Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    WOW meiden, toppie hoor! Allebei een goede echo: nu genieten! (als de misselijkheid niet te erg is)

SimplyMe: wat n moie foto;s *zwijmel* voor de balans idd wel super, n jongen.

sarah: laat je niet gekmaken meid! Hoop dat het deze ronde raak is. Jullie beebje komt er echt wel aan binnenkort!

sweetroosje: hopleijk toch snle een eitje. Suc6 met afvallen.

Hier alles goed :)
    Denk af en toe beebje te voelen.
    Gisteren veel buikpijn, volgens mij vh harde groeien. Gat ineens zo hard. Deze week van vele mensen gehoord dat t goed groeit. Heerlijk hoor, zo'n zwanger buikje hebben.
    Meisje slaapt slecht de laatste tijd: kiesjes. Vanochtend lekker uit kunnen slapen (vriend is vrij)

Tot later meiden!

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    kaatjuh: alles goed? Hoop het zo!

3. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

@Sarah: Heel begrijpelijk hoor! Ik was het ook wel eens van plan, maar ik kon toch niet wegblijven. :D Hoezo verslaafd?! ;)

@Mama em: Ja, leuk is dat buikje he. Ik voel de baarmoeder duidelijk zitten, een keiharde bal die inmiddels al boven mijn navel zit, maar bij mij kantelt de baarmoeder naar achteren, dus duurt het langer voor die te zien is. ;) En dat schoppen is helemaal super! Die kleine boef van mij is inmiddels duidelijk voelbaar, maar het begon ook met kleine fladdertjes en plopjes. *zwijmel*

Ik maak mij ook zorgen om Kaatjuh. Ik heb er een naar gevoel bij. Juist omdat ze als laatste schreef dat ze zat te wachten op mijn bericht over het geslacht en vaak zou komen checken... Ik hoop maar dat de oorzaak een kapotte pc is of zo. ;)

Verder alles goed. Ik ben moe. Heb trouwens de Zwangerkadoos vandaag opgehaald, leuk, maar niet spectaculair. Toch wel de moeite waard en natuurlijk gratis, dus mij hoor je niet klagen. :D

Nou, sterkte met de kiesjes van je kleine meid!

Liefs!

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi simplyme: tja ben bnieuwd hoe t met kaatjuh is. Hopelijk is ze zo misselijk dat ze niet komt of idd een kapotte pc ofzo.

De zwangerkadoos is dat die vd etos? Die wil ik morgen ophalen. Als t maar gratis is...
    Maak er momenteel echt een sport van om zoveel mogelijk geld te besparen. Dus als iemand nog tips heeft...

leuk hoor dat jij het al zo goed voelt. Bij mij zit bm ongeveer bij de navel nu. Gelukkig vandaag niet zo'n pijn, was echt niet leuk.

5. SimplyMe

Hallo meiden,

Wat ik het stil hier? Waar is iedereen? :(:D

Nou, dan klets ik zelf gewoon even wat...

Hmmm.. Wij hebben de 16 maanden volgemaakt, mijn jongste dochter en ik. De laatste voeding (tiet-hang-moment) die ze heeft gehad was 5 mei. Sindsdien is ze niet meer geweest. Daarvoor was het ook al niet meer elke dag trouwens. Maar nu dus helemaal niet meer.

Het is trouwens heel fijn afgelopen. Dat had ik tijdens het drama van het eerste afbouwen niet gedacht. Wat een driftkikker zeg! :D Ze accepteerde gelukkig de papfles steeds vaker en had er op het laatste helemaal geen moeite mee als ik haar die aanbood ipv de borst. Dus geen vervelend einde. Gelukkig!

En nu is het wachten op een kleine krummeltje dat weer moet leren drinken. Ik heb er zin in!

@Mama em: De Zwangerkadoos is idd. van de Etos. ;) Heb je hem al opgehaald?

Ik vraag mij trouwens iets af he... Vinden de nog-niet-zwangeren het vervelend dat de meiden die al wel zwanger zijn geworden hier blijven kletsen? Want als dat het geval is moeten jullie het zeggen hoor! Ik wil niemand wegjagen namelijk. ;)

Tja, nu weet ik echt niks meer! :D

Dus meiden, tot gauw maar weer.

6. SimplyMe

♥♥LIJST ♥♥

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Sarah1987 (23jr- 2e kindje)- NOD +/- 16 mei - Ronde 0
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD ? - Ronde 0 / LF 3

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 16 december 2010
    Kaatjuh
    (23r-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 januari 2011

AFSPRAKEN

SimplyMe 12 mei - VK
    SimplyMe 25 mei - 20 weken echo
    Sterretje 26 mei - vk
    Sterretje 2 juni - echo

Even geupdate!

7. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mamaem en simplyme: zo lief van jullie dat jullie je zorgen maken om me (bloos)! Het raakt me echt. Het gaat zover ik weet wel goed met mn zwangerschap gelukkig. Maar ik zit ff niet lekker in mn vel. Zal wel met de hormonen te maken hebben. Maar heb echt nergens zin in. Vandaar mn afwezigheid.

Simply me: gefeliciteerd sgat met je jongentje *knuff*

@rest: hoi! Sommige van jullie hebben nog op me gereageerd enz, het spijt me dat ik nergens meer op reageer. Ik weet niet wat ik heb, het voelt of ik in een diepe put begin te vallen :(

8. SimplyMe

Goedemorgen meiden,

Iedereen lekker geslapen?

Fijne moederdag iedereen!!!

@Kaatjuh: Dankjewel lieverd! Dikke *SMAK* enne het geeft niks hoor dat je even minder of niet hier post. We waren alleen bang dat er misschien iets mis was met de kleine ukkepuk in je buikkie. ;) Ben blij te horen dat het daarmee goed gaat! Neem je tijd maar en weet dat we er voor je zijn als je ons nodig hebt! Dikke Dikke *KNUFFEL*!

9. SimplyMe

oh, helemaal vergeten mijn ik-ben-weer-een-week-verder-dansje te doen!!! Vanaf nu in het blauw! :D

Vandaag Alweer 18 Weken!!!

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

als eerste: Fijne moederdag allemaal!!!

Kaatjuh: fijn dat met de uk alles goed is! Suc6 met de stemmingswisselingen of zoiets. Ik was in het begin niet te genieten, boos om alles enzo. Hopelijk voel je je snel beter *knuf*

simplyme: yeah, alweer 18 weken! Ikke gisteren 16, gaat echt supersnel, beetje te snel vind ik nu. Doos gisteren opgehaald, zat niet zoveel in. WEl weer een kortingsbon voor pampers, klein maatje. Altijd fijn. Koop ze echt nooit voor de normale prijs.

alle niet zwangeren: ik hoop dat jullie ook snel zwanger zijn. En sluit me aan bij simplyme, als jullie liever zonder zwangeren kletsen is dat prima. Maar we moeten gewoon snel met zijn allen overgezet kunnen worden naar de zwangerclubs. Ik duim voor jullie allemaal heel hard *duimduimduim*

Verder weinig te melden. Vandaag lekker uit mogen slapen van ukkie :) Leukste cadeautje ;)
    En verder een zelfgemaakte vaas met 3 bloemen (op kdv gemaakt) en een set van zwitsal mama gekregen (en zelf mee uitgezocht en gekocht! )
    Vorige jaar had ik niets gekregen (vriend was het vergetenzat niet lekker in zijn vel door een aantal vervelende dingen) en dat vond ik toch wel erg. Heb het er dus veel ingewreven!

Tot later! Fijne dag nog allemaal!

11. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    toch even een berichtje van mij, sorry, kon het niet laten.

Ik spreek namens mezelf, maar ik vind het juist wel leuk dat er ook zwangeren meekletsen. we zijn allemaal hetzelfde begonnen: kindje krijgen, borstvoeding geven, vreemde of geen cyclus terugkrijgen en toch weer een kindje willen. En bij de ene is dat al wel gelukt (met of zonder stoppen van bv) en de anderen zijn nog bezig. We blijven gewoon lekker hier kletsen hoor! Is toch gezellig. En weten allemaal wat de anderen ongeveer meemaken. DUs ik vind het prima zo.

Ik ben sinds gister misselijk, had ik ook bij mijn vorige zwangerschap (8mnd lang!!) Ik ben bang dat ik het mezelf allemaal aanpraat en daarom daar last van krijg. Toch heb ik hoop dat ik toch misschien zwanger zal zijn.... we wachten het weer af.

all-- Fije moederdag!! en ik ga mezelf dwingen pas zaterdag weer terug te komen hier, dus fijne week allemaal! En niet teveel kletsen he? anders ben ik zo lang bezig met teruglezen.

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: wat fijn dat jouw echo ook goed was!! Lekker gevoel of niet? En super dat je je kleintje al zag bewegen. Nu positief blijven denken hè!

@Sarah: Heel begrijpelijk hoor. Jammer dat je even minder hier komt kletsen, maar als je jezelf helemaal gek maakt, is het ook niets. Veel afleiding zoeken en voor je het weet is het zondag!
    Wel spannend hè, dat wachten. En nu ook misselijk, klinkt goed!

@Mama em: Wat heerlijk dat je baby nu voelt, kan niet wachten tot het hier zo ver is! Wel vervelend dat je meisje nu zo slecht slaapt, zijn de kiesjes inmiddels al door?
    Leuk dat je zo verwend bent met moederdag. Manlief was het helaas vergeten! En ik had nog zoveel hints laten vallen. :( Maar hij heeft wel heel goed voor me gezorgd de hele dag, ik hoefde helemaal niets te doen. Heerlijk!

@simplyMe: lekker dat je nu even rust hebt met de bv, voor je er weer volop tegenaan moet. ;) wel apart dat het nu ineens zo makkelijk ging, ze heeft zich er dus toch bij neergelegd.
    En ik sluit me bij jou aan...als er meiden zijn die het vervelend vinden dat we hier als zwangeren kletsen, gewoon zeggen hoor!

@Kaatjuh: Hè meid, wat vervelend dat je je zo rot voelt! Had je dat bij eerdere zwangerschappen ook? Ik hoop dat je je snel weer wat blijer voelt en ook kunt gaan genieten van het kleintje in je buik! Sterkte meis!

Met mij en ukkie (zover ik weet) alles goed. Misselijkheid wordt erger, dat is iets minder, maar ik weet nu dat het beebje het doet en daar ben ik al zo blij mee!

Nog even over de dietist, volgens mijn man had ik het een beetje verkeerd begrepen en dacht ze dat ik zwangerschapsdiabetes had gehad en daarom nu naar de dietiste moet. Oei, ik voel me snel aangevallen de laatste tijd, terwijl er meestal niets mee bedoeld word. Zullen wel zwangerschapshormonen zijn. :D

13. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    ♥♥LIJST ♥♥

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 0
    Sarah1987 (23jr- 2e kindje)- NOD +/- 16 mei - Ronde 0
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD ? - Ronde 0 / LF 3

ZWANGER
    SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 16 december 2010
    Kaatjuh
    (23r-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 januari 2011

AFSPRAKEN

SimplyMe 12 mei - VK
    SimplyMe 25 mei - 20 weken echo
    Zonnestraal 28 mei - VK en echo
    Sterretje 26 mei - vk
    Sterretje 2 juni - echo

14. Pinjo

Pinjo Bekend lid

5 jan 2008
    672
    0
    16
    Ha meiden,

Even een kort egoberichtje van mij. Ben hier al een hele lange tijd niet geweest en begon me erg schuldig te voelen, vandaar...

Voor de lange radiostilte zat ik niet zo lekker in mijn vel. Het afgelopen jaar was erg druk (naast het moederschap werk ik en doe ik een studie waarvoor ik afgelopen jaar vrijwel elke avond aan het werk ben geweest). De studie is nu bijna afgelopen (gelukkig), maar het heeft zo veel energie gekost. We zijn eind april even op vakantie geweest, maar ik voel me nog steeds erg "leeg gezogen".
    Helaas hoorde ik vorige week ook slechts nieuws: er is een gezwel bij mijn pa gevonden. Het valt hopelijk mee met de ernst, maar het is natuurlijk schrikken. Daarnaast blijft de sterke kinderwens, maar helaas ben ik (weer) ongi geworden. Ben erg onzeker ben over mijn lijf. Op dit moment voel ik me dus gewoon een beetje somber en dat is de reden voor de afwezigheid.

Het ligt absoluut niet aan jullie, maar ik vind het op het moment moeilijk om sociaal en inlevend te zijn. En aangezien mijn kleine meissie toch graag een blije ontspannen moeder om zich heen heeft, gaat daar nu alle energie naar toe. Sociaal leven komt even op de tweede plaats. Vandaar dat ik hier niet vaak meer klets. Ik lees nog wel af en toe, maar houd niet alle berichtjes meer bij en zal de komende tijd ook niet meer meekletsen denk ik. Ook omdat ik deze ronde graag wat afstand wil nemen van het "zwanger worden". Ik blijf wel tempen, maar wil niet meer bij elk pijntje en temp.wisseling online gaan zoeken wat het zou kunnen betekenen. Ff lekker concentreren op mijn gezinnetje dus.

Jullie allemaal een dikke knuf. Geniet van de zwangerschappen en veel succes met zwanger worden!

Liefs,
    Pinjo

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi meiden,

Sarah, klinkt hoopvol. Goed dat je ff probeert afstand te nemen. Hopelijk heb je veel afleiding en heb je zaterdag een positieve test in je handen! ik duim de hele week voor je!

Zonnestraal: Mannen..:x Af en toe... Gelukkig wel de hele dag niets hoeven doen, heerlijk. Jij ook al zo'n kort lontje? Had ik in het begin ook heel erg: heel snel boos/geirriteerd over niks. Balen dat je zo misslijk bent, hopelijk wordt dat snel minder.

Pinjo: balen meid, dat je je zo rot voelt. En wat schrikken van je vader. Hopelijk valt het allemaal mee. En logisch dat je gezinnetje voorgaat nu, moet je je echt niet schuldig over voelen hoor.
    Tis ook niet niets vind ik zo's eerste jaar met een ukkie. Zeker als je ook nog eens druk bent met andere dingen (weet ik uit ervaring)
    Ik cond het achteraf een heftig jaar ook en vanaf dat ze 1 is lijkt alles ineens stukken makkelijker.
    En wat betreft je lijf: probeer erop te vertrouwen. Het heeft je al een gezond kind gegeven wat je lang bv hebt gegeven. Dat heeft een hoop energie gekost en nu moet het zich even klaarmaken voor een nieuwe zwangerschap.
    Ik duim heel hard voor je!

@ de rest: voor julie duim ik ook allemaal voor een zwangerschap, goede echo's etc.

Hier alles goed. Voel echt goed de laatste dagen Afgelopen 2 nachten heeft meisje weer doorgeslapen. In 2 weken tijd zijn er 3 kiesjes en 2 tandjes doorgekomen. (1 kiesje was al lang half door en nu pas helemaal)
    Lekker korte werkweek, werk normaal ma-di-do. Dus deze week alleen ma en di, dus vanaf morgenavond weekend!

Tot later!

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Echo's, super dat ze goed zijn en hoop dat het ook zo mag blijven tot het eind!

@SM en ME, hier geen last van zw onder ons en sluit me bij Sarah aan.

@Pinjo, begrijpelijk en kan me er ook in vinden. Beterschap voor je pa.

@Zonnetje, dat zijn de hormonen meid. Nu kan je ze nog de schuld geven haha.

@Kaatjuh, fijn dat alles goed gaat met jullie!

@All, knuff!

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Hier nog steeds bv aan het geven en tempen tegelijk, dus kwestie van afwachten...

18. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hvj, nieuwe naam??!! Moest effe denken, maar ik heb 'm!;)

Sterretje, bah, wat vervelend dat je je zo beroerd voelt! Hoop voor je dat die periode niet al te lang gaat duren.

Simply me, mooie foto's!! Haha, kan niet missen, 't is echt een jongetje!:D

Zonnestraal, leuk dat jullie ook gaan kamperen! Lekker hoor, Itali:e (trema...)! Wij vertrekken donderdag waarschijnlijk om vier uur 's nachts, zodat we het eerste stuk even flink kunnen doorrijden. We zijn van plan om in 2 dagen naar het zuiden te rijden. Vind de reis ook best spannend zo voor het eerst met z'n drietjes! Heb er echt veel zin in!!
    Gefeliciteerd met je goede echo! Fantastisch!! Kan me voorstellen dat het vreemd klinkt dat ze je adviseren om naar de dietist te gaan. Snap ik ook niet helemaal, maar goed.... Kan ook geen kwaad om te gaan in elk geval.

Sterretje, wat een opluchting dat jouw echo ook goed was! 1 dag minder (of meer) heb je al snel met meten en is prima! Keurig op schema!

Sarah, hier komt een dikke knuffel: HUG!! Lees even verder of je nog getest hebt afgelopen weekend... Hmmm, lees er niets meer over... Weer niet, meid? Duim voor een snelle zwangerschap voor jou!

Simply me, knap hoor, dat je de 16 maanden hebt volgemaakt!
    Ik vind het juist leuk dat jullie hier kletsen! Dus... wat mij betreft lekker hier blijven, anders wordt het hier echt veeeeel te stil!
    Natuurlijk heb ik ook wel momenten dat ik denk: grrrr, wil ik ook, maar ik gun het jullie van harte en het geeft me ook wel weer goede moed. Mijn tijd komt wel. (Hoop ik toch....)

Kaatjuh: knuffel! Gun jezelf een dip, maar blijf er niet te lang in hangen, hè meid?!!!

Simply me, haha, moederdag! Was het zelf vergeten, maar m;n man had een leuk shirtje geregeld voor ons zoontje met een hoofdje van een vrouw en daaronder de letters: ihvm. Zo lief!:) Jullie ook een fijne moederdag gehad, dames?!

Simply me, wow, alweer 18 weken! Wat gaat dat toch snel!
    Mama em, lekker blijven kletsen ook hier! Strooi maar wat HCG, misschien helpt het ons!!! ;)
    Jij bent dus goed verwend met moederdag! Haha, je tirade van vorig jaar heeft indruk gemaakt denk ik!;)

Sarah, inderdaad, iedereen moet gewoon gezellig blijven kletsen hier!

Zonnestraal, aha, daar kwam het dus vandaan! En dat je je snel aangevallen voelt zullen idd de hormonen wel zijn!

Hè Pinjo, jij kunt ook een dikke knuffel gebruiken lees ik! Weet niet of je dit nog leest maar anders: HUG! Denk aan jezelf en ik hoop heel erg dat je vader verder gezond is! Kan me voorstellen dat je wat afstand wilt nemen, maar weet ook dat je altijd even terug kunt komen!

Ik zal hier een tijd afwezig zijn (een week of drie/vier). Wens jullie een super tijd toe met zwangerschap en zwanger worden. Tot later! (Hoop natuuuuuurlijk dat ik zwanger terug kom van de vakantie... ik/we doe(n) ons best!;))

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

@LK, fijne vruchtbare vakantie! Geniet er van...

20. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hvj, dank je!

Kwam nog even snel spieken, denk niet dat ik verder vandaag nog tijd heb om achter de laptop te kruipen, dus: tot over een tijdje!:)
    Nu snel even eten en dan verder met voorbereidingen treffen.
    Daaaaag!8) (zonnebril vast opgezet, hopelijk hebben we die hard nodig...)

Deel Deze Pagina