hoi meiden, even kort: Zonnestraal: van harte gefeliciteerd meid! Wat n schatje. En dus toch een flinkerd. Hopelijk heb je niet teveel last vd subtotaalruptuur (heb t zelf 2x gehad) en zijn jullie lekker aan het genieten. Geniet vd kraamtijd en we lezen hier wel weer hoe t gaat. Hier dus ook (2x) een subtotaalruptuur gehad: bij een totaalruptuur ben je uitgescheurd vd vagina tot de anus, bij subtotaal dus (net) niet helemaal. Een knip wordt gezet om dit proberen te voorkomen, maar hoeft dit dus niet te voorkomen (bij mij 2x niet geholpen) Even ter info. Hier even wat minder: regeldagen, zieke dreumes, baby die ineens slecht slaapt en erg verkouden is en zelf superverkouden (keelpijn, snotteren en hoofdpijn) Komt wel weer goed Later uitgebreider...
@Kaatjuh: Een ruptuur is idd wat mama em zei, maar ik ben dus niet ingeknipt. Het ging ineens te snel en dat was niet voorzien door de verloskundige en gynaecoloog. Maar ik ben inderdaad vaginaal bevallen, dus dat is erg fijn! Het verschil met 2 jaar geleden is zo groot, toen kon ik op dag 3 echt nog niets en nu doe ik al heel veel weer zelf. @Rozemarijke: Het valt wel mee nu met de klachten van de ruptuur. Het is goed te doen vind ik zelf, alleen als ik wil slapen heb ik er last van. @Mama em: Wat balen dat je even slechte dagen hebt, alles tegelijk dan ook! Sterkte!
Ja, dat hoor ik ook altijd, dat je van een normale bevalling veel sneller herstelt dan van een keizersnee. Nou, gelukkig maar, want een keizersnee weer met al een kleine meid in huis, lijkt me echt beroerd
Ff snel, geen fut de laatste tijd en ook erg druk hier. @MamaEm, een dikke knuff meid en beterschap voor jullie! @Zonnetje, van harte gefeliciteerd met jullie mooie zoontje Jesse. Geniet lekker van elkaar! Ben benieuwd naar je verhaal. @Rest, knuff!
hoi meiden, even uitgebreider hier: hvj: thanx. Jij rustig aan doen hoor! alles goed? rozemarijke: fijn dat de therapie zo goed helpt! Ik heb zelf (als therapeut) de cursus bij cecile rost gedaan en vaak helpen de oefeningen super goed! (ik vond haarzelf een vreselijk mens trouwens) En wat balen van je man zijn werk. nog gefeliciteerd met de verjaardag van thirza. leuk feestje gehad? zonnestraal: balen dat je er met slapen wat last van hebt. Hopelijk niet teveel en is het snel over. t was ook wel een flinkerd zeg. Dat de echo's er zo naast kunnen zitten. Hier dachten ze ook een kleintje 6-6,5 pond. MAar dan zonder echo. was dus ruim 7,5 pond. Gaat de bv goed? kaatjuh: Alles goed? is je zus al bevallen? Zijn jullie trouwens al helemaal klaar met overhuizen enzo? Jullie zijn toch pas verhuist? al bij de fysio geweest? Sterretje: hoest nu met de bv? Balen asl het nog niet zo loopt als zou moeten. Zou een lk proberen als ik jou was. Ga ik denk ik zelf ook maar eens regelen. Grote broer nog steeds zo lief? Hier geeft de grote zus ook veel kusjes en aaitjes weg *smelt* simplyme: hoest meid? Balen van je vader. Das erg druk met 3 kleintjes zoveel op en neer reizen. *dikke knuffel* zp komt wel weer! lentekriebeltje: leuk he die wintertaferelen? vid het leuk, maar ook ik hou meer vd lente en zomer. Alles goed verder? Iedereen die ik vergeet: sorry! hier: Nog steeds heerlijk verkouden Meisje knapt alweer wat op gelukkig. Mannetje snottert nog vrolijk door. Regeldagen zijn over. Helaas doet het voeden nog steeds pijn en ik twijfel of het wel spruw is/was. Ga dus denk ik maar een lk inschakelen, want dit is niet leuk. Tis wel te doen, maar bv moet geen pijn doen. En dat doet het nu wel, een kant altijd en de andere soms een beetje. Heb t idee dat mannetje niet helemaal goed aanhapt. Tot de volgende keer!
Zonnestraal: GEFELICITEERD met de geboorte van Jesse!!!!!! Mooi jochie, zeg! Fijn dat het gelukt is op de 'normale' manier te bevallen. Wel naar dat je zo uitgescheurd bent. Heb je er veel last van? (Kun je een beetje normaal zitten?) Geniet lekker van jullie gezinsuitbreiding! Lactatiekundige: heb ik hier in het zh een bezoekje van gehad en in erg korte tijd geweldige tips van gekregen. Zou dus zeker een lk inschakelen als je het idee hebt dat de bv om de een of andere reden niet loopt zoals het moet. Hier: Ons ventje heeft voor het eerst gelopen! Echt best grote afstanden ineens! Maar goed, zoals met alle nieuwe dingen doet hij dat nu dus niet meer, maar dat komt over een poosje wel weer. Winterweer: ben er nu al zat van! Laat die lente maar komen. Wil straks even de stad in en dan kan ik er nu al van balen dat ik door die vieze prut heen moet. Hihi, zeur-zeur! Ben zelf de laatste week echt dood-op. Kennen jullie dat rond deze termijn? Bij de eerste zwangerschap voelde ik me juist fit rond deze termijn dacht ik. Even een 'HOI!' aan iedereen!
@zonnestraal van harte gefeliciteerd met de geboortje van jullie zoontje Jesse! Wat een mooi mannetje zeg! Geniet lekker van je kraamdagen, en rustig aan! @all sorry dat ik verder niet reageer, misschien in de loop van de dag Eerste dag helemaal alleen met de 2 jongens dus wat drukker haha Ben ook nog steeds aan het rommelen met de bv, want de kleine man bleek in 5 dagen bijna 200 gr afgevallen te zijn, dus datwas helemaal niet goed Moesten 50cc per voeding extra aanbieden daarna, maar toen ging hij dus wel een hlve meter ver spugen elke keer en met zo'n kracht dat het nooit goed kon zijn, dus gister bij de hap gezeten met hem Nu dus druk schema met eerst de borst, dan een flesje aanbieden, dan kolven en dat elke 2 uur, dus druk druk druk Maar goed alles voor de bv! ZIjn techniek is trouwens wel goed, alleen hij is gewoon te snel moe om goed door te kunnen drinken, logisch als je alleen maar afgevallen ben Tot later, allemaal een fijen dag!
Hallo meiden, Even snel... Heb eigenlijk geen tijd, maar MOET Zonnestraal natuurlijk even feliciteren. Zonnestraal, Van Harte Gefeliciteerd Bekijk bijlage 113529 Met De Geboorte Van Jullie Zoon!!! Wat een heerlijk joch! *smelt* Mooie naam ook. Jesse op zijn Nederlands of op zijn Engels? Nou, geniet er maar van! En hoop dat je lichaam snel weer de oude is.. Lijkt mij enorm pijnlijk zo'n ruptuur. En de rest van de dames... Ik ben jullie echt niet vergeten hoor! *SMAK* Liefs!
hoi meiden, lentekriebeltje: wat goed dat jullie mannetje heeft gelopen Leuk gezicht is dat he? Enne ik was soms rond die periode in de zwangerschap ook snel moe. Globaal zeggen ze dat het 2e trimester je het fitste voelt (13 t/m 26 weken) en je loopt alweer richtig het 3e trimester dacht ik. Ik ben dit weer ook zat Al dat gedoe met die gladheid/sneeuwzooi. bah. Moest vandaag op nacontrole bij de gyn en het was gewoon spekglad op de parkeerplaatsen bij het zh :x sterretje: hoe was je eerste dag alleen met je mannetjes? En das schrikken als hij zoveel blijkt te zijn afgevallen Dan ben je er nu wel erg druk mee zeg: STERKTE! Hier kost de bv ook meer moeite dan de vorige keer, toch jammer. simplyme: Haaai Red je het allemaal nog een beetje? De rest: hoi Hier een apart dagje achter de rug. Moest naar de gyn voor nacontrole ivm (sub)totaalruptuur. De een zei totaal een de ander subtotaal, lekker vaag. Dus ik heb t maar eens gevraagd aan de gyn. Hij zei: ik kijk het even na in de papieren. Oh, ik zie 75%, dat mag je dus wel totaalruptuur noemen Lekker vaag, totaal lijkt me toch 100%, maar goed. De wond was prima genezen, maar ik heb wel een medische indicatie voor een eventuele volgende bevalling: hij wil voorkomen dat ik nog een keer een totaalruptuur krijg en dan de rest van mijn leven incontinent voor ontlasting ga worden (want die kans is blijkbaar bij een 3e totaalruptuur groot) Hij stelde voor om dan in het ziekenhuis te bevallen en misschien wel een keizersnee te doen. Dat was wel ff een teleurstelling...ga er stiekum vanuit dat er nog een keer een derde komt (zijn we het wel over eens, alleen voorlopig niet) Dus thuis bevallen zal er wel niet meer inzitten. Achja, als het ooit zover komt dan zien we dat dan wel weer. Moet er ook niet aan denken incontinent voor de ontlasting te worden. (kan nu mijn winden niet echt ophouden en dat vind ik al erg genant ) Sorry voor mijn hele verhaal, moest het effe kwijt!
Sterretje, heb je er eigenlijk inmiddels al een lk bij gehad? Klinkt even allemaal wat minder leuk zo met de bv, hoop dat het snel beter zal gaan! Knap trouwens dat je nog wel even tijd hebt voor zp, zo tijdens je eerste dagje alleen met je 2 jongetjes! Simply me, hoi! Fijn dat je ons niet vergeten bent! Mama em, ja, dat lopen is echt fantastisch om te zien! Ben benieuwd wanneer hij weer zin heeft om te lopen/durft te lopen. Ik zit nu op 24 weken. Merk ook wel dat ik onrustiger begin te slapen, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Fijn dat je het herkent in elk geval. Oei, geen glijpartij bij de gyn? Best link zoveel gladheid bij een zh. Zou je toch verwachten dat ze dat goed strooien... (Verkapte vorm van werkverschaffing zeker, haha! Komt u maar mevrouwtje, dan zetten we die gebroken pols meteen even voor u!) Aiai, kan me voorstellen dat je best geschrokken zult zijn na het gesprek met de gyn. Klinkt idd vrij ernstig, die 75%. En op die incontinentie zal je niet zitten te wachten, zeg! Moet er zelf niet aan denken om altijd maar met een zakje om de drek op te vangen rond te moeten lopen! Kan me ook voorstellen dat verplicht bevallen in het zh en wellicht zelfs een ks bij een evt volgende bevalling ook een domper voor je is.
lentekriebeltje: balen vh slechte slapen. ben niet uitgegleden gelukkig, maar vond t nogal slecht dat het bij het zh zo glad was. idd werk creeeren Ben idd best wel geschrokken vd gyn. achja, hij had ook kunnen zeggen dat ik beter niet meer zwanger mag worden. dus wat zeur ik nu helemaal. zit nu te kolven... gisteren voor t eerst weer gedaan. Moeten toch gaan oefenen met de fles voor januari als ik weer ga werken. meisje kreeg weinig gekolfde melk en besloot 2 weken voor ik moest werken de fles te weigeren gelukkig pakte ze met oefenen op kdv na een paar pogingen de fles weer. Maar wil die stress nu niet hebben. ben benieuwd hoeveel hij ongeveer drinkt per keer, echt geen idee meer van. *bedenk mer dat je als richtlijn iets aan kunt houden wat ze met kv doen, maar wat was dat alweer?* tot later!
@mama em: nou, snap het helemaal hoor, dat je van dat nieuws van de gyn even van je stuk was! Tuurlijk altijd nog beter dan het advies helemaal niet meer zwanger te worden, maar dit is ook bepaald niet leuk! O, en ik wil je niet op lopen stressen, maar hier ging oefenen met de fles helemaal geweldig en 2 weken voordat ik ging werken (bij 14 weken), gooide ze ineens d'r kont tegen de krib en wilde ze niet meer Bij manlief heeft ze ook altijd zeeeeeeer beperkt gedronken, ben er meerdere keren voor naar huis komen rijden. Bij de gastouder ging het gelukkig wel goed, maar dat is zo'n surinaamse big mama die nergens door van haar koers raakt Erg fijn! @lentekriebeltje: voldoende ntspannen dus, voor je je bed induikt Heb jij ook last als je bijvoorbeeld een spannende film kijkt of een spannend boek leest voor het slapen gaan? Ik droom dan echt zoooooo raar en slaap zoooo onrustig dan! Moet ik hier dus in beperkte mate doen... (helemaal zonder, dat trek ik niet hoor, 9 maanden ) Dan maar eens onrustig slapen, we zijn toch al 2 jaar gewend aan gebroken nachten ) @all: nou, Thirza heeft een 'beestje' in haar buik. Waren de woorden van de assistente van de vervangende huisarts. Maar die is te behandelen met een specifieke AB die ze ds gaat krijgen en dan moet het snel over zijn. Pfff, na 4-5 weken spuitluiers straks dus hopelijk eindelijk weer vaste poep En ik ben de buikgriep die ze van het weekend eroverheen kreeg, aan het overnemen, geloof ik Of ik begin toch zwangerschapsmisselijk te worden (Nee, 't is buikgriep, denk ik. Hoop ik. Die is sneller weer over ).
Mama em, je zeurt helemaal niet. Je mag er best van balen. Iedereen heeft zijn eigen leed en ja, jij mag nog een kind krijgen en daar mag je blij mee zijn, maar balen om de uitspraken van de gyn mag echt! Goed dat je oefent met kolven. Kan echt schelen. Zou niet weten hoeveel kv je nu zou moeten geven, maar daar zijn vast tabelletjes van te vinden op internet. Rozemarijke, oei, bij jou heeft oefenen dus weinig geholpen... Ik lig 's nachts niet wakker van spannende boeken/films, word gewoon midden in de nacht wakker, lig niet lekker en kan vervolgens niet meer slapen. Maar goed, afgelopen nacht lekker geslapen, dus er is nog hoop. Maar ik mag niet klagen hoor, ons ventje heeft ons vrij snel fijne nachtrust bezorgd. Hoop dat de 2e daar een voorbeeld aan neemt! Oh jee, buikgriep?! Hopelijk niet de 'beestjes' overgenomen... Als je er last van blijft houden, even laten checken. Gaat het verder goed met je zwangerschap? Rest: hoi! Gaat het allemaal goed met de nieuwe aanwas en de moeders van die nieuwe aanwas??!!
Kom even snel om een hoekje kijken! @lentekriebeltje, wat fijn dat je beter gelsapen hebt, hopelijk een beetje bijgetankt en kun je er weer even tegen aan Nog beter als je zo blijft slapen, ik duim! En wat super, het lopen zeg! Geweldig, hoop dat het hier ook niet te lang meer duurt Vorige week heeft hij 3 stapjes gezet, maar nu wil hij steeds niet meer als ik hem neerzet... @rozemarijke oh een beestje in haar buik! Hopelijk is ze nu snel weer de oude! @mama em, wat een verhaal zeg, kan me voorstellen dat je het even kwijt wil hoor, is ook allemaal zo verwarrend dan! Misschien kun je met de vk overleggen wat zij er van vind over thuis bevallen? Hier werd na mijn bevalling ook gezegd dat ik niet meer thuis mocht bevallen de volgende keer, maar de vk was bij mijn bevalling, die kwam gewoon langs om even te kijken bij me en dat was precies het goede moment haha, en die vond het onzin en vond dat ik gewoon nog als ik wilde thuis mocht bevallen en ev volgende keer Hoe is het flesje gegaan? @all hier gaat het beter Mannetje komt elke dag aan en drinkt nu stukken beter Helaas blijft hij af en toe heel ver, wel 50 tot 100 cm spugen en dan ook heel veel wat uit zijn mond en neus komt zetten, met een kracht wat je niet wilt weten Dus ben zelf bang voor toch een koemelk allergie omdat dat bij ons andere mannetje ook zo was, maar dat moeten we nog even afwachten dus Fijn weekend allemaal!
Hoi meiden, @ Mama em: Vervelend dat het voeden pijn doet. Zou inderdaad niet moeten en zeker niet na zo'n tijd. Heb je nog een lactatiekundige ingeschakeld? Wat een schrik zeg dat je bij 3 rupturen grotere kans hebt op incontinentie voor ontlasting. Dat wil je inderdaad niet. Balen dat je dan bij een volgende zwangerschap in het ziekenhuis moet bevallen, maar als ze het dan kunnen voorkomen, is het het wel waard. @Lentekriebeltje: Wat super dat jullie mannetje loopt! Leuk gezicht he! Vervelend dat je zo moe bent. Ik ben zelf ook de hele zwangerschap moe geweest, zal toch wel komen omdat je er al eentje hebt rondlopen en je dus minder je rust kunt nemen. @Sterretje: Wat naar dat het zo lastig is met de voedingen. Gelukkig drinkt hij nu goed, maar dat spugen is ook niet zo goed natuurlijk. Ga je zelf al wel een koemelkvrij dieet volgen of wacht je het nog even af? Hier gaat het nu wel heel goed. Jesse doet het super. Hij drinkt goed, zat donderdag weer op zijn geboortegewicht. Slapen gaat ook heel goed en daar zijn we erg blij mee, want Luka was een hele slechte slaper. Zij slaapt trouwens 's nachts overal doorheen, heerlijk! Het blijft een beetje wennen voor haar. Ze wil hem nog geen kusje geven, maar komt wel af en toe even naar hem kijken. Helaas ben ik zelf donderdag even heel ziek geweest. Binnen een uur was mijn temperatuur van 37,7 naar 39,5 gestegen en moest ik met spoed naar het ziekenhuis voor onderzoeken. Er kwam gelukkig niets uit en ik mocht weer naar huis, maar ik was er flink ziek van. De volgende dag was het al weer een stuk beter en vandaag is het helemaal over. Heel vreemd dat het zo snel al weer voorbij is, maar alles is dus weer goed nu. @Rozemarijke: Fijn dat ze wat gevonden hebben bij Thirza en het goed te behandelen is. Lijkt het nu al aan te slaan? Hoe is het met de misselijkheid? Een buikgriepje of toch van de zwangerschap?
@zonnestraal zo dat was even schrikken voor je zeg, gelukkig dat het niets was en je weer naar huis kon! Wat fijn dat Jesse het allemaal zo goed doet, en al weer op zijn geboorte gewicht zit, echt super! Hier nog 150 gr te gaan voor het geboorte gewicht! Red je het allemaal een beetje in je eentje nu met 2 kleintjes? @all hier helemal brak Het slapen gaat zo slecht de laatste dagen Zijn er mee begonnen om hem maar in zijn bedje te laten slapen, hij sliep nog bij ons op de kamer, maar daar was hij tot 4 uur steeds wakker en aan het spoken, konden zelf echt niet meer slapen Maar in zijn bedje nog steeds drama Huilen huilen huilen Doen hem al in bad voor het slapen, lekker met bedtime spullen, daarna drinken dat hij goed moe is Maar zodra we hem dan weg leggen is hij binnen een paar minuten wakker Hebben al geprobeerd hem steeds 10 min te laten huilen, dan troosten en weer weg Maar gister dsu tot kwart over 2 weer aan het huilen Daarna was ik zo op, dat ik hem maar bij me in bed heb genomen weer, en ja dan slaapt hij wel... Iemand nog tips misschien, zo is het ook niets namelijk... Zo slopend!
@sterretje: tja, wat kan dat allemaal zijn? Heeft ie pijn? Kan het z'n nekje zijn? Krampjes? Spugen? Te moe in bedje, dus misschien eerder (en zonder badritueel, want dat was voor Thirza bijvoorbeeld juist weer veeeeeel te druk?) Hier gisteren bij de VK geweest. Hartje nog niet gehoord, baarmoeder wel te voelen, Thirza tussen mijn benen in gezeten toen de VK even ging kijken Bloeddruk OK, dus allemaal prima. Zit ik daar te vertellen dat ik me hardstikke OK voel, niet misselijk enzo, enkel op tijd wat eten. Kom ik thuis, zet het eten voor Thirza op, pak een glas jus d' orange en toen ik die op had en de vislucht m'n neus binnendrong, werd ik me ee partij misselijk! Jus was er dus snel weer uit... Maar goed, verder gaat het dus goed, moet alleen elke [paar uur wel wat eten. Thirza knapt ook op, lijkt het. Laatste dagen alleen wel weer meer aan mij hangen, wegbrengen naar de gastouder een ramp, (brullen begint thuis al, als ze de tas ziet). Of dat nou komt doordat ze niet fit is, of een nieuwe fase van verlatingsangst.... we gaan het wel merken. Fijn is anders iig...
Hoi meiden, ben ik weer effe. Rozemarijke, jammer dat je het hartje nog niet hebt gehoord. Hier gaan ze er ook pas naar luisteren na de 12 weken. En je moet ook nooit hardop zeggen dat het goed gaat Hopelijk was het een eenmalige actie. Bij onze dame was het dus hetzelfde: oefenen uit de fles ging prima, maar net voor ik ging werken weigerde ze Gelukkig ging het na het proefdraaien goed! Onze man heeft nu 2x uit een flesje gedronken en dat ging goed Was nu zo slim om er 2x een beetje in te doen en niet een hele fles (met de kans vervolgens heel veel weg te moeten gooien) lentekriebeltje, idd ieder zijn eigen leed. Maar dat helpt me wel te relativeren. t was hier idd stil zeg....hoef ik lekker weinig bij te lezen. sterretje, fijn dat het drinken beter gaat hopelijk wordt het spugen snel minder. Moet jij nu proberen zonder koemelk te eten? Heb idd nog met de vk overlegd. Ze zei dat ze wel kon begrijpen als de gyn een keizersnee zou willen preventief. MAar als het vaginaal zou mogen dan zag ze de meerwaarde niet van een medische indicatie. Dat snap ik wel, want ik denk niet dat degene (vk of gyn) die erbij daar dan echt invloed op heeft. Hooguit op tijd een knip zetten, maar dat is ook 2x gebeurd. Ze wil als ik ooit nog zwanger wordt gaan overleggen met de gyn wat we gaan doen. Wel fijn om het even besproken te hebben. *leest verder* balen dat het slapen zo slecht gaat. Een doekje oid met jouw lichaamsgeur eraan bij hem leggen? Verwarm je het bedje ook voor? Ik roep maar effe iets. Ik herken het trouwens wel, ons mannetje kan er ook wat van... 's nachts wakker zijn. Kan alleen maar zeggen dat het weer over is gegaan, maar waarom? Sterkte ermee! zonnestraal, wat fijn dat Jesse het zo goed doet. En heerlijk dat Luka er doorheen slaapt. Onze meid slaapt er ook altijd doorheen, terwijl mannetje echt een flinke keel op kan zetten (daarbij vergeleken fluisterde zij toen ze zo klein was en zelfs nu huilt ze niet erg hard, alleen soms krijsen) Gek dat je ineens zo ziek was, gelukkig niets ernstigs ofzo. de rest: HOI Hier een heftige weekend gehad: Heb een beginnende borstontsteking achter de rug. Heb flinke koorts gehad en mijn borst was hard en rood. Op advies vd vk op bed gaan liggen met kind en kolf Koorts was na 1,5 dag voorbij en sinds vandaag is de borst weer zonder harde stukken Verder is onze meid al 2 nachten aan het spoken en overdag wat hangerig en veel driftbuien . Volgens mij heb ik straks met tandenpoetsen de oorzaak gevonden: 2 kiezen. (ze moest de laatste 4 nog krijgen) Hopelijk is het na vandaag over. ohja, mannetje heeft dus al 2x uit een flesje gedronken Tot morgen ofzo!