Ja jouw dochter is ook al een stuk ouder dan de mijne, dus slaapt ze overdag ook minder. Of ligt t daar nie aan? Mijn dochter slaapt wel 2 of 3 keer overdag en sowieso als we naar buiten gaan slaapt ze de hele tijd door, ook al was ze bv pas wakker voor we uit huis vertrokken. Zodra ze buitenlucht voelt valt ze in slaap. Mijn man speelt ook extra veel met haar voor ik haar snachts in bed stop, want dan is ze knock out Ja ik ga zkr met de gyn praten hierover. Mijn ha liever niet, die weet echt niks!! Ik weet meer dan haar, mn man irriteert zich mateloos aan haar :x Haha nee hoor, ik kan het echt niet. Ik ben nu echt helemaal gefocust op zwanger worden. Mijn man ook hoor, hij praat wel stoer maar zodra ik in mn nieuwe cyclus zit wil die er weer voor gaan mannen!! Nee hoor, je mag vragen wat je wilt. No problemo. ik was al 2 weken overtijd en moest nr het ziekenhuis voor een CTG scan om hartje te luisteren van baby. Toen ik daar net lag bleek hartje van baby niet goed te kloppen, hartslag daalde steeds. Dus hadden ze besloten om mijn vliezen door te breken en dan kijken of weeen op gang zouden komen. Maar toen ze vliezen braken kwam er geen water uit, alleen heeeeeel erg veel dik groen slijm. Dus besloten ze om mij in te leiden en weeen opwekkers te geven. Eerste kwartier ging goed, maar daarna ging het mis. De weeen waren ZOOOO sterk en kwamen om de 20 seconden, terwijl ik pas 4 cm ontsluiting had. Hartje van de baby stopte opeens. Ik was ondertussen helemaal weg van de wereld, huilend en schreeuwend ging ik om van de pijjn. De gyn kwam en maakte een klein gaatje in hoofd van de baby om te kijken of ze het vol gaat houden met zoveel weeen achter mekaar. Want haar hartje stopte en dan weer niet en dan weer wel. Uiteindelijk ging het gwn niet meer, ik moest met spoed een keizersnede. Ik herinner me niet echt veel. Alleen een kamer vollll met dokters enz. Ze gaven me een ruggenprik maar die werkte niet goed waardoor ik soort van voelde hoe ze mn buik open sneden. Dus moest ik onder narcose. Nou uiteindelijk was ze geboren maar werd ze gelijk weggebracht, dus ze heeft de eerste 3 uurtjes niet eens bij mij gelegen niks, niet eens mn hartslag gehoord enz. Mijn man was ondertussen al die tijd in shock. Haha hele verhaal, maar dat was ongeveer mn bevalling...
Ja, hij vond het heel speciaal... in het begin dacht hij geloof ik dat hij ook een vaderrol had, net als papa. Maar het is een echte lieverd en heel zorgzaam met zijn broertje, hij sprak al hele verhalen met hem toen ik zwanger was! We hebben hem zelfs meegenomen met de 20 weken echo, we hebben toen samen het geslacht gehoord. En hij wilde graag een zusje, maar toen hij hoorde dat het een broertje werd zei hij gelijk, is toch veel leuker een broertje.. die kan ik tenminste leren voetballen, ha,ha.... Hij wilt ook alsmaar iets kopen voor zijn broertje, maar de kleine is ook echt een lieverd... die huilt bijna nooit en lacht de hele dag. Heb jij ook de kinderen meegenomen bij de echo?
Hoi meiden, hier weer een langer bericht (als de site en mijn laptop meewerken ) En tis een heel bericht geworden kaatjuh: lijkt me idd erstandig met de gyn te bespreken wat verstandig is als je nog veel meer kinderen wil. Al zal het moeilijk zijn nu te stoppen met zwanger worden (als je het niet al bent ) En ik denk dat je best wel een afspraak kunt maken zonder verwijzing als je belt en verteld dat je keizersnee hebt gehad en daarover vragen hebt mbt zwanger worden. Misschien even ziekenhuis bellen, dan kunnen ze het je vast vertellen. En jeetje, wat n bevalling zeg Das niet nix. Hopelijk hebben jullie het wel allebei een plaatsje kunnen geven. Misschien als je nu snel zwanger bent, daarna wat langer ertussen laten om je lijf te laten herstellen en dan weer weinig verschil? Een beetje van allebei Spannend hoor, overmorgen testdag Ik doe mee hoor. Ik heb wel maandag mijn nod, maar vandaag een week geleden mijn ei gehad. Dus of een langere cyclus of een korte lf. SimplyMe: Leuk om over je gezin te lezen. 18 jaar, dat zal wel ff schrikken zijn geweest. Wel super dat jullie er zo goed zijn uitgekomen. Lastig he? als je je kinderwens moet uitstellen. Hadden wij hier ook. Eerst omdat mijn vriend nog een studie ging doen, omdat hij geen (leuk) werk kon vinden. Daarna wilden we een huis kopen zodra hij werk zou hebben, gelukkig was dat snel. En toen kwamen we ons droomhuis tegen....waarvan we pas (ruim) een jaar later de sleutel zouden krijgen. Nog even getwijfeld of we daar wel op wilden wachten: ja dus, we zagen ons er al wonen met kids. En toen we net hadden getekend, vertelde de een na de ander dat ze zwanger waren En wij maar wachten...heb t er soms moeilijk mee gehad Had veel steun aan goede vriendin waarbij het zwanger worden niet lukte. Uiteindelijk schelen onze meiden nu 3,5 maand Mag ik vragen of zoveel kinderen niet erg veel geld kost? Heb er nu nog zo weinig zicht op Ik bedoel: kost 2 veel meer dan 1 of valt het mee. (hoezo nieuwsgierig? jij ook zeggen als het te persoonlijk wordt) eeva: wachten op je ei dus Duurt lang he? Superlief hoe je zoontje met jullie kleine mannetje is *zwijmelzwijmel*. Grappig dat hij eerst een zusje wilde. Misschien krijgt hij die ook nog wel marb: lekker gesalsadanst? lijkt me echt leuk, maar daar krijg ik mannetje echt niet mee naartoe Gewoon zondag testen: zijn we met zijn 3en om te testen rosa: heeft de ongi echt doorgezet? op naar je volgende ei dan! sterretje: buikpijn en ongi al minder? Ik hoop het! Hoe ging het op het kdv? hopelijk steeds beter, ga je toch lekkerder werken. Wanneer begin je met werken, al bijna toch? Nou hier alles goed Schade aan de auto viel tegen 3 dagen werk volgens schadebedrijf. Gelukkig allrisk verzekerd. Hebben we de premie er dit jaar weer uit (nog even nakijken of het niet vd noclaim afgaat) Ik voel vanalles onderin de buik en dit gaf me eigenlijk het gevoel zwanger te zijn. Samen met het GEVOEL zwanger te zijn wat ik niet kan omschrijven. MAAR: afgelopen rondes voelde ik ook voor nod vanalles bij mijn eierstokken en had ik ook steeds (meer) rugpijn. Dus ik probeer me er op in te stellen dat het niet raak is, maar toch... Ook zou mijn lf niet al te lang zijn als mijn cyclus weer 26 dagen is. NAmelijk 9 of 10 dagen (tel je de dag vd eisprong wel of niet mee bij je lf ) Vandaag kreeg ik mijn positiekleren van een vriendin (pas bevallen) terug. Zou dit een voorteken zijn ?? Tot snel, meiden!
Ons lijstje: marb (26 jr-2e kindje): * ei 1 januari? * nod 14 januari? * testen 10 januari SimplyMe (33jr-5de kindje): * Ei 22 januari? * NOD 3 februari? * Testen 3 februari Kaatjuh ( 22jr- 2e kindje) * Ei 1 januari * Nod 14 januari * Testen 10 januari Sterretje (23jr - 2de kindje) * Ei ? * Nod ? * Testen ? Eeva (35+jr - 3de kindje) * Ei ? * Nod 5 februari, 40 dagen cyclus * Testen ? emmalotte (29 jaar - 2e kindje) * ei 1 januari * nod 11 januari ? * testen 10 januari
@emmalotte: Nou dit keer heb je niet voor niets heel lang zitten typen 8) Ik had de vorige keer ook al naar het ziekenhuis zelf gebeld om een afspraak te maken ivm een licht positieve zw test. Maar ik moest alsnog eerst doorverwezen worden door mn eigen ha. Dus ik denk niet dat ze nu ook zomaar even een afspraak maken zonder verwijzing. Ze doen wel moeilijk hier in den haag :x Ja het was echt een hele erge bevalling, ik had/heb een depressie daar aan overgehouden. Ik ben bijna alles vergeten wat ik ooit in het verleden heb gedaan en ik vergeet nu ook van alles. Heb een heel kort termijn geheugen, ik loop de hele tijd met een papier en pen rond. Het begint nu wel beetje af te nemen gelukkig. Vergeetachtigheid en concentratie problemen en slapeloosheid bleken allemaal met een depressie te maken. Gelukkig had ik niet zo een depressie dat ik mn kind niet kon uitstaan. Mijn man en ik hebben nu eigenlijk nog steeds niet echt uitgebreid gepraat over de bevalling, het is nog beetje moeilijk. Ik was naar de uwv arts gegaan om in de ziektewet te blijven, maar zij geloofde niet dat ik depressief was en verklaarde me beter Ik begon aan mezelf te twijfelen of ik wel depressief ben en heb tot nu toe geen bezwaar ingediend. Ik heb zelfs een doorverwijs brief gekregen van mn ha om een afspraak te maken bij de psychiater, maar ik heb er niets mee gedaan. Erg ben ik he? Ja als ik nu zwanger wordt van de 2e, dan ga ik sowieso ff wachten voor ik weer aan de derde begin. Geen haast, ben nog maar 22 Haha ja we gaan samen testen, spannend. Al denk ik wel dat ik te vroeg ga testen. Ik heb een positieve ovu test op 1 januari gehad, maar springt ei dan zelfde dag?? Misschien heb ik nu ook een te korte lf? Ik hoop echt voor je dat je gevoel klopt en je zwanger bent, mn duimen draaien overtijden hier Misschien is het idd een teken dat jeje positie kleren hebt gekregen. Ik heb groot hoop voor je hier. Ik kan niet wachten tot zondag om te testen met zn drieen. Wel klote van je auto, 3 dagen zit je zonder auto dus? Aan de ene kant is het beter want dan voorkom je zo ergere ongelukken. Het is veeeeeelste glad!!
Even heel gauw tussendoor: Kaatjuh: succes morgen he? @ all: kom morgen wel weer een beetje bijkletsen, met de uitslag van de test erbij.
effe heel kort egoberichtje (zit met kind op arm en moet over 5 min weg) ben net ongi geworden 2 dagen voor nod. dus 24 dgn cyclus met ei op dag 17. Dus korte lf. nou ik ga naar verjaardag schoonmoeder waar ik toch al geen zin in had. Morgen meer...
@emmalotte; aaaaaaah verdorie! hier negatest en lage temp, dus ook over denk ik Later meer, typ ook met kind op schoot
Hallo meiden @Kaatjuh: Jeetje, wat een bevalling! Ik kan mij voorstellen dat je daar een flinke klap van heb gehad. Wat moet dat eng zijn geweest zeg om steeds het hartje te horen wegvallen! Ook voor je man, die staat er bij en kan niks doen. Ik weet dat in zo'n spoedgeval ze niet echt veel tijd hebben om partners uit te leggen wat er precies gebeurd, dus hij zal het ook niet makkelijk hebben gehad. Heb je het nu wel een beetje kunnen plaatsen? Je zou er nog eens met de gyn over kunnen praten en je vragen kunnen stellen. Wat is er toen gebeurd en wat zijn ze van plan bij een volgende zwangerschap om dit te voorkomen? Dan weet je een beetje wat je te wachten staat. Je hebt kans dat ze je de volgende keer eerder gaan inleiden, maar dat hoeft dus niet. Ook wel heel knap dat je na zo'n zware start toch de BV hebt kunnen volhouden. Je zal zelf behoorlijk zwak zijn geweest na zo'n bevalling. *Respect* Ik hoop dat je vanaf nu alleen maar makkelijke bevallingen krijgt. Een vriendin had ook zo'n zware bevalling van de 1ste, maar de 2de en 3de waren zo gepiept bij haar. Het kan dus wel. En dat mijn dochter maar 1x slaapt komt idd. door haar leeftijd hoor. Toen ze kleiner was sliep ze ook vaker. Nou, verder zou je testen vandaag? En? En? En? @Eeva: Een vaderrol? Hihi.. Dat had mijn zoon ook een beetje en die was al 11. Grappig te lezen dat jouw zoon dat ook had. Heerlijk he, broertjes en/of zusjes die gek op elkaar zijn. *Zwijmel* Ik heb ze trouwens niet meegenomen naar de termijn- en screeningecho. Je weet maar nooit wat ze zien en als het toch niet zo'n fantastisch nieuws is, dan wil ik niet dat ze daarbij zitten. Ik heb wel een pretecho gehad rond de 27 weken en daar waren ze wel bij. @Emmalotte: Jij ook testen vandaag? Vertel... Vertel... *Leest verder...* Ahhh, balen! Ja, die te korte LF is echt heel flauw... *Dikke knuf* Veel suc6 met de volgende ronde en ik zal duimen voor een mooie vruchtbare LF! Enne kinderen kosten geld, dat is gewoon zo, maar hoeveel geld je aan een kind uitgeeft is persoonlijk. Mijn vriend en ik komen alletwee uit een gezin waar we het in eerste instantie niet ruim hadden. Mijn vriend komt uit Afrika en moesten daar met zijn 5-en rondkomen van heel weinig. Mijn vader komt uit Bosnië en is ook opgegroeid met niks. Dus hij was altijd heel zuinig met geld en heeft ons dat ook geleerd. We kregen alles wat nodig was, maar geen merkkleding of duur speelgoed, oude fietsen, etc. Wij hebben 125,- eetgeld per week. We eten gezond, fruit is altijd in huis bv. Elke maand halen we nog eens 150,- toiletartikelen (luiers, scheermesjes, zeep, etc) erbij. We sparen 25,- per maand voor de kids en de oudste 2 krijgen elke maand kleedgeld, 1x 50,- en 1x 30,-. Wij kopen wel de schoenen en winterjassen als die nodig zijn. De kinderbijslag zetten we op onze spaarrekening en daar betalen we de extra's van, vakantie's, reparaties, geld naar familie in buitenland sturen, etc. Verder zijn er natuurlijk de vaste lasten, maar aan die kosten zit je toch vast, dus die hebben niks met de kids te maken. Ik hoop dat je er iets aan hebt, maar het blijft persoonlijk, maar zo heb je misschien een beetje een beeld. Ik vind zelf het verschil van 2 naar 3 of 4 erg meevallen. Je moet gewoon systeempjes hebben, (spaar)potjes maken voor dingen, echte aanbiedingen wat groter inkopen, kosten verspreiden en geen impulsieve aankopen doen. @Marb: Wat een stoute test! :x Ook al balen zeg! Maar nog geen bloed, dus ik duim wel even door. Je temp is wel lager, maar het is buiten ook flink koud geweest. Of speelt dat bij jou niet mee? Hier wel als het echt heel koud is gweest. Meiden, ik ga weer even verder. Kaatjuh ik kom straks nog even kijken wat jij getest hebt! Groetjes SimplyMe
hoi meiden, Sorry dat ik even niet verder reageer, heb niet veel tijd, maar wilde toch even laten weten hoe het hier allemaal is Moeten dinsdag met K naar de kinderarts, bestaat een kans dat hij zelfs opgenomen moet worden, dus heb er echt de bibbers van... Mijn kleine ventje in zo;n ziekenhuis, moet er niet aan denken Nu maar duimen dat het allemaal meevalt en dat niet nodig is allemaal Morgen moet ik weer beginnen met werken, ben erg benieuwd, en moet denk ik heel erg wennen OP dit moment zou ik nog het liefste thuis blijven, helaas gaat dat niet Misschien denk ik er morgen na een werkdag weer anders over, ik hoop het Denk ook dat het vooral komt om de zorgen om het mannetje er nu bij, kan ff niet zo veel hebben Ik heb mijn nod een beetje midden in gehouden voorlopig maar, dus dan kom ik nu ff uit op 27 febr, dat klinkt nog heel ver weg, maar kan het altijd nog veranderen Zal het de volgende keer dat ik kom kletsen wel veranderen op het lijstje Buikpijn is over, en ongi ook al een stuk minder gelukkig, denk nog een dag of 2 en dat het dan over is, gelukkig! Nou meiden, ik moet gaan, snel meer! Liefs
@kaatjuh, succes met je test meis! Ik hoop dat hij positief mag zijn! @emma lotte, he meis, toch ongi geworden, met een echt korte lf ja, das echt balen, dikke knuf! @marb bij jou ook al een nega test, he dat was niet de afspraak! En een lage temp ook nog eens, jammer meis! Ook voor jou een dikke knuf! @eeva en simply me, nou voor jullie dan ook nog maar snel een knuf he, hebben we iedereen gehad! Denk wel aan jullie allemaal hoor! Een knuffel kan iedereen altijd wel gebruiken Nu ben ik echt weg, liefs
Ik zeg nooit nee tegen knuffels hoor! Dankjewel hoor! *Smak* Mare wat een gedoe met je kleine kereltje zeg! Ik zou mij ook enorm veel zorgen maken hoor. Dat doe je gewoon zodra het niet lekker gaat met je kids. Ik hoop dat het idd. enorm meevalt en hij niet opgenomen hoeft te worden . Daar duim ik voor. Doe maar rustig aan en wij gaan nergens heen. Take your time. Liefs SimplyMe
*Schraapt keel* Kaaaaaaaaaaaaaaaatjuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!!! Waahaaaaaar Beeeheeeen Juuuuuuuhuuuuu??? Iek ies nieuwsgierig hoor!
Hallo allemaal, ik kom even heel snel alleen uitslag laten weten. Ik heb net een test gedaan en ik hou het op negatief. In de daglicht "denk ik" een super lichte streep te zien, maar dat kan ook zijn omdat ik het zelf wil zien denk ik. Ik test op de 14e nog een keer want ik denk dat ik nu sowieso te vroeg heb gedaan. Ik ging uit van een cyclus van 25 dagen, maar kan ook langer. Ik wacht het dus nog even af. Ik had gister wel steken in mn lies linkerkant, en beetje prikkels in baarmoeder. Mn temp schommelt tussen de 37.0 en 37.2... Dus ben benieuwd? @marb: jij ook negatief test? Wanneer ga je nog n keer doen? @emmalotte: wat sneu voor je dat je ongesteld bent geworden, idd een hele korte lf dus. Hopelijk vlgnde ronde langere lf! Ik reageer dalijk uitgebreid op iedereen, moet nu ff weg!
hahaha kon het niet laten om ff hier op te reageren! Moest echt lachen, mn dochter keek me met grotr ogen aan van mama is gek geworden! Wat lief van je om nieuwsgierig te zijn! *knuff*
@Kaatjuh: Met welke test heb je getest eigenlijk? En 10 DPO is nog wel vroeg voor de gewone testen hoor. Het kan echt nog alle kanten op. Ik ga nu heel hard doorduimen voor jou!!! Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim...
@simplyme: hahaha soooooo lieffff, *smak smak*!! ik heb met kv getest, die ene 2 voor 5 euro. Is ook idd veelste vroeg. Ik reageer via mijn ipod vandaar dat ik niet hele lange berichten kan posten. Dank je wel voor het duimen, ik vind het egt kei en kei lief van je!!!
Hey kaatje, je hebt een positieve ovulatietest gehad op 1 jan (24 tot 36 uur later volgt de eisprong) dus idd je bent veel te vroeg aan het testen.... ik geloop 8dpo, kan dat?? En de kruitvattest geeft geen heel licht streepje als je niet zwanger bent, dus het klinkt positief... ik duim mee voor je, op naar een dikke positieve test Je tempt. wanneer is je eisprong precies geweest?? De meiden die negatief testen of ongi zijn, hopenlijk volgende ronde
@ Kaatjuh: oeh, spannend! 10dpo een heel vaag streepje is goed nieuws, hoor! Overmorgen is ie een stuk duidelijker denk ik~! @ all: Ben echt ongesteld nu. Maar goed, nieuwe ronde met hopelijk een mooi ei (en niet weer pas op dag 35 ofzo )