Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mama em, fijn dat hij een beetje een ritme/regelmaat gaat krijgen nu
    Dat scheelt alweer een hoop!
    Lekker genieten samen met je mannetje als je dochter naar het kdv is, dat is nu toch heel anders dan bij de eerste lijkt me, veel minder tijd voor hem alleen anders

@rozemarijke, oh meis wat een narigheidjes allemaal gehad bij de zwangerschap van Thirza, ik hoop heel erg voor je dat het deze keer minder mag zijn!
    Misselijkheid en overgeven is wat mij betreft het ergste wat er is
    Ik heb ook alle keren er medicatie voor gekregen, want hield gewoon niets binnen, viel alleen maar af en lag alleen maar op bed
    Gelukkig was het deze keer het minste en kon ik na 14 weken zonder, en dan alleen nog in de ochtend kotsen
    Hopelijk is het bij jou nu ook minder
    Doe maar rustig aan verder hoor, als je nu al begint met goede houding enzo, dat scheelt denk ik al een hoop
    En je kleine meid lekker veel zelf laten lopen enzo, dat scheelt ook
    Fijn dat ze dus al wat ouder is nu!

@all hier de 36 weken bereikt, nog 1 week tegaan tot een beetje de magische grens wel he haha
    Gister avond dacht ik echt even, he misschien begint het wel
    Maar helaas toch alleen maar voorwerk, want er kwam echt geen regelmaat in, en toen ik vannacht wakker werd was het over helaas...
    Nou ja, wie weet heeft het vast voor wat voorwerk gezorgd he zullen we maar zeggen

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat sowieso, lijkt me ;)
    Maar lekker, dat die 37 weken nu dichtbij komen en het mag gaan gebeuren :)

Ik viel in eerste instantie bij Thirza ook 7 kilo af dus, (en was al zo'n zwaargewicht, hahaha. Woog ik dus 3 maanden zwanger iets van 54 kilo). Ben nu ook al weer twee kilo kwijt, maar dat is vooralsnog een boel vocht :) Was bij Thirza ook, sinds de zwangerschap zijn mijn benen dunner en pas ik meer laarzen :D Beter! (Is dus na de bevalling zo gebleven).
    Ik heb bij Thirza niet echt heel veel gekotst trouwens: ik kreeg m'n eten al niet binnen, dus er was niet veel te kotsen :D
    De eerste 8 weken was ik na 1 hap al zat, daarna werd ik van de geur van eten al zo onpasselijk dat ik niet eens hoefde te proberen iets naar binnen te werken...
    Nouja, en na een maand of 3 dan gaat het wennen en ga je idd leren je eroverheen te zetten, je aandacht op andere dingen te richten enzo. Hopen dat dat me van pas gaat komen als ik weer zo misselijk word :) Ach, en het scheelt dat ik nu zelf met de auto naar m'n werk rijd: bij Thirza moest ik met de trein... och my, en al die rokers en (over)geparfumeerde mensen die dan bij je in de buurt komen zitten..... :(

@Mama Em: klinkt goed! Fijn dat de regeldagen over zijn :) Heb je die weer overleefd :)

Gisteren een druk dagje gehad en poeh: dat voelde ik dus in m'n bekken gisteravond :( Verdorie, moet toch rustiger aan doen dan ik dacht nog.... Duimen maar dat het een beetje onder controle blijft, laatste wat ik wil is al vroeg de ziektewet in, (zowel voor mezelf als voor m'n baas. Heb al wel genoeg ziektewet gezien onderhand :().

3. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

sterretje: jeetje over 1 week al op 37 weken; gaat echt snel. Echt de laatste loodjes nu. Alles klaar voor de bevalling?

Rozemarijke: balen van je bekken, rustig aan doen dus. Hoest met de misselijkheid? Al last van? Hopelijk blijft het lekker weg.

Hier druk weekend gehad met veel visites; mannetje doet het helemaal goed en trotse grote zus ook.
    Begin het zwangerzijn iets minder te missen nu. Gaat waarschijlijk nog wel een keertje gebeuren, mocht het lukken. Alleen wil man het liever voorlopig niet, dwz langer ertussen dan nu. Nou, daar kan ik mee leven hoor ;)
    Ook weer een aantal zwangeren om me heen, dus ga ik lekker van meegenieten, hihihi.

HOest met de rest?
    Al lang niets meer gehoord van SimplyMe? Alles ok?

Tot morgen ofzo....

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi meiden

Even een update weer, gisteravond weer voorweeen
    Durfde het niet te hopen, maar dacht op een gegeven moment echt dat het toch wel eens zo zou kunnen zijn
    Heb echt uren er mee gezeten en vannacht er niet van kunnen slapen
    Kwam tussen de 6 tot 3 min, en was ook wel opbouwend
    Alleen op een gegeven moment werd het neit meer erger, maar bleef het steken, dus ben rond 2 uur toch in slaap gevallen
    nu was het over, maar lijkt lichtjes weer te komen nu...
    Nou ja we rekenen nergens op, zo zoon lief maar uit zijn bedje halen en dan zien we het wel

Houd jullie op de hoogte!

5. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    sterretje, spannend meid!
    Klinkt alsof het echt elk moment kan beginnen. Denk dat je de 40 weken niet gaat volmaken, maar dat weet je maar nooit. Hopelijk heb je iig niet wekenlang zoveel voorweeen, das niet leuk ;)
    Suc6 ermee en als het zover is : suc6 met de bevalling!

Verder nix te melden hier.

6. raspberry

@sterretje: wil je thuis bevallen? Dan hoop ik voor je dat het nog wel ff een paar dagen duurt ;) Maar verder zou het mooi zijn als dit idd goed voorwerk is en je binnenkort de kleine kruimel in real mag ontmoeten ;)

@mama em: ga op advies van iemand anders hier op ZP toch maar een bekkentherapeut bellen vast: de klachten die ik nu heb, zou ik nu nog niet mogen hebben, zeg maar :( Hopen dat we het op die manier onder controle kunnen houden :)
    Misselijkheid: vanochtend ineens na m'n vitaminedrankje, (zo'n bruistablet-geval). Gatver, werd er even helemaal onpasselijk van! Heb het binnen kunnen houden, maar stond al boven de wc, ging nog net.
    Maar verder gelukkig nog niet en daar was ik gisterochtend vooral heel blij om: stiefdochter had 's nachts diarree gehad en zichzelf dus in dr slaap helemaal ondergepoept. Virusje, denk ik, want Thirza heeft ook al een paar dagen enorm dunne poep. Maar stinken dat het deed! Echt niet normaal, ik heb zelden zulke stinkende poep geroken!
    Blij toe dus dat ik nog even niet misselijk ben 's ochtends, dat had ik niet overleefd :D

O, leuk verhaal trouwens: Thirza vindt Hoela en Hoep leuk, maar kan Hoep nog niet zeggen. Dus ze zegt 'poep' tegen 'm :D Echt lachen! :D "Mama, isse poep!!!" :D

7. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

Even een tijdje niet gereageerd, ben nogal druk geweest en erg moe steeds. De nesteldrang begint een beetje toe te slaan, maar ik heb gewoon geen energie ervoor. Erg frustrerend!
    Ik heb ook het idee dat de baby ingedaald is of aan het indalen is. Heb ineens veel last van mijn liezen en lopen gaat moeilijker. Volgende week weer controle, dan zal ik het wel horen.

@Sterretje: Spannend zeg! Ik hoop voor je dat je niet al te lang rommelt voor je baby er is. Zou fijn zijn als je al snel gaat bevallen!

@Rozemarijke: Twee weken overtijd, dat is wel pittig zeg. Hopelijk gaat het deze keer inderdaad anders.
    Wel heel snel ja, om nu al last te hebben van je bekken! Hopelijk kun je goede begeleiding krijgen om het een beetje onder controle te houden. Ik had er bij deze zwangerschap rond de 10 weken al last van, maar inmiddels is het bijna over. Alleen ´s nachts in bed is het wat pijnlijk bij het omdraaien. Heel apart, maar ik ben er wel blij mee!
    Gelukkig dat je nog niet erg misselijk bent, hopelijk blijft het je deze keer bespaard.

@Mama em: Lekker dat je mannetje nu wat meer tijd tussen de voedingen laat. Heb je niet het gevoel dat je de hele dag aan het voeden bent.
    Fijn dat het verder ook zo goed gaat met jullie. Heerlijk genieten dus!

8. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Jojojo, wat spannend, sterretje! Voorwerk is dus alweer begonnen. En jeetje wat gaat dat toch hard dat je alweer richting 37 weken gaat nu. Met zonnestraal in je kielzog.;) Spannend, meiden! Om niet te laat te zijn: alvast een goede bevalling en mooie, lieve, gezonde kindjes gewenst!:)

Rozemarijke, niet misselijk worden, hoor, niks aan! (helaas weet je dat zelf maar al te goed). Kan geen kwaad om alvast wat fysiotherapie te gaan doen, denk ik. Hoop voor je dat deze eerste weken weer lekker snel achter de rug zijn en dat je je daarna weer goed voelt.

Mama em, lekker weer wat regelmaat en langere slaapjes. Kom je zelf nu ook weer aan een beetje rust toe, of dat nog niet?

Hier gaat het goed. Heb lekker avondje sauna gedaan afgelopen donderdag waar ik erg van heb genoten, vrijdag gezellig met een vriendin op pad geweest en zaterdag lekker geshopt met mams (mooie zw-kleding, ook nog een zw-jas -pas die van mezelf nu al amper meer- en kleding voor onze vent die weer erg snel uit al zijn kleertjes groeit) Verkoudheid lijkt eindelijk wat af te nemen (klopt dit heel snel af), mag wel na een week of vier. Wel weer erg moe, maar dat zal ook wel aan de kortere en donkere dagen liggen.

Groetjes aan jullie allen!

9. raspberry

OK, het kan dus ook weer over gaan. Fijn om te weten iig :)

10. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

Rozemarijke: dan is iemand me voor geweest met die tip! Zoek idd een bekkentherapeut en geen 'gewone' fysio, dan weet je zeker dat je iemand krijgt die verstand heeft van je klachten (dat heeft niet elke gewone fysio). En hoe eerder je erbij bent hoe beter, kun je veel ellende mee voorkomen.
    Bah, misselijkheid begint dus toch te komen: sterkte daarmee.
    Ons meisje noemt ook vanalles poep, zo grappig!:p
    En dat virus hebben we hier volgens mij ook gehad: Gadver wat lucht, nog nooit zo'n ranzige poep geroken...:$

zonnestraal: heel herkenbaar dat je geen puf hebt om te poetsen. Kan je moeder/schoonmoeder of iemand anders niet een beetje bijspringen? Kun jij lekker rustig aan doen. Klinkt idd alsof het aan het indalen is.

lentekriebeltje: Fijnd at de verkoudheid over is en je zo'n heerlijk weekend hebt gehad. Ik kom op zich wel aan mijn rust toe. Af en toe van die momenten dat ik me moe voel, maar is allemaal goed te doen. Zeker de dagen dat de ouste naar het kdv is kan ik bijkomen: 's ochtends voeden en in bed blijven liggen. Heerlijk :)

tot morgen meiden!

11. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Lentekriebeltje: Zo te horen heb je een heerlijke paar dagen gehad en lekker voor jezelf gezorgd! Lekker hoor! Gelukkig dat de verkoudheid nu eindelijk ook minder wordt.

@Mama em: Ik heb nu idd gevraagd of mijn moeder en zusjes een dagje komen schoonmaken. Even alle 'grote' klussen nog doen voor de bevalling, zoals ramen lappen enzo. Daar kom ik dus zelf echt niet meer aan toe.

@Sterretje: Hoe is het nu met jou? Nog steeds last van voorweeën of zet het al door?

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @lentekriebeltje, goed dat je even de tijd hebt genomen voor jezelf!
    Heerlijk hoor!

@zonnestraal oh wat fijn dat je hulptroepen krijgt, super meid!

Hier heeft mijn zoontje de 5de ziekte, even voor de zekerheid bij de vk na vragen of dit kwaad kan
    Lees op internet tegenstrijdige berichten
    Verder elke avond/nacht tot nu toe voorweeen en weinig slaap dus, word er dood moe van, zo gelijk maar even vragen of dit echt nog weken zo door kan gaan, dat hoop ik niet namelijk
    Verder niet veel te melden helaas, doorzetten wil het niet, en ben verder gewoon moe
    Wilde morgen lekker bijtanken als de kleine naar het kdv gaat, maarja als hij ziek is gaat dat ook niet natuurlijk
    Nou ja we zien het wel

Snel meer weer!

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

zonnestraal: goed dat je hulp krijgt. Lekker gebruik van maken. Hier de laatste weken ook gedaan, zijn mooi de keuken en de badkamer een keertje goed gedaan.

sterretje: balen vh slechte slapen en de vele voorweeen. Hopelijk snel een bevalling of iig meer nachtrust.
    Heeft hij last vd 5e ziekte en kan het kwaad? Ik dacht alleen de eerste 20 weken, maar weet t niet zeker. suc6 ermee iig.

Hier alles goed. Vandaag naar cb geweest en mannetje is goed gegroeid op mama's melk. Verder niets te melden.

14. raspberry

@Sterretje: ik dacht ook alleen het eerste trimester, dat het kwaad kan. Maar altijd goed om je VK daar even over te bellen :)

@Mama em: lekker dat ie zo goed groeit :)

HIer gaat het met de dag minder met mijn lijf, autorijden doet nu ook al wat zeer, (en aangezien ik 1500-2000 km per maand rijd voor de baas...) dus heb net een afspraak gemaakt bij een bekkentherapeut en kan morgenochtend al terecht.

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mama em, wat goed dat de bv zo goed gaat en hij er zo hard op groeit, erg fijn!

@rozemarijke, wow dan moet je echt een hoop rijden voor jewerk!
    Wel fijn dat ej morgen gelijk al terecht kunt, hopelijk heb je er een hoop aan!

@all hier kan ik vanmiddag een lab form ophalen en moet ik daarna gelijk bloed gaan prikken om te kijken of ik anti stoffen tegen de 5de ziekte heb
    Zo niet schijnt het toch kwaad te kunnen
    In het begin is het vooral dat ht kwaad kan en dat er dan vaker een miskraam voorkomt
    Maar nu heb je ook nog kans op bloedarmoede bij de baby en vochtophopingen, wat overlijden tot gevolg kan hebben
    Dus is wel heel belangrijk om antistoffen te hebben

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    rozemarijke, balen dat je zoveel last hebt van je lijf. Zet de misselijkheid ook door? hoop van niet. Sterkte ermee!

Sterretje, oeh das schrikken. wanneer krijg je de uitslag? en wat gaan ze doen als je geen antistoffen hebt? ik duim voor antistoffen!

Hier nog steeds alles goed.
    Begin te wennen aan de gebroken nachten ;)

17. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Even uit mijn hoofd reageren:

Mama em, fijn dat jullie knul zo goed groeit. Fijn spul toch, die bv!:)

Rozemarijke, goed dat je de fysio hebt gebeld en dat je gelijk morgen al terecht kunt. Hoop dat je er veel aan zult hebben.

Zonnestraal, jippie: hulptroepen! Fijn zo'n moeder en zulke zussen. (Kun je ze ook niet even hier langs sturen?!;)) Goed dat je het zelf even rustig aan blijft doen.

Sterretje, hopelijk heb je gewoon antistoffen in je bloed! Wat een stress levert dit dan weer, of niet? Loopt vast allemaal wel weer goed af, meid. Ook rot trouwens dat je zo slecht slaapt door dat voorwerk. Hoop voor je dat het snel mag beginnen.

Hier alles goed, hoewel ons ventje de laatste week erge kuren heeft...:x Kost me veel energie, vooral tijdens verschonen van (poep-) luiers wanneer hij niet wil blijven liggen, alles bij elkaar schreeuwt en als het even kan alles onder de poep smeert. Eten lijkt nu ook ineens moeizamer te gaan, terwijl hij normaal gesproken een heel gemakkelijke eter is en tijdens spelen kan hij ook af en toe flink gefrustreerd zijn. Hopelijk een (kortdurende??!!!!) fase.
    Ik ga vanavond lekker sporten, dus dan kan manlief het even van me overnemen. Hoop dat het sporten een beetje gaat, want heb flink veel harde buiken de laatste week. Ben benieuwd.
    Verder geen nieuws hier geloof ik. Ga nu even pepernoten eten, mmmmm!!!:D (sport ik er vanavond wel weer af)

18. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Iemand trouwens nog iets gehoord van Simply me? Hopelijk alles goed!

19. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: Wat vervelend dat je zoveel last hebt van voorweeën. Ik hoop echt voor je dat je dat niet weken moet volhouden!
    Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek? Ik zal duimen dat je antistoffen hebt!

@Mama em: Mooi dat je mannetje zo goed gegroeid is! En fijn dat jij begint te wennen aan de gebroken nachten. Blijft toch pittig hè!

@Rozemarijke: Balen dat je nu al pijn hebt! Fijn dat je morgen al terecht kunt, hopelijk heb je er wat aan.

@Lentekriebeltje: Ja, heerlijk die hulptroepen. Ben er erg blij mee! Ik zal eens vragen of ze zin hebben om bij jou te komen schoonmaken (ha ha, ze zien me aankomen!).
    Lastig dat je zoontje in een moeilijke fase zit nu. Hoe oud is hij nu? zal vast overgaan, maar ik hoop voor je dat het niet te lang duurt!

20. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

lentekriebeltje, lekker even sporten! Kan niet wachten tot ik dat ook weer ga doen. Hier ook een kind dat vervelend is met verschonen. Ze kan echt trappen dan, heel vervelend. Hoop ook dat t een fase is. Hoe oud is je mannetje? Het minder/slechte eten schijnt ook bij een bepaalde leeftijd te horen.

zonnestraal, ik heb gisteren bij mezelf de knop omgezet: ik ga me er niet druk over maken dat ik moe ben/weinig slaap. Op de een of andere manier werkt dat erg goed. Als hij in de nacht niet wil slapen ga ik ondertussen iets doen (lezen ofzo) en dan is het ineens niet zo erg. Stuk beter dan balen dat hij niet wil slapen;) Alleen het opstaan is effe moeilijk (maar ik ben nooit een ochtendmens geweest) en aan het einde vd middag kak ik in ;)

Nou, ik ben benieuwd hoe het met alle andere dames is.....

Deel Deze Pagina