Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussion in 'De mama's' started by mama em, Oct 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterretje, ja, ik ga de vk idd bellen, maar niet in het weekend. Bel maandag wel even met de praktijk. Zal dan even overleggen wat verstandig is.
    Rode bloedverlies is gisteravond alweer gestopt, maar verloor vanmorgen nog een oud stolsel. Lijkt me geen goed teken, jullie wel? Of kan het dan nog steeds zijn dat de zw nog intact is?
    Verder nauwelijks bruinverlies vanmorgen lijkt het.

Zonnestraal, heb jij ook (een) stolsel(s) verloren bij Luka?
    Inderdaad erg veel onzekerheid, bah!
    Jullie zijn dus aan het verbouwen! Haha, moeten we je anders opgeven voor 'Help, mijn man is klusser!'?? Misschien in oktober, als december dichterbij komt!
    Gek hè, dat je zo aan het leven mét kind gewend bent dat je jezelf bijna niet meer weet te vermaken. Ik ben de laatste tijd echt aan het proberen om ook mijn eigen hobby's weer een beetje op te pakken, maar moet zeggen dat ik dat best lastig vind met zo'n kleine in huis.

Ga straks een sollicitatiebrief schrijven (of in elk geval een opzetje maken) en daarna gaan we even lekker wandelen en misschien ploffen we dan met een picknick in een park.
    Geniet allemaal van het lekkere weer!

2. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ben ik weer, thuis en met mijn kleine. Ze heeft genoten bij oma en mams ook van haar, ze zal d'r nu wel missen.

@Sterretje, hier gaat alles goed. Bv ben ermee gestopt en mijn kleine is het zo goed als vergeten, stopt dr hand wel eens in mijn trui maar als snel leid ik haar af. Ik sport minimaal 3x in de week, elke keer 2 uurtjes.

@LK, wat lees ik nou rood bloedverlies. Jeetje meid wat een onzekerheid allemaal, je had gerust de vk kunnen bellen in het weekend dat weet je iig wat je moer doen maar goed morgenvroeg ff bellen en hoop voor je dat het goed zit allemaal. Dikke knuff lief!

@Zonnetje, ik ga het proberen met een draagdoek en buggy en anders wordt het toch een duowagen want een plankje gaat niet werken hier aangezien mijn meissie wel eens in d'r buggy slaapt en bovendien heb ik alleen maar een buggy (als ik een plankje koop moet ik ook een kinderwagen kopen want die heb ik niet meer).

3. close

close Lid

Jan 17, 2009
    34
    0
    0
    hoi meiden;

ik ben niet zo actief hier, maar heel soms lees ik eens op dit forum mee en toen zag ik tot mn verbazing dat er een topic was over het onderwerp zwanger worden en borstvoeding.
    Nou heb ik daar al heel lang na gezocht, want er zijn maar weinig meiden die dat hebben en ik vind het juist zo fijn om te kletsen met mama's die ook nog borstvoeding geven en graag zwanger willen worden. Aangezien je cyclus heel anders is of er nog steeds niet is, heb je andere vragen dan dat je gewoon zwanger wil worden.....zo gek als ik ben heb ik gisteren en vandaag al heel wat pagina's door gelezen, maar het is me teveel om alles door te lezen hihi...dus dacht ik.....trek de stoute schoen aan en meld me ook aan..mits dit nog kan/mag??

ik ben dus close (wil graag anoniem blijven..sorry!) en 27 jaar...mijn dochter wordt eind juli 14 maanden en tot op heden was ik nog steeds niet ongesteld geweest. Dit omdat ik natuurlijk borstvoeding geef. Sinds 8 maanden doen we al niet meer aan bescherming, aangezien ik de kans zo klein acht om eerder zwanger te raken...en idd ik heb gelijk gehad....
    Inmiddels heb ik vanochtend eindelijk bloed gezien :| haha..waar je wel niet blij mee kan zijn. Als het goed is wordt dit dus mijn eerste ongie sinds 2 jaar weer........(vraag me af of het goed doorzet hoor, want het is amper wat verlies,....had wel meer verwacht...)

heel verhaal..sorry...

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi Close,

Welkom meid en natuurlijk mag je je aanmeldn, en idd waar een mens al niet blij mee kan zijn haha, fijn dat je 1e ongie zich heeft gemeld. Misschien is tempen wat je als volgende stap kan doen om zo onzicht te krijgen in je cyclus, dat is wat veel bvgevende moeders doen en zwanger willen worden. Mijn eerste ongie kwam toen mijn kleine 7 maanden was.
    Hoevaak geef je nog bv op een dag?

Mijn kleine wordt volgende maand 14 maanden en ik ben met 13 maanden gestopt met bv omdat ik dat icm zwangerschap best moeilijk vond.

Ik zou zeggen voel je thuis en klets lekker meer, maar vooral schroom je niet om al je vragen te stellen!

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    @Lentekriebeltje: Ik verloor geen stolsels bij Luka. Ik duim echt voor je dat het toch nog goed zit.
    Mijn man werkt nog 40 uur voor een baas en daarnaast is hij bezig voor zichzelf te beginnen, dus op zaterdag en 's avonds is hij vaak ook aan het werk. Wel lastig, maar het is wel even nodig om te starten. Die kamers zijn wel klaar voor december en anders ga ik maar hulp van buitenaf inschakelen!;)
    Ga je weer aan het werk? Of was je al aan het werk? Sorry als je dat al gezegd had, maar ik weet het niet meer. Wel goed om weer iets voor jezelf te hebben.
    Nou meid, sterkte vandaag en hou je ons op de hoogte? Dikke knuffel!

@Hvj: Ga je ook door blijven sporten tijdens je zwangerschap? Ik hoor inderdaad vaker dat het een verslaving wordt als je eenmaal lekker bezig bent met sporten, maar kan me niet voorstellen dat dat voor mij ook zo zou zijn.:D
    Ja, zou ik ook doen, gewoon buggy en draagdoek. Werkt het niet, dan kun je altijd nog een duowagen kopen.

@Close: Welkom hier! IK zal me eerst zelf even voorstellen: Ik ben 26 en heb een dochter van 20 maanden. Ik ben nu 19 weken zwanger van de tweede, een jongetje! Ik ben 2 maanden voordat ik zwanger werd gestopt met bv geven, omdat mijn meisje niet meer zoveel dronk.
    Fijn dat je nu ongesteld bent geworden! Het kan goed zijn dat de eerste keer heel weinig is hoor. Zal vanzelf wel weer op gang komen. Ik ben zelf na een jaar weer ongesteld geworden, dus ook vrij laat, maar mijn cylcus was wel gelijk weer redelijk normaal. Inderdaad temperaturen is heel fijn, dan heb je een klein beetje grip op alles en kun je goed zien wanneer en of je vruchtbaar bent.

6. Neentje

Neentje Niet meer actief

Sinds ik zwanger ben sport ik nog steeds en dat wil ik idd tot het eind gaan doen, en 6 weken na de bevalling weer oppakken.

Ja idd, gaat het niet dan over op plan B.

7. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hvj, leuk dat oma en je kleine zich zo vermaakt hebben! Haha, oma's vinden de tijd die ze kunnen doorbrengen met hun kleinkinderen volgens mij altijd te kort!;)

Heb idd gebeld met de vk. Zo'n antwoord waar ik al bang voor was en waar je niets mee kunt: kan beide kanten opgaan en kan niets anders doen dan afwachten.... Pffff! Afspraak voor 13 aug blijft staan en bellen mag altijd.
    Vanmorgen nog een testje er tegenaan gegooid en die was nog duidelijker positief dan vrijdag, dus kreeg alweer goede hoop. Helaas daarna vanmorgen weer een drup rood en weer een klein bruin sliertje... Heb ook het idee dat m'n bmm weer wat open is, maar weet niet zeker of ik dat goed voel. Bah! Helemaal geen zin om nog vier weken in onzekerheid te zitten! :)-> moest ik even kwijt...)

Close, welkom! Spannend dat je weer een cyclus hebt, nu kun je weer gaan proberen!:)
    Ik ben 29jr, zoontje is bijna 1jr (aug), ben zelf met 9mnd weer ongesteld geworden en nu heel pril zwanger, maar ook bloedverlies zoals je ws al hebt gelezen, dus is nog even erg onzeker allemaal. Ik heb mijn bv trouwens net afgebouwd naar 1bv per dag (ochtend).

Zonnestraal, jeetje, jouw man is een harde werker! Heel goed dat je hem een deadline stelt!;) Ach, en anders doen wij vrouwen dat klusje toch even met z'n allen?! Muurtje afbreken, muurtje bouwen; moet te doen zijn!:D
    Ik ben momenteel thuis bij zoonlief en wil dus wel weer wat. Aan de andere kant ook het gevoel dat ik er straks voor een tweede ook wel graag weer wil zijn de eerste periode, maar goed... moet ook aan mezelf denken.
    Bedankt voor het duimen, kan het nu goed gebruiken!

Hvj, zozo, fanatiek hoor, dat sporten! Doe het je niet na, hoewel ik vaak wel erg goede voornemens heb...:D

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ja denk het ook haha.

Jammer dat je 4 weken in onzekerheid moet zitten maar dat de test positiever is dan vrijdag geeft weer hoop, meid ik zal voor je blijven duimen. En hoop dat het helemaal goed komt!

Tjah ben er nu zo aan verslaafd geworden dat ik niet meer zonder kan haha, maar doe het wel rustiger aan nu ik zwanger ben want ben snel vermoeid. Ach voornemens zijn de 1e stap!

9. close

close Lid

Jan 17, 2009
    34
    0
    0
    hoi meiden,

thnx voor de warme onthaal :)

nog even over borstvoeding geven...mijn meisje krijgt nog veels te vaak borstvoeding! Vind ik hoor..maar ze is echt een btje verslaafd..vind het zo moeilijk om haar te laten minderen..in de vakantie (3 weken terug) was het geluk om de nachtvoeding er af te krijgen, maar langzaam aan is ze deze afgelopen week weer aan begonne, niet tevreden met water zijn en blijven gillen tot ze de borst kreeg...pff en ik vond het niet erg als ze om 6 uur kwam, maar weer om 4 uur en vervolgend om half 7 a 7 uur vind ik dus niet echt leuk....daarnaast komt ze overdag gemiddeld wel 5x...en dat vind ik nog al wat als ik anderen lees over borstvoeding...Ik vond en vind het echt heerlijk om borstvoedin te geven hoor, maar ik wil liever niet zo vaak meer...vindt dr veels te veel gefocust op mijn borst...vorige week ben ik begonnen met s middags een flesje melk aanbieden..dit ging 4 dagen goed en toen was het mis en accepteert ze geen flesje meer van mij....zucht hoezo een dame met wil hahaha..
    iig denk ik dat ik nu ongie ben geworden door de afbouw van de nachten, maja zit er nu ook weer een btje in..dus geen idee of ik nu echt een cyclus hou...
    ga voorlopig nog niet temperaturen, want ik wil er niet teveel nadruk opleggen..ben bang dat ik anders teveel er mee bezig ben...(ga het pas doen als het herfst/winter is ofzo) verder let ik gewoon goed op mn slijm...2 weken terug begon het ineens weer en toen had ik goede hoop op een ongie..en ja hoor...dat is ook gebeurd na 2 weken...dus hopelijk kan ik op die manier het verdere cyclus volgen...

lentekriebeltje; ontzettend spannend voor jou zeg! Kan me voorstellen dat je een btje angstig ben met lichte bloedverlies...hoop dat de 4 weken snel om zijn en je gauw duidelijkheid krijgt en je een prachtig wondertje te zien krijgt!! (mijn schoonzus had altijd bloedingen bij dr zwangerschappen....en de zwangerschappen zijn altijd goed gegaan..dus positief blijven meis)

hjv; fanatieke sporter lees ik..heerlijk zeg! Wat doe je dan voor een sport? Sinds de geboorte van mijn dochter heb ik niet meer aan sport gedaan, maar ik mis het wel verschrikkelijk! Weet alleen niet wanneer ik het moet gaan doen...veels te druk met van alles en nog wat...

zonnenstraal; wat leuk dat je er een jongentje bij krijgt!! Dus jij ook al laat aan de ongie...wel super snel zwanger geworden dus..heb je wel getemperatuurd dan of gewoon gekeken waar het schip strandt?

pff ben moe.....ga dus gauw relaxen...heb de hele dag van alles gedaan en mn dochter is de laaste paar dagen erg hangerig geworden...ze wil nu continue de borst..en ze zegt steeds mama toe..mama toe...mama toe...en dan klimt ze op me, zodat ik haar moet vast houden en daar heb ik niet altijd zin in natuurlijk..maar goed..verder is het een moppie hoor...

10. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Hey dames,
    Sorry, heb jullie schandalig verwaarloosd. Hadden het echt heel druk met de nasleep van de storm hier. Is echt klote zooi hier. Ik wou nog wel even melden dat we gister een goede echo hebben gehad en het hartje hebben zien kloppen. Ben wel een week terug gezet maar dit had ik al wel verwacht. Heb nu 2 aug intake en als echo apparaat vrij is krijg ik dan weer een echo anders wordt daar een nieuwe afspraak voor gemaakt. Ben in elk geval helemaal blij dat het hartje klopte. Zal proberen vanaf nu weer meer aanwezig te zijn maar we zijn hier nog erg druk...sorry daarvoor.

Lk, hoe gaat het? Nog nieuws? Hoop dat het goed zit bij je en zal voor je duimen.

Later reageer ik wel meer. Meiske wordt wakker en heeft honger

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Close, ik doe groepslessen en cardio. Hoe oud is je dochtertje?

@kalfje, fijn om te lezen dat je echo goed was.

12. close

close Lid

Jan 17, 2009
    34
    0
    0
    kalfje; wat super dat je een goede echo had!! Nu genieten van je zwangerschap :)

hjv; mijn meisje is van 26 mei...dus aankomende maandag is ze 14 maanden...scheelt niet veel met jou meisje als ik de banner zie...begin juni zeker?

13. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier nu rustig, even geen bruinverlies meer. Toch ben ik ervan overtuigd dat het niet goed zit, misschien ook doordat ik bij 1e zw veel minder bruinverlies had, helemaal geen rood bloedverlies en toen wel een ma. Maar goed, natuurlijk kan ik er naast zitten, hoop het maar. Ben er verder wel rustig onder. Ga over twee weekjes (ongeveer, als ik het zo lang volhoud) weer een test doen en dan kijken of 'ie donker of licht kleurt. Als het echt al mis is, lijkt mij dat het hcg ook wel snel weer zal afnemen, toch?

Close, ja, dat zijn idd nog best veel bv-en. Op zich niet erg, maar wel vervelend als jij je er niet meer prettig bij voelt. Ik heb steeds 1 bv afgebouwd, maar zoontje dronk zelf al minder, dus dat is een heel ander verhaal...
    Snap dat je eerst niet wilt tempen, had ik eerst ook nog geen zin in. Over je twijfel of je je cyclus houdt vanwege de bv-en... die twijfel had ik ook, maar bij mij bleef de cyclus, dus zal bij jou vast ook zo gaan!

Kalfje, goed zo, een goede echo!!! Van harte, meid!

Fijne avond allemaal!

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Close, klopt mijn dochter is van 11 juni dus schilt idd niet veel van elkaar.

@LK, ik hoop echt dat het nog goed zit allemaal. Ik blijf voor je duimen.

15. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    en weer rood bloedverlies... zucht.... Wat vinden jullie, is het normaal dat ik tot 8wkn+5dgn moet wachten op een echo, of zouden jullie vragen of je eerder mag komen? Ben ik dan een zeur als ik dat doe?
    (Ben nu volgens m'n cyclus 5wkn+2dgn.) Vind 3 weken wachten zo lang, helemaal omdat ik er vanuit ga dat het niet goed zit...

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Jeetje meid, die onzekerheid moet echt killing zijn voor je.
    Ik vind je helemaal geen zeur en zou zeker om een echo vragen, mijn eerste echo kreeg ik met 5wk4d en daar was duidelijk een vruchtzakje te zien met iets erin dus zekers niet vroeg om iets te zien.
    Drie weken is ook te lang, ik zou haar gwn bellen morgenochtend en je ongerustheid duidelijk maken.

Hoop echt dat het niks ergs is, je hoort vaak vrouwen die bloeden en de zwangerschap gwn goed is gebleven.

Dikke knuff meid.

17. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee Hvj, bedankt voor je snelle reactie. Zal even een nachtje slapen en kijken hoe het morgenvroeg gaat en als ik me dan nog zo k*t voel, dan bel ik zeker. Doet me goed om te horen dat er bij jou bij die termijn wel al wat te zien was in elk geval.

18. close

close Lid

Jan 17, 2009
    34
    0
    0
    hoihoi....

lentekriebeltje wat een onzekerheid! Ik zou als ik jou was gewoon ff bellen morgen hoor! Ik weet zeker dat ze dan een uitzondering maken....hoop dat het bloeden snel stopt en wat hjv zegt...er zijn idd meerdere vrouwen die bloed verliezen tijdens hun zwangerschap, dit hoeft geen kwaad te kunnen...
    ik duim iig voor je!!!
    thnx trouwens over mijn twijfel...ik hoop dat je gelijk hebt! Maar we zien het wel....

hjv...grappig 2 weken verschil dus! Leuk :)is ze al bezig met stappen enzo?

19. ikkin08

ikkin08 Bekend lid

Oct 17, 2009
    622
    0
    0
    Hallo dames,

Sorry dat ik even inbreek, Ik had even ene brutaal vraagje ;)
    Ik geef nu al bijna 20 maanden borstvoeding (3 x p/d) en ik heb een regelmatige cyclus 28/29 dagen. Ook heb ik in mijn "vruchtbare dagen " een positieve ovutest. ZOu het kunnen zijn dat de bv een nadelige invoeld heeft op het zwanger worden?
    Vanaf deze maand willen we namlijk voor een Brusje gaan. Was even benieuwd naar jullie ervaringen.

bvd

20. lentekriebeltje

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het duimen, meiden! Het bloeden lijkt nu wat gestopt te zijn, heb nu alleen nog 'bruin'. Zou nu dus misschien een gesprongen vaatje geweest kunnen zijn?! Ga ik maar even vanuit.
    Ik ga vandaag nog niet bellen, heb ik besloten. Ik wacht even af hoe het vandaag verder gaat en dan kan ik altijd morgen nog bellen als ik dat wil. Ik hink best op 2 benen; als het goed zit wil ik het liefst een zo laat mogelijke echo, want dan zie je het beste of het echt goed zal gaan of niet. Als het niet goed is, wil ik dat het liefst zsm weten, zodat alles 'opgeruimd' kan worden en we snel weer verder kunnen. Maar ja, zo werkt dat natuurlijk niet!;)
    Ik ga iig nog even testen over een tijdje om te kijken of de streep nog mooi donker is.

Sorry voor mijn vele ego-verhalen en tegelijkertijd bedankt voor jullie steun!;)

Ikkin, lijkt me geen probleem! Je hebt weer een cyclus en je ei gespot, dan ben je ws gewoon weer vruchtbaar en maakt het volgens mij niet uit dat je nog bv geeft. Hier zijn er veel dames zwanger geworden terwijl ze nog voedden, dus lijkt me 'het' bewijs!:) Knap dat je zo lang bv geeft, trouwens! Wil je de 2jr vol maken? (WHO advies opvolgen?!) Is nog maar eventjes!
    Ik ben trouwens zwanger geraakt toen ik ook nog 3 a 4x bv gaf, maar heb het inmiddels afgebouwd naar 1. Sluit je gezellig hier aan, als je wilt! Altijd leuk als er weer iemand aansluit!

Share This Page