Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hoi meiden,

Zou ik hier ook mee mogen kletsen?
    Ik heb een zoontje van bijna 11 maanden, hij krijgt nog steeds BV.
    Ik ben nog helemaal niet ongi geworden en merk nog niks van een eventuele cyclus helaas, maar toch zouden we graag een tweede kindje willen.
    We laten de voorbehoedsmiddelen vanaf nu achterwege en dan zien we wel, we hebben geen haast verder.

Mijn zoontje dronk normaal gesproken nog een keer of 4 per dag, nu is ie al een tijdje ziek en daardoor drinkt ie ineens veel vaker bij me (ook 's nachts helaas), dus ik vrees dat een cyclus er voorlopig nog niet in zit.
    Na hoeveel mnd werden jullie weer voor het eerst ongi?

2. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi MG2009,
    Natuurlijk mag je meekletsen, welkom hier :D
    Je geeft dus nog volledige bv aan je zoontje, wel goed hoor. Wij geven hier ook allemaal nog volledige bv, de ene meer dan de andere. Ik geef ook nog steeds nachtvoeding, de afgelopen paar dagen slaapt mn dochter wel door gelukkig maar overdag geef ik haar gwn vollop.
    Wel jammer dat je nog geen cyclus hebt. Ik ben gelijk na mn bevalling al gewoon ongesteld geworden. Ik had gelijk ook een regelmatige cyclus, maar ik wist toen niet dat je wel ongesteld kon worden maar zonder eisprong. Gelukkig heb ik die nu. Dus er is wel hoop dat je alsnog snel je cyclus krijgt.
    Ik hoop voor je dat je snel je cyclus krijgt en dat ie gelijk regelmatig zal zijn.
    Wat sneu dat je zoontje ziek is :( Als ze ziek zijn dan hangen ze de hele tijd aan de borst. Is gwn troost zoeken!

Nogmaals welkom!

3. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ simplyme: Ik kan nu pas normaal reageren op je bericht. Bevalling was zkr erg en eng en al tegelijk. Maar we zijn er wel al een beetje overheen gelukkig. Kijk maar, we gaan nu al voor de volgende :D Ik heb nog geen gesprek gehad met de gyn over een eventuele vlgnde zw. Dat wil ik binnenkort dus doen. Ze hadden me in zh alleen geadviseerd om pas na 6 maanden weer zwanger te raken en dat ik gwn alsnog kans heb op een normale bvalling.
    Met BV beginnen was behhooooorlijk moeilijk, want mn dochter kon de tepels niet pakken. Ik had vlakke tepels. Dus ik heb de eerste 3 maanden met tepelhoedjes melk gegeven, daarna heb ik het haar afgeleerd.
    Nou ik hoop dat ik net als je vriendin ook een makkelijke bevalling krijg vanaf nu :)

@sterretje: Wat erg om te horen dat je kindje misschien opgenomen moet worden! Waarom eigenlijk, k heb niet vanaf begin gevolgd dus ik weet niet wat er precies aan de hand is?
    Gelukkig dat je buikpijn over is en je ongesteldheid ook bijna. Dan kan je beginnen aan je vlgnde ronde :D

@eeva: Klopt, ik had op 1 januari positieve ovu, en 3 jan negatief. Ik was al voor de eisprong gestopt met tempen omdat het mij niet echt lukt. Ik temp gwnn de afgelopen 3 dagen ff voordat ik opsta uit bed om te kijken wat mn temp is. Dus ik weet niet wnr precies ik eisprong heb gehad. Ik denk gwn 2 januari aangezien 3 jan test negatief was.
    Maar ik heb idd gwn veelste vroeg getest. Ik ga de 14e nog een keer testen.
    Dank je wel voro het duimen :D
    Mn man kon streepje niet zien, alleen ik. Drm denk ik dus dat ik het gwn heel graag wilde zien.

@marb: Wat jammer dat je ongesteld bent geworden. Ik ben dus nu de enige die nog niet ongesteld is?? Nou, ik heb geen hoop meer hoor. Denk dat het bij mij ook gaat komen gwn. Ik voel nog niks, maar toch.
    Ik heb geloof ik 8DPO getest zoals eeva zei. Dus is echttt vroeg.

4. eeva

eeva Niet meer actief

Welkom MG2009, voeg je toe aan ons lijstje!

Ons lijstje:

Marb(26 jr-2e kindje) - ei 1 januari? - nod 14 januari? - testen 10 januari

Kaatjuh ( 22jr- 2e kindje) - Ei 1 januari - Nod 14 januari - Testen 10 januari

SimplyMe (33jr-5de kindje) - Ei 22 januari? - NOD 3 februari? - Testen 3 februari

Eeva (35+jr - 3de kindje) - Ei ? - Nod 5 februari, 40 dagen cyclus - Testen ?

Sterretje(23jr - 2de kindje) - Ei ? - Nod ? - Testen ?

Emmalotte (29 jaar - 2e kindje) - ei 1 januari - nod 11 januari ? - testen 10 januari

5. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ik verander even iets aan lijstje als jullie het goed vinden? Als het geen goed idee zeg het maar dan haal ik t weer weg!

Ons lijstje:

Marb(26 jr-2e kindje) - ei 1 januari? - nod 14 januari? - testen 10 januari - Ongesteld

Kaatjuh ( 22jr- 2e kindje) - Ei 1 januari - Nod 14 januari - Testen 10 januari - (Nog) Negatief

SimplyMe (33jr-5de kindje) - Ei 22 januari? - NOD 3 februari? - Testen 3 februari

Emmalotte (29 jaar - 2e kindje) - ei 1 januari - nod 11 januari ? - testen 10 januari - Ongesteld

6. eeva

eeva Niet meer actief

Kaatjuh, je kunt beter de datums aanpassen, dus, wanneer nieuw ei en nieuwe ongi en opnieuw testen! dat is duidelijker!!!! :):):)

7. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    dj Goed idee! Heb m voor mij weer aangepast. Reageer later op jullie allemaal.

Ons lijstje:

Marb(26 jr-2e kindje) - ei 24 januari? - nod 8 februari? - testen 10 februari - Ronde 2 na bevalling

Kaatjuh ( 22jr- 2e kindje) - Ei 1 januari - Nod 14 januari - Testen 10 januari - (Nog) Negatief

Emmalotte (29 jaar - 2e kindje) - ei 1 januari - nod 11 januari ? - testen 10 januari - Ongesteld

8. eeva

eeva Niet meer actief

#268 eeva, 10 jan 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 jan 2010
    Ons lijstje:

Marb (26 jr-2e kindje) - Ei 24 januari? - NOD 8 februari? - Ronde 2

Kaatjuh (22jr-2e kindje) - Ei 1 januari - NOD 14 januari - Ronde ? - heel licht streepje

SimplyMe (33jr-5de kindje) - Ei 22 januari? - NOD 3 februari? - Ronde ?

Eeva (35+jr-3de kindje) - Ei ? - NOD 5 februari, 40 d. cyclus - Ronde 1

Sterretje (23jr-2de kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde ?

Emmalotte (29 jaar-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde ?

9. eeva

eeva Niet meer actief

Een vraagje aan allemaal: Hebben jullie je laten pendelen?

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi meiden,

marb: :x ook al ongi dus :( Niks aan he? Balen dat je al net ervoor getest had. Hopelijk volgende keer een mooi en eerder ei voor jou.

SimplyMe: bedankt voor je info over de kosten. Vroeg me idd vooral af of het in verhouding minder kost als je er meer hebt :p Tis met veel net wat je er aan uitgeeft. Wij hadden het thuis toen ik klein was ook niet al te breed, later wel. Ben dus ook wel opgevoed met zuinigheid. En het is een tic van me om alles zoveel mogelijk in aanbiedingen te kopen. Zeker toen we sinds ons meisje er was ineens minder geld hadden (waren ook net verhuist van zeer goedkope flat naar duur huis) en ik echt tekort kwam elke maand. Mijn nieuwe nod is gelijk met jou (als t tenminste klopt) gezellig!

sterretje: bah, wat vervelend dat ze hem misschien op moeten nemen :( Hopelijk is het niet nodig, maar anders is het misschien wel beter voor hem. Komt ie nog niet goed aan dan? Of reageert hij toch niet goed op de medicijnen? Heftig hoor, net als je weer moet werken :x. Suc6 met de kleine en morgen heel veel suc6 met weer werken.

kaatjuh: is ook wel erg vroeg dat je hebt getest een week na je eisprong. Goed dat je met de gyn nog alles gaat bespreken, lijkt me erg verstandig. Tis niet nix wat je hebt meegemaakt en als je alles niet goed verwerkt komt het mogelijk bij een volgende bevalling allemaal terug en heb je dan (weer) geen leuke tijd. Hopelijk test je over een paar dagen wel duidelijk positief. Weet je al wanneer je gaat testen? Enne: echt top dat je toch bv bent gaan geven ondanks alles *respect* :p

eeva: watr duurt het met zo;n lange cyclus lang voordat je een ei hebt, lijkt wel een eeuwigheid zeg ;)
    Ik heb een tijdje geleden een pendel aagevraagd bij1 vd pendelaars, maar nooit een reactie gekregen. Is inmiddels al denk ik 2-3 maanden terug. Dus heb zoiets van: laat maar :(
    Jij wel gependeld?

Mg2009: welkom hier :D gezellig. Balen dat je nog geen ongi hebt gehad, nu je weer zwanger wil worden. Wij besloten toen ons meisje ruim4 mnd was dat we geen condooms meer zouden gebruiken en de natuur zijn gang zouden laten gaan. Toen ze bijna 6 mnd was kreeg ik mijn eerst ongi weer. MAar is dus echt heel verschillend per persoon. Onze ukkies zijn trouwens bijna even oud :p (14 febr wordt de onze 1)

@ all: Ik had er ff flink de balen van dat ik ongi werd:x. Zeker omdat ik dus een erg korte lf heb, van 7-8 dagen. Ga denk ik komende ronde maar weer ovutesten gebruiken en kijken of de lf weer zo kort is. Heb nu t idee toch geen kans te maken ;) Weet iemand hoe lang je lf minimaal moet zijn? dacht ooit 10 dgn te hebben gelezen. (zal zo eens googelen) Kan er toch niet echt iets aan doen. Stoppen met bv wil ik niet :p Ze eet nu wel erg goed, dus denk dat ik snel op 3 bv per dag uit ga komen. Zou ik wel lekker vinden, ben het kolven zo zat :$ en kolf altijd te weinig op het werk waardoor ik thuis steeds extra moet kolven ;)

Tot snel meiden!

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Ons lijstje:

Kaatjuh (22jr-2e kindje) - Ei 1 januari - NOD 14 januari - Ronde ? - heel licht streepje

Emmalotte (29 jaar-2e kindje) - Ei ? - NOD 3 februari? - Ronde 7

Hierbij het lijstje nog een keer. Tis gewoon al onze 7e ronde na de bevalling :$ Al was de eerste geen echte ronde omdat ik nog niet ongi was geworden.
    Heb nu mijn nod op mijn verjaardag (bij 24 dgn cyclus) en ga als ik niet ongi ben op mijn verjaardag testen. Zou wel een supercadeautje zijn :p

12. eeva

eeva Niet meer actief

Emmalotte, ja.. ik heb me laten pendelen, ik heb er 3 terug ontvangen: februari, april, juni, eentje nog niet ontvangen (ha,ha... allemaal verschillende pendels) bij zwangerworden vind je boven aan de lijst pendels, daar zie je de meiden die nog pendelen... als je een persoonlijk bericht verstuurd met je volledige naan en geboortedatum krijg je vast reactie! :)

Sterretje, ik ben ook bevallen van een keizersnede (gepland) omdat mijn eerste kindje klem zat met zijn schouder (had verlamd kunnen zijn omdat hij een plexes heeft opgelopen) en daardoor nu nog steeds klachten heeft.. mocht ik niet meer gevoon bevallen, dus nu ook weer een keizersnede voor mij! :( Liever heb ik een gewone bevalling, daar ben je ook veel sneller van opgeknapt... een keizersnede is toch een hele zware buikoperatie, maar ja... voor je kinderen doe je alles hé?

Allen, mijn eerste heeft 2 en een half jaar borstvoeding gekregen :D toen dronk hij nog 2x s'morgens en sávonds... ik heb hem toen een groot bed gekocht en een nieuwe slaapkamer gemaakt... en gezegt dat hij er mocht slapen als hij niet meer bij mama drinkt, is nu niet meer nodig heb ik gezegt omdat je een grote jongen bent, ha,ha.... en ja, hij is gelijk gestopt! :D en ik heb geen last gehad van stuwing ofzo, gelukkig!

Emmalotte, volgens mij is een korte LF niet zo heel erg... kijk maar naar SimplyMe! Maar... 10 tot 14 dagen wordt als normaal gezien, geloof ik.

Sterretje, heel vervelend om je kind te laten opnemen, maar denk maar er aan dat alles beter zal worden!

Kaatjuh, enne... hopenlijk test je nu vet positief! Wanneer ga je weer testen?

13. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Kaatjuh, thanx voor het welkom en je geruststellende woorden vwb een ongi! :D

Eeva, ik zal me toevoegen, maar heb geen ei of NOD, dus is wellicht niet handig?

Emmalotte, wat leuk dat onze kindjes bijna even oud zijn! Mijn zoontje is van 20 feb!
    Jij wil ook naar 3x BV per dag toe lees ik? Ben ik nu ook aan het proberen. Hij lijkt op te knappen (was ziek), dus ik ga er maar gelijk voor, haha. Drinkt jouw kindje veel ander drinken naast de BV?

14. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Ons lijstje:

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus en/of ei - Geen NOD, Ronde 0 dus maar?

15. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @eeva: Ik heb me niet laten pendelen. Ik geloof er namelijk niet in :p
    Ik heb vandaag niet getest omdat ik het nog niet durf. Ik denk dat ik gwn woensdag of donderdag doe. En hopelijk zal er een streepje zijn die mijn man ook gwn kan zien.

@emmalotte: Ja ik heb idd vroeg getest, maar ik d8 ik kan misschien wel testen 4 dagen voor NOD. Ik ga denk ik woensdag of donderdag nog een keer proberen, als ik mezelf kan inhouden :)
    Ik was vandaag helemaal vergeten om aan mn ha een doorverwijzing te vrragen, terwijl ik bij haar was. ZOo dom van mij!! Maar ik doe t morgen wel. En dan maak k gelijk afspraak bij de gyn. Ik moet het idd even bespreken, want ik wil dat mn man en ik vlgnde bevalling wel normaal kunnen meemaken en genieten.
    Ja ik wilde absoluuuut bv geven koste wat het kost. En na heeel veel moeite, pijn, ontstekingen, stuwingen, koorts en tepelhoedjes is het me utieindelijk wel gelukt. Thank you voor je respect :)
    Ik hoop echt dat je dit keer een langere lf zult hebben en je positief gaat testen op je verjaardag, zou echt top zijn!! Ben je nog ongesteld?

@MG2009: Geen dank joh, we zijn er voor mekaar hier allemaal :D Ik hoop echt dat je snel je eerste cyclus krijgt!!!!

@all: Ik was vandaag de hele tijd met vlagen duizelig, alles draaide om me heen. En ik had beetje ongesteldheid gevoel. Nou weet ik niet of dat een zwangerschapskwaaltje kan zijn, of gwn mn ongesteldheid gaat doorbreken. Ik ben benieuwd, ik heb nu heel erg zin om te testen maar ik probeer mezelf in te houden ;)

16. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL

Kaatjuh (22jr-2e kindje) - Ei 1 januari - NOD 14 januari? - Ronde 2 - heel licht streepje

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus en/of ei - Geen NOD, Ronde 0 dus maar?

17. eeva

eeva Niet meer actief

Kaatjuh, is idd ook een zwangerschapskwaaltje, een ongi gevoel, had ik ook vanaf een week voor NOD bij mijn zoontje.. Hoe was je temp. vanmorgen? Ik ben benieuwd woensdag of donderdag.... :):)

18. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb me vndg niet getempt omdat ik een hele drukke ochtend had. Ik sprong uit bed zonder ook maar eraan te denken. Ik heb nu nog steeds op dit moment een zeurend gevoel in mn onderbuik en onderrug. Ik ben zelf ook echt kei benieuwd... Misschien waag ik dalijk een testje.. Al zal het denk ik zonde zijn. Want gister was ie amper zichtbaar.

19. eeva

eeva Niet meer actief

Kun je beter morgen testen, want HCG verdubbeld zich iedere 2 dagen! En met ochtendurine, daar zal het meeste HCG in zitten als je voor je NOD test (vanaf nod maakt het niets meer uit) Succes Meid :):)

20. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou, ik was even gaan slapen want was te moe voor woorden. Mn ogen vielen vanzelf dicht.
    Ik heb me ingehouden om niet nu te testen 8) Ik ga morgen ochtend doen met die laatste zw test van kv. Mn man heeft net 4 testen voor me besteld via marktplaats. Iemand verkocht daar testen die ze in ziekenhuizen gebruiken voor maar 1 euro. Dus dacht wrm niet?
    Thank you :D

Deel Deze Pagina