Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    mama em, ik probeer het ook om me al nie teveel zorgen te maken. Maar ja, het is makkelijker gzegd dan gedaan. Ik wist zelf niet dat de baby 1-2 weken af mocht van wijken van het gemiddelde. Dat heeft ze me helemaal niet verteld. Ik heb sowieso al een extra afspraak gemaakt bij de vk, aanstaande dinsdag. Dan wil ik wel meer duidelijkheid ja.
    De placenta ligt aan de achterkant bovenaan, dus dat zou eigenlijk geen reden moeten zijn dat ik de baby niet voel. Het raarste is dat op de echo de baby vollop bewoog, maar ik voelde echt letterlijk niks. Wel weird...

Hvj, ja ik vind het ook slecht dat ze me zo in onzekerheid hebben gelaten eigenlijk. Gelukkig heb ik binnenkort een afspraak bij de vk. Dank je voor je woorden sgat, dikke knuff!

Lentekriebeltje, Dank je wel voor de felicitatie en voor je woorden. Binnenkort heb ik hoop ik meer info.
    En jij heel veel beterschap!!

Zonnestraal, ja het is zeker vervelend zo een onzekerheid :( Het is idd wel waar dat ik gelijk doorgestuurd zou worden naar het ziekenhuis als die vocht ernstig was enz. Dus ik zal me maar aan die feit vastklampen en hopen dat het allemaal nniks is. Dank je voor woorden en knuffel!

2. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie allemaal? Met mij gaat het lekker. Vandaag met de twee meiden naar de eendjes geweest, heerlijke grote omweg genomen door het bos. Echt genieten, maar nu heb ik best wel last van mijn bekken. Auwie... Verder vandaag maar lekker chillen. ;)

@Kaatjuh: Fijn dat je zo snel al een afspraak kon krijgen bij de gyn. Zij zal je vast wat meer duidelijkheid kunnen geven. Die kleintjes groeien gewoon de ene week heel snel en dan weer wat langzamer. En daarbij zijn er gewoon verschillen tussen kinderen. Mijn kids bv. liepen altijd een weekje achter op groei. Tenminste in de buik dan, want na de geboorte zaten ze altijd boven de gem. gewichtlijn. :D Heerlijke spekbabies dus! :D Ook wat het schoppen betreft zou ik mij geen zorgen maken hoor. Hier ook heel verschillend. Het is maar net hoe druk het kindje is, misschien heb je net even wat meer vruchtwater deze keer, schopt ze toevallig steeds tegen de placenta aan (ook al ligt hij boven). Er kunnen nog zoveel redenen zijn dat je de kleine meid nog niet goed kan voelen. Maar ja, wij blijven moeders he en die maken zich snel zorgen om hun kroost. ;) Helemaal na de (v)mk van daarvoor. *Knuf*

@Hvj: Balen zeg dat die krampen blijven toenemen. *knuf* Ben benieuwd wat de oorzaak is van die krampen. Ik zal heel hard blijven duimen voor goed nieuws. Morgen mag je weer naar het zh, begrijp ik?! Best een stress steeds zeg. :(

@Lentekriebeltje: *zwaait terug* Beterschap!

@Zonnestraal: Bedankt voor het duimen! Het gaat heel goed. Zolang ik haar geen luier omdoe denkt ze er goed om, maar doe ik haar een luierbroekje aan, dan is de kans groot dat ze het vergeet. Ze loopt dus thuis de hele dag in haar nieuwe onderbroeken rond en dat gaat super! Ik is blij!!! :D

Jij bent dus al begonnen met de Cesartherapie. Het is idd. leuk om met andere zwangeren meiden in contact te komen, vooral als het echt goed klikt binnen de groep. Ga je er alleen heen of mag (moet :D) manlief mee?

Nou, ik ga weer eens verder neuzen. *gaap* Die wandeling heeft mij trouwens wel afgemat zeg! Ik ga lekker vroeg naar bedje toe vanavond. Mijn conditie is volgens mij in Bosnië achtergebleven... ;)

Liefs!

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Kaatjuh, geen dank en hou ons op de hoogte!

@Simplyme, ja idd een stress want elke keer denk ik het is afgelopen maar ik probeer positief te blijven. Dank je lief!
    Zal ik je conditie gaan ophalen, dan heb ik Bosnië ook eens gezien haha. Het hoort erbij dat je vermoeider wordt naar mate je verder bent in je zw, niet vergeten je bent hoogzwanger dame! Morgen eerst naar het cb en daarna naar het zh.

4. close

close Lid

17 jan 2009
    34
    0
    0
    :$hey meiden wat zijn jullie lief.....

kaatje wat een nieuws zeg...ik denk dat de anderen het wel gezegd hebben, maar ik vind het ook een btje raar dat ze je zo in onzekerheid laten zitten.....als het echt zo erg zou zijn dan hadden ze je toch minstens door moeten sturen lijkt me? Wil je iig een dikke knuff geven want die onzekerheid is niks! maar laat je ook niet gek maken hoor!

simple me...uh gisteren al testen, durfde ik niet hoor...leek mij veels te vroeg...wil iig na dit weekend testen denk ik...

iemand schreef dat ik mn ei-sprong dan zondags heb gehad..maar dat lijkt me sterk...aangezien ik echt vruchtbaar en rekbaar slijm had op maandag en woensdag...dus ik vermoed dat het ook die week geweest moet zijn...manlief had een btje het gevoel dat het raak zou zijn, van vorige week woensdag:$...dus ik zei al hoe kom je daar nmou bij...maja dat denkt ie dus..daarom wil ik t liefst volgende week woensdag testen..vind t wel spannend hoor...

voor de rest een dikke kus;)
    vind het leuk om te lezen hoe jullie zwangerschapsperikelen zijn...zou graag over het zelfde willen mee kletsen:D hihi...maja geduld is een schone zaak he..:)

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Hvj: En...hoe was de echo?

@Simply me: Heerlijk lekker wandelen! Jammer dat je dan wel zo'n last krijgt van je bekken. Heb je vandaag een beetje rustig aan kunnen doen?
    De zwangerschapscursussen doe ik nu alleen, bij gym mag mijn man 1 avond mee. Vorige zwangerschap deden we de hele cursus samen, wel erg gezellig, maar hij zag het nut daar nu niet meer zo van in, kan ik me ook wel voorstellen.

@Close: Spannend hoor! Woensdag testen dus, knap dat je zo lang kan wachten. Ik ben benieuwd!

6. SimplyMe

Hai meiden,

Ik zit ook te wachten op nieuws van Hvj... Ik begin mij nu ook wat zorgen te maken... :( Meis, alles was toch wel gewoon goed? Ik duim non-stop hoor! Hoop snel wat te horen.

@Close: Hihi.. Ik zei toch dat ik testverslaafd was. :p Ik duim ook voor jou hoor! Mare je gaat dus woensdag (pas :D) testen? Spannend!!!

@Zonnestraal: Ja, ik ben een echte wandelaar, ook gek op fietsen. Gelukkig gaat dat nog prima, al voel ik wel dat meneer het koppie wat lager heeft zitten. :D En de zwangerschapsgym alleen doen is ook hartstikke leuk! Hier heb ik het alleen bij de eerste gedaan, manlief mocht 1x mee op partneravond, maar hij voelde zich (net als veel andere papa's tobe) erg ongemakkelijk. :D Tja, hij is daar gewoon ook geen type voor. ;)

Nou meiden, zo kletsen jullie blz. vol en zo is het hier muisstil...

Ik waai straks nog wel even langs!

Liefs!

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Zonnetje en Simplyme, bedankt voor het vragen dames. Sorry dat ik niet meteen kwam melden hoe het was gegaan, kreeg namelijk bezoek en had dus geen tijd voor internet. Maar was dus gisteren gegaan en kreeg zowel een inwendig als uitwendige echo en heb het hartje mogen horen gelukkig, alles gaat goed met de kleine. De oorzaak kon ze niet plaatsen, ik moest het aankijken en ondertussen pm's nemen tegen de pijn. Ik heb over 3 weken weer een echo maar mag eerder komen als het pijnlijker wordt of als ik vocht/bloed verlies, dus wel fijn.
    Tjah maw er is niks aan te doen en bandenpijn kan het niet zijn volgens de gyn omdat het daar te vroeg voor is.

8. SimplyMe

Hallo meiden,

@Hvj: Gelukkig is alles goed met de ukkepuk! *slaakt een zucht van verlichting* Deze beeb is gewoon een knokker! Toch wel fijn dat je zo goed in de gaten wordt gehouden, dus nog 3 weken en dan mag je weer even naar binnen kijken. We gaan weer aftellen en verder met duimen!

Hoe gaat het met alle andere mama's to be? Op Close na is iedereen zwanger toch? Dus Close, even snel + testen dus! :D

En ik ken nog een mama, die tijdelijk afwezig is, Eeva, die ook nog alle duimpjes en Hcgtjes kan gebruiken. Hierbij dus even een lading Hcg voor Eeva:

Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg
    Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg Hcg

En wat voor Close en de andere stille meelezende mama's (Zwiep?) die zwanger willen worden:

Nou, meer kan ik niet doen! ;)

Liefs!

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Simplyme, dank je schat! Yep over 3 weken weer gluren naar de buren haha.

En Pinjo mis ik hier ook, hopelijk is ze al zwanger!

10. SimplyMe

Nee, Pinjo is nog niet zwanger. Heb haar meteen even opgezocht. :)

Dus ook voor Pinjo duimpjes draaien en Hcgtjes strooien! :D

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hahaha Simplyme onze detective hihi, hopelijk vangen ze iets van al die HCGtjes.

12. SimplyMe

Hihi.. Erg he!? :D

En ik hoop het ook!

13. close

close Lid

17 jan 2009
    34
    0
    0
    hhihi simple me; je bent lief! en "pas"valt toch wel mee...ben nog maar 1x ongie geweest he..misschien duurt deze cyclus wel heel lang....dus volgende week testen is redelijk dacht ik zelf...wilde eerst 6 weken pas aanhouden..dan zit ik ruim genomen wel goed.....maar ik hoop eigenlijk wel dat ik zwanger ben...af en toe voel ik me wel zo ....thnx voor je hormoontjes hihi..
    wat leuk dat je ook zo van fietsen en wandelen houdt..hier ook...zijn fanatiekelingen hier in...en als ik zo kijk naar mn meisje, denk ik dat zij het ook wel leuk gaat vinden...wij willen als ze wat groter is (en als de andere kids groter zijn..als we die mogen krijgen) op fietsvakantie..lijkt me super leuk!

hjv; wat super dat het allemaal goed is!! En fijn dat ze je zo goed in de gaten houden....(K)

14. SimplyMe

Hallo & Bekijk bijlage 95999

@Close: Hihi.. Ik hoop dat je wachten woensdag beloond wordt, al is het altijd verstandig rekening te houden met een teleurstelling. Die kwaaltjes kunnen je echt gek maken. Daar weet ik alles van. ;) Maar volgens mij (lees ik tussen de regels door) ben je nuchter genoeg. Ik blijf wel heel hard duimen natuurlijk! Positieve stralingen komen jouw kant op hoor! :D

En hier ook best fanatiek hoor, vooral wandelen doen we vaak met zijn allen. Mijn oudste zoon en dochter vinden fietsen niet zo heel leuk en helemaal echt hele lange stukken niet, maar wandelen daarentegen vinden ze super, vooral als we de picknickmand meenemen en ergens lekker gaan zitten. We combineren het dus vaak, eerst een stuk fietsen tot we een geschikte wandelplek hebben gevonden en daar gaan we dan lopend verder tot we een geschikte picknickplek hebben gevonden. :D Echt op fietsvakantie gaan lijkt mij ook leuk, alleen ben ik de enigste die dat een goed idee vind hier. Mijn man ziet dat niet zitten, wel gewoon dagjes weg dus, vandaar dat we dat vaak doen. ;)

Nou, verder gaat het hier nog steeds lekker lekker. Mijn meisje doet het echt super en gaat zelfs niet meer op het potje, alleen op de wc dus. Ik ben echt blij dat ze eindelijk zindelijk begint te worden.

En verder ben ik weer een weekje verder! *doet een vreugdedansje*

Nu Dus 33 Weken!!! Nog 49 Dagen!!!

Dus over minimaal 4 (en maximaal 9 weken) mag de kleinste uk al komen! :$ En ik moet nog zoveel doen!!! Leuk, die nesteldrang! :p

Meiden, ik kom straks en anders morgen wel weer even langswaaien. Nu even lekker chillen, internetten en niksen. Heerlijk saai dus! :D

Liefs!

15. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

ff snel een berichtje maar weer...

ben gewoon erg druk met de laatste werkweken en verder met ons meisje (wat nog steeds niet goed slaapt) en met geklus in huis.
    Ik zal hier wel af en toe meelezen (kan ik toch niet laten), maar waarschijnlijk niet op iedereen reageren of helemaal niet reageren.

Alles goed goed, hoor. Alleen dus erg druk en merk dat ik dan ook niet de puf heb op iedereen te reageren.

tot later!

16. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Hvj: Gelukkig was alles goed met het kleintje! Wel vervelend dat je nou niet weet waardoor die pijn komt. Heb je er nu nog steeds last van?

@Simplyme: 33 weken alweer! Ben je van je andere kids voor of na de uitgerekende datum bevallen?

@Mamaem: Lastig dat je meisje nou nog steeds niet goed slaapt. Daar kan je behoorlijk moe van worden! Sterkte met alle drukte en hopelijk kun je straks in je verlof lekker even bijkomen!

Ik ben vanochtend weer bij de vk geweest en alles was goed. Wel 3 kg aangekomen in 4 weken tijd!! Ik moet nu een dag bloed prikken om mijn suikerspiegel in de gaten te houden, want ze vermoeden toch wel suikerziekte, ook door een eerdere bloedtest. Wel balen zeg, ik moet nu zo vreselijk opletten wat ik eet!
    Verder de laatste week veel buikpijn, ik hoef maar een paar stappen te zetten of ik kan eigenlijk al niet meer. De vk gaf aan dat het kindje erg hoog ligt, waardoor ik er meer last van heb. Ik moet nu alles zo rustig aan doen, word er gek van!! Het huishouden stapelt zich maar op. Ga toch mijn moeder maar eens lief aankijken of ze een keertje komt helpen.

17. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    ♥♥Lijst ♥♥

TIJDELIJK AFWEZIG:

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Eeva (35+jr-3e kindje) - NOD ? - Ronde 0 / LF 3

ZWANGER:

SimplyMe (34 jaar-5e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (30 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010 ????????????
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (27jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 14 december 2010- Een jongen!!!
    Kaatjuh
    (23jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 04 januari 2011 - Een Meisje!!!
    Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 23 januari 2011
    Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2010
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend ?

AFSPRAKEN:

SimplyMe 25 augustus - vk
    Kaatjuh 01 september - Groei Echo
    Hvj 13 september - controle zh
    Zonnestraal 14 september - vk
    Hvj 08 oktober - 20 weken echo in het zh
    Zonnestraal 8 november - afspraak gynaecoloog

18. rosa08

rosa08 Niet meer actief

hoi meiden

schaam schaam sorry dat ik een tijdje niet ben geweest!!

hier ook erg druk druk.

rosalina slaapt nu sinds twee weken de nachten door ik ben erg blij en hoop dat ze het vol houd.ze slaap in een echte prinsesen peuterbed ze is supper trots.

met de kleine meis in me buik gaat het ook goed van de week een groei echo gehad ivm maar drie kilo aankomen en niet zo hele grote buik. maar zei doet het prima ruim een kilo 1044 gram dus dat is netjes.

ik probeer vanavond even terug te lezen en te reageren.

liefs rosa

19. SimplyMe

Hallo meiden,

Kom ook even hoi zeggen... Hoi! :D

@Mama em: Neem je tijd en doe maar rustig aan. Hier ook af en toe te druk (lees: chaotisch) om even rustig de tijd te nemen op te ZP-en. Komt vanzelf wel weer. Wanneer begint je verlof? Met 34 weken of ga je door tot 36?

@Zonnestraal: Ik ben steeds ervoor bevallen, 38w4d, 37w1d, 39w4d en 38w6d. Ik heb geen idee wat deze meneer van plan is dus, maar zou wel vreemd staan kijken als hij na de datum komt. :D We zullen zien!

En jij mag toch gaan bloedprikken? Wanneer staat dat gepland? Echt balen idd. Ik hoop dat je er niet teveel last van krijgt. En die buikpijn? Ook naar hoor. Ik heb nu steeds bandenpijn, ook zo fijn. Maar goed dat je je moeder om hulp gaat vragen hoor! Echt aan jezelf denken nu!

@Rosa: Fijn dat alles goed gaat! ;)

Nou, ik ga weer verder. Tot gauw!

Liefs!

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi dames,

Ff snel want hoor mijn meissie kreunen (wakker worden), hier gaat alles z'n gangetje gelukkig (krampen al 2 dagen niet gevoeld). Ff een dikke knuff voor jullie allen!

Liefs,

Deel Deze Pagina