36.6 en 36.8. Oh wat ben ik dom zeg!! vergeet ik het!! Was gister echt boos op mijn vriend!! Hij was op verjaardag bij een vriend en ik ging dus wachten tot hij thuis was. Hij wist dat ik een positieve test had dus dat we gingen klussen. Om half 2 ging ik maar naar bed want hij was nog niet thuis. Om half 3!!! hoorde ik de deur gaan en kwam hij heel stil naast me liggen. Ik draaide me om en begon tegen hem te praten, Negeerde hij me gewoon!! Dus ik zei dat ik gerust wel wist dat hij pas net in bed kwam liggen, dus hij niet hoefde te doen alsof hij sliep. Verteld hij me doodleuk dat hij nu even de energie ervoor heeft en we het over 3 weken wel proberen?!?! Volgens mij spoort hij niet helemaal!! IK ben gvd al 35 dagen aan het tempen, 1 a 2 x per dag een ovu test aan het doen, en nu wil hij niet de moeite nemen om even zijn aandeel te leveren?! En alsof ik over 3 weken vruchbaar zal zijn! Dat kan zomaar weer 45 dagen of langer duren! Naja uiteindelijk hebben we wel sex gehad, maar jeetje, wat was ik ontzettend kwaad!! Sorry, dat moest ik even kwijt.
@Sarah: Oh wat balen is dat he! Heb het ook wel gehad... Ik heb ook wel eens een erg onrustige nacht gehad met amper slaap rond de eisprong. Dan helpt het wel enorm dat je het voelt. Maar ja, niet iedereen voelt het... En... Je eisprong voelen als je geen kids meer wilt is ook balen. Doet best pijn bij mij. Soms kan ik echt even niet lopen. Ook de actie van je vriend herken ik wel... Wat? Geen zin? Juist nu? Arrgghhh!!! Ik vertelde hem dus niet wanneer ik een eisprong had. Dat wilde hij niet weten. Hij had meer die houding van doen wanneer je zin hebt en we zien wel wanneer het raak is. Ook niet slecht natuurlijk. Maar ik kreeg hem uiteindelijk altijd wel zover. Mannen zijn zo opgewonden... Je hoeft maar een sexy opmerking of beweging te maken en ze zijn om. Naja, niet om 3 uur 's nachts na een avondje feest vieren natuurlijk. Maar goed dat het toch nog goed gekomen is vannacht met zijn aandeel! Hoe laat ga je ovutesten vandaag?
ik heb net een ovutest gedaan, normaal doe ik dat altijd rond 18.00 en soms smorgens. De streep was donkerder dan de contolesteep Vanavond dus weer klussen en hopen dat zijn zwemmertjes niet de kluts kwijt zijn door zijn gedrink haha. Mijn vriend is helaas niet zo snel opgewonden. We hebben echt heel weinig sex, dus de kans dat er precies rond mijn eisprong geklust wordt is vrij klein. Ik moet dus wel tempen en testen. Hij werkt 7 dagen per week en is bezig met een bedrijfveplaatsing waar hij 24/7 mee bezig is waardoor hij best wat stress heeft. Schijnt een natuurlijke reactie van het lichaam te zijn dat sex dan geen prioriteit heeft. Ik heb hem al eens naar dokter proberen te krijgen hiervoor, maar dat durft hij niet.
Hoi meiden, weeeeer geen tijd om uitgebreid te lezen en te reageren, dus alleen even de laatste berichtjes: (Heb zo nu en dan wel even bijgelezen, hoor!) Sarah, arggg, mannen! Hier een man die altijd wel wil, behalve als ik denk dat het misschien wel eens een goed moment is vanwege mogelijke vruchtbaarheid (had laatst -vruchtbaar???- slijm, wat volgens mij achteraf gezien helemaal niet zo was). Zodra ik dat vertel heeft hij het idee dat het 'moet' en wil hij niet meer. Maar goed, er is geklust lees ik, goed zo! Nu maar hopen dat het z'n vruchten afwerpt! Kaatjuh en SimplyMe, succes met jullie echo's!!! Ben erg benieuwd! Oh ja, verder las ik laatst nog reacties op mijn verhaal, sorry dat ik daar nog niet op heb gereageerd, maar erg druk de laatste tijd! Even wat opheldering: zoontje is bijna 9 maanden en geef nog 4x BV per dag. Heb lacatiekundige gevraagd over overstappen op koemelk en zij geeft aan dat in KV oa de eiwitsamenstelling beter aangepast is, waardoor KV wordt verkozen boven koemelk. Ga binnenkort maar even overleggen met KA van CB over 1 BV te ruilen voor koemelk. Ben benieuwd wat zij ervan zegt. Oeps, een lang en onduidelijk verhaal geworden volgens mij! Ga de pc nu snel uitdoen, want we gaan nu weg (man wordt al ongeduldig) Fijne zondag nog, dames!