@LK, hoe gaat het nu met je? @Sterretje, fijne vakantie meid. Vrijdag je 20 weken echo, spannend! @Zonnetje, fijn dat je nu meer weet en ik hoop ook voor je dat je geen ks hoeft
hey meiden, ben ik weer..ontzettend druk gehad met van alles en nog wat...we zijn bezig met de buitenkozijnen krabben/schuren/verven...dan het hele weekend bezoek van familieleden en vandaag tot overmaat van ramp is mn meissie ziek....dus heb ik mijn relaxedbroek aangetrokken (na het overgeven op mijn normale broek) en heb me ingesteld op een nutteloze dag saampjes..haha..dus de hele dag bank gehangen en geknuffeld (wat op zich wel weer lekker was, want normaal wil ze niet meer knuffelen) @zonnestraaltje'; blijft bijzonder he om het hartje te horen! Goed dat ze je ukkie goed in de gaten gaan houden straks..geeft een fijne voldoening. Wat is de reden dat jullie geen 20-weken echo doen? Wij hebben het destijds ook niet gedaan, maar wordt nogal gezien als dom en naief @lentekriebeltje; gewoon spuien hoor! je bent absoluut niet vervelend, kan me goed voorstellen dat je je zo onzeker voelt met het bloedverlies..hoe is het nu?? @sterretje; heerlijk een paar dagen weg! Hoop dat jullie een beetje kunnen genieten! Vast wel... @hjv zwaaiii..kan niet meer terug lezen..sorry nou hier is eindelijk mn ongie gestopt..mennn kan me niet herinneren dat ik de voor mn zwangerschap ook zo lang ongie was...maar goed zou vast komen omdat ik nu al zolang niet meer ongie geweest ben ofzo...Nu maar hopen dat ik een redelijke cyclus hebt..ik hou iig goed mn onderkantje in de gaten ahhaha
hoi meiden, zijn net terug van 12 dagen vakantie Was helemaal toppie, al moet ik echt rustig aandoen merk ik. Mijn lieve vriendin (waarmee we op vakantie waren) had vandaag echo en krijgt een tweeling vind het zooo leuk. (En heeel stiekum ben ik een klein beetje jaloers, heb altijd wel een tweeling gewild.) @ lentekriebeltje: een hele voorzichtige felicitatie. Wat een vreselijke onzekerheid. En dan ook nog al die emoties er omheen. Hoe gaat het met je broer en zijn vrouw? Ik moet na het lezen van je verhaal aan iemand denken; een meisje die ik ken had in het begin veel bloedverlies. Het bleek een tweeling te zijn geweest, waarvan er eentje het niet heeft gehaald. Moet daar bij jou ook aan denken. HcG kan niet stijgen als het kindje niet meer leeft, heb ik weleens begrepen. GEwoon lekker hier van je afschrijven meid! close: welkom. idd nog veel voedingen op een dag met 14 mnd. Als je een mooie cyclus hebt en een ei kunt spotten is de bv niet (meer) van invloed op een zwangerschap. Ik gaf nog 3-4 voedingen per dag toen ik zwnager werd. Positieve test op 1e verjaardag van dochtertje. Ik ben toen snel de voeding tussen de middag gaan vervangen door gewone melk. Een tijdlang 1x p dag bv gegeven en toen nog een tijdje alleen de ochtend. Geef je de gewone melk in een flesje? Misschien dat een tuitbeker beter werkt? iig suc6 ermee! sterretje: veel plezier met je daagjes weg. kalfje: fijn dat de echo goed was! hvj: hoest met je zwangerschap? nog veel misselijk? zonnestraal: fijn dat ze de groei zo in de gaten gaan houden. Hopelijk wordt dit een kleiner kindje. @all: sorry als ik niet (uitgebreid) op iedereen heb gereageerd. Ik ga het vanaf nu weer bijhouden/ Met mij gaat het prima, flinke buik al. Moest op de terugvlucht met inchecken mijn zwangerschapsverklaring laten zien. pfff moet nog 13 weken hoor! Merk wel dat ik echt rustig aan moet doen, anders veel harde buiken. Had de vorige zwangerschap nooit een harde buik. Gelukkig ben ik nog lekker vrij vh werken nu. kind is ook erg druk, pfff. Maar ook wel weer leuk, dat gedraai in mijn buik tot de volgende keer! Ik duik zo mij bedje in, heerlijk weer in mij eigen bed gaan slapen!
Goedemorgen dames, Zonnetje schijnt hier al, dus gaan er vandaag lekker op uit. Eerst nog even reageren hier! Zonnestraal, wat fijn dat de controle weer goed was en je nu weet wat je te wachten staat in deze zwangerschap met het controleren van de groei! Voor mij is positief denken op dit moment nog steeds erg lastig. Voel me ook helemaal niet zwanger. Merk dat ik mezelf in bescherming neem door niet of nauwelijks te hopen. Gewoon de tijd maar door zien te komen! Hvj, heb gisteren en eergisteren geen bloedverlies gehad, dus dat is op zich wel positief, maar goed. Eerst zien, dan geloven. Close, fijn dat de ongi voorbij is, nu een mooie cyclus! Hoop dat je meisje snel weer beter is! Mama em, leuk om je weer te zien hier! Bedankt voor de felicitatie. Lekker genoten van je vakantie dus! Hahaha, dat je nu al je zwangerschapsverklaring moest laten zien! Zou ik volgens mij zelf ook nog wel weer leuk vinden ook als ze mij dat hadden gevraagd! Met m'n broer en zijn vrouw gaat het naar omstandigheden wel goed. Bouwen hun leven heel rustig aan weer een beetje op, gaan erop uit enzo. Wel met zo nu en dan ontzettend moeilijke dagen natuurlijk, maar dat kan ook niet anders... Lief dat je ernaar vraagt trouwens! Ik kan nauwelijks geloven dat ik zwanger zou zijn (geweest) van een tweeling, komt namelijk helemaal niet voor in mijn familie. Wel fijn om te lezen dat jij denkt dat HCG niet meer stijgt na overlijden van vruchtje. Kon ik niet vinden het Internet. Hoop dat je gelijk hebt! Geniet nog even lekker van je vrije daagjes! Ik ga nu maar snel weer, manlief zit al met zoonlief in de auto!!
Hoi meid, Fijn om te horen dat je genoten hebt van je vakantie! En wat leuk voor je vriendin een 2ling, zou ik ook wel willen. Zo toe maar als een zwverklaring moeten laten zien, dan zal je idd een flinke buik hebben. Zou mij net zo goed kunnen gebeuren want heb nu al een buik (incl vet van de vorige zw). Geniet nog van je vrije dagen van werk. Met mijn zwangerschap gaat het goed denk ik, heb volgende week weer een echo en bloeduitslag dus ben benieuwd. Misselijk was ik gisteren nog geweest, het komt en het gaat maar goed ook dat hoort er bij. @LK, fijn dat je nu al 2 dagen bloedverliesvrij bent! Geniet van je dagje, hier geen zonnetje te zien!
hjv; ik zie helemaal geen banner bij jou...hoeveel weken ben je eigenlijk zwanger? Spannend als je weer een echo krijgt! lentekriebeltje; kan je goed begrijpen hoor..je wil je er niet teveel op vast pinnen...want straks gaat het mis..maar zo moet je niet denken hoor! Het gaat vast en zeker goed komen mamavanem; heerlijk genoten van je vakantie? Waar waren jullie geweest? Grappig dat ze je zwangerschapsverklaring wilde zien ivm je buik....gelukkig mocht je wel mee in het ziekenhuis idd ik vind de borstvoedingen die mn meissie krijgt per dag ook teveel...ik geef volgens mij veels te snel toe...maar ergens hoop ik dat ze het zelf allemaal een btje regelt... ik merk aan mezelf dat ik het wel een btje zat bent..dus de vraag is hoe lang ik het nog ga geven....want ik zit namelijk te bedenken om haar een dag en nacht bij mn ouders te laten, waardoor ze geen borstvoeding meer krijgt..en hopelijk is mijn borstvoeding dan ook afgenomen..maar moet alleen bedenken wanneer ik dit wil doen...ik blijf hoop houden dat ze het zelf wel regelt naar minder....wil best nog 1,2 x per dag geven, maar liever niet meer meer....zucht best moeilijk dus... Wat super trouwens dat je vriendin zwanger is van een 2-ling..lijkt mij ook wel leuk, maar hoeft niet meer zo nodig van mij...als ik zie hoe druk het is met 1 baby te gelijk hahaha... nou hier is mn meissie een stukje beter....heb haar net weggebracht naar de oppas, want ik moet zo werken....dinsdag is altijd een drukke dag...moet eerst eten koken, meissie naar de oppas brengen...dan eten, fietsen naar de bus...en dan in de stad aangekomen..nog een stukje wandelen......ach ja goed voor mn conditie he...(tis alleen maar op dinsdag dat ik met de bus moet..dus dat overleven we wel weer) nou ik ga me gauw klaar maken....fijne dag!!
hoihoi, ja vond het ook wel grappig dat ik die verklaring moest laten zien. Heb wel n flinke buik, maar niet extreem geloof ik. Ben zelf erg klein, dus dan lijkt het misschien wel eerder zo. Fijn dathet met je broer en zijn vrouw gezien de omstandigheden redelijk gaat. En een tweelig hoeft niet in de familie te zitten hoor, maar kan natuurlijk ook gewoon dat je door iets anders bloed verloren hebt. Ben erg benieuwd. Dacht ooit gelezen te hebben dat HcG daalt of heel weinig toeneemt als het fout gaat. iig suc6 en ik duim voor je!
hoihoi Fijn dat je meisje een stuk beter is. Is het met de bv niet een idee om overdag 3 vaste momenten te geven en dan de late avond/nacht wel op verzoek? Dan heb je geen drama's in de nacht (want daar zit je toch niet op te wachten) maar eventueel wel overdag minder voedingen. Hier ging het trouwens ineens snel. Ze dronk eerst echt 4-5 keer per dag en toen ik de middagvoeding eraf haalde kwam ze 's avonds laat ook niet meer. Dat deed ze toen meestal wel nog. En toen ik de ochtend en avond alleen nog gaf, merkte ik dat ze er nieot echt zelf meer om vroeg. Maar ja, das bij jou dus anders. Dus misschien heb ik wel makkelijk praten en heb je niks aan mijn verhaal. Denk trouwens dat 1 dag zonder bv niet direct veel invloed heeft op je productie. Maar misschien wel goed voor je dochter om de sleur te doorbreken. nogmaals suc6.
hoi meiden, heb maar effe makkelijk gedaan en jullie gequote! Hier alles goed, lekker relaxdagje en in een superrustige supermarkt boodschappen gedaan. Heerlijk! Morgen weer rustig aan doen. En stiekum ondertussen wat dingen doen in huis nu het niet zo heet is. Willen donderdag samen dagje gaan shoppen voor nieuwe kamer voor ons meisje. Heb er zo'n zin in om voor haar een nieuw kamertje te maken en dan in de babykamer weer alle nieuwe dingen voor de baby te leggen en alvast alle kleine kleertjes. Gisteren ook mijn kraampakket gekregen. Zaten deze keer 3 leuke extra's in. Een knufffel en soort bak voor speelgoed ofzo en een superlieve slaapzak. Nou, tot morgen ofzo!
Goeiemorgen allemaal, Ik zit hier met een duf hoofd, want Luka was om 6 uur al wakker. Ik erheen, doet ze zo haar oogjes weer dicht en gaat verder slapen. Maar helaas werd ze weer wakker toen ik haar kamer uitliep. Volgende keer toch maar even laten liggen als het nog zo vroeg is! Verder gaat het wel redelijk. Ik heb wel veel last van harde buiken, maar dan een constant harde buik zeg maar. Ik ben echt te druk en dan merk ik het gelijk. Lastig om daar goed mee om te gaan. 's Avonds kun je me nu echt opvegen, niet echt gezellig voor mijn man. @Close: Hoe gaat het nu met je meisje? Is ze al wat opgeknapt? ...Oh, ik lees dat ze al weer wat beter is, gelukkig maar! Wij laten geen 20-weken echo doen omdat dat bij ons veel onrust veroorzaakt. Het is meer een gevoel dat we hebben. Als er iets met een kindje zou zijn, zouden we misschien niet meer van de zwangerschap kunnen genieten en dat willen we niet. Luka bleek na de geboorte ook niet gezond (ze had epilepsie, maar dat kunnen ze toch niet zien op de 20-weken echo) en je krijgt dan wel een schok, maar we konden er uiteindelijk goed mee omgaan. Wat is voor jullie de reden om het niet te doen? Ik moet zeggen dat ik 1 ander stel ken dat het niet doet en verder iedereen wel. Ik word ook wel eens raar aangekeken, maar goed, dat zal je bij alle keuzes wel houden denk ik. Fijn dat je nu niet meer ongesteld bent. Hopelijk heb je gelijk al een normale cyclus, wel meer kans op aangezien je pas zo laat ongesteld werd. @Mama em: Welkom terug! Fijn dat je zo'n lekkere vakantie hebt gehad. Leuk dat je vriendin een tweeling krijgt, al zou ik het zelf niet heel graag willen geloof ik. Wel erg druk! Maar jij zou het wel leuk vinden? Leuk dat je al zo'n dikke buik hebt! Jij dus ook al zo'n last van harde buiken. Zal toch wel komen doordat er nog een kleintje rondloopt, want ik had het bij Luka ook niet'. Heerlijk om aan de kamertjes bezig te zijn he! Daar kan ik ook haast niet op wachten. Onze kamer is nu klaar en nu gaan we aan Luka's kamer beginnen. Leuk, leuk! @Lentekriebeltje: Hoe is het nu met je? Geen bloedverlies meer? En heb je nog weer een keer getest? Blijft zo spannend he. Ik denk aan je! @Hvj: Lastig dat je last hebt van misselijkheid. Hoort er bij ja, maar is wel heel rot als je er zelf middenin zit.
Hoi! Hvj, idd hard richting de 12 weken aan het gaan! Super! Close, fijn dat je meisje weer wat beter is. Hier ging het afbouwen net zoals bij Mama em. (Hoewel ik al tijden geen nachtvoeding meer geef) Toen ik minder dan 4 voedingen ging geven ging het hier ook hard en vervielen alle voedingen behalve de ochtendvoeding. Heb op zich daar ook niet meer genoeg voor, maar hij vindt het fijn om 's ochtends bij me te drinken en daarna krijgt hij extra drinken bij het ontbijt. Oeh, Mama em, vandaag shoppen lees ik! Leuk! Zoek maar mooie spulletjes uit voor jullie meid. Veel plezier! Zonnestraal, hmmm, vroeg dus vanmorgen. Volgende keer idd maar even afwachten! Naar dat je zoveel harde buiken hebt. Heb je dit al genoemd bij je vk? Lijkt me niet fijn om nu al continu harde buiken te hebben. Hier nieuws.... maandag echo! Whaaaa! Zit me nu helemaal op te winden en ben bang dat het misschien toch te vroeg is om al wat te zien met 7+1... Is de kans dan groot op knipperend hartje? Heb eigenlijk niet zoveel zin in een echo die nog geen duidelijkheid biedt... Nadeel van eerdere echo is ook dat ik alleen moet; m'n man kan niet mee. Bovendien moet ik onze kleine dan ws ook meenemen, denk niet dat ik oppas kan regelen... Onhandig. Hoop maar dat het me wel duidelijkheid gaat geven. Heb de afgelopen dagen geen bloedverlies gehad. Toch durf ik er nog steeds niet in te geloven.... Heb geen test meer gedaan. Zou het me nog iets opleveren? Wacht maandag maar af denk ik. Paar dagen nog. Pfff!!!!!
Nou, heb er nog maar weer eens achteraan gebeld! Haha, ben echt mutserig gedrag aan het vertonen, zeg! Heb dus gevraagd of er dan al een hartslag gezien kan worden met 7+1. Of ik niet beter donderdag met 7+4 kan komen. Telefoniste heeft 't voor me nagevraagd bij de echoscopist en die zei dat het maandag al wel te zien moet zijn (als het goed zit natuurlijk). Afspraak blijft dus op maandag staan. Haha, hoef ik iets minder af te kleuren op m'n kalendertje! Spannend....
Hey meiden, Kom even snel vertellen dat ik weer thuis ben! Heb neit zo veel tijd dus, even snel! Lentekriebeltje, goed dat je eerder een echo krijgt zeg, super! Hartje meot te zien zijn hoor, hier bij mijn zoontje met 6.3 het hartje gezien en deze zwangerschap met 6.6, dus 7.1 moet helemaal geodkomen! Zonnestraal oh ja dat is waar dat heb ej verteld dat je geen 20 weken echo doet Toch nog mooi nu dan, dat je vanag 30w eken de groeiecho´s krijgt, kun je de kleine man lekker vaker zien! Hoop heel erg dat het idd een klein mannetje blijft en je geen ks hoeft hoor! mama em, fijn dat je vakantie zo lekker was! Vandaag lekker shoppen, veel plezier! Close fijn dat je meisje weer beter is, al besloten of je haar een dag en nacht weg gaat brengen om de bv te kunnen afbouwen= Hoor er meer over die dat echt een geode oplossing vinden hoor! hvj alweer 10 weken, wow gaat echt snel! Waarom heb je eigenlijk geen banner= Sorry voor wie ik nog vergeten ben, snel meer hoop ik! Hier gewerkt en krijg om 2 uur visite, dus vandaar de haast, tot later weer!
@Lentekriebeltje: Wat super dat je maandag een echo hebt! Goed dat je er toch om gevraagd hebt. Maandag is je onzekerheid waarschijnlijk weg, dat zal wel fijn zijn. Ik kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt! Ik heb nog niet tegen vk gezegd dat ik veel harde buiken heb, was het een beetje vergeten, was veel te gezellig. Ze kletste over van alles en nog wat, maar volgende keer zal ik het wel aangeven, want het is wel erg lastig. @Sterretje: Hoe gaat het met je? Niet erg moe nu na zo'n drukke dag?
hoi meiden, zonnestraal, pfff 6 uur is echt te vroeg. Als ik ze hier voor 7 uur hoor, wacht ik altijd en even en dan wordt ze eigenlijk altijd snel weer stil en slaapt nog een uurtje ofzo verder. Hier is inslapen al weken een drama, echt niet leuk :x Ik heb ook af en toe een constant harde buik, herken het wel als een groeispurt. lentekriebeltje: niet meer testen hoor, heeft weinig zin. Voor je het weet is het maandag. En idd moet je dan al een hartje kunnen zien kloppen. suc6 met nog wachten tot maandag. sterretje: goede dagen gehad? Leuk visite vanmiddag? Hier alles goed. Wel al de hele dag een zware buik. Hij is niet echt hard, maar voelt alsof hij erg zwaar is. Of ik nu zit of loop. Had nog even nagekeken op mijn oude kaart vd vorige keer. Nu was mijn buik met 25 weken net zo groot als de vorige keer met 30 weken, dus klopt wel dat ik meer buik heb Ben benieuwd hoe groot hij de volgende keer is, moet volgende week weer op controle. Vandaag heerlijk inkopen gedaan voor ons meisje: hele nieuwe kamer met veel roze. Vind het helemaal super, op ons banksaldo na Gaan rustig aan beginnen met de nieuwe kamer. Eerst alles eruithalen voordat we echt aan de gang kunnen. Verder weinig te melden, dus tot de volgende keer maar weer!
Nou, gaat lekker hier, Luka is al vanaf 2 uur wakker en ze wil echt niet meer slapen. Dit heb ik nog nooit meegemaakt! Ik ben maar naar beneden gegaan met haar en dan probeer ik maar wat te werken zo. Ik hoop niet dat het slapen nu weer zo slecht gaat, want het ging eigenlijk net weer een paar weekjes goed. @Mama em: Ja, ik laat haar normaal ook liggen hoor, maar ze was nu gisteren zo aan het huilen dat ik er toch maar heenging. Bij jullie meisje dus al ook lastig met slapen, vervelend he. 's Avonds wil je lekker de tijd voor jezelf en dat kan dan niet. Leuk dat je goed geslaagd bent voor de nieuwe kamer van je meisje. Ik heb voor Luka ook echt een meidenkamertje, erg leuk!