Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussion in 'De mama's' started by mama em, Oct 24, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Wat een fantastisch nieuws, Parell!!

Yeah!!! Gefeliciteerd!!! WoeHoe!!! Jippie!!!

View attachment 98778

Eindelijk! Het werd de hoogste tijd voor een positieve test! ;) Te gek joh! :) En wat een supermanier om het je man te vertellen!

@Kaatjuh: Stout! Stout! Stout! Nog steeds geen update? Ik hoop dat alles goed is en je wat gerustgesteld bent na de echo van gisteren. Ik duim voor je!

@Trui: Hihi... Het klinkt een stuk drukker dan dat het is hoor, 4 kids. Mijn twee pubers zijn natuurlijk al groot en dat scheelt wel hoor. Ze helpen ook veel mee in huis en passen soms op de kleintjes, dus dat maakt het juist makkelijker. ;) Daarnaast hebben ze hun school, sportclubjes en vrienden nog en zijn daarvoor ook vaak niet thuis. Het zijn hoofdzakelijk de twee ukkies die mij bezig houden op een dag. :D

Verder valt de zwangerschap mij weer reuze mee. Ik heb geen grote buik (wel jammer, maar dat heb ik bij geeneen gehad, dus dat is geen verrassing) en verder amper kwaaltjes. Het enigste wat wel vervelend is zijn de voorweeën, maar die zijn nu wel enorm verminderd gelukkig.

Maar jullie dus van alles wat... Leuk zeg! En wat nummer 3 zal zijn... Hihi... Hoe nieuwsgierig zijn jullie? Willen jullie het pas bij de geboorte weten of (net zoals ik) zo snel mogelijk? :D

@Hvj: Beterschap meis! Nee, uitzieken lukt niet als je er nog een hebt rondlopen. *knuf* Doe maar lekker rustig aan, iig zo rustig mogelijk. Kan je niet bij mama uitzieken?

En wat de BV betreft.. Je bent nu ook ziek en dat zorgt er ook vaak voor dat je minder melk hebt. Dat speelt ook nog mee nu. Maar ik zou echt voor jezelf kiezen. Je hebt de energie nodig en je kleine meid heeft echt lang genoeg genoten van mamamelk hoor. Vind je het voeden nog echt leuk? Ik merkte op een gegeven moment dat het mij teveel energie kostte en ik er steeds meer van baalde. Nou dronk mevrouw niet echt meer en wilde echt elk uur weer aan de tiet, dus het was voor mij snel besloten om te stoppen. Maar je doet je kleine meis echt geen tekort als je zou stoppen, dus laat je beslissing niet door schuldgevoel beïnvloed worden. ;)

Nou, ik ga maar eens wat doen. ;) Ik heb geen zin... Ik wil het zonnetje, geen donkere wolkjes.. *zucht* Door wolkjes krijg ik zin in bed, slapen en niks doen. Zonnetje maakt mij heerlijk vrolijk en actief.. Ik ga eerst maar eens douchen... Misschien word ik daar actiever van. :D

Liefs!

2. Trui

Trui Lid

Aug 20, 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Parell, SUPER GEFELICITEERD!!!

Hvj, net als wat simple me al zegt, ik zou nu ook even voor jezelf kiezen. Ik kreeg ook pijn met het voeden maar niet door de tandjes maar echt puur door de zwangerschap. Ook was mijn productie ineens in 2 a 3 dagen gezakt naar 0,0 dus toen was mijn keuze al snel gemaakt. Hoefde ook niet af te bouwen of zoiets, kwas gewoon direct leeg.

Simple me, ja dat die 2 al wat ouder zijn is misschien ook wel weer makkelijk nu ik er over nadenk. Misschien wil ik ze wel een keer lenen ;):)... Wij zijn wel nieuwsgierig naar het geslacht van deze derde maar met de echo willen we het niet weten. We laten het een verrassing. Maar mijn voorgevoel is een jongen dus we zullen zien...over nog heel lang hihi

Hier even de kinders uit bed halen, worden net wakker. Latersss

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dank je lief. Ik kan wel uitzieken bij mams maar dat betekent dat ik steeds op en neer moet omdat ik hier ook wat afspraken heb staan en ik dat ietjes teveel vind van het goede.

Het klopt wel wat je zegt, ik merk ook dat zij er niet veel meer om vraagt hooguit 1x per dag of om de dag en ik heb ook het gevoel van het is nu wel genoeg (met die pijn helemaal) maar toch is het moeilijk los te laten (heb ik eerder gedaan en toen kreeg ik spijt tov haar). Iig bedankt voor je reactie!

Hier ook nergens zin in, lig nog in bed en de kleine slaapt ook nog dus neem het er van. Als ze wakker is gaan we samen douchen en ontbijten.

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Zwangeren, ik ben wel benieuwd naar jullie buikjes.

5. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

Mar 4, 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb weer even bijgelezen, maar ga even niet op iedereen reageren.

Wel even dit:

Parell Wow!!! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!! Haha, manlief voorvoelde dus al zoiets:). Leuke manier om 't te vertellen trouwens!

Hvj, schuldgevoel als je stopt is helemaaaaaal niet nodig meis! Je hebt al zo lang bv gegeven en zo te horen is het nu redelijk 'op' niet alleen in letterlijke zin, maar ook figuurlijk. Kan je natuurlijk niet zeggen wat je moet doen, maar weet wel dat het nu helemaal niet gek is als je voor jezelf kiest. Misschien vindt ze het nu ook wel prima zonder...

Rest: Hoi!! Ga nu heel even poetsen en dan weer even rusten voordat m'n bezoek er is. Fijne middag allemaal!

Oh ja, nog bedankt voor de tips tegen m'n misselijkheid. Wist 't al wel, maar niets lijkt te helpen hier. Dus ws gewoon maar wachten tot deze periode voorbij is....

6. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

Dec 18, 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, sorry dat ik niet eerder heb gereageerd. Maar ik heb erggg veel tegenslagen afgelopen dagen in mn familie :( ik geef nu even een hele korte update want lig in bed en wil slapen. Ben zoooo moe doordat ik afgelopen dagen niet goed heb geslapen.

Mijn schoonzus die samen met lentekriebeltje bloedingen had tijdens zw is opgenomen in het zh met spoed omdat ze een buitenbaarmoedelijke zw heeft. Het is een helr verhaal. Mn andere schoonzus had 3 maanden geleden een miskraam bij 12 weken en gisteren weer een miskraam bij 7 weken.
    Dus gaat nie zo goed daarzo.
    Wat betreft mijn gesprek met de vk die heb ik idd al gehad. Ze kon me nie echt veel vertelle tot ik de echo heb gehad. De echo van 1 september is afgezegd en hebben ze verplaatst naar 6 september in het ziekenhuis. Dus aanstaandr maandag heb ik em pas.
    Nou, kga nu even slapen en ik probeer in de avond meer te vertellen enz.

Nog even snel: parell welkom terug en hartrlijk gefeliciteerd met je zw!!!

Trui, welkom hierzo!

Verder heb ik nie echt goed alles gelezen.

Liefs

7. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    Zo, wat is hier veel gekletst. Ik ga maar even rustig alles doorlezen zolang Luka nog lekker slaapt.

@Lentekriebeltje: Balen dat je zo misselijk bent. Hopelijk is het snel weer over!

@Trui: Welkom! Leuk dat je mee gaat schrijven. Vervelend dat je zoveel last van buikpijn hebt. Ik heb er nu ook veel meer last van, dus het hoort er denk ik wel een beetje bij en zeker bij een derde kindje gaat het allemaal nog sneller natuurlijk.

@Hvj: Voel je je al weer wat beter? Is inderdaad erg lastig als je ziek bent en je moet ook nog voor een kleintje zorgen. Sterkte meid.
    Lastige beslissing wat je nu moet doen met de bv, maar voel je idd niet schuldig als je gaat stoppen. Het moet toch een keer stoppen toch?

@Parell: Gefeliciteerd met je zwangerschap! Super zeg!
    Ook fijn dat je zoontje nu minder drinkt, toch minder belastend of had je er geen problemen mee?
    Leuk hoe je je man verteld hebt dat je zwanger bent. Dat hij het al aanvoelde zeg!

@Simplyme: Dit weer wordt ik ook altijd een beetje vermoeider van. Geef mij maar het zonnetje! Maar ik ben bang dat het weer klaar is voor dit jaar.

@Kaatjuh: Wat een slecht nieuws zeg in je familie! Voor jou ook erg moeilijk, zeker als je zelf ook zwanger bent. Heel veel sterkte en natuurlijk ook voor je schoonzussen.

8. Adore

Adore Niet meer actief

Hallo lieve meiden allemaal bedankt voor de felicitaties :)
    Ik voel me eigenlijk helemaal niet zwanger, alleen dan die hoofdpijn bijna iedere dag vanaf 7dpo ;) maar het is voor een goed doel!!
    Geen steekjes in de buik en geen pijnlijke borsten, maar dat allemaal kan nog wel komen :D:D

9. Adore

Adore Niet meer actief

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Trui en LK, dank je voor jullie reacties dames.

@Zonnetje, voel me vandaag wel beter ivm gisteren dank je.

@Kaatjuh, balen van je schoonzussen. Sterkte en dikke knuff

@LK, balen van je misselijkheid maar het hoort er eenmaal bij. Hoop dat het gauw over gaat bij je.

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Hallo meiden,

Hoe is het hier allemaal?
    Hier weer terug van vakantie, hebben het heerlijk gehad!
    Maar veel te kort
    Vandaag voor het eerst weer gewerkt, viel wel even tegen
    Na morgen nog 8 weken, dus dat moet te doen zijn tot mijn verlof he!

Als jullie het niet erg vinden, spring ik van hier weer even in, want jullie hebben zoveel gekletst!

@parel van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
    HOu oud is je kleintje?

@trui van harte met je zwangerschap nog een keer!!!!
    Gezellig dat je ook mee komt kletsen!

@kaatjuh wat een problemen allemaal zeg, sterkte hoor meis!
    Hoop dat je een beetje bij kunt tanken vandaag!

@simply me wow jij gaat hard nu, nog ff en je kleintje is er bijna, hoe gaat het verder?
    Al last van voorweeen enzo?
    Met hoeveel weken zijn je andere kids geboren?

@mama em hoe is het met jou?

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    Nou ik heb niet veel bij te lezen haha
    Jullie zijn niet erg spraakzaam geweest de afgelopen dag

Hier nu weer lekker weekend, mannetje ligt lekker te slapen, en denk dat ik zelf ook even een uurtje ga liggen, lekker even bijkomen van de het werken weer

Verder niets bijzonders, alles nog steeds goed hier
    Begin wel erg zin in mijn verlof te krijgen, maar dat duurt nog even
    As dinsdag eerst weer op controle bij de vk, ben benieuwd hoeveel ik aangekomen ben na de vakantie haha

13. Adore

Adore Niet meer actief

Sterretje de kleintjes schelen straks 2 jaar.. onze dreumes is nu 1 jaar en 4 maanden :):)

14. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    @Parell: Gelukkig heb je verder nog geen kwaaltjes. Misschien blijft het wel zo, zou lekker zijn! Wel erg lastig dat je die hoofdpijn hebt, je wilt nu natuurlijk ook niet veel paracetamol nemen.

@Sterretje: Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad, altijd tekort hè! Nog 8 weekjes werken, dat is te overzien. Aftellen nu maar!

Luka is vandaag logeren bij opa en oma en mijn man is flink aan het klussen met de kamers. We moeten nog Luka's kamer en dan de babykamer nog helemaal verbouwen, dus nog een hoop werk. Raak een klein beetje gestresst ervan, want ik wil het lekker op tijd klaar hebben, maar ik probeer maar rustig af te wachten. Morgen ga ik in ieder geval het bedje schilderen, leuk klusje!

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,850
    0
    0
    @zonnestraal jullie ook druk bezig met de kamertjes dus, hier moeten we ook alles nog doen
    Als je er over na denkt lijkt het nog allemaal veel te veel werk maar het moet vast goed komen
    Leuk morgen het bedje verven, veel plezier ermee, dan is dat vast klaar in iedergeval!

@parel oh wat leuk, straks een mooie leeftijd tussen jullie kleintjes!
    Hebben jullie al een zoon of een dochter?

16. Adore

Adore Niet meer actief

Sterretje ik stuur je even pb!

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

Heb eindelijk de topic gevonden (via google), we zijn weer online en kunnen verder beppen!

Hier kotsmisselijk, hoofdpijn, stuitpijn, duizelig en voel me k*t! Mijn dochtertje en ik niezen als een gek dus denk een opkomende griepje terwijl het zo een lekker weer is.

@SM, nogmaals gefeliciteerd met jullie zoontje! Geniet lekker van elkaar!

@All, hoe gaat het met jullie en de kleintjes?

18. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    @Hvj: Balen dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk snel weer over!

Jammer dat alle eerdere berichten nu weg zijn, ik zal de laatste lijst eens opzoeken en voor mezelf aanpassen.

19. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

Jul 19, 2009
    587
    1
    16
    ♥♥Lijst ♥♥

Parell (35+jr-3e kindje) - NOD 4 september - LF 10-12

TIJDELIJK AFWEZIG:
    Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2

ZWANGER:

SimplyMe (34 jaar-5e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 10 oktober 2010 - Het is een jongen!!!
    Mama em (30 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010 ????????????
    Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010
    Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010
    Zonnestraal (27jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 14 december 2010- Een jongen!!!
    Kaatjuh
    (23jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 04 januari 2011 - Een Meisje!!!
    Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 23 januari 2011
    Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2010
    Trui (26 jaar-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 8 maart 2010
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend ?

AFSPRAKEN:

Hvj 08 oktober - 20 weken echo in het zh
    Zonnestraal 16 oktober - vk en groeiecho
    Trui 18 oktober - 20 weken echo
    Zonnestraal 8 november - afspraak gynaecoloog

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Zonnetje, ja baal er ook van want ben dan gwn niet te genieten en niks is goed. Ik ga de lijst ook ff aanpassen voor mezelf.

Share This Page