Goedemorgen, Sterretje, nog steeds zo druk? Ik zou zeggen; doe maar even lekker rustig aan vandaag (als dat kan natuurlijk...). Rennen en vliegen moet je niet elke dag doen! Fijn om te horen dat bij jou eerder al een hartje te zien was. Maandag verwacht ik idd duidelijkheid. Zonnestraal, haha, gezellig aan het beppen dus met je vk! Volgende keer dus maar proberen aan te geven! Jaa, goed hè, dat ik er nog eens over begonnen ben! De aanhouder wint! Mama em, ga idd niet meer testen. Thnx! Hmmm, inslapen dus een drama... Bah! Hopelijk is het even een fase waar je doorheen moet. Laat je haar weleens een tijdje huilen? Wil hier nog weleens helpen. Op een gegeven moment kiest hij eieren voor zijn geld en gaat hij lekker slapen. Zo, je buik is dus echt veel groter dan de vorige keer! Zolang je er geen last van hebt... Wel zwaar dus... zou het daarmee te maken hebben denk je? Haha, lekker geshopt en nu een lege bankrekening! Veel plezier met het inrichten alvast! Zonnestraal, ach meid, wat een ellende zo midden in de nacht! Hoop idd dat dit niet vaker gaat gebeuren voor je! Knap dat je dan kunt werken... Hoop dat je in het weekend weer een beetje bij kunt tanken. Hier verder eigenlijk geen nieuws. Maandag komt lekker snel dichtbij, maar ook reuze spannend... Jullie gaan toch wel voor me duimen hè, maandag?! (11.15) Tot snel maar weer!
Hoi meiden, Kom even melden dat we vanavond een goede echo hebben gehad Hebben een perfect beebje gezien, alleen wat eigenwijs met zijn houding haha Maar uiteindelijk toch alles kunnen zien gelukkig! Ook hebben we kunnen zien dat we weer een zoon krijgen, dus onze kleine man woord grote broer van een kleine broer! Snel meer!
Goedemorgen dames, how is life here? Met mij gaat het in elk geval wel goed, met de beeb denk ik ook. Ik heb 17 augustus mijn 20 weken echo. Ik wil eigenlijk al eerder een echo laten doen ivm geslachtsbepaling, maar dacht laat ik ff beetje geduld opbrengen Mamaem, hoe was je vakantie? Haha jij ook al een groter buik dan de 1e zwangerschap? Hier ook, extreem zelfs. Ik ben pas 17 en half week en ik heb een buik als ik bij 32 weken had, heel raar eigenlijk. Mensen denken dat ik een tweeling heb. Maar dat kan nie, want dat zouden ze op de echo hebbenn gezien. Alhoewel ik bij allebei de echo geen goed beeld had, een 2ling zouden ze denk ik niet kunnen missen toch? Zonnestraal, oh ik ken dat gevoel als je kind nie wil slapen. Maar jij blijft ook echt wakker met haar? en gaat zelfs werken, petje af Mijn dochter slaapt ook nog niet de nacht door. Ik stop haar om 20:00 in bed altijd. Ze sliep dan altijd gelijk in, maar de laatste week huilt ze aan 1 stuk door voor ongeveer een half uur lang. Krijsen dat ze doet! Maar ik laat r gwn huilen tot ze vanzelf in slaap valt en dan ga ik later naar haar toe om r goed te zetten. Maar snachts wordt ze nog wakker om 5uur. Dan wil ze dus nog melk van mij. En om 7uur is ze al klaarwakker. Slaapt Luka normaal wel de hele nacht door? Lentekriebeltje, oehh spannend meid. Ik duim zeker voor je op maandag. Ik hoop echt dat het nog allemaal goed zit. Het rare is namelijk dat jij en mn schoonzus in preciess dezelfde situatie zitten. Zij had eerst een lichte positieve test, maar opeens begon ze te bloeden. Eerst was het niet zo erg, gwn paar druppels en stopte het. Daarna kwam het weer helemaal donkerbruin een bleef ook weer paar dagen aanhouden. Op mijn aanraden deed ze nog een zw test en die was nog donkerder dan eerst. Maar de volgende dagen kreeg ze vollop bloedverlies weer. Ze heeft nog geen test gedaan en ze is nu op vakantie dus dat wordt wachten. Maar ik geef haar wel de hele tijd een voorbeeld met jou. Dus ik ben zeeeeer benieuwd wat t bij jou zal zijn. Mn duimen draaien voor je! Nog 2 nachtjes slapen Sterretje, wat leuk dat je nog een jongentje krijgt Gefeliciteerd meid!! Dat is echt leuk voor je grote ventje. En natuurlijk helemaaal goed dat alles goed was en de baby er goed en gezond uitzag. Ik hoop dat ik ook zo een echo krijg Heb je nog steeds last van je voeten? Ik namelijk heeel erg, wordt steeds erger zelfs. En niks helpt, zodra ik 5 min heb gelopen lijkt het of ik dagen lang op hakken heb zitten lopen. Best irritant! Hvj, hoe gaat t met je zw? Ik hoop dat alles goed gaat!! Ik hoop dat ik niemand ben vergeten, ik heb namelijk alleen op laatste pagina gekeken en beetje uit mn hoofd van wat ik nog wist Liefs
Ow ja, nog bedankt allemaal voor het feliciteren toen mn dochtertje 1 jaar werd. Heel lief van jullie!! Dikke knuff at all!!!
Helleu! Sterretje, gefeliciteerd met jullie goede echo! Een broertje voor jullie mannetje, wat leuk!! Kaatjuh, de 17e is ook alweer snel! Spannend hoor. Jij dus ook al een flinke buik. Haha, zorg dus voor een zwangerschapsverklaring als je nog wilt gaan vliegen! Zo, voor je schoonzusje dus ook spannend... Hoop natuurlijk dat je maandag kan vertellen dat het bij mij toch nog goed zat om haar moed in te spreken.... Fijn dat je voor me gaat duimen! Hier verder geen nieuws. Nog steeds geen extra bruinverlies of bloed (klopt snel af...). Hoop dus op onverwacht goed nieuws. Even rustig aan dit weekend. Zijn bekaf. Groetjes aan jullie allen! Liefs, LK
Goedemiddag! @kaatjuh wat fijn om weer wat van je te horen! Hopelijk heeft je dochter een mooie dag gehad! 17 aug je 20 weken echo, spannend joh! Hier wilde ik ook wel eerder het geslacht weten, maar ben toch blij dat ik gewacht heb! Succes met je dikke buik, erg he! Misshcien ook extra door je dikke voeten? Hier ook nog last van helaas, kan alleen mijn birkenstocks aan heel de tijd, vooral na even staan en lopen word het erger Mijn vingers hebben het ook steeds vaker, als ik even loop, vet irritant... Maar ja veel aan te doen is er niet helaas... Als het jeukt kun je aan je vk een zalfje ervoor vragen he, had ik vorig jaar ook gekregen! @lk fijn dat je geen bleodverlies meer hebt gehad meis, echt super! Maandag je echo, ik ga echt heel hard voor je duimen hoor! Ik meot tot 12 uur werken maar daanr kom ik gelijk kijken hoe je echo was hoor! *duim duim duim duim duim duim duim duim* @all hier vanmorgen even een pakje gekocht voor ons beebje, kon het niet laten haha
hoi meiden, zonnestraal: wat n ellende met slapen :x Niet leuk meer. Hopelijk slaapt Luka snel beter, iig 's nachts. Das zo vermoeiend. Hier gaat het nu redelijk. OVerdag slaapt ze goed, maar het inslapen blijft een probleem. Ik kan haar altijd erg moeilijk laten liggen. Zeker als ze echt gaat krijsen en met haar hoofd tegen de rand vh bed bonken, gek kind. Ik heb ook vaak het idee dat ze 'savonds niet moe genoeg is, dus misschien overdag toch maar wakker gaan maken, zodat ze dan minder slaapt en 's avonds moe is. iig suc6 ermee! lentekriebeltje: Geen bloed/bruin verlies is iig goed! Ben echt heeeeel benieuwd naar de echo maandag. Ik denk/hoop idd dat het slapen een fase is. Ik laat ze weleens een tijdje huilen, maar ben daar erg slecht in. Laat nu bewust de babyfoon uit (en hoor ze dan nog boven de tv uit soms!) Gisteren gaan douchen, maar daar kwam ze ook boven het geluid uit en huilde zich helemaal overstuur. Achja, uiteindelijk gaat ze slapen dus maak er maar geen groot probleem van. Dan heb ik er zelf het meeste last van. sterretje: Wat leuk, nog een knul! Super dat alles er goed uitzag. Had je ook al het gevoel dat het een jongetje zou zijn? kaatjuh: Leuk van je te horen en dat het goed gaat. Heb je een voorgevoel wat het wordt? En was jullie meisje klein met de geboorte? Mijn vk zei namelijk dat het ook heel goed kan dat dit kindje wat groter wordt (meisje was 6 pond). En bij een 2e groeit het nu eenmaal sneller. Ik heb ook weleens gedacht dat het er toch 2 zijn, maar de vk zei de vorige keer ook dat ze het dan wel hadden gezien. Misschien ook omdat ik zo graag een 2ling zou willen dat ik dat denk. Meisje slaapt dus nog steeds slecht in, maar verder is ze vrolijk en nu echt vanalles aan het ontdekken/ontwikkelen. Hoop dat ze snel het lopen ontdekt, want het tillen wordt nu wel erg zwaar merk ik. Heb ook last van mijn bekken.rug dus probeer zo min mogelijk te tillen en trap te lopen. pffff, voel me af en toe zo'n watje. Is echt nix voor mij, dat rustig aan doen. Achja, tis allemaal goed te doen en voor ene heeeeeel goed doel Tot later!
@mama em, doe maar lekker rustig aan zeg, kan me voorstellen dat het met bekkenpijn en rugpijn geen pretje meer is om je kleine meid steeds te moeten dragen Zeker geen trappen op Lastig is dat he, als je je zo rusitg moet houden terwijl je normaal helemaal niet zo bent, nou ja nog even volhouden, voor je het weet is alles weer normaal en kun je weer lekker ontzwangeren! Hier had ik er geen voorgevoel van van wat het geslacht van ons kleintje zou zijn Had de hoop alleen dat het een meisje zou zijn, omdat we al een jongen hebben en omdat ik me gewoon altijd voor me zag met een dochter Maar toch een jongen, super leuk! Ben er echt heel blij mee! Vind het ook super leuk voor ons zoontje, zo weinig leeftijdsverschil is voor hun echt leuk als broers straks Toch blijf ik diep in mijn hart hopen dat een dochter me toch ook ooit gegunt is, gewoon om die meiden dingen mee te doen, lekker al die tut kleertjes, het rose, de haartjes.... Erg he!
Lentekriebeltje,ja klopt 17e is niet echt ver meer.. Maar toch kan ik bijna geen geduld opbrengen. Het is maar dat mn man mij elk keer ff weer laat inzien dat ik overdrijf Haha nou nee, vliegen zit er voor mij sowieso niet in dit keer. Ik ga helaas nie op vakantie We gaan verhuizen, dus dat gaat natuurlijk voor. Ja ik hoop idd dat het allemaal goed zit voor je en ik zal zekerr blijven duimen! Sterretje, haha fijn om weer ff te reageren ja. Ik las wel altijd mee maar had geen fut om te reageren. Ja mn dochter had echt een leuke dag gehad, veel kado's gekregen van oma en opa enz. Ze begreep er helemaal niks van en keek de hele tijd ernstig om zich heen. Met zo n blik van: wat mankeert jullie opeens? Jep, de 20 weken echo. Aan de ene kant verheug ik me ontzettend omdat ik echt geslacht wil weten. Maar aan de andere kant denk ik natuurlijk dat het ook niet zomaar een pretecho zal zijn. We zullen daar zien of het wel allemaal goed zit met de baby.. dus duim duim! haha jazeker succes met mn dikke buik en voeten ja. Het is vreselijkkk wat betreft voeten. Ik kan niet eens fatsoenlijk wiinkelen of wandelen enz. IK heb nu ook birkenstocks gekocht, maar ja echt helpen doet t niet. Wat naar voor je dat het ook al bij je vingers zo is. Dat heb ik gelukkig (nog) niet. Oh ik wist nie dat er een zalfje voor was.. zal ik vragen gelijk. Thanx! Haha jij ook al zo iemand die t nie kan laten om gelijkk een leuk pakje te kopen. Deed ik ook gelijk toen ik wist bij mn 1e dat het een meisje was. Gelijk bij de prenatal zo een leuke spijkerjurkje gekocht Mamaem, Ja ik heb eigenlijk vanaf begin al een voorgevoel dat het een jongentje is. Dat had ik bij mn 1e zw ook al, vanaf begin had ik al gevoel wordt een meisje. Maar hoe dichter ik bij de 20 weken echo kwam hoe meer ik ging twijfelen. Nu heb ik t ook weer.. sterk het gevoel van een jongentje maar dan ga ik weer twijfelen Mijn dochter was bij de geboorte 3,660, niet echt weinig dus. Oh dus deze beeb kan dus nog groter zijn? Mijn vk zei dat mn buik nog niet helemaal ontzwangerd was zeg maar, dus nog niet de ouwe en dat het daarom gelijk weer de grote vorm nam zeg maar. Haha jij ook al zo graag een 2ling? Ik wil het ook, miss dat ik dan ook drm denk van maybe Je moet ook niet zoveel tillen als je last hebt van bekken en rug. Ik had ergens gelezen dat hoe verder je bent in je zw hoe minder je mag tillen. Dus rustig aan doen he. Het is zekerrr voor een zeeeer goeie doel @ all, heb een vraagje eigenlijk. Jullie weten dat ik maar met 1 borst melk geef. Dochter drinkt nu nog maar 1 keer om 5u sochtends en heeeeel soms als ze echt nie wil slapen om 20u. Het probleem is, mijn tepel doet ontzettendddddd veel pijn. Als ze eraan zuigt kramp ik helemaal ineen van de pijn. Ik voel de melk erdoorheen stromen en dat doet zoooo n pijn. Ik dacht eerst aan sprieuw ofzo, maar dat is t niet want dan zou mn dochter witte tong hebben enz. Hebben jullie misschien een idee of moet ik echt maar es langs bij de ha?
@Lentekriebeltje: Gelukkig was het slechte slapen eenmalig en nu gaat het weer goed. Hopelijk blijft het nu even zo. Spannend morgen naar de vk, gelukkig kun je al vroeg, dan zit je niet de hele dag in spanning. Ik duim voor je! @Sterretje: Gefeliciteerd met de goede echo! En een jongetje...super! Helemaal leuk voor jullie zoontje, een eigen speelmaatje. Kan me voorstellen dat je nu graag een meisje wilde hoor, is ook leuk dat getut enzo. Is niet erg toch om te wensen? @Kaatjuh: Wat grappig dat jij nu al zo'n grote buik hebt! Gaat toch allemaal veel sneller bij de tweede. Luka slaapt normaal wel 's nachts door, maar af en toe gaat het mis. 's Avonds laat ik haar wel eens huilen als ze moet slapen, maar 's nachts kan ik dat niet doen, omdat de huizen heel gehorig zijn en dan worden de buren wakker. Wel erg lastig, maar goed. Lastig dat je dochtertje zo vroeg nog wil drinken, of heb je er niet zoveel last van? Leuk dat jullie gaan verhuizen. Moet er veel aan het huis gebeuren? En wanneer gaan jullie verhuizen? Ik weet niet waardoor die pijn kan komen. Het kan wel spruw zijn, ook al zie je geen witte bultjes op de tong en in de mond hoor. Maar ik weet nu of dat op deze leeftijd nog kan. Misschien toch beter maar even de dokter bellen. @Mama em: dat bonken met haar hoofdje doet Luka ook wel eens, heel akelig ja, maar ik probeer haar toch maar te laten liggen overdag. Ze moet toch slapen. Kan best dat ze teveel slaapt overdag. Ik maak Luka ook altijd wakker om 14.00 uur omdat ze anders 's avonds echt niet wil slapen. Lastig dat je meisje nog niet loopt nu. Zeker zwaar om haar steeds te moeten tillen. Ik ben blij dat Luka loopt, want ik vind het ook erg zwaar al. Ik voel me ook af en toe net een oud wijf, alles gaat zo moeizaam! en ik moet nog 4,5 maand!
Hoi meiden, Sterretje, leuk dat je een pakje hebt gekocht! Girls will be girls! Fijn dat je voor me gaat duimen! Hoop dat het helpt. Ik weet niet of ik meteen kan reageren, want denk dat ik met de oppas nog even een broodje ga eten voor ik online kan en zij weet van niets... Ik laat wat weten zodra dat kan in elk geval. Mama em, oei... heel hard krijsen en bonken met hoofd... klinkt idd niet erg plezierig. Kan me voorstellen hoor, dat het moeilijk is. Maar als er verder niets aan de hand is en ze erna altijd lekker gaat slapen, is het misschien juist goed om haar wel te laten liggen. Dan weet ze waar ze aan toe is en dat geeft uiteindelijk wel rust. Goed dat je je er niet te druk over maakt; lijkt me niet gemakkelijk! Leuk dat ze zich zo snel ontwikkelt. Loopt ze al veel aan de hand? Ben benieuwd hoe lang het gaat duren voor ze alleen loopt! Sterretje, ik snap je wel hoor, dat je stiekem hoopte op een meisje. En ik snap ook dat je ook wel weer heeeel blij bent met een jongen. Leuk toch?! Ik denk dat ik hetzelfde gevoel zou hebben... Kaatjuh, verhuizen is ook leuk!! Wel wat minder rustgevend misschien... Gaan jullie er een beetje op vooruit? Lijkt me wel leuk, hoor, verhuizen! Wanneer gaan jullie over? 20-weken echo is idd niet alleen leuk, maar ook spannend. Duim voor je dat alles goed zal zijn. Fijn dat jij ook voor mij wilt duimen! Ik zou het toch even in de gaten houden die pijn. Denk dat spruw kan zolang je bv geeft... Kan misschien ook met zw te maken hebben? Zonnestraal, jij ook bedankt voor het duimen! Fijn dat het slechte slapen eenmalig was. Hier: begin toch wel erg nerveus te worden nu de echo dichterbij komt. Hoop dat ik vannacht een beetje slaap en dan is het zo 11.15. Hoop dat ik een beetje rustig van huis kan gaan morgen. Echt fijn dat jullie zo met me meeleven en voor me duimen! Ik laat morgen zsm weten hoe het gegaan is, hoewel dat misschien wel een paar uurtjes later kan zijn omdat ik ons ventje nog bij de oppas moet ophalen en ik denk dat we dan eerst nog samen zullen eten. Tot morgen! *zenuw-zenuw-zenuw!*
hoi meiden, effe snel want ben de hele dag weggeweest en ga zo mijn bedje opzoeken. Lentekriebeltje: heeeeel veel suc6 morgen met de echo! Ik duim voor goed nieuws. kaatjuh: spruw kan volgens mij idd zolang je bv geeft. Ik had tijdens de zwangerschap ook (soms) pijn met voeden. Schijnt ook door de zw te kunnen komen. Maar als je het eerder niet had en nu ineens wel lijkt me dat niet logisch. sterretje: heel begrijpelijk dat je stiekum op een meisje hoopte. Ik hoop nu ook stiekum op een jongetje, maar als t weer een meisje wordt is het ook super! zonestraal: fijn dat het slapen eenmalig was. Hoe lang slaapt luka overdag nu? @all: ik denk idd dat vooral het vele tillen veel van mijn rug/bekken vraagt. Vannacht slecht geslapen, maar vanochtend mocht ik lekker uitslapen en is manlief met meisje opgestaan. Ben er zo van opgeknapt. Het zal nog wel ff duren voor ze gaat lopen. Ze is nu het staan pas echt aan het ontdekken. En soms wat pasjes aan 2 handen. Dus denk dat ze net gaat lopen als ukkie 2 er is. Achja, ik weet waar ik op moet letten en das vooral rustig aandoen. Voel me idd af en toe net een oud wijf tot morgen!
dacht ff spieken of er al nieuws is van lentekriebeltje.... ik hoop zooooooo dat de echo goed was. Ik denk aan je, meid!
Hoi meiden, Nou, echo gehad. Hartje was te zien, maar embryo nog niet. Kan goed nieuws zijn, maar ook slecht nieuws. Beeld kwam overeen met een termijn van 6/6 en halve week en ben vandaag volgens cyclus 7,1. Kan alle kanten dus nog op. In elk geval zit het wel in de baarmoeder, waar ik al heel blij mee ben. (Geen bbz!) Toch ben ik er nog niet gerust op (gaf de echoscopist mij ook gelijk in), aangezien de termijn niet klopt. Dit had ik bij mijn 1e zw ook en die eindigde in een ma... Maar goed...misschien hebben we nu meer geluk...!! Bedankt voor het duimen en ik hoop dat jullie willen blijven duimen! (Volgende echo over ongeveer 4 weken, dus ik kan weer gaan afwachten.) Met jullie alles goed? Zie jullie later weer. Ga zo eerst even samen met m'n mannetje dutten; ben moe! Daaag!
hey lentekriebeltje, Wat balen dat je nu eigenlijk nog geen zekerheid hebt. T kan idd nog 2 kanten uitgaan. Gelukkig geen bbz. ik blijf heeeeeeeeeeel hard duimen, hoor. Wel lang trouwens 4 weken wachten, kon het niet eerder? (na 2 weken ofzo?) Trusten!
Hoi Mama em, Zo, heb even lekker geslapen. Ja, vervelend hè, heb ik nog geen zekerheid! (Heb je natuurlijk nooit 100%, maar dit is nog steeds erg onzeker.) 4 weken wachten vind ik ook lang, maar volgens echoscopist heb je dan pas écht meer zekerheid over hoe het gaat. Dan is de grootste ontwikkeling (waarbij toch veel fout kan gaan) achter de rug. Heeft hij natuurlijk wel gelijk in, maar oh, wat duurt dat toch weer lang! Ik ga de afspraak later deze week maken, dan lijkt de tijd tot de volgende echo weer wat korter! Kan ik daarna m'n afstreepkalender weer gaan uitbreiden.
@lentekriebeltje, wat fijn om een hartje te zien, dat is iig al wel een goed begin! En super dat het iig geen bbz is, dat is allemaal heel mooi Kan me voorstellen dat je nog niet helemaal gerust gesteld bent, maar een hartje met deze termijn zien is al heel wat he! Dat het een paar dagen verschilt is wel vervelend, maar probeer het postief te zien, net een stukje verkeerd meten en het scheelt een paar dagen Ik hoop dat de weken voorbij vliegen, duurt wel lang nog zeg 4 weken, maar daarna heb je wel zekerheid voor de volle honderd procent! Ik ga HEEL HARD voor je duimen! @de rest reageer verder later nog, nu eerst het eten maken voordat manlief al thuis is van zijn werk
@Sterretje, welkom back! Banner (link) staat onder de banner van m'n meisje. @LK, fijn dat er iig een hartje te zien was en dat het geen bbz is! Ik blijf zeker duimen voor je. @Zonnetje, het is gelukkig wel afgezakt de misselijkheid. @Kaatjuh, hier alles z'n gangetje. Spannend over 2 weken je 20 weken echo. @All, knuff!