Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussion in 'De mama's' started by mama em, Oct 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sarah, waarom ik zo graag koemelk wil geven en liever geen kv?! Tja... Ik vind kv inderdaad onnatuurlijk en is volgens mij best duur, bovendien lijkt het me een gehannes (moet je altijd meenemen als je weggaat en 'bereiden' en koemelk heeft iedereen wel in huis). Ik ga denk ik liever wat langer door met alleen bv als ik er echt van overtuigd ben dat koemelk slecht is, kv zie ik als een tussenstap en ik heb helemaal geen zin in een tussenstap...:) Ik ben af en toe best eigenwijs....:p

Hallo Mama em!:)

Sweetroosje, al flink wat kilo's kwijt zie ik. Knap hoor! Hoeveel wil je eraf hebben? Aan het sporten, of op eten letten? (Of beide natuurlijk...) Ik zou zeggen: zet 'm op! (En dit weekend natuurlijk ook, hopelijk dan precies een springend eitje.;))

Rosa, jippie, 12 weken zijn voor jou ook voorbij!!! Gefeliciteerd met deze mooie mijlpaal. Hopelijk een goed tweede en derde trimester in het vooruitzicht waarin je je hopelijk ook weer wat fitter zult voelen.

Kaatjuh, fijn dat er wat te zien was bij de echo. Blijf voor je duimen, zodat je over een tijdje echt een mooie duidelijke echo hebt!

Zonnestraal, haha, fijn dat je je oude zw-kleding niet meer past! Moet je shoppen, wat een straf! :D

WOW, Simply me, een jongen!!! Vervelend dat ze de nieuwe apparatuur op jou ging uitproberen, zeg!;) Zwijmel maar lekker weg bij alle mooie fotootjes.

Sarah, hopelijk is je eitje toch al goed benut! Fijn dat Bram weer wat beter is.

Rest, hoi!

Ikke: Hier gaat het op zich goed, wel erg moe en zin om lekker op vakantie te gaan. Gelukkig gaan we al heel snel, over een week of twee al. Lekker druk geweest met opruimen en herindeling van de zolder. Misschien in het najaar echt verbouwen met mooie dakkapel erop, zodat we een extra kamertje hebben voor als er nog een kleine komt bij ons. We zijn van plan om er dan twee slaapkamers, een was-/ketelhok en een vliering voor opslagruimte te realiseren. Grote klus.... Maar wel leuk om wat over te fantaseren!
    (Ik zit nu ook heerlijk op zolder achter de laptop, daar is nu weer ruimte voor!! Ik heb een heerlijk hoekje voor mezelf hier. Waar je al niet blij van kan worden!:D)

2. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zin in chips!!!:D:D:D
    Helaas niet in huis.... Dan maar gedroogde abrikozen... Bah, wat gezond!;)

3. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Ja, dat was idd. erg vervelend hoor. Ik moest wel 45 min. kijken naar mijn kleine mannetje. Zelfs in 3D/4D... Hoe bedenkt ze het!?! :p

Oh, lekker joh, bijna op vakantie! Ik wil ook!!! :D En leuk idd. die plannen om jullie huisje om te toveren, zodat er plaats is voor de kids. Maar na de zomer willen jullie dit gaan aanpakken dus! Klinkt super!

Veel plezier met je gedroogde abrikozen! :D

4. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    @Simply Me: Gefeliciteerd!! Leuk, een jongen erbij! Wat super dat je zo lang kon genieten van de echo en dan ook nog eens 3d/4d. Genieten zeg! En waar blijven de foto's? Ben benieuwd!
    En het zal idd wel zwangerschapsdementie geweest zijn, ik vergeet alles, vreselijk! Verder gaat het redelijk, veel misselijk, maar ik neem alle rust die ik kan pakken en dat gaat wel goed gelukkig.

@Sarah: Wat fijn dat Bram weer wat beter is en lekker dat hij ineens zo lang slaapt. Kun je dan echt van genieten hè?
    Kan me goed voorstellen dat je nu al zenuwachtig wordt voor je NOD, ik was er ook erg mee bezig steeds, vooral een paar dagen ervoor! Ik hoop voor je dat het snel raak is! En ondertussen maar veel afleiding zoeken.

@Lentekriebeltje: snap wel dat je geen kv wilt gebruiken, heb ik ook nooit gedaan. Zo'n gedoe en duur inderdaad en als het niet nodig is, waarom zou je dan?
    Lekker dat jullie al over 2 weken op vakantie gaan! Waar gaan jullie heen? Wij moeten nog 5 weekjes wachten, schiet al op.
    Leuk hè, nieuwe plannen voor een verbouwing. Lekker dat je zoveel ruimte hebt! Wij zijn ook druk bezig (nou ja, druk, het schiet niet echt op, we zitten echt in een puinhoop boven).

@ all: Ik heb vrijdag de eerste echo en ik ben nu al nerveus. Ik heb er wel een goed gevoel over, maar ben toch ergens een beetje bang dat het niet goed zit. Zal wel normaal zijn, maar ik wou maar dat het al vrijdag was!

5. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    hoihoi,

vind het stiekum lekker dat het hier wat rustiger is ;)

Sarah: lekker afleiding zoeken, gaat de tijd sneller!

SimplyMe: wat vond je man ervan, een jongen? En hoe heb je het verteld?

lentekriebeltje: ik heb ook altijd iets tegen kunstvoeding gehad, terwijl er nix mis mee is. Tja, borstvoeding is natuurlijk beter en goedkoper!
    Leuk he, over dat verbouwen nadenken? Toen wij ons huis kochten hebben we gelijk een (hele grote) dakkapel erop laten zetten. Geeft erg veel ruimte, niet normaal. Maar wel een werk...ben blij dat we dat nu niet meer hoeven te doen en ons meisje naar zolder kan zonder veel te hoeven doen. Alleen inrichten vd kamer en er dus eerst alle andere dingen uithalen.

zonnestraal: balen dat je zoveel misselijk bent. Goed dat je je rust neemt. ik duim alvast voor vrijdag!

@all: hier alles okee. Buik is zo goed aan het groeien, dat vandaag de een na de ander zegt: jeeeeh jij krijgt echt al n buikkie! Zo leuk!
    Morgen gaan we op kraamvisite, ook weer heel leuk! Ben benieuwd hoe ons meisje erop reageert.

6. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmmm, wat waren de gedroogde abrikozen toch lekker....;) (Lees: doe mij maar een zak paprikachips!)

Klinkt echt goed, Simply me, 45 min lange liveshow van jullie uk! Menig zwangere vrouw zal jaloers zijn!:p

Zonnestraal, jij dus nooit kv gebruikt. Wanneer ging je over op koemelk?
    Haha, die puinhoop herken ik hoor! Wij wonen hier nu al heeeel lang (zes jaar volgens mij, in mijn ogen heeeel lang) en nog steeds staan er spullen op zolder die nooit uitgepakt en gebruikt zijn...!!! Hebben er nu wel al veel van weggegooid. Studiespullen staan er nog steeds in dozen...:)
    Fijn dat je flink wat rust weet te pakken, trouwens. Let goed op jezelf. Duim voor een goede echo overmorgen! (Gaat snel!)
    Een beetje door elkaar, maar lees steeds een stukje terug.. wij zijn van plan om naar zuid-frankrijk te gaan om te kamperen. Dichter bij huis lijkt ons de kans te groot dat het 's nachts met ons ventje te koud wordt (in de tent) en daar hebben we geen zin in. Een eindje rijden dus! Waarschijnlijk cote-d'azur of provence.
    Jullie over 5 weken ook al, voor je het weet is het zover! Wat zijn jullie plannen?

Mama em, lekker hè, die rust!;) Scheelt wel, zo is het tenminste nog eens goed bij te houden!;) Misschien moeten we een maximum instellen voor de te plaatsen berichten per dag/week?!:D
    Weet idd, kv is niks mis mee, maar gevoelsmatig.... Blij dat je het snapt.
    Lekker dat jullie de verbouwing meteen al gedaan hebben. Aangezien wij ons huis eerst huurden was dat geen optie. Lijkt me idd ook erg fijn die extra ruimte die een dakkapel oplevert! Die chaos heb ik er wel even voor over.
    Leuk dat je al een buik krijgt! Lekker showen!!!;) Veel plezier bij de kraamvisite.

Fijne bevrijdingsdag verder! Gaat iemand nog iets leuks doen, trouwens? Wij blijven gewoon thuis, mijn broer komt straks nog met zijn -inmiddels hoogzwangere- vrouw, tenminste als je 32 weken hoogzwanger noemt.... best wel, toch?! Ik heb een commode voor ze opgeknapt en die komen ze halen.
    Zo, best alweer een lang verhaal, dus: tabee! Groeten aan jullie allen!:)

7. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    wat n rust hier...

Kraamvisite was errug leuk, wat n ukkie weer!
    Alleen toen we weg wilden gaan liet ik ons meisje ff kijken en toen sloeg ze de baby :$ Echt raar, want dat doet ze nooit. Vond het errug lullig. Gelukkig sliep het kindje gewoon door. Dat wordt dus nog wat als ons ukkie erbij komt ;)

lentekriebeltje: veel plezier met je broer en zijn hoogzwangere vrouw.

Wij gaan nix meer doen vandaag. Lekekr rustig aan doen en ff wat administratie wegwerken.

tot later allemaal!

8. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    hallo allemaal! ik heb alles bijgelezen maar heb geen tijd om te reageren. Fijne dag allemaal!

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik weer ff, heb het drukjes gehad en nog steeds maar dacht ff gluren bij de buren hihi.

@SM, mooi om te horen want heb er geen kaas van gegeten. Wel heb ik een flinke daling nu in mijn temp, zou het eitje al gaan springen denk je?

@ME, ik hoop het ook dank je.

@LK, ik doe weight care icm wandelen. Binnenkort intesief sporten. Dank je

@Rosa, begrijpelijk en hoop dat het vrijdag goed zit!

@All, *haiiiiiiii*

10. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Hoi meiden,

Kom even snel wat laten weten, voel me nogal beroerd namelijk
    Van de week 1 keer een halve dag gewerkt, maar vandaag toch maar weer thuis gebleven
    Bah wat voel ik me beroerd!

@simply me een zoontje, wat geweldig!
    Had het idee al hoor, echt super meis!

@zonnestraal, succes met de echo morgen, kan me voorstellen dat je het spannend vind hoor!

@sr, goed dat het zo goed gaat met afvallen joh!
    En ik duim voor een eitje hoor!

@mama em al bijna weer 16 weken, gaat snel zeg!
    Nog ff en je weer een echo voor jullie, spannend!

@de rest, sorry ff geen puf meer, hoop dat alles goed gaat met jullie!

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    @zonnestraal heel veel succes met je echo vandaag, ben erg benieuwd!
    Ik duim!

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Ik duim nog steeds voor je zonnestraaltje!
    Hoe laat heb je de echo eigenlijk?

Hier mag ik vanmiddag ook komen voor een extra echo, voel me gewoon zo naar en heb zo het idee dat het fout zit daarbinnen
    geen idee waarom, maar meer het idee gewoon
    Ben blij dat ik terecht kan, kan nergens anders meer aan denken en kan echt niet nog eens het weekend helemaal moeten wachten

Nu nog de middag door komen.... Mag om 4 uur voor de echo....

13. SimplyMe

Hai hai,

Nou, even druk gehad, maar ik heb weer even tijd. ;)

@Zonnestraal: De foto's komen eraan hoor! Zie onderaan! :D Ik heb er maar een paar, want ik heb heel veel foto's van handjes, voetjes, schouders, benen, etc. Die zijn voor mij prachtig, maar niet zo spectaculair voor anderen. ;)

Hoe was de echo vandaag? Of moet je nog? Ik duim iig. heel hard dat alles goed zit en goed groeit!

@Mama em: Hij was natuurlijk helemaal door dolle heen. Net als mijn zoon trouwens. Ach wij allemaal zijn echt ontzettend blij met dit nieuws. We hoopten natuurlijk ook nu een zoon/broertje te krijgen, na al die meiden. :D Maar... Een meid had echt net zo welkom geweest, want ook een meid erbij had weer zijn positieve dingen gehad die we nu niet krijgen. Ik ben gewoon blij met mijn kind, zoon of dochter, maar voor de balans is een jochie heel leuk. ;)

Hier nog steeds geen buik... Wel een druktemaker af en toe. Ik heb al een paar keer de buik zien ploppen door een schop, echt bizar, maar verder is dit mannetje wel heel rustig.

Hoe was de kraamvisite? En je dochter met de baby? *leest verder* Oei, ze sloeg de kleine? Hihi.. Mijn peuter was 18 maanden toen haar zusje kwam en ze was bang voor de baby. Hihihi.. Als de baby haar (per ongeluk) aanraakte schrok ze en trok angstig haar hand terug. Kusjes geven, aaien.. Echt niet! Ze wilde zelfs niks met de baby te maken hebben. Maar na een aantal dagen/weken ging dat steeds beter en nu zijn ze de grootste vrienden. ;)

@Lentekriebeltje: Ja, ben ook erg blij. Het was ook echt prachtig. Je zag hem gapen, uitrekken en op zijn vuistje sabbelen, allemaal in 3D/4D, dus alsof het ukkie al geboren was. Zo bijzonder. *zwijmel*

@SweetRoosje: Hihi.. Die dip kan een signaal zijn dat je eisprong eraan komt. Meestal voor een eisprongverhoging zie je een temp.verlaging. Precies zoals die van jou dus, alleen moet de temp dat wel hoger liggen als de gem. van daarvoor. en dat doet jouw temp weer niet, dus ik durf er niks over te zeggen. Mijn temp steeg ook wel eens in 2 sprongen hoger (na het ei dus)... Afwachten maar weer...

@Sterretje: Ja klopt, jij dacht idd. ook al dat het een jochie was!

En naar dat je je zo beroerd voelt. Heb je watermeloen al eens geprobeerd, schijnt heel goed te helpen tegen misselijkheid. Dikke knuff iig.

En jij ook een echo vanmiddag? Ik hoop zo dat je gevoel fout zit. Met dit kleintje zit alles goed hoor, dat moet gewoon! Dit ukkie is een sterk doorzettertje. Kijk maar onder welke omstandigheden hij/zij is ontstaan. Ik duim voor je hoor! Maar ik heb er wel een goed gevoel over. Hou je ons op de hoogte!

Ik kom vandaag steeds checken of er al nieuws is!

Nou, even ego..

Voor de geïnteresseerden:

En als laatste mis ik Kaatjuh heel erg... Meid, is alles goed met jou en je kleine beeb? Ik krijg er een naar gevoel bij en ik hoop dat het gewoon goed zit! Meld je even, please! PB mag ook.

Iig een dikke knuffel voor iedereen die die nodig heeft!

Liefs!

14. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    @Mama em: Leuk dat je buik nu begint te groeien, wordt het ook wat echter van vind je niet?
    Vervelend dat je meisje de baby sloeg. Kan me voorstellen dat je je dan even lullig voelt. Maar ze is nog zo klein, als jullie baby er is, is ze al weer groter, wie weet hoe het dan gaat!

@Lentekriebeltje: Toen Luka een jaar was, ben ik koemelk gaan geven, maar dat lustte ze niet, dus nu krijgt ze karnemelk tussen de middag en een bord pap 's ochtends.
    Leuk dat jullie ook gaan kamperen. Wij gaan ook, naar Italië, Gardameer. Wij zijn wel van plan 's nachts te rijden, zodat Luka gewoon lekker kan slapen in de auto. Ben erg benieuwd hoe dat gaat.

@Sweetroosje: Knap hoor, al zo goed afgevallen! Lijkt me toch zwaar!

@Sterretje: Wat naar dat je je nog zo beroerd voelt. Ik las dat het in de 10e week het ergst is en daarna weer minder wordt. Hopelijk wordt het bij jou dan snel minder.
    Dank je voor het duimen, ben echt nerveus. Ik mag om 15.50 uur, nog ffies wachten dus.
    Wat naar dat je er zo'n slecht gevoel over hebt joh, wel super dat je dan zo weer een echo krijgt! Ik duim ook voor jou!!

@SimplyMe: Leuk die foto's, wel heel gaaf hoor 3d!
    Ik moet om 15.50 voor de echo, ik laat het weten zodra ik weer thuis ben!
    Wat gaaf dat je nu al ziet dat je buik beweegt door de baby. Ik kan ook niet wachten tot dat bij mij komt. Wel gek lijkt me dat je dan nog helemaal niet gegroeid bent.

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    @simply me, wow meis, wat een geweldige foto's van jullie zoon!Heerlijk om te zien!
    Fijn dat je zo'n uitgebreide echo hebt gekregen van hem zeg, echt geweldig!

Thnx voor de tip van watermeloen, nog niet uitgeprobeerd, maar toevallig had manlief het wel gekocht voor hem met de boodschappen dus ga ik dat maar even proberen

Uiteraard laat ik het straks weten hoe de echo is geweest, hoop zo dat alles goed mag zijn!
    Maak me zelf ook helemaal gek met al dat gedenk er aan, vreselijk!

NOu jullie horen van me!

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sterretje, dank je meid ik hoop het ook. Hoop dat het goed zit straks bij de echo en fijn dat je terecht kan.

@SM, ik weet er is nooit een draad te knopen aan mijn tempkaartjes. Ach ik zie het allemaal, we tempen nog even door.
    Mooie foto's meid, geniet er lekker van.

@Zonnetje, dank je.

17. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Jaaaa, alles is goed!! 8wk en 4dg volgens de echo en ik ben nu 8wk en 1dg, dus dat klopt wel. Hartje zien kloppen, dooier te zien, allemaal prima.
    Ik moet alleen wel naar een dietist omdat Luka zo zwaar was bij de geboorte. Voelde me echt een beetje alsof dat mijn schuld was, maar ik heb echt niet gek gegeten ofzo. Nou ja, we gaan maar, kan ook geen kwaad toch?

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    @zonnestraal wat fijn dat de echo zo goed was meis, echt geweldig!
    En naar de dietiste, kan nooit kwaad toch!
    En het heeft vast niet aan jou gelegen dat luka zo zwaar was bij de geboorte hoor, zou het allemaal gewoon ff aankijken en je vragen stellen hoe of wat!
    Maar ben erg blij voor je dat alles goed was!

@sr, ik duim nog even verder voor je hoor!
    Op naar eens tuk kortere cyclus deze keer, en geod dat je door blijft tempen, dat kan uiteindelijk hopelijk iets betekenen voor je beeld van je cyclus!

Hier was de echo gelukkig helemaal goed
    Kindje was 1 dagje kleiner dan in verhouding met de vorige echo, maar dat gebeurt vaker
    Heb de armpjes en beentjes al kunnen zien en nu bewoog het ook wat
    De echoscopiste kon geen garanties geven, maar ze vond het er super goed uit zien, ze zei ook een kindje waar het niet goed mee gaat, dat beweegt niet, en dat deed de kleine nu al overduidelijk
    Over 3 weken blijft mijn echo gelukkig gewoon staan
    Ben echt zo blij met de mooie echo, moest er gewoon van huilen daar
    Echt een last die van mijn schouders afvalt, nu maar hopen dat het genieten verder een beetje wil lukken!

19. SimplyMe

Yeah!!! Woehoe!!! Super!!! Wat een geweldig nieuws van jullie alletwee!!! Ik had ook niet anders verwacht!!! Dit zijn plakbeebjes!!!

20. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

Nov 29, 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Heel erg gefeliciteerd met de goede echos!! Helemaal blij voor jullie.

Ik ga de komende week even niet meer hier kijken. Ik maak mezelf helemaal gek en ga proberen mezelf ergens anders op te focussen. Zondag mag ik ongeveer testen, dus jullie horen het weer.

Share This Page