Rustig aan doen jij! Ik weet dat verhuizen tijdens een zwangerschap veel energie kost. hopelijk hebben jullie snel de boel een beetje klaar in het nieuwe huis. Is het dichtbij het oude huis? Enne, jullie meisje heeft echt wel door dat er iets staat te veranderen hoor. Kinderen voelen dat aan. En dan ook nog een verhuizing; is niet nix voor zo'n ukkie. Ons meisje was de laatste weken ook erg aanhankelijk naar mij toe, moest ook weinig van papa hebben. Dat voelen ze gewoon aan hoor, dat hoor ik veel ook van anderen. En laten huilen kan ik ook niet goed. Wat drinkt ze dan 's nachts; Geen bv meer toch? Want dan kan je man haar ook troosten/drinken geven. En dan eventueel steeds minder drinken zodat ze er neit aan gewend raakt? iig veel suc6 ermee!
Rustig aan doen jij! Hopelijk snel minder hoofdpijn. Je zult het wel pas na je vakantie lezen maar toch: fijne vakantie
Leuk hoor zwangerfit! Waar woon je ergens, komen we elkaar misschien wel tegen Tis ook niet nix bij jullie vrienden, kan me voorstellen dat je daar nu meer moeite mee hebt nu je zelf zwanger bent.
Fijn dat je je beter voelt dan bij de andere zwangerschappen, hopelijk blijft het zo! Werkte je de vorige zwangerschappen nog wel dan? Al snel afspraak dus, krijg je dan ook echo?
@ mama-em: werkte bij de eerste 36 uur en de tweede 30. Nu even zonder werk en in de ww. Zo in de eerste weken zwangerschap komt dat stiekem wel goed uit. Ben vandaag op sollicitatie gesprek geweest en meteen aangenomen. Over twee weken begint een week training en dan lekker werken. Wel minder dan ik deed maar goed, ben weer de deur uit en dat is me heel wat waard.
Zit nu op 1-2 voedingen per etmaal Erg relaxed, na 1 jaar en 11 maanden nachtvoedingen. Overdag zitten we inmiddels een maand of 2 op 2 voedingen en de laatste dagen laat ik Thirza er echt zelf om vragen, (toen we stopten met de nachtvoedingen, ben ik wel actief die vroege avondvoeding na het warm eten aan gaan bieden, zo van: moet niet hebben dat ze daardoor niet doorslaapt). Eergisteren vroeg ze er niet om, gisteren wel. Maar ze is ook ziek en eergisteren hadden we visite en leidde dat lekker af Maar mijn productie zou dus toch echt niet zo hard achteruit moeten hollen doordat ik nu nog maar 2 keer geeft toch? Ik merk echt bijna per dag dat het minder wordt! (Wat ik dus niet zo erg vind overigens, prima als ze op deze manier stapsgewijs afbouwt). Iig nog steeds niet ongesteld, wel megavaak naar de wc. Dus tja... maar even wachten tot het weekend weer, met testen. Alhoewel de test van afgelopen vrijdag inmiddels wel een streepje heeft, (een paar uur later). Weet iemand of dat sowieso gebeurt met gebruikte testen, dat dat streepje na een paar uur gewoon zichtbaar wordt omdat de kleurstof dan door het nat-zijn ofzo, vrijkomt? Ik had het toen bij Thirza wel ook, bij 2 weken, dat die test na 2 uur wel een heel licht streepje liet zien. En 3 dagen later dus positief, (terwijl een dag eerder dan de positieve test bij de huisarts nog zwaar negatief!). Die positieve test hield toen trouwens ook niet over hoor: was nog steeds een licht streepje, maar die kon je toen tenminste wel met het blote oog onderscheiden
@Misoh: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat voor baan is het? (Of vertel je dat liever niet op zo'n forum als dit? )
Misoh: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Super hoor. Ik zou er zelf niet tegen kunnen om altijd hele dagen thuis te zitten. Ik vind het heerlijk met de kinderen, maar even iets anders is ook lekker. En dan geniet ik er nog meer van om thuis te zijn hier een lekker rustig dagje: na een korte nacht lekker met de kleine man uitgeslapen (Meisje is op kdv). Beetje aanrommelen in huis en de kleine wil veel drinken; zit echt helemaal geen ritme/logica in. Vannacht weer erg onrustig en vanochtend lang geslapen (meer dan 4 uur aaneen) Zou makkelijker zijn als hij die langere ruk slapen in de nacht zou maken... Meisje deed dat op een gegeven moment ook, maar dan op de avond. Toen ben ik ze wakker gaan maken voor een late voeding. MAar wat ik nu moet doen? Hopen dat het snel iets anders gaat. Ben ook erg benieuwd hoeveel hij weegt als ik volgende week naar het cb moet. Ik heb namelijk het idee dat hij met de minuut groter wordt. Nou tot later!
Hmm, 3 weken.... regeldagen dus ws? Dat lange slapen, daar doe je niet zo heel veel aan, op welke tijd van de dag dat gebeurt. Wat je enkel kunt doen om het te beinvloeden, is om wel duidelijk verschil te maken tussen dag en nacht: overdag uitgebreid knuffelen, 's nachts na de voeding gelijk weer slapen. Thirza had dat ook, net als je dochtertje, dat ze van 19-2/3 's nachts dan sliep. Heb toen geprobeerd wat er gebeurde als ik 'r om 23 even wakker maakte, maar dan kwam ze een uurtje later, dus rond 3/4. Gauw maar mee gestopt toen dus en van de gelegenheid gebruik gemaakt om een paar avondjes op visite te gaan, terwijl we oppas in huis hadden
hey rozemarijke (ben zo lang met mijn bericht bezig dat jij er tussendoor bent gekomen, ik ben ook vanalles tegelijk aan het doen) WEl relax zo met de voedingen. Ik had ook het idee dat de bv erg terugliep door de zwangerschap, dus hopelijk is dat het bij jou ook. Echt vreemd dat je zo laat positief testte. Ze zeggen altijd dat testen niet meer betrouwbaar zijn na de tijd die op de bijsluiter staat. maar lees hier toch wel vaak dat als de test later een streepje geeft hij uiteindelijk wat dagen later wel positief is. Kun je niet de ha bloed laten prikken op hcg? of was dat de vorige keer ook pas laat positief? klinkt iig hoopvol allemaal.
en nog een keer ben je er tussendoor gekomen met een bericht (ik was dan ook tussendoor weer aan het voeden en troosten) Geloof idd ook niet dat je veel kunt beinvloeden in het ritme vd kleine. Tis zoals het is.... Denk idd ook dat het regeldage zijn. Terwijl ik nog steeds erg veel bv heb: spuit er soms echt uit De kleine heeft ook erg last van krampjes. Ligt dan echt met hele lijfje te bewegen en dan zie je het ineens weer wegtrekken, zo zielig. Maar ach, het hoort er allemaal bij. Daarom heb ik ook nog verlof Nou, ik ga zo es effe wat doen hier. Nu mannetje even rustig is.
Had ik ook. Overproductie en regeldagen toch... heel vreemd Hoor net van iemand anders hier op 'tr forum die verpleegkundige is, dat die indrogingsstreepjes meestal idd betekenen dat je zwanger bent, die komen er niet zomaar. Heb vorige keer geen bloed laten prikken, wilde HA niet, (niet zo'n heel erg meewerkende HA helaas. Vinden ze al gauw te duur natuurlijk. En ik moet zeggen; ik heb zelf een boel kritiek op allerlei onnodige kosten die door ziektekostenverzekeraars vergoed moeten worden en wij daardoor dus met torenhoge premies zitten. Ik kan ook best een weekje langer wachten, dat is gratis . En de VK maakt toch niet voor de 8 weken een afspraak met je ). Maar goed, met dit streepje gaan we vrijdag gewoon nog eens testen en dan zal de test wel zeggen wat we zelf al wel weten
@Rozemarijke: Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met Thirza en de voedingen. Kun jij ook weer een beetje op adem komen. 's Nachts gaat het dus ook nog steeds goed? De signalen voor een zwangerschap zijn er dus wel, spannend hoor! Ik heb nooit een indroogstreepje gehad als ik niet zwanger was, dus het klinkt wel positief. @Mama em: Fijn dat alles goed gaat met jullie. Kan me voorstellen dat je wel erg moe bent, die eerste weken zijn toch echt slopend. Hopelijk komt er snel wat meer regelmaat in. Kan je zelf toch niet echt beïnvloeden helaas. Kun je overdag wel je rust nemen? @Misoh: Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Vandaag ben ik op controle geweest bij de gyn. Was de eerste keer in het zh en vond het wel jammer dat ik niet meer bij de vk zit hoor. Het gaat allemaal heel snel en ik had bijna geen tijd om mijn vragen te stellen. Maar goed, alles was verder in orde met de baby. Heel fijn, want ik heb al een week bloedverlies en maakte me toch wat zorgen, maar het zit dus allemaal goed. Inleiden gaan ze niet doen bij mij, omdat het dan te snel kan gaan en dat is gevaarlijk ivm de ks. Het kindje werd nu geschat op 7 pond met 40 weken!!! 2 Weken geleden nog op 8,5 pond, dat lijkt me toch waarschijnlijker, maar goed, we zien het wel. In ieder geval ga ik het gewoon op de natuurlijke manier proberen, want qua grootte moet het te doen zijn.
♥♥Lijst ♥♥ Puella (35+jr-3e kindje) - NOD ? - LF 10-12 Rozemarijke (33 jaar en 2e kindje) ~ Ronde 3~ NOD 4 november? TIJDELIJK AFWEZIG: Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2 ZWANGER: Rosa (27jr-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 17 november 2010 Sterretje (24jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 11 december 2010 Zonnestraal (27jr-2e kindje) - Ronde 4 - Uitgerekend 14 december 2010- Een jongen!!! Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 04 januari 2011 - Een Meisje!!! Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 23 januari 2011 Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2010 - Een Meisje!!! Trui (26 jaar-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 8 maart 2010 Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde - Uitgerekend 27 maart 2011 Misoh (33jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011 GEBOREN: SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!! Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!! AFSPRAKEN: Hvj 25 oktober - fysio Lentekriebeltje 29 oktober - vk en gyn Hvj 02 november - controle vk Trui 16 november - controle vk Zonnestraal 22 november - controle gyn
hoi meiden, rozemarijke, helemaal met je eens wat betreft onnodige ziektekosten, maar kan me voorstellen dat met jouw geschiedenis een bloedtest wel logisch zou zijn, maar je hebt helemaal gelijk om te wachten en opnieuw te testen. Spannend! Grappig dat jij dus met overproductie ook regeldagen had, Vind het maar vaag. zonnestraal, jammer he, dat het bij de gyn zoveel onpersoonlijker is dan bij de vk? hebben ze ook echo gemaakt of schatten ze het gewicht door te voelen? en geen reden voor het bloedverlies gekregen? @de rest: HOI Hier lekker regeldagje dus. Dacht vanmiddag: ga effe wandelen, ben ik er effe uit en wordt mannetje misschien rustig van -> niet dus. Toen we ons huis konden zien was hij ineens stil, na alleen maar gehuild te hebben. Ikzelf merk dat ik steeds meer de oude word lichamelijk, al moet die buik nog wel een stuk dunner worden Stiekum mis ik de dikke buik en het zwanger zijn best wel. Had ik de vorige keer ook wel, dus de hormonen zullen hier zeker een rol in spelen. Toen hield ik me vast aan de gedachte het (als het mocht lukken) allemaal nog een keertje te gaan meemaken. Maar nu weet ik dat nog niet. Waarschijnlijk komt er hier als t allemaal lukt ooit wel een 3e, maar daar zijn we nog niet 100% over uit (ikke stiekum wel ) nou genoeg gezeurd, tot morgen ofzo!
@ rozemarijke: ze zeggen altijd dat je de test niet meer betrouwbaar af kan lezen na 10 minuten (als ik het goed onthouden heb). Nu heb ik maar 1 keer een negatieve test vast gehad en die bleef oneindig negatief. Ik duim dat je dit weekend een streepje gaat zien. @ mama em: hier ook absoluut geen thuiszitter. De kids zijn heerlijk en ik heb het echt nodig om ook m'n eigen werk te hebben en m'n hersens te mogen gebruiken. @ werk: op een call center van een grote bank. In een speciaal project. Dus wel tijdelijk. Vind het prima. Laat maar lekker lopen tot m'n verlof half mei dan kijk ik na de bevalling wel weer verder. Verwacht niet dat ik ergens anders aangenomen ga worden als het overduidelijk is dat ik zwanger ben. (Als is m'n buik nu al behoorlijk opgezet en passen normale broeken niet meer). Vanavond de eerste controle. Vind het toch weer spannend. M'n man niet zegt ie. Vanavond zullen we weten of alles goed zit. Gezien de symptomen zou ik denken van wel.
@misoh succes vanavond! En nog gefeliciteerd met je nieuwe baan, fijn joh! @mama em, ja echt waar hoor neusspray Ik had er ook nog nooit van gehoord, maar schijnt echt super te helpen Ik had het gelukkig de vorige keer niet nodig, maar toen werd me dit al voor de bevalling aangeraden mocht het nodig zijn te gebruiken Dus tja je moet maar kijken of je het probeert haha @zonnestraal jammer dat ze weinig tijd hadden voor je bij de gyn, maar gelukkig was wel alles goed met je mannetje Schatting nu 7 pond, dat zou mooi zijn, maar zou idd rekening houden met groter als ik jou was hoor Wel fijn dat je nu gewoon kunt bevallen, en niet eerder hoeft worden ingeleid! Hoe is het nu met het bloedverlies? @rozemarijke, ik heb wel vaker een nega test gehad, maar die werd nooit positief hoor Dus als hij uiteindelijk toch een streep geeft, zou ik zeggen, ook al mag het officieel niet, goede hoop op een zwangerschap voor je Kun je deze keer niet op hcg laten prikken omdat je de vorige keer ook zo laat posi testte? @all hier gister weer bij de gyn geweest Klachten zijn niet verergerd, en bloeddruk ook niet verder gestegen Nu dus gewoon do weer naar de vk, en gewoon per keer kijken Bij mijn zoontje begon het ook zo opbouwend met bloeddruk, dus we wachten gewoon af Heb wel bloedarmoede blijkt, een hb van 5,7 (5 weken geleden nog 7.7) dus moet flink aan de ijzer tabletten En als het niet snel genoeg stijgt, moet minimiaal 6.5 zijn van de gyn en de vk, dan mag ik alsnog niet thuis bevallen, dat zou balen zijn dus Nou ja ik laat alles maar op me afkomen, kan er toch niets aan doen verder zelf Ik ben weer even bij, mannetje ligt op bed, dus ga ff lekker iets voor mezelf doen Fijne dag verder!
Hoi meiden, sorry dat ik een tijd niet heb gereageerd, maar zit met een onwijs trage pc... Aiai, hoop geen virus oid.... Heb wel het een en ander gelezen, maar dus ook niet alles. Rozemarijke, zag dat je wellicht zwanger bent? Nog steeds geen ongi? Spannend! Hoop dat je snel een duidelijk positieve test in handen hebt! Sterretje, bloedarmoede dus. Hoop dat de tabletten je hb snel weer op peil brengen! Misoh, heel veel succes vanavond met je 1e controle!! Mama em, succes met de regeldagen. Zo, zelfs typen gaat traag (vooral verbeteringen), dus stop maar weer es effe. De rest moet het dus even hier mee doen: HOI! Tot later, liefs.