Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

♥♥Lijst ♥♥

TIJDELIJK AFWEZIG:

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD ? - Ronde 0 / LF 3

ZWANGER:

SimplyMe (34 jaar-5e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (30 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010 ????????????
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 14 december 2010- Een jongen!!!
    Kaatjuh
    (23jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 04 januari 2011
    Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 23 januari 2011
    Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2010
    Kalfje (26jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 1 maart 2011 (onder voorbehoud...)
    Lentekriebelte (29jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend ?

AFSPRAKEN:

Hvj 06 augustus - echo in het zh
    Hvj 10 augustus - controle vk
    Kaatjuh 17 augustus - 20 weken echo

2. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Was ik nog even.
    Sterretje, bedankt voor het moed inpraten en het duimen!
    Hvj, jij ook bedankt! Ook voor het verplaatsen van mijn 'naam' op de lijst. De uitgerekende datum durf ik eerst nog even niet in te vullen, dat komt wel als alles goed blijft gaan.

Bedacht net nog iets: Toen ik de eerste echo had van T. was ik 6wk+6dgn zwanger en toen was ook een hartje te zien en was er verder niets te meten omdat 'ie in een hoekje zat. Twee weken later heb ik toen weer een echo gehad en toen was de termijn precies goed en klopte het hartje al sneller.
    Hoop dus dat het nu net zo is! Geeft me wel moed dat ik hier weer aan denk nu (heb de data even opgezocht). Ik stel het maken van een afspraak voor de 2e echo nog even uit, misschien dat ik 'm ook wat eerder laat plannen. (al is het een halve week...)

Fijne avond allemaal! Ik duik er weer lekker vroeg in, ben moe-moe-moe!
    Liefs en bedankt allemaal voor het meeleven!
    LK

3. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst, Lentekriebeltje wat fijn dat je in elk geval hartje hebt kunnen horen. Dat is al een stuk beter dan helemaal niks zien. Ik ga zeker voor je verder duimen. 4 weken is idd nog heel ver maar als jeje kalender bijhoudt zal het misschien sneller gaan :p Mijn schoonzus heeft ook toevallig vandaag echo gehad, ze is wel niet in NL maar ze heeft alsnog laten doen omdat ze af en toe pijn had en omdat ze tijdens haar reis ontzettenddd veel bloed had verloren met stolsels erbij. Nou, volgens de echo was ze nog zwanger gewoon. Zij is alleen nog best vroeg, 4 of 5 weken dus ze konden geen hartje horen. Maar ze zag de embryo dus wel. Als ze trugkomt naar NL laat ze weer een ander echo doen. Het is wel toevallig dat jullie beiden in precies dezelfde situatie zitten. Want zij vroeg vandaag ook al gelijk naar jou en hoe het bij jou was gegaan.

Zonnestraal, haha ja een grote buik kan je idd wel zeggen, HUGE. Maar zal wel komen omdat ik nu dikker ben dan bij mn eerste zw :p
    Oh das wel geluk dan als ze vaak gewoon doorslaapt snachts. Ik heb zelf ook een huis die erg gehorig is. Volgens de cb moest ik haar gwn laten huilen snachts en geen melk geven. Maar ik kan dat niet. Ik vind het namelijk niet zo erg dat ze melk wil zo vroeg, ben het toch al gewend.
    Nou, als het goed is gaan we deze maand nog verhuizen. Want we moeten nog iemand vinden om die huis ff te fixen, zitten paar gaten in enz. En ja, we meoten heeeel veel doen om er fatsoenlijk in te kunnen wonen :(
    Ik denk niet dat het spruw is. Ik moet nu ff kijken wnr ik afspraak maak bij de ha want de mijne is weer es op vakantie.

Lentekriebeltje, haha nou ik haaaaat verhuizen. Omdat ik dan zoveeeeel moet doen en daar kan ik niet echt tegen. Ben best zo een stress kip en nu met deze opgezwollen pijjnlijke voeten van mij weet ik niet hoeveel ik ga kunnen doen enz. We willen deze maand nog intrekken maar denk niet dat t gaat lukken. We zien t wel en doen rustig aan. En jazeker we gaan vooruit. We wonen momenteel in een soort van studentenhuisje omdat het zo krap is en geen woonkamer heeft. Dus dochter heeft geen ruimte voor kruipen en lopen. MIsschien dat dat de reden is wrm ze nog niet loopt. We gaan nu naar een bovenwoning met woonkamer enal, das dus well fijn.

Mamaem, ik denk nie echt aan spruw. Misschien dat t met de zw te maken heeft maar ik had t idd op begin nie. Heb het nu ongeveer 2 weken ofzo al. Misschien dat het wondjes zijn, want ik zie er wel een paar rondom mn tepel. Dochtertje heeft nu tanden dus die wil ze dan ook graag uitproberen op mama :p

Hvj, fijn dat alles goed gaat met je! Jep, over 2 weekjes echo.. erg spannend :D

@all, hier gaat het niet echt goed met mij. Ik heb namelijk al ongeveer 4 weken lang last van een soort terugkerende diaree. Het is niet elke dag maar om de paar dagen met erge buikpijn. Ik ben er al 3 keer om naar de ha geweest, maar volgens hem is het een virale infectie en kan het geen kwaad voor de baby. Nou had ik eergister fetakaas gekocht bij de turk en na het te hebben gegeten kreeg ik gelijkkkk erge buikpijn en zwareee diaree. Ik d8 gelijkkk aan de listeria bacterie die je kan oplopen via kazen. Ik heb namelijk best vaak brie gegeten enz. Dus dacht oh oh, zal al die diaree daarmee te maken hebben. Aangezien listeria bacterie niet goed is voor de baby schrok ik erg. Ik heb namelijk tot nu toe geen 1 keer de baby gevoeld in mn buik. Volgens de VK kan dat normaal zijn bij 18 weken zw en moest ik dus geduld hebben. Maar ik ging ff alle puzzelstukjes aan mekaar plakken en belde gelijk de HAP op die nacht. Hele verhaal uitgelegd en ze begreep het ook gelijk. Ze zei dat ik gelijk de volgende dag (vandaag dus) een afspraak moest maken bij mn vk voor een extra echo en een afspraak bij de ha ivm die diaree. Nou zo gezegd zo gedaan, alleen wilde de vk geen echo voor me doen. Ze zei dat als ik me zorgen maakte om die diaree en bacterie moest ik bij de ha zijn en als ik me zorgen maakte omdat ik de baby niet voelde dat het dan onterecht is, omdat ik pas 18 weken zwanger ben. Ze hebben wel een extra controle afspraak voor me gemaakt morgen om 19:45, maar daar blijft t bij.
    Ik ben ook langsgeweest bij de vervangende arts en die zei dat die diaree niks te maken had met de listeria bacterie omdat ik dan andere verschijnseen erbij zou hebben gehad zoals koorts e.d. En dat de kazen in NL allemaal veilig zijn omdat ze nie au lait cru zijn. HIj maakte zich meer zorgen om de andere klachten die ik had.
    Hahah nou hele verhaal getypt hierzo... Maar moest t ff kwijt :p Hoop dat jullie t nie erg vinden.

Liefs

4. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnestraal, haat je verhuizen??!! Ik vind het juist leuk! Hmmm, nee, sorry, bied mezelf niet aan om je over te zetten...:p
    Fijn in elk geval dat jullie er lekker op vooruit gaan!

Wat vervelend dat je zo aan de dunne bent en er zoveel last van hebt. Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt. Over voelen van de baby: kan idd wat later zijn. Voelde je de 1e wel eerder? Hoop dat de afspraak bij de vk je vanavond wat gerustgesteld heeft. Wanneer moet je naar de ha? Hoop voor je dat het snel over is! Sterkte ermee in elk geval!

Hier vandaag weer erg moe en lijk steeds wat misselijker te worden de laatste dagen. Gelukkig hang ik nog niet boven de pot, dus het is vol te houden. Op tijd eten is de truc (hoewel ik er op die momenten helemaal geen zin in heb). Hoop maar dat het allemaal een goed teken is! Voel toch iets van hoop na gisteren, maar durf er nog niet té hard op te hopen.

Morgen ben ik er even niet, waarschijnlijk donderdag wel weer. Tot dan! Liefs, LK

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Mama em: Luka slaapt overdag 1,5- 2 uur. Als ze ook maar iets langer slaapt, wil ze gelijk 's avonds niet meer slapen, dus ik haal haar er echt op tijd uit.
    Vervelend dat je zo'n last hebt van je rug en bekken, zal inderdaad wel erger worden door het vele tillen. Inderdaad maar rustig aan doen en hopen dat je meisje misschien toch ineens gaat lopen, je weet maar nooit!

@Lentekriebeltje: Wat fijn dat je een hartje hebt gezien! Wel lastig dat het nog zo onzeker blijft en je nog 4 weken moet wachten op de volgende echo. Bij Luka kreeg ik met 8 weken de eerste echo en toen liep ze 5 dagen achter, dus het kan nog gewoon goed gaan hoor! Ik blijf voor je duimen!

@Hvj: Gelukkig ben je al minder misselijk, dat is altijd zo naar he!

@Kaatjuh: Cb zegt altijd dat je ze maar moet laten huilen, maar als je het zelf niet erg vind dat ze nog drinkt, dan zou ik het gewoon ook zo laten hoor! Als je er zelf erg veel last van zou hebben is het anders, maar nu zijn moeder en kind allebei tevreden. Prima toch! Succes met de verhuizing! Ik heb er zelf ook een hekel aan en zeker met een kleintje en zwanger lijkt het me wel lastig. Wel heerlijk dat jullie nu een groter huis krijgen, is ook wel handig met een 2e op komst!
    Wat vervelend dat je zoveel last hebt van diarree. Gaat de dokter nu nog andere onderzoeken doen of laat hij het zo verder?

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    ♥♥Lijst ♥♥

TIJDELIJK AFWEZIG:

ZWANGER:

SimplyMe (34 jaar-5e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (30 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010 ????????????
    Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 14 december 2010- Een jongen!!!
    Kaatjuh
    Kalfje (26jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 1 maart 2011 (onder voorbehoud...)
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend ?

AFSPRAKEN:

Hvj 06 augustus - echo in het zh
    Hvj 10 augustus - controle vk
    Zonnestraal 23 augustus - vk

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @kaatjuh hoe is het nu met je?
    Krijg je nog onderzoeken of moet je gewoon afwachten?
    Kan me voorstellen dat ej onzeker bent hoor!
    Hopelijk voel je de kleine snel!

@mama em, doe je rustig aan!
    HOud je zelf in de gaten he, gewoon voorzichtig aan alles doen!

@hvj fijn dat de misselijkheid afneemt zeg, heerlijk!

@lk fijn dat je misselijk bent, is alleen een goed teken nu toch!
    Erg goed om te lezen dat je de moed toch weer een beetje terug gevonden hebt!
    Ondertussen al een nieuwe afspraak voor je echo gemaakt?

@zonnestraal jeeh alweer 21 weken!
    Gaat toch wel hard dan he!

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

@LK, geen dank. Fijn dat je last hebt van kwaaltjes, geeft toch hoop!

@Kaatjuh, balen van je diarree meid beterschap! En veel succes met verhuizen.

@Sterretje en Zonnetje, ja heerlijk nu kotsvrijzijn haha.

9. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Gaat zeker hard ja, al zou het van mij nog wel sneller mogen gaan hoor! Dat had ik bij Luka helemaal niet, maar nu kan ik echt niet wachten tot het december is!

10. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Nou, hopelijk blijft het zo meid! Zou heerlijk zijn!

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    kom alleen ff hoi zeggen : HOI

Alles goed hier, lekker druk met leuke dingen.
    Tot later!

12. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Hey meiden,
    het is alweer even terug voor mij dat ik hier was. Ik kom ook eigenlijk een soort afscheid nemen. Ik denk dat ik hier voorlopig even niet meer te vinden ben.
    Met de baby gaat het zover ik weet nog goed, maar met mij wat minder. Ik heb erg veel last van bekkeninstabiliteit en moeheid. Dus tijdens ieder slaapje van bram moet ik zelf ook gaan liggen.
    Dit waren eigenlijk de momenten dat ik achter de pc zat.
    Misschien dat ik later hier weer eens kom, maar misschien ook niet.
    Ik wens jullie allemaal een hele goede zwangerschap toe!!

Liefs Sarah

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @sarah he meis wat naar dat je zo'n last van bi hebt zeg, doe maar lekker rustig aan
    Logisch dat je niet veel achter de pdc meer zit nu, daar krijg je ook niet echt de kans voor!
    Houd je ons zo nu en dan op de hoogte hoe het met je gaat?

@zonnestraal, ja vind je het langzamer gaan?
    Ik kan ook niet wachten tot het december is, maar vind de tijd wel sneller gaan hoor
    Toen was ik er constant mee bezig, nu ben je toch al druk met de kleine
    Nou lekker de weken voorbij laten vliegen dus!

@mama em, fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie!
    Neem de tijd overal voor en we lezen je wel weer hoor!
    Geniet van je leuke dingen!

Hier bijna vakantie, volgende week nog 1 dag werken, en dan 3 weken vrij, heerlijk!
    Heb er echt zin in nu!

14. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, probeer weer even op iedereen te reageren...

Zonnestraal, ok, 5 dagen verschil dus bij de echo van Luka... Stemt me positief!
    Slaapt Luka 1,5-2 uur per dag in totaal? Hier 's ochtends en 's middags meestal 2 uurtjes, dus in totaal vaak 4 uur! Haha, hij is al net zo'n slaapkop als z'n moeder!:D
    Voor jou: voor je het weet is het alweer december en hou jij je kleine vast, meid!

Hvj, jij hebt je echo vandaag! Hoop dat alles weer goed is, meid! Fijn ook dat je je niet meer zo misselijk voelt trouwens! Hier is het weer een ohja-ervaring, die misselijkheid. En veel boeren als ik me zo misselijk voel, bah! Maar idd fijn dat er kwaaltjes zijn!;)

Sterretje, nee, nog een afspraak voor echo gemaakt. Doe ik maandag denk ik wel even. Scheelt dan weer een week wachten!;)
    Jij bijna vakantie, lekker zeg! Gaan jullie nog weg?

Mama em, ook hoi! Fijn dat het goed met je gaat. Horen later wel meer van je!

Sarah, wat vervelend dat je zoveel last hebt van bi. Jammer dat je hierdoor hier niet zo vaak meer kunt zijn. Hoop nog wel een keertje weer wat van je te horen! Doe het kalm aan en een goede zwangerschap gewenst verder met aan het eind ervan een mooi gezond klein baby'tje!

Zo, volgens mij heb ik op iedereen gereageerd, als ik toch iemand vergeten ben: sorry!

Hoop trouwens dat het met de andere meiden ook goed gaat! Simply me, Kalfje, Rosa, Pinjo, Eeva,....
    Kalfje, alles weer op orde na de storm? Simply me al een tijd niet meer gezien... op vakantie?? Hoop snel weer wat van jullie te horen! :)

15. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zal ook nog even vertellen hoe het hier is. Erg moe en steeds misselijker. Vanmorgen voor het eerst boven de pot gehangen, maar alleen maar boeren. (Lekker hè?!:D)
    Ook erg moe van een emotionele maand. Afgelopen weken maar liefst drie begrafenissen gehad en die hakken er behoorlijk in. Vooral natuurlijk die van mijn nichtje.

Langzaam aan begin ik toch een beetje te geloven dat ik zwanger ben, deels door de kwaaltjes, maar ook merk ik dat de echo me toch wat hoop heeft gegeven. Hoewel ik nog totaal niet kan bedenken hoe ik het mijn familie moet gaan vertellen (m.n. mijn broer en z'n vrouw natuurlijk), dat zal wel moeilijk worden. Maar goed, of ik nou nu zwanger ben of over een paar maanden zwanger zou zijn geworden, moeilijk is het toch voor ze, dus laat het dan nu ook maar goed gaan. Genoeg ellende gehad; nu is het tijd voor goed nieuws!

Volgende week de 1e verjaardag van ons ventje! Kijken we erg naar uit. Heb besloten dat ik die ochtend de laatste bv ga geven. Vind het best een beetje moeilijk nu het dichterbij komt, maar het is mooi geweest zo. Ik heb bijna geen melk meer en het is zo nu en dan wat gevoelig. Maar het samen even lekker in bed liggen zal ik zeker erg gaan missen! Lijkt me eigenlijk niks om meteen naar beneden te moeten voor eten en drinken, maar ja, zal er aan moeten geloven.

Dat was het wel zo'n beetje, geloof ik. Ondertussen heeft zoonlief alle tijdschriften uit de lectuurbak gehaald en kapot gescheurd...:D:$:D:$:D Haha, haal zo nu en dan even een stukje papier uit zijn mond. Hmmmm, lekker!
    Tot later meiden!
    Liefs, LK

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

De echo gisteren ging goed. Beeb gezien, erg actief maar voelde er niks bij (heb zwangerschapsdepressie). Voordat ik het wist zat ik te janken bij de gyn toen ze vroeg hoe het ging. Bloeduitslag van de ijzer is goed, krijg binnenkort afspraak bij een psycholoog in het zh. Moet onder controle blijven bij de gyn dus moet mijn afspraak dinsdag afzeggen bij de vk.

Liefs,

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

♥♥Lijst ♥♥

TIJDELIJK AFWEZIG:

ZWANGER:

Kaatjuh
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend ?

AFSPRAKEN:

Zonnestraal 23 augustus - vk
    Hvj 13 september - controle zh
    Hvj 08 oktober - 20 weken echo in het zh

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @lentekriebeltje, geod dat je deze week een echo afspraak maakt, wel weer een week erbij nu gelik he!
    Lijkt me ook vreselijk moeilijk voor jullie om straks te moeten vertellen tegen je familie dat jullie zwanger zijn, maar het leven gaat, hoe hard het soms ook is, gewoon door
    En hopelijk is jullie kleintje straks voor iedereen toch weer een vreugde punt!

Verder kan ik me goed voorstellen dat je gaat stoppen met de bv
    Snel gegaan lijkt de tijd dan weer he, een jaar
    Het momentje smorgens in bed is het fijnste moment om bv te geven hoor, vond ik ook
    Heerlijk even lekker samen in bed liggen
    Ik heb het erg gemist de eerste tijd, zeker omdat dat toch zijn vertrouwde iets was met mij en later keek hij er opeens niet meer naar om haha
    HIj was alles sneller vergeten dan ik

Hoop dat je kleintje niet te veel papier heeft gegeten haha

@hvj fijn dat de echo goed was meis
    Wel goed dat je bij de gyn onder controle blijft nu ook, zo kunnen ze je goed helpen en kun je bij de depressie alle hulp krijgen die er is, en kunnen zij ook onderling weer contact hebben om alles zo geod mogelijk voor jou en je gezin te laten verlopen
    Hele dikke knuffel, moet niet niets zijn zo'n depressie!

19. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik ben weer terug van weggeweest hoor!!! :D:D:D Het waren 4 heerlijke weken en ik ben lekker verwend. Ik voel mij nog steeds super, weinig kwaaltjes gelukkig. Mijn kleine mannetje doet het super en ik geniet volop van hem en deze zwangerschap. De 11de mag ik weer naar de vk.

Ik heb net alle blz. bijgelezen, maar ben zo goed als alles weer kwijt. :) Maar wat ik wel onthouden heb...

Yeah!!! Lentekriebeltje!!! Jij Ook Zwanger!!!

Ook al blijft het nog wat onzeker allemaal, begrijp ik. Ik heb er het volste vertrouwen in dat dit krumpie netjes blijft zitten! ;) Dus waar blijft die banner! :D

Mare...

Bekijk bijlage 92213

En Sterretje, jullie krijgen er een mooie zoon bij, las ik... Super gefeliciteerd!

Wel veel jongens bij ons clubje. Ik ben benieuwd waar de meisjes verstopt zitten. Rosa kreeg een meisje. Was er verder nog iemand die een dochter verwachtte?

Verder zag ik een nieuwe naam langskomen. Close, welkom en veel kletsplezier hier.

Verder gaat het goed met alle beebjes, mooie echo's gehad allemaal. Gelukkig maar. Fijn om te lezen. Hoe gaat het verder met alle mama's?

Dikke knuffel voor iedereen en ik zal er vanaf nu weer wat vaker zijn.

Liefs SimplyMe

20. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai meiden, ben ik ook weer. Voelde me niet echt lekker in mn vel vandaar dat ik niet reageerde. Maar ik las wel mee gwn.
    Met mij gaat het wel weer een beetje beter. Heb gelukkig geen last meer van diaree en het was ook geen listeria bacterie gelukkig. De HA zei dat het hier in NL bijna niet voorkwam in kazen omdat ze niet vers worden voorbereid enz.
    Ik heb nu alleen veel last van hoofdpijn en wazig zien, maandag naar de oogarts en daarna kijken of ik nog naar de neuroloog moet.
    Met de beeb gaat het gelukkig ook goed. Ik heb een extra controle gehad dinsdag en heb het hartje gehoord gelukkig. Ze kon het wel moeilijk vinden ( al de 2e keer nu), maar dat komt misschien omdat de moederkoek aan de voorkant zit. Ik zie het 17 augustus allemaal wel.

Simplyme, welkom trug!!!! Hebben ze je lekker volgepropt daarzo :D gezellig dat je er weer bent!

Deel Deze Pagina