Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Fijn dat er niets te vinden was. Hopelijk geen bloedverlies meer nu.
    Nog effe geduld en dan horen jullie het samen, is wel zo leuk!

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Super dat de echo goed was :D
    Tja, als je grote kindjes maakt kun je daar volgens mij toch niets aan doen ;) Ze houden het dan toch wel extra in de gaten lijkt me?
    En 3 dagen is maar heel weinig, iets anders meten scheelt al snel een dag. Gewoon op je af laten komen...

Lekker genoten vh eten en terras?

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

Je went er vanzelf aan :) En voor je het weet gaat je buik je in de weg zitten :p;)
    Hopelijk krijg je niet al teveel kwaaltjes nu.

4. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Gelukkig maar :p Hebben ze nog geen daders op het spoor?

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36

Hele fijne vakantie :D
    LAat je lekker verwennen en geniet ervan!
    Zijn we ongeveer gelijk terug denk ik.

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    zoals jullie zien heb ik ff op iedereen 'gequote'.
    Vond ik effe makkelijker.

Hier alles goed :) Vandaag al lekker boodschappen gedaan en daarna samen met meisje gaan slapen, heerlijk.
    Vanavond nog in het zwembad in de tuin geweest ff afkoelen.

Morgen lekker nixen en einde vd middag naar vriende om te bbq-en. Even vakantievoorpret, want we gaan komende woensdag al weg. Daarvoor nog ff wat dingen regelen en dan heerlijk genieten in de griekse zon :) Komt wel goed.
    Ik denk dat ik hier nog wel even kom voor woensdag. Als dat niet zo is:

Allemaal suc6/ genieten/ fijne vakantie of iig alle goeds!

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @sarah mmm dat is niet leuk voor je dat de beeb weer wat voor lag, kan me voorstellen dat je dan gelijk weer aan een groot kindje gaat denken, wanneer mag je weer voor een echo, of gewoon de 20 weken echo pas?

@simply me een fijne vakantie meis!

@mama em, jij ook al bijna op vakantie heerlijk zeg!
    Geniet nog van je weekend, lekker bbq!
    Als we je niet meer zien hier, een hele fijne vakantie, lekker met je vriendin genieten van het zwanger zijn he!

@kalfje al wat gerust gestelder meis?
    Kan me voorstellen dat je je soms zo druk maakt hoor, je wilt toch zeker weten dat het allemaal goed gaat met de kleine!
    Nog even geduld meis, dan mogen jullie een springend kleintje bewonderen!
    Hopelijk heb je een beetje afleiding dit weekend!

@all hier erg last van de warmte, niet te houden, dikke voeten en handen, erg vervelend
    Gister bijna heel de middag in het zwembadje gelegen, dat word vanmiddag herhaling haha
    Nu eerst even kleine man uit bed halen en dan op bezoek bij oma
    Fijne dag allemaal!

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

Kunnen jullie het nog een beetje volhouden met deze warmte? Ik ben het nu wel een beetje zat. Word er erg lamlendig van en Luka kan er ook niet goed tegen. Die is de hele dag aan het mopperen. Gelukkig slaapt ze wel weer goed. Verder gelukkig alles wel goed.

@Sterretje: Luka is nu 20 maanden. Het 'puberen' is gelukkig wel iets minder. Ze zegt wel veel nee, maar wordt gelukkig niet zo snel driftig. Was even een fase denk ik. Ik vind dat opvoeden ook wel leuk hoor. Soms moet ik me echt inhouden om niet te gaan lachen, want zo'n klein boos meisje is ook wel grappig!
    Gelukkig dat ze niets gevonden hebben waardoor het bloedverlies kwam. Ik heb het bij Luka de hele zwangerschap af en toe gehad. Je schrikt wel, maar het kan inderdaad gebeuren. Gelukkig voel je je kindje al, dan heb je iets meer rust!
    Wat knap van je dat je het geslacht niet wilde weten! Nog maar eventjes, dan weet je het wel! Spannend hoor!

@Hvj: Super dat de echo goed was! En 7 weken alweer! Hoe voel je je nu? Nog last van misselijkheid?
    Met 14 maanden stoppen met bv is prima toch? Lijkt mij ook wel zwaar hoor, zwanger zijn en borstvoeding geven. Neemt toch energie.

@Mama em: Wel 'fijn' om te horen dat er meer dwarse kindjes zijn. Ligt het misschien toch niet aan mij! ;) Dat huilen bij het slapen gaan is hier ook vaak wel. Erg akelig ja, maar als ze niet slapen is het ook niet goed voor ze he, dus dan maar even huilen vind ik.
    Leuk dat je vriendin tegelijk met jou zwanger is! Krijg je toch weer een hechtere band door en ook leuk dat jullie eerste kindjes ook al van dezelfde leeftijd zijn!
    Geniet van je vakantie!!

@Sarah: Oh lekker, even saampjes wat doen! En gefeliciteerd met de goede echo! Ik zou me maar niet zo druk maken om de grootte van het kindje hoor! Misschien zegt het niets. Ik loop ook voor en Luka was ook 9 pond, maar volgens mij kunnen ze zo vroeg nog niet zeggen of het een groot of klein kindje wordt.
    Had jij een ks bij je zoontje of een hele zware bevalling?

@Kalfje: Lastig die onzekerheid of het wel goed zit. Kan me ook goed voorstellen dat je je dan nog niet echt zwanger voelt. Nog maar een weekje wachten!

9. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden, ff een teken van leven hierzo :p

Ik heb eigenlijk een probleempje hier waar ik ergggg meezit. Ik wil stoppen met de bv omdat mn tepel en borst het niet meer aankunnen lijkt wel. Ik geef namelijk alleen melk uit 1 borst, omdat in de andere geen melk zit. Alleen nu wil mn dochter het niet afleren. Hoe meer ik het juist wil stoppen hoe meer zij em wil lijkt wel. Ze krijgt nog steeds vaak per dag melk. In de ochtend, in de middag, in de avond en 2 keer per nacht. Ik wordt er een beetje gek van. Het verminderen lukt me al niet, laat staan het stoppen :S
    Nou zit het zo dat mijn dochter niet echt veel eet en drinkt. Ze drinkt ook nooit een hele flesje melk of drinken. Alleen paar slokjes, dus ik heb altijd het idee dat ze mijn melk nodig heeft. Ik ben echt ten einde raad.. De consultatieb. zegge dat ik haar gwn moet laten huilen enz. Maar ik kan het niet :( IK heb het geprobeerd, maar ik krijg het echt niet over mn hart...
    Help :(

10. rosa08

rosa08 Niet meer actief

hoi kaatjuh

zat(zit)met het zelfde probleem. ik ben toen gaan afbouwen het was moeilijk maar ze pikken het van zelf.rosalina krijg ik alleen niet van de nachtvoedingen af probeer haar eerst wat ander aan te bieden.
    en wat het weinig eten betreft rosalina is ook niet een hele grote eter maar vertouw er op dat ze voldoende binnen krijgen geef je dochtertje af en toe wat water tussen door en ipv melk een donoontje of yoghurt. meis komt echt goed.

liefs rosa

11. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    zonnestraal: haha een erg zware bevalling. Moest zonder volledige ontsluiting gaan persen en tijdens de weeenstorm naar het ziekenhuis. Uiteindelijk met vacuum gehaald.
    Dit keer zowieso in ziekenhuis bevallen

En jij?

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Kaatjuh: Oei, dat is lastig. Luka was ook een slechte eter tot ze een jaar oud was en ik heb haar tot die tijd ook nog 4 voedingen gegeven. Maar als het bij jou terugloopt is het wel heel vervelend.
    Ik zou toch proberen langzaam af te bouwen. Eerst 1 voeding laten vallen en dan iets geven wat ze wel eet, een extra yoghurtje ofzo, eet ze dat wel? En 's ochtends pap geven, lukt dat niet?

@Sarah: Oh, dat is wel zwaar ja. dan snap ik dat je bang bent voor weer een groot kindje. Maar op zich kan het best dat het nu wel beter gaat hoor, de weg is al vrijgemaakt, zeg maar!
    Mijn bevalling begon wel makkelijk, vrij snel volledige ontsluiting en persweeen, maar omdat ze te groot was, wilde het niet lukken en kreeg ik na 2,5 uur persen een keizersnee. Echt balen, dus ik hoop nu op een kleiner kindje, want ik wil liever geen ks. Ik ga trouwens wel naar een dietist om te kijken of ik misschien door mijn voedig kan voorkomen dat hij heel groot wordt. Maar ik denk zelf dat het aanleg is, ik was zelf ook een 8-ponder namelijk.

13. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Rosa, Thanx voor je tips. Jij geeft al zo lang borstvoeding. Echt knap van je!! En het afbouwen is zekerrr lastig. Ik vind het extra moeilijk omdat ik zo een softie ben. Zodra ze huilt of pruillip doet pak ik haar al op.
    Ik geef haar sowieso alleen melk als ze moet slapen, dus niet zomaar. Dat is wrm ze dus in de ochtend, middag, avond en snachts krijgt. Ze weigert om te slapen als ze geen bv heeft gehad. Nou ik hoop echt dat t goed gaat komen.

@zonnestraal, oh jij hebt ook tot 1 jaar gegeven? Mijn dochter is over 3 dagen 1 jaar. Ik wilde eigenlijk zolang mogelijk bv blijven geven. Maar het is echt lastig met 1 borst. Mn tepel lijdt er heel erg onder. Hij brandt echt heel erg als ze drinkt.
    Ik geef haar sowieso voor het slapen een papje en danoontje. Dat eet ze echt met moeite, maar ze moettt ook gelijk melk erachteraan hebben. Als ik t nie doe dan krijst ze de longen uit haar lijf.
    Nou ben ik vandaag naar de consultate bureau gegaan ivm bv en haar eetpatroon. Ze zeggen dat ik haar echt moet laten huilen en dat het zeker iets van 3 weken gaat duren voor ze het is afgeleerd. Maar ik vind het zoooo erg moeilijk. Zo zwak is niemand denk ik :(
    Maar bedankt voor jouw tips, ik zal alles proberen.

14. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    ♥♥Lijst ♥♥

ACTIEF:

Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - NOD 10 juli - Ronde 2

TIJDELIJK AFWEZIG:

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD ? - Ronde 0 / LF 3

ZWANGER:

SimplyMe (34 jaar-5e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (30 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010 ????????????
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 14 december 2010- Een jongen!!!
    Kaatjuh
    (23jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 04 januari 2011
    Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 23 januari 2011
    Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2010
    Kalfje (26jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 1 maart 2011 (onder voorbehoud...)

AFSPRAKEN:

Kaatjuh 13 juli - VK
    Kalfje 19 juli - 1e termijnecho
    Zonnestraal 26 juli - VK
    Sterretje 30 juli - 20 weken echo
    Hvj 06 augustus - echo in het zh
    Hvj 10 augustus - controle vk

Heb even mijn uitgerekende datum aangepast en mijn afspraak van morgen erbij gezet :D

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ff snel op Kaatjuh reageren omdat ik zo de deur uit moet om te gaan sporten, na afloop kom ik op de rest reageren.

@Kaatjuh, met die probleem zat ik ook en heb sinds gisteren geen bv gegeven. Ik heb mijn kleine bij mijn moeder gelaten voor een weekje, zo is het makkelijker voor ons beiden om te stoppen. Ze huilt niet vertelde mam me en qua eten en drinken gaat het ook goed, misschien dat je dat kan proberen?

@Simplyme en MamaEm, fijne vakantie dames en wel terug!

Zo en nu ga ik sporten, laters dames.

16. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

daar ben ik weer eens.
    Allereerst wil ik even melden dat ik weer wat gekalmeerd ben, hoewel het allemaal nog erg verdrietig is.
    Las nog lieve woorden, trouwens, waarvoor dank!

Verder nog iets anders.... ik ben nog niet ongesteld geworden.... Nou ja, wel al een week nu steeds kleine beetjes bruinverlies, maar meer niet. NOD 10 juli en inmiddels zitten we op de 14e. Hmmmm, zul je zien; wil je er even niet meer voor gaan, word je zwanger?!;)
    Ach, we zien wel. Ik zou het niet erg vinden, want een tweede kindje is erg welkom, maar toch zal ik het lastig vinden voor m'n familie en ik denk dat een zwangerschap nu ook niet zo fantastisch meer is als de vorige keer. Nou ja, misschien ben ik ook wel helemaal niet zwanger. We moeten maar even afwachten. Maandag (12 juli) nog wel een negatieve test gehad, dus grote kans dat ongi nog wel doorbreekt. Misschien door alle stress van de laatste tijd wel wat van slag. Vind alleen het bruinverlies wel raar. Herkennen jullie dit? En heeft iemand van jullie enig idee of de baarmoedermond hoog of laag zit voor je ongi/bij zwangerschap? Die voelt namelijk wel keihard aan, heb even gevoeld vanmorgen onder de douche:).

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Zag dat er een paar op vakantie zouden gaan, dus waarschijnlijk daarom de stilte hier. Heb een beetje meegelezen, maar lang niet alles. Hoop dat jullie niet gesmolten zijn van de hitte van de afgelopen tijd!

Ik zal jullie op de hoogte houden over ongi/zw!

Liefs, LK

17. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, grappige online-zwangerschapstest die ik even met jullie wil delen: Free Online Pregnancy Test
    Ik ben zwanger en krijg een jongen volgens die test. Ook over de vader krijg je info. Kijk zelf maar even!;)

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi meiden,

@hvj lekker gesport meis?

@kaatjuh je meisje bijna jarig spannend zeg!
    Is het een beetje gelukt met de tips van de andere meiden?

@lentekriebeltj, fijn dat het wat beter met je gaat meis!
    Echt goed om te horen
    Mijn ervaring is dat mijn bmm vlak voor de ongi heel zacht word en laag licht
    Bij een zwangerschap hard en hoog
    Steeds wat bruinverlies kan een ongi betekenen die niet door wil breken, maar ook een prille zwangerschap
    Misschien nog even afwachten en anders vrijdag ofzo toch even een test doen?
    Ga zo ff je test kijken trouwens, ben benieuwd hihi

@all hier alles goed, lekker dat het wat minder benauwd is
    Vandaag even met een vriendin de stad in geweest, maar toch wel erg lang dat lopen en staan, heb gelijk erg last van mijn verzakking, de rest van de dag maar lekker rustig aan dus
    Waren nog bij de prental, wat een lieve kleertjes weer, heb zulke leuke dingen gezien, maar wil wel ff afwachten met dingen kopen tot we het geslacht weten, nog maar 2 en halve week wachten!

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Haha heb de test gedaan, ik ben zwanger
    Dat klopt al iig!
    Het word een meisje en zal 10 lbs en 13oz zijn, geen idee hoeveel dat is, dat moet ik even opzoeken
    Blauwe ogen en zwart haar
    (zoontje had ook zwart haar bij geboorte en blauwe ogen, dus dat zou kunnen)

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Oh zie net dat 1 lbs 454 gram is, zou een zwaar kind worden, pfff...
    Me zoontje was een kilo lichter, dat lijkt me toch prettiger!

Deel Deze Pagina