Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Rozemarijke, fijn dat je meissie al doorslaapt s'nachts geniet ervan!

@LK, de ha zei gisteren dat we het gaan aankijken tot volgende week en als het niet over is gaat ze aan de AB. Dank je meid.
    Succes morgen bij de vk en gyn, goed idee om je vragenlijst toch mee te nemen!

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

even kort: had net een heel bericht getyped, maar ineens was hij weg ?! GRRRRR snap er nix van. Was net klaar en had op iedereen gereageerd, grrrr.

Nu dus even kort:
    Alle zieken -> beterschap!
    Alle anderen -> HOI

Hier: alles goed! Ook allemaal verkouden, zo zielig voor de kleine man.

Later meer!

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

@MamaEm, beterschap voor je ventje!

4. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Lentekriebeltje: Ik zie niet erg tegen de bevalling op hoor. Ik ben gewoon erg benieuwd wat het nu gaat worden, weer een keizersnee, inleiden of gewoon natuurlijk. We zullen het zien!
    Fijn dat je morgen al naar de gyn kan, hopelijk kan hij je vragen wel gewoon beantwoorden en weet je ook een beetje waar je straks aan toe bent.

@Sterretje: Balen dat jij je ook niet goed voelt.En zielig voor je mannetje dat hij al zo lang aan het kwakkelen is. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met hem en slaap jij ook weer beter. Het hoort helaas een beetje bij die laatste maanden he.
    Oei, zwangerschapsvergiftiging. Hopelijk valt het mee en is er niets aan de hand en kun je gewoon lekker thuis bevallen!

@Hvj: beterschap voor je meisje en ook voor jou. Vandaag al minder last van hoofdpijn?

@Rozemarijke: wat heerlijk dat Thirza nu doorslaapt. Balen dat jij je dan minder voelt, hopelijk gaat dat snel wat beter. Zou mooi zijn als je je ei hebt gehad. Wel goede kansen dat je zwanger bent? Ik zal voor je duimen!

@Mama em: Frustrerend dat je bericht ineens weg was! Beterschap voor jullie allemaal!

Met mij gaat het al iets beter. De nachten gaan weer iets beter en ik zie het allemaal weer een beetje meer zitten gelukkig. Ik kan weer van de zwangerschap genieten!
    Ik ben net nog even bij de vk geweest, omdat ik vanochtend en vanmiddag wat bloedverlies had. Ik kreeg een echo en inwendig onderzoek en alles zag er goed uit gelukkig, dus ik kan met een gerust hart zo gaan slapen.

5. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Zonnetje, zal wel schrikken zijn geweest. Wat was de oorzaak van het bloeden? Hoofdpijn vandaag minder last van gelukkig, maar sta in brand van binnen (lees maagzuur)

6. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hvj, ab kan idd helpen, maar is wel beter om niet te vaak te gebruiken. Hoop dat ze snel zelf weer beter wordt dan.

Mama em, bericht weg heb ik ook vaak gehad, erg irritant.
    Hier ook verkouden, aangestoken door onze kleine man. Bah! Gelukkig gaat het ook wel weer over. Lekker sinaasappeltjes/kiwi's/etc eten!:)

Zonnestraal, ik ben erg gerustgesteld door de gyn. Gelukkig viel het ons wel mee hoe hij met ons communiceerde. Als je maar de juiste vragen stelt... Wat was bij jou de reden eigenlijk van de ks? (Heb je vast wel verteld, maar weet het even niet meer)
    Fijn dat je een goede echo had na dat bloedverlies en dat je je helemaal weer wat beter voelt.

Hier: gyn heeft me dus kunnen geruststellen over bevallen na ks. Worden wel voorzorgsmaatregelen getroffen (zoals elektroden op hoofdje bij de eerste ontsluiting), maar je blijft in zekere mate mobiel (kunt je bed zo nu en dan uit) en bevallen op een baarkruk is bijvoorbeeld ook nog mogelijk. Kans op ruptuur is erg klein en kans op mislukte poging tot normaal bevallen niet heel veel groter dan normaal. Ga het dus gewoon proberen.
    Als verrassing heeft hij nog een echo gemaakt, waaruit blijkt dat alles goed gaat met onze uk. Krijgen nog wel de uitgebreide 20wkn echo, maar dat is eigenlijk redelijk overbodig geloof ik. Hij heeft alles wel bekeken. Was wel weer erg mooi om echobeelden te zien, wordt wel heel echt nu. Ook even 3d-beeld gezien van gezichtje; wow!:)

Slaap lekker alvast!

Liefs,
    LK

7. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Hvj: Het bloeden kwam door een gesprongen bloedvaatje bij de baarmoedermond. Dat heb ik bij Luka ook gehad rond deze tijd.
    Balen dat je last hebt van maagzuur. Heb ik nooit gehad, maar het lijkt me erg vervelend!

@Lentekriebeltje: Fijn dat je een beetje gerustgesteld bent door de gyn en dat je in principe gewoon kunt bevallen. Wat gaaf dat je ook een 3d-echo hebt gehad. Dat zal wel mooi geweest zijn.
    Ik heb een ks gehad omdat Luka te groot bleek. Was een spoedkeizersnee, na alle weeën en 2 uur persen, dus beetje jammer! Nog een weekje wachten, dan weet ik ook meer waar ik nu aan toe ben.

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

@LK, hopelijk heeft ze het niet nodig volgende week. Fijn dat je gerust gesteld bent, nu verder genieten zonder zorgen.

@Zonnetje, het is geen pretje en maar gelukkig ook dat jij er geen last van hebt!

9. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zonnestraal, dit is een duidelijke OH JA!:) Natuurlijk is jullie kleine door de grootte gehaald. Lijkt me idd wel erg jammer na alle moeite die je dan gedaan hebt. Was de spoedks onder volledige narcose bij jou, of met ruggenprik?

Over 3d; was maar heel even, omdat de gyn het over De Denker van Rodin (dat beeld) had, maar wij het er helemaal niet in konden zien. Toen liet hij het even in 3d zien en wisten we meteen waarom hij over het beeld begon.:D Hebben we nu een mooi fotootje van.

Hvj, hoop het ook voor jullie meid dat die ab niet nodig is. Gaat het alweer iets beter? Hier begint voor ons eindelijk wat van het vreugdegevoel door te dringen, hoewel ik me ook niet echt veel zorgen meer maakte over onze zwangerschap, hoor. Voelde het kindje immers al goed bewegen. Wel erg fijn om te weten dat het nu in elk geval gezond lijkt te zijn.

Fijne en rustige zondag gewenst allemaal!

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

@LK, mooi een 3d foto van jullie uk (kon je ook al zien wat het is?). Ja hier gaat het stukken beter met mijn dochter, ik ben degene die nog aan het niezen is. Fijn dat jullie verder kunnen genieten, geniet ervan!

11. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Lentekriebeltje: Voor de ks heb ik een ruggeprik gehad. Gelukkig niet onder algehele narcose, dat lijkt me zo akelig! Wordt je wakker, heb je ineens een kind.
    Fijn dat je nu ook meer kunt genieten van de zwangerschap.
    Jij ook een fijne dag vandaag!

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@LK: hihi, jullie krijgen dus een filosoofje ;)?
    Grappig, krummeltje had dus echt die pose?

13. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hai meiden,

Dit is dus niet gelukt... Heb een behoorlijke griep te pakken (kids ook :(), keelontsteking erbij. Bleh! Normaal ben ik nooit ziek... :(:(:( Wat een ellende!

Ik kom snel weer meekletsen hoor. Ik zit momenteel amper achter de pc. ;)

Dikke SMAKKEN & KNUFFELS voor jullie!

Liefs!

14. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen!

Hvj, fijn dat het alweer een stuk beter gaat met je meissie. Nu ben jij dus de pineut... lekker hoor. Hier ook al aangestoken door de kleine. Feest:p
    We gaan niet bekijken of we een jongen of meisje krijgen. De onderkant kwam ook niet in 3d in beeld, dus ik kon het niet goed zien.;) Ik ben weer reuze benieuwd. Denk nu een paar weken dat het een meisje wordt (in begin dacht ik nog een jongen) en ik heb stiekem wel geprobeerd iets te ontcijferen en ik zag geen piemeltje....;) Maar goed, ben niet erg goed in het bekijken van die beelden. (Het gaat ook vaak zoooo snel!:()

Zonnestraal, lijkt mij idd ook erg naar om onder narcose te zijn bij de geboorte van je kind. Heb het eens nagevraagd bij de gyn, maar komt gelukkig zelden voor.

Rozemarijke, haha, onze filosoof! Volgens mij zit de denker met zijn hand onder zijn kin, hand bijna tot een vuist, onze uk had een nadenkende pose met vingers op de kin. Dus niet exact nagebootst, maar we snapten wat de gyn bedoelde; echt een nadenkende pose!:) Lollig is dat mijn vader heel vaak net zo gaat zitten als uk op foto als hij aan het luisteren is.

Verder iedereen een fijn weekend gehad?

Groetjes!

15. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè bah, simply me! Beterschap!
    Is de kleine uk ook ziek? Hoop het niet...:(

16. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ff een teken van leven hier :p ik lees wel vaak mee gewoon maar reageer niet omdat ik momenteel geen pc of laptop heb. Dus alles gaat via mn iphone. En dat is een beetje lastig als k moet reageren op iedereen.

Nou met mij gaat het wel, dochtertje heeft me ook aangestoken en ben dus erg verkouden. Gelukkig is zij beter.
    Verder heb ik het hartstikke druk met verhuizen. Mijn (erg!) dikke buik komt nu zwaar in de weg. Ik krijg de hele dag door harde buiken. Mn buik is ook te grooot joh!! Mensen denken dat ik al 40 weken zwanger ben :p
    Verder slaapt mn dochter de afgelopen 2 maanden niet meer goed. Ze wordt constant wakker en omdat ik zo moe ben heb ik haar geleerd om tussen ons in te slapen. Niet echt slim, maar wat kon ik anders. Dus mevrouwtje wordt nu constant wakker en blijft doorkrijsen tot ik het opgeef en haar weer bij me in bed neem :( weet eigenlijk niet egt wat ik moet doen.

@keizersnede, ik heb ook een spoedkeizersnede gehad onder narcose bij mn dochter. En dat was niet echt fijn nee. Want toen ik na 2 uurtjes wakker werd had ik al een kind die de hele tijd bij papa was. Ik had niet gelijk echt band, ook omdat ik nix mocht doen. Iedereen hield haar vast en werd verschoond enz. Ik kreeg haar pas later in mn armen als ze alweer sliep. Dus ik hooooop op een normale bevalling dit keer.

Een hele ego tekste :p maar hier ben ik dus al zo lang mee bezig. Daarom reageer ik dus niet zovaak.

@all: hoi!!! En beterschap aan alle zieke meiden hier!!

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hey meiden,

Even en teken van leven hier
    Dit weekend zijn mijn man en ik samen 2 daagjes weggeweest, kleine mannetje ging dus uit logeren
    Hebben 2 heerlijke dagen gehad, lekker alles gedaan waar we zin in hadden, zonder erg in de tijd en slaapjes enzo te moeten houden
    Miste het mannetje wel erg hoor en was blij hem gister einde van de dag weer te zien

Ben wel gebroken van het vele lopen en doen, maar het was het waard
    Zometeen extra bloeddruk en urine controle bij de vk, dus moeten zo op pad

Kom nog wel even laten weten hoe het was, en dan hoop ik vervolgens weer wat meer mee te komen kletsen, is de afgelopen tijd niet echt gelukt

Fijne middag meiden!

18. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Zo mijn banner is ook eindelijk weer normaal ;)

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Zo nog even de beloofde update

Geen eiwitten in urine, helaas wel erg hoge bloeddruk weer
    Ook houd ik teveel vocht vast
    Met de kleine was alles goed, hartje klonk prima
    Mocht kiezen of ik doorgestuurd wlde worden naar de gyn of donderdag weer terug voor bloeddruk en urine
    Geen zin in de gyn, want ik voel meprima en ze houden het in de gaten, dus donderdag weer een extra controle gewoon
    Zien we dan weer verder

Nou ik ga aan het eten beginnen, fijne avond

20. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

Het blijft rustig hier! Ik heb ook niet veel te melden. Gaat allemaal zijn gangetje.

@Simply me: Beterschap voor jullie! Akelig dat jullie allemaal ziek zijn, hopelijk gaat het snel weer wat beter!

@Lentekriebeltje: Spannend dat jullie het geslacht van het kindje niet willen weten. Zo'n echo lezen vind ik ook altijd moeilijk, moet je toch in getraind zijn denk ik. Ik ben benieuwd of je inderdaad een meisje krijgt!

@Kaatjuh: Fijn weer wat van je te horen. Toch maar rustiger aan doen als je veel last hebt van harde buiken. Zal wel lastig zijn als je midden in een verhuizing zit!
    Lastig dat je dochter nu zo slecht slaapt. Ik zou toch op een gegeven moment doorzetten en haar dan laten huilen. Hier heeft mevrouw er ook een handje van om 's nachts ineens er uit te willen, maar ik ga nu altijd om het half uur even bij haar kijken en zeggen dat ze lekker moet gaan slapen en uiteindelijk valt ze wel in slaap. Meestal duurt dat drie kwartier en dan slaapt ze.
    Als je het echt zat bent, zou ik dat toch eens proberen bij je dochter. De eerste keer kan het misschien wel een tijd duren voor ze slaapt, maar als je volhoudt is het waarschijnlijk wel binnen een week over. Je hebt je rust nu hard nodig en straks als de baby er is, kan ze toch ook niet meer bij jullie slapen denk ik.
    In ieder geval sterkte, want het is echt wel pittig!
    Ik kan me goed voorstellen dat je niet gelijk een band had met je dochter. Dat had ik al niet en ik kreeg alleen maar een ruggenprik. Bij mij duurde het ook echt een paar dagen voor ik ook voelde dat ze mijn kindje was.

@Sterretje: Wat heerlijk dat jullie nog even met z'n tweetjes zijn weggeweest. Nu kan het nog even he!
    Gelukkig dat er geen eiwitten in je urine zaten, dus geen zwangerschapsvergiftiging? Waar komt die hoge bloeddruk en vocht dan vandaan? Wel fijn dat je nog bij de vk mag blijven, is toch wat persoonlijker en ze hebben veel meer tijd voor je.

Deel Deze Pagina