Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik kom me hier ook melden. Wij zijn net weer begonnen. Heb net m'n eerste eisprong gehad en voed m'n dochtertje van 13 maanden op verzoek. De oudste heeft 16 maanden bij me gedronken en is nu bijna 3. Helaas heb ik niet kunnen tandem voeden. Had me erg leuk geleken.

De oudste is opgehouden met drinken toen ik 4 maanden zwanger was. Ben benieuwd of onze nummer 2 vol blijft houden tot de nieuwe baby er is.

Nu dus nummer 3 in de planning. M'n cyclus is nog niet regelmatig (nog maar 2 keer echt ongesteld geweest) dus de banner is een gokje.

2. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi Misoh,

Leuk dat je ook komt kletsen.
    Ik geef ook nog bv, mijn kleinste is van 25/08/09.
    Ben net 1 x ongi geweest.

Hoe zie jij dat voor je als de kleine volgend jaar net naar school gaat en je hebt een kleine van 2 en een baby?
    Daar denk ik dan nu weer overna...

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

@Zonnetje, leuke kamertje is geworden en vooral dat bankje!

@Velobabe, super lf van 11 dagen dus zekers kansen om zw te worden.

@Sarah, balen van je bekken maar goed dat je er aan behandelt word. Begrijpelijk (zullen ze hier allen beamen) dat stoppen met bv moeilijk is maar dat er op een gegeven moment een punt achter komt. Zo 26 weken zw alweer!

@Misoh, welkom meid en ik hoop dat de 3e zw er gau aankomt en je 2e blijft tandemen!

@MamaEm, nog niks zo te lezen. Spannend meid!

@Hier, ben niet teruggebeld door de fysio donderdag (best slordig vind ik) dus morgen ff zelf terugbellen. Heb nog steeds last van mijn stuit *au*-

4. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Mama em: Nog steeds alles rustig bij jou?

@Sarah: Leuk weer wat van je te horen! Fijn dat het met de baby allemaaal goed gaat! En een jongetje erbij, leuk hoor! Het schiet ook al op voor jou zeg, alweer 26 weken! Zou mooi zijn als dit kleintje wat minder groot hoofd heeft en je een makkelijker bevalling krijgt.
    Wat naar dat je zo'n last hebt van je bekken en zelfs hulp in de huishouding nodig hebt. Hopelijk kunnen ze er nu in ieder geval wat aan doen en heb je straks minder last.
    Jammer dat je zoontje de borst niet meer wilde. Zeker als je er zelf nog niet mee wilde stoppen is dat wel lastig. Maar aan de andere kant heb je nu wel nog even 'rust' voor je volgende kleintje er is.

@Misoh: Welkom hier! Fijn dat je al wel een eisprong hebt gehad en weer een cyclus. Hopelijk wordt het snel regelmatig en ben je ook snel weer zwanger! Zou leuk zijn als je nu wel kunt tandemvoeden. Wilde je oudste zelf niet meer aan de borst?

@Hvj: Bedankt, ik vind het zelf ook leuk geworden.
    Balen dat je nog steeds last hebt van je stuitje. Hopelijk helpen de behandelingen bij de fysio snel.

5. @ zonnetje: de oudste is er zelf mee opgehouden. Nu heb ik de melk ook geproefd en die was niet zoet meer maar een beetje ziltig. Er was ook niet veel meer en in droog drinken had hij geen zin.
    Nu moet ik wel zeggen dat m'n tepels het niet zo erg vonden dat ie niet meer dronk. Die waren erg gevoelig na de 3e maand.

@ velobabe: moet zeggen dat ik nog niet al te hard bezig ben met de logistiek. Bij ons is het zo dat er nu wel 3 kids op de achterbank in de auto passen dus dat is geen probleem.
    Wij hebben altijd 2 kids op dezelfde locatie. Liefst ga ik te voet of op de fiets. Dat is wel lastiger met 3. De oudsten zouden op de fiets kunnen en de jongste in de maxi cosy in de fietskar.
    Logistiek moet het wel gaan lukken. Zal wel even duren voordat er handigheid in zit.
    Heb jij er ook al twee?

(Stiekem gaan we er vanuit dat onze nieuwe spruit snel in m'n buik gaat komen. De eerste twee keer was ik in de tweede maand zwanger. Al weet ik dat het nu misschien niet zo soepel zal gaan omdat we minder sex hebben en de drukte in huis veel groter is dan bij geen of 1 kind).

6. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    *Spring!!*

Zo, ik ben er ook weer! En spring hier even in. Hallo aan jullie allen en welkom aan alle nieuwe dames!

Wij hebben een fantastische week gehad op Ameland met heel veel zon. Zelfs bijna dagelijks buiten in de zon gezeten zonder jas (in de zon uit de wind), heerlijk! Ons ventje heeft zich ook uitstekend vermaakt, dus allemaal blij. Nu de dagelijkse gang van zaken weer, was draaien en vouwen, opruimen, tja, da's weer even wennen.
    Met de zwangerschap gaat het z'n gangetje, voel zo nu en dan al beweging, dus dat is wel weer lekker vroeg. Wel zit de schrik er weer even goed in bij ons na een slechte 20wkn echo bij vrienden, die deze week vw-punctie hebben om te kijken of hun kindje levensvatbaar is (vocht in buikholte en bij hersentjes). Hopen dus heel hard dat alles met een sisser gaat aflopen voor hen.

Hopelijk alles goed met jullie.
    Mama em nog niet bevallen, zie ik? Of stiekem toch afgelopen weekend? Spannend! Leef met je mee.:)
    Met kleine van Simply me ook alles goed?
    Wens jullie allen een mooie, zonnige dag!:)
    Liefs,
    LK

7. Trui

Trui Lid

20 aug 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ow LK, nou maak je me helemaal zenuwachtig voor vanmiddag...heb dan 20 weken echo. Hoop dat het voor je vrienden goed gaat aflopen.

Kom vanmiddag of vanavond even verder reageren en laten weten hoe de echo was

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @trui heel veel succes vandaag!

@misoh welkom hier, hopelijk mag het nu net zo voorspoedig gaan als de vorige keren!

@lk fijn dat jullie zo genoten hebben!
    Ik duim heel hard mee dat het geod gaat met hun kleintje, wanener krijgen ze de uitslag?

@hvj zeker raar dat hij niet terug gebeld heeft, heb je hem te pakken kunnen krijgen vandaag?

@all hier zijn gangetje, mannetje is wat ziekjs, te straks met 39 koorts naar bed gegaan, hopelijk zakt het wat
    Lijkt er op dat he tandjes zijn, maar even aakijken dus

9. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

@Sterretje, ja heb vandaag gebeld en kan maandag terecht om 13u. Ze kreeg de boodschap niet door van de assistente en bood daarom haar excuses aan.

@Trui, succes straks bij de 20 weken echo en veel kijkplezier!

@LK, heerlijk ff tussenuit geweest en in de zon. Ik duim voor je vrienden dat het goed komt!

@Misoh, hoop ook voor jullie dat het ook dit keer zsm gaat!

@Zonnetje, ik hoop het ook want het wordt steeds zwaarder.

@SimplyMe, hoe gaat het met jou en de kids? Lang niet gelezen hier.

@MamaEm, denk dat je bezig bent aangezien je niet hebt gereageerd.

10. Trui

Trui Lid

20 aug 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    ******* had ik net alles van afgelopen dagen bijgelezen en gereageerd, druk ik per ongeluk het scherm weg omdat mannetje het weer even wou kijken. Sorry dames, dus nu even geen reactie meer. Ik wou alleen nog even melden dat de echo in elk geval goed was en alles erop en eraan zat wat er hoorde. Ben er in ieder geval heeeel blij mee.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

@LK: naar nieuws altijd he? :( Vriendin van mij heeft dat bij zwangerchap 2 gehad, kindje had over het hele lijfje een hele laag vocht zitten. Is ook overleden. Zwangerschap 3 leek alles wel in orde te zijn en ineens overleed ook dat kindje. Nu is ze voor de 4e keer zwanger, (ze hebben dus al wel een dochtertje) en was er bij de echo ook gedoe, (o.a. nekplooi) maar dat liep uiteindelijk met een sisser af, dus nu is het afwachten als straks het kindje er is, dan zullen we pas zeker weten of er echt niets is, of toch wel iets....

Hier gat het goed! Zijn van het weekend begonnen met stoppen met nachtvoeding en ineens kan het wel! Eerste nacht even 5 minuten huilen en 3-4 keer na een kwartier nadat ze door papa getroost was weer wakker, maar inmiddels heeft ze 4 nachten op rij zonder nachtvoeding gedaan en vannacht was ze direct al stil toen mijn man kwam troosten, (2 keer wakker: 1 uur en 5 uur). Van de weeromstuit slaapt ze de afgelopen dagen ook ineens tot 7 uur, dus we kunnen hier met z'n allen ineens uitslapen! :) ;)
    Nou, hopelijk gaat dat ook betekenen dat we deze ronde raak gaan schieten :D Raak in ieder geval aardig wat uitgeruster zo :D

12. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Misoh: Zou fijn zijn als je nu inderdaad weer zo snel zwanger raakt! Ik zal voor je duimen!

@Lentekriebeltje: Welkom terug! Fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad. Leuk dat je de baby al voelt bewegen, mooi gevoel is dat he?
    Schrikken zeg voor jullie vrienden. Wanneer weten ze meer?

@Sterretje: Sneu dat je mannetje ziek is. Gaat het alweer wat beter met hem?

@Hvj: Fijn dat je maandag terecht kunt bij de fysio. Hoe gaat het vandaag met je?

@Trui: Balen dat je hele bericht weg was! Gelukkig was de echo helemaal goed. Weten jullie het geslacht ook?

@Rozemarijke: Wat super dat Thirza nu geen nachtvoeding meer nodig heeft! Wat zullen jullie nu uitgerust zijn! Fijn hoor dat het toch heeft geholpen!

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @rozemarijke, wat een opluchting voor jullie zeg, dat het zo goed gaat zonder nachtvoeding, echt heel fijn!

@zonnestraal hoe is het met jou meis, nog aan het werk trouwens?

@hvj, fijn dat ej toch terecht kunt bij de fysio nu!

@trui super dat de echo goed was allemaal, hele opluchting weer he!
    Ook kunnen zien of jullie een dochter of een zoon krijgen?

@puella hoe is het ondertussen met je ei?

@mama em, hoe is het met je?
    Tijd niets gezien hier van je...
    Hopelijk gaat het goed met je, en word de kleine snel geboren, of nog beter is al geboren!

@all hier nog steeds een zieke kleine, gister ging het beter, maar vandaag weer goed ziek, koorts hoesten verkouden hij is helemaal zielig dus
    Hopelijk snel weer beter

14. Adore

Adore Niet meer actief

Mama em waar ben je???
    Je zult al bevallen zijn ;) ik ben zo benieuwd of je een dochtertje of zoontje in je armen hebt :D:D
    Ik hoop dat alles goed is met je/jullie ;)

Hier nog niets, geen ei, geen vruchtbare afscheiding... misschien komt er helemaal geen ei deze cyclus (gyn zei dat dit vaak voorkwam) afwachten dus... misschien toch dan een cyclus die 6 tot 8 weken gaat duren.

15. Adore

Adore Niet meer actief

Is zo zielig zieke kindertjes :( verwen hem maa goed, hij zal vast veel bij je willen zijn.
    Hopelijk is hij snel weer beter.. koorts is een teken dat hij vecht tegen het ziek zijn ;)

16. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @puella hopelijk gaat je cyclus geen 8 weken duren hoor, dat is zoooo lang!
    Ja hij wil alleen maar lekker tegen mama aanliggen, hij ligt nu weer even op bed hopelijk slaapt hij wat
    Hij drinkt verder wel super veel, dus hij zal ook wel last van zijn keeltje hebben vermoed ik, nou ja ik ben er blij mee, alleen maar goed veel drinken nu hij steeds koorts heeft

@mama em, zit echt op een reactie van je te wachten!
    Ben zo benieuwd!

@all heeft niemand hyves ofzo van mama em?
    Misschien staat daar iets op!

17. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Trui, ai, sorry dat je door mijn verhaal niet lekker de 20wkn-echo bent ingegaan. Gelukkig was het allemaal goed, gefeliciteerd!

Onze vrienden krijgen morgen de uitslag van de vw-punctie, dan weten ze of het een genetische afwijking is of iets anders (kan ook viraal zijn).

Sterretje, beterschap voor jullie kleintje!

Rozemarijke, jeetje, sommige mensen krijgen wel erg veel verdriet te verwerken. Hopelijk loopt deze zwangerschap goed af, dat heeft die vriendin van je wel verdiend!
    Heerlijk trouwens dat jullie nu lekker kunnen doorslapen, dat zal jullie vast goed doen!

Ben inderdaad ook erg benieuwd naar het grote nieuws van Mama em! Hoop dat ze snel een update komt geven hier! Mama em, hoop dat alles goed is verlopen en dat je heerlijk aan het bijkomen en genieten bent. (Even ervan uitgaande dat je bevallen bent, kan volgens mij niet anders:))

Groetjes!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Trui, wat goed dat alles goed gaat met je ukkie en de 20 weken echo ok was! Weten jullie al wat het gaat worden?

@Zonnetje, met mij gaat het goed dank je. Mijn kleine was 2 dagen goed ziek geweest, hangt ook in de lucht en heeft nu sinds 2 dagen een bloedneus. Waar dat vandaan komt mag jan weten.

@Sterretje, beterschap met je ventje. Knuff

@Puella, hopelijk komt er gauw duidelijkheid in je cyclus.

@LK, spannend morgen uitslag van je vrienden hoop op goed nieuws.

19. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

Zal jullie snel effe uit de spanning halen:

We hebben een zoon :) !!!

Hij is afgelopen zaterdag geboren na een snelle bevalling.
    Alles gaat goed en nu de bv goed begint te lopen is het echt genieten.

Later meer.....
    Zit nu lekker op een blauwe wolk te genieten!

(voor naam etc. stuur maar een pb)

20. Neentje

Neentje Niet meer actief

Aaahhhhhhhhhh MamaEm, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje! En fijn dat de bv al goe dop gang komt, geniet ervan.

Deel Deze Pagina