Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    even snel, misschien strax meer...

Rozemarijke, meid wat een ellendig nieuws. Wat kan je lichaam je dan voor de gek houden zeg. Fijn dat je er zo nuchter mee om kan gaan. iig sterkte ermee. ik denk aan je. Dikke knuffel!

de rest: HOI! Misschien later meer...

2. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    mmm hoeveel hij nu geschat wordt weet ik eigenlijk niet precies, met 40 weken 4900, met 38,5 op 4500 ongeveer dus nu rond de 4000?? ik gok nu ook maar wat hoor.
    Ze kunnen het natuurlijk ook niet precies weten en schattingen zitten er soms ook flink naast lees je wel. dus misschien is hij straks maar 3000 haha

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

♥♥Lijst ♥♥

TIJDELIJK AFWEZIG:

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Puella (35+jr-3e kindje) - NOD ? - LF 10-12

ZWANGER:

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ronde 5 - Uitgerekend 04 januari 2011 - Een Meisje!!!
    Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 21 januari 2011 - Een Zoon!!!
    Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2010 - Een Meisje!!!
    Trui (26 jaar-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 8 maart 2010
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde - Uitgerekend 27 maart 2011
    Misoh (33jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011

GEBOREN:

SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!!
    Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!!
    Rosa08 - 27 jaar - 2e kindje - 13-11-2010 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Sterretje - 24 jaar - 2e kindje - 24-11-2010 - 3680 GR. - 50 CM. - EEN ZOON!!!
    Zonnestraal- 27 jaar - 2e kindje - 04-12-2010 - 4230 GR. - 55CM. - EEN ZOON!!!

AFSPRAKEN:

Hvj
    03 januari - groei-echo +controle zh
    Sarah 03 januari - afspraak met de gyn over uiteindelijke datum inleiden
    Sarah 04 januari - afspraak vk strippen

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Kaatje, hoop dat het doorzet meid. Succes!

@Rozemarijke, jeetje meid wat balen. Een hele dikke knuff voor je!

@Sarah, jij ook succes met het bevallen.

@MamaEm, Zonnetje en Simplyme, *zwaai*

5. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

6. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey meiden, even een kleine update:

Ik had om 3u sochtends mn eerste weeen gevoeld die daarna om 4u ophielden. 6u kwamen ze weer trug en dan om de 1 a 2 minuten. Maar toen ik naar het ziekenhuis ging waren ze opeens opgehouden en kwamen ze om de half uur ofnlanger. K bleek maar 1cm ontsluiting te hebben, dus moest weer naar huis. Rond 21u kwamen ze weer regelmatig dus wij weer richting zh. Bleek ik nog steeds 1cm ontsluiting te hebben. De vk zei dus dat het maar voorweeen waren. Ik kon het niet geloven want ik kreeg weeen om de 5min en ze deden harstikke zeer!! Nou, weer naar huis gestuurd. Om 01:00 braken opeens mn vliezen, en het vruchtwater was groen. Dus moest wéér naar het ziekenhuis. Nu lig ik dus hier, ben opgenomen en mag niet meet naar huis. Zr houden de baby in de gaten en als mn weeen nie vanzelf sterker worden en voor ontsluiing zorgen gaan ze me helpen. Zelf hoop k niet dat k ingeleid ga worden, slechte ervaring mee gehad :(
    Nou dat was het dus. Ik lig hier mn weeen op te vangen en mn man is in slaap gevallen naast me :p

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Kaatje, wat spannend zeg je vliezen al gebroken. Duurt niet lang meer voordat je je kleine meid in je armen hebt, succes meis! Ik hoop ook voor je dat je niet ingeleid hoeft te worden, succes! Knuff

@Hier, vanochtend naar het zh geweest voor een groeiecho. Kleine zit net ietjes onder de curve maar wordt wel een 3kg geschat. Heb ook bloed moeten prikken en urine inleveren ivm eventuele zwangerschapsvergiftiging (vermoeden ze), uitslag krijg ik vanmiddag te horen. Verder was de bloeddruk goed, hartje klopte mooi en het hoofdje lag beneden.

8. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Kaatjuh: Wat spannend zeg! Hopelijk worden de weeen vanzelf sterker en hoef je niet ingeleid te worden. Heel veel succes!

@Simplyme: Jij ook de beste wensen voor het nieuwe jaar! Gaat alles goed met jullie?

@Hvj: Fijn dat alles goed was met de kleine. Waarom vermoeden ze zwangerschapsvergiftiging?

@Sarah: Dat is een flink gewicht zeg! Maar inderdaad ze kunnen er flink naast zitten. Jesse werd op 6,5 pond geschat 2 dagen voor de bevalling en woog uiteindelijk 8,5 pond. Hopelijk is het bij jou precies andersom.

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @kaatjuh wat spannend meis, ik duim!

@zonnestraal hoe is het met jou, voel je weer beter?

@hvj, succes meis! Waarom denken ze aan zw vergiftiging?

@simply me een heel goed nieuw jaar!

@all allemaal een heel mooi, liefdevol, vruchtbaar en wonderlijk 2011!

Hier onrusitge dagen gehad
    Kleintje is heel veel aan het huilen van de pijn en aan het spugen
    Vanmorgen bij de ha geweest, gelukkig niet uitgedroogd, maar wel koemelkallergie ook
    Dus nu zelf op dieet, hopelijk helpt het snel voor hem

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Kaatjuh: spannend meis! Hoop dat de kleine meid zich inmiddels heeft laten zien :)

@Hvj: al bekend of het zwangerschapsvergiftiging was? Dan neem ik aan dat je snel ingeleid wordt, als dat zo is? (In dat geval zul je vast niet snel antwoorden hier ;)).
    Ik duim voor je!

@all: hier nog steeds alles rustig, mijn lijf houdt alles goed vast, helaas. Waardoor ik heel stompzinnig toch bij mezelf ga denken: klopte de echo wel?
    Nouja, heb besloten dat ik, als ik morgen contact heb met de VK, om een verwijzing naar de gyn ga vragen, dan heb ik daar ws ergens begin volgende week een afspraak en stel ik me erop in dat we met medicatie alles af gaan breken. Wil uiteraard nog wel een controle-echo, maar heb begrepen dat dat standaard is, dus dat zal wel goed komen... Maar dat alles dus omdat ik het wachten tot mijn lijf het zelf gaat doen, wel vrij zwaar vind (en ook niet zo fijn met het wel/niet maken van afspraken met anderen), en we gewoon maar snel weer voor een nieuwe kans willen gaan, wil ik het toch ook maar zo vlot als afbouwen dat toestaat, het allemaal afsluiten.
    En heb besloten dat ik voor die tijd de BV dan afgebouwd wil hebben. Thirza gaat namelijk helemaal niet lekker en ik wil alle eventuele risico's dat er iets in haar lijf terecht komt, wat er niet hoort, uitsluiten. Er wordt gezegd dat cytotec, (dat spul dat ze dus gebruiken om de miskraam op te wekken), geen kwaad kan bij borstvoeding, maar als je even doorleest, is daar (uiteraard) geen onderzoek naar gedaan.
    En aangezien we op dit moment wachten op de uitslag van een tweede ontlastingkweek (controle om te kijken of de darmparasiet wel weg is/AB gewerkt heeft) en een bloedtest op coeliakie, ga ik de dame maar niet meer belasten dan strikt noodzakelijk is... Dus we starten deze week met afbouwen, eerst maar van de avondvoeding.

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sterretje, gezien de klachten die ik heb dacht de gyn aan zwv vandaar. Dus door die allergie kun je geen bv geven toch?

@Rozemarijke, gelukkig heb ik het niet. Begrijpelijk dat je het zsm wil afsluiten en verder gaan, zou hetzelfde gedaan hebben. Thirza krijgt nog bv begrijp ik? Hopelijk gaat het afbouwen goed.

@Kaatje, ik neem aan dat je al bevallen bent meid en nu aan het genieten bent van je wondertje. Hopelijk kun je ons zsm op de hoogte houden.

12. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Gisteren om 13:38 ben ik bevallen van ons kleine meissie. Ze woog 3720kg en gezond enal. Gelukkig heb ik een normale bevalling gehad en mocht ik gelijk al naar huis.

Liefs

13. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Sorry-sorry-sorry dat ik niets meer van me laat horen de laatste tijd. Gaat niet zo lekker hier, vandaar. Heb even geen zin om er over uit te weiden...

Heb net een beetje terug gelezen en wil het volgende even kwijt:

Rozemarijke: Getver zeg! Verheug je je op een echo en dan blijkt het niet goed te zijn. Knuffel voor jou. Lees dat je voor cytotec gaat. Kan wel zwaar zijn, hoor, dus zorg wel dat je man thuis is (of iemand anders die je tot steun kan zijn). Jammer dat dit de reden is om te stoppen met de bv, maar kan me goed voorstellen dat het moment nu wel daar is. Sterkte met alles, meid! Hoop dat het snel achter de rug is en dat jullie daarna ook snel weer zwanger mogen zijn!

Simply me, jij hebt het ook zwaar lees ik. Blijf toch maar proberen hulp te krijgen in je omgeving, denk aan jezelf.

Kaatje, wow, het is zover??!! Spannend, meid. Ik lees het nieuws vanzelf weer. Hoop voor je dat de bevalling is meegevallen/meevalt.

Sarah ook alweer zover. Als je dit nog leest alvast een goede bevalling gewenst.

Hvj, Zonnestraal, Sterretje, Mama em: zwaai!
    Hoop dat ik niemand vergeten ben...

En... allemaal natuurlijk nog een heel goed, gelukkig, gezond nieuw jaar. Dat de beebjes (en natuurlijk ook de oudere kindjes) en de mama's het allemaal maar goed mag gaan.

PS Weet niet wanneer ik hier weer ben. Drukke periode voor de boeg met verbouwing en gaan vanaf overmorgen eerst even lekker een paar daagjes weg. Zijn we wel aan toe! Probeer in elk geval te komen spieken naar babynieuws binnenkort!

14. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow, zie nu opeens het nieuws van Kaatjuh:

Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Dat is nog eens mooi nieuws. De bevalling toch zonder inleiden, dus. Fijn! En lekker snel naar huis. Goed, zeg. Geniet lekker van jullie gezinsuitbreiding!

Liefs,
    LK

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Kaatje, van harte gefeliciteerd met jullie meisje. Geniet er lekker van en fijn dat je normaal bent bevallen. Knuff

@LK, veel plezier met jullie paar daagjes uit.

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

♥♥Lijst ♥♥

TIJDELIJK AFWEZIG:

Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2
    Puella (35+jr-3e kindje) - NOD ? - LF 10-12

ZWANGER:

Sarah1987 (23jr-2e kindje) - Ronde 0 - Uitgerekend 21 januari 2011 - Een Zoon!!!
    Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2011 - Een Meisje!!!
    Trui (26 jaar-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 8 maart 2011
    Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde - Uitgerekend 27 maart 2011
    Misoh (33jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011

GEBOREN:

SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!!
    Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!!
    Rosa08 - 27 jaar - 2e kindje - 13-11-2010 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Sterretje - 24 jaar - 2e kindje - 24-11-2010 - 3680 GR. - 50 CM. - EEN ZOON!!!
    Zonnestraal- 27 jaar - 2e kindje - 04-12-2010 - 4230 GR. - 55CM. - EEN ZOON!!!
    Kaatjuh - 23 jaar - 2e kindje - 03-01-2011 - 3720 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!

AFSPRAKEN:

Sarah 04 januari - afspraak vk strippen
    Hvj 17 januari - controle zh

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Sarah, nog gestript vandaag? En wanneer zei de gyn dat je gaat bevallen?

@Misoh en Trui, alles goed met jullie en je zwangerschap?

18. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Even snel een feleicitatie droppen voor Kaatjuh.. Morgen heb ik wat meer tijd.

@Kaatjuh:

Van Harte Gefeliciteerd Met
    Bekijk bijlage 118834
    De Geboorte Van Jullie Dochter!!!

Fijn dat het toch nog vanzelf op gang is gekomen en dat het allemaal gegaan is zoals hoort. En ook al lekker weer thuis, lees ik. Hartstikke goed. Laat je lekker verwennen en geniet maar lekker van jullie kleine meissie.

Oh, als je even tijd hebt... :D Een PB-tje met naam en foto is welkom! :D

Geef je kleintje maar een dikke KUS van mij! ;) En haar grote zus natuurlijk ook! ;)

Liefs!

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Kaatjuh: gefeliciteerd! Wat super dat het allemaal zo goed is gegaan!

@Hvj; wat fijn dat het toch allemaal goed is!

@LK: veel plezier met jullie korte tripje! Geniet ervan!

20. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Kaatjuh: Gefeliciteerd met jullie meisje! Wat fijn dat alles goed is gegaan en je een natuurlijke bevalling hebt gehad. Nu lekker bijkomen en genieten van jullie meisje!

@Sterretje: Ik voel me al weer veel beter. Lief dat je het vraagt. Af en toe nog wel moe door de gebroken nachten, maar de somberheid is gelukkig helemaal weg.
    Wat zielig voor je mannetje dat hij zoveel pijn had. Hopelijk slaat het dieet snel aan. Is het een erg beperkt dieet of mag je nog wel veel eten?

@Rozemarijke: Logisch hoor, dat je toch stiekem een beetje hoop krijgt. Had je nog een verwijzing voor de gyn gekregen? Zou wel fijn zijn voor je om het af te kunnen sluiten.

@Lentekriebeltje: Vervelend dat het niet lekker gaat met je. Heel veel sterkte en hopelijk kun je lekker even genieten van je mini-vakantie!

Hier gaat het eigenlijk wel goed nu. Somberheid is helemaal weg en langzaam aan begint er een beetje een ritme te komen. Helaas wil Luka ineens 's middags niet meer slapen en ik ga 's avonds al vroeg naar bed vanwege de nachtvoedingen, dus ik heb niet zoveel tijd meer voor mezelf, maar dat komt vanzelf wel weer.

Deel Deze Pagina