@Zonnestraal: o, lekker dat het ritme er wat in komt! Scheelt een eind in depri gevoelens idd! Ik heb een afspraak bij de gyn staan voor komende dinsdagmiddag. VK heeft me er nog door moeten drukken, want de assistente kwam eerst met: Ja, we hebben pas weer plek op 25 januari. Ehm.... pardon? Er zit iets in mijn lijf wat er uit moet en dat moet er nu toch wel echt zo snel mogelijk uit omdat dit emotioneel wel zwaar is? VK had die insteek gelukkig ook, en toen kon ik toch wel op de spoedpoli. Ja, lijkt me ook de enig juiste plek, ik was er zelf al van uitgegaan dat ik bij spoedgevallen ingepland zou moeten/horen worden... 't Is niet alsof ik voor een simpel controletje kom ofzo... Maar goed, blij dat we dat weer af kunnen tellen en dan zal ik denk ik die week erop de medicatie gaan gebruiken: heb volgende week alweer helemaal vol staan met een paar lastig afzegbare afspraken, en als ik ergens geen zin in heb, is het om die weer helemaal opnieuw in te moeten plannen, met weer de gok van: kan het dan wel...? Kan ik de week erop, die van de 18e dus, zo leeg mogelijk houden in mijn agenda en me met een rustig hart ziek melden... en dan in alle rust me even terugtrekken in mn holletje hier om alles maar te gaan laten gebeuren. Als het tegen die tijd niet spontaan is gekomen, (maar daar ga ik eigenlijk steeds minder van uit, omdat het er nu toch alweer 6 weken niks zit te doen).
♥♥Lijst ♥♥ TIJDELIJK AFWEZIG: Pinjo (30 jr-2e kindje) - NOD ? - Ronde 2 Puella (35+jr-3e kindje) - NOD ? - LF 10-12 ZWANGER: Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2011 - Een Meisje!!! Trui (26 jaar-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 8 maart 2011 Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde - Uitgerekend 27 maart 2011 Misoh (33jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011 GEBOREN: SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!! Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!! Rosa08 - 27 jaar - 2e kindje - 13-11-2010 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!! Sterretje - 24 jaar - 2e kindje - 24-11-2010 - 3680 GR. - 50 CM. - EEN ZOON!!! Zonnestraal- 27 jaar - 2e kindje - 04-12-2010 - 4230 GR. - 55CM. - EEN ZOON!!! Kaatjuh - 23 jaar - 2e kindje - 03-01-2011 - 3720 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!! Sarah1987 (23jr-2e kindje) - 37.2 weken zwanger, 2-1-2011-- 3940 gr-- 55 cm - Een Zoon!!! AFSPRAKEN: Hvj 17 januari - controle zh
Ik ben 2 januari THUIS!!! bevallen van een zoon Pim. 1 jan. (37.1 weken zwanger) braken mijn vliezen om 20.45 en om 02.30 had ik mijn eerste wee, deze kwamen direct om de 2 a 3 min. 05.30 mocht ik persen en 05.50 is onze zoon geboren. Hij is helemaal gezond en weegt 3940 en is 55 cm lang. Ik heb helaas wel heel veel last van naweeen de hele dag door, nu nog steeds Deze zijn soms nog heftiger als die vna de bevalling zelf! buik-rug en been weeen. Dit is dus wel balen. Maar verder geniet ik erg van mijn kraamtijd en voel me verder goed. Ik hoef dus lekker niet ingeleid of gestript te worden HELEMAAL HAPPY!! Kaatjuh jij ook gefeliciteerd met je dochter. De rest-- succes allemaal!!!!
@Zonnetje, fijn dat de ritme terugkeert. Geniet lekker van je gezinnetje. @Sterretje, hopelijk helpt het dieet meid. @Rozemarijke, fijn dat de vk aandrong en jullie een afspraak hebben staan. Succes en sterkte ermee. @Sarah, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Pim. Heerlijk dat je met 37 weken bevallen bent, wel balen van de naweeen. @All, *zwaai*
Hai meiden, En weer een baby!!! Sarah, Van Harte Gefeliciteerd Met Bekijk bijlage 119330 De Geboorte Van Jullie Zoon!!! Wat goed dat het vanzelf is begonnen. Super dus! En die naweeën zijn een hel he! Die weeën waren 10x erger dan de bevallingsweeën, vond ik. Nou, jij en je man nogmaals gefeliciteerd en geniet maar heerlijk van jullie nieuwste aanwinst! Enne.. Foto, naam? PB? Mag hoor! @Hvj: Nu ben jij aan de beurt he! Liefs!
@SM, *slik* dacht dat iemand anders nog voor me was haha. Maar ja ik heb nog 7 weken te gaan dus duurt nog ff...
@sarha van harte met de geboorte van jullie zoon, wat fijn dat je thuis bent bevallen! vervelend die heftige naween als je zo snel bent bevallen he! Hier was het met 5 dagen gelukkig minder, hopelijk bij jou ook! @kaatjuh jij oo nog van harte met je dochter, gelukkig toch zonder inleiding! @rozemarijke nog een hele dikke knuffel meis,fijn dat je wel terecht kan bij de spoedpoli nu Hopelijk kunnen jullie het snel afsluiten en weer verder kijken @hvj gaat opschieten nu hoor! @all hier druk druk druk Mannetje word iets rustiger gelukkig Van de week was echt drama, hij heeft echt heel de middag en avond gegilt van de pijn, zo vreselijk Gelukkig nu wat rustiger, hij slaapt ook op zijn buik nu, dat geeft hem erg veel rust Niet echt ideaal met zo'n kleintje, maar ja wat moet ik anders, goed in de gaten houden maar gewoon Dieet was erg lastig de eerste dagen, maar begin er nu aan te wennen Moet goed opletten, maar het is te doen Voorlopig ook even geen soja,maar als het goed gaat ga ik dat wel proberen straks, dan word het al een stuk makkelijker Verder al meer dan een week ongi pijnen, maar ongesteldheid wil maar niet doorbreken, erg vervelend Mijn borsten zijn er ook erg gevoelig door, dus hopelijk veranderd dit snel Bv gaat trouwens helemaal goed nu hoor! Hij drinkt wel nog steed maar 1 borst per keer, maar hij groeit er goed op nu, dus hij heeft er echt genoeg aan gewoon
@SM, zou geweldig zijn over 3 weken en 4 dagen zijn maar dat geluk heb ik niet. @Sterretje, kon ik er maar in geloven dat het nu gaat opschieten. Fijn dat de bv nu goed gaat meid, houden zo!
hoi meiden, heb jullie een beetje verwaarloosd Ben gewoon erg druk geweest met feestdagen, kinderen en weer aan het werk gaan/zijn. nu ff kort voor ik het bedje induik (kleine heeft net gedronken) kaatjuh: gefeliciteerd met jullie meid! Fijn dat ze niet hebben hoeven inleiden. sarah: gefeliciteerd met jullie zoon Pim. Mooie naam. en ook fijn dat er niet hoefde te worden ingeleid. sterretje: wat n gedoe met de allergie. pffff, fijn dat de bv wel goed gaat. Hier heeft mannetje ook een hele tijd maar 1 borst per keer gehad. Nu wel meestal 2, maar ook niet altijd. hvj: nog ff volhouden meid! hoop dat je wel het geluk hebt eerder te bevallen. Hou vol meid! rozemarijke: wat ee kl*** nieuws hebben jullie gehad. Hoop dat dinsdag snel voorbij is en jullie weer vooruit kunnen kijken. iig heeeeel veel sterkte meid! simply me: al wat meer rust? de rest: sorry, heb maar 1 pagina teruggekeken. Tussendoor wel gelezen af en toe. Hier: een geheugen als een zeef Had ik de vorige keer ook zo erg. Verder is mannetje superverkouden.Kan daardoor niet goed drinken en heeft al een aantal keer de melk met zo'grote golf teruggegeven. Oftewel: boxkleden, beddegoed en kleren om extra uit te wassen. Zo zielig, hij ligt soms echt te piepen... al bij de huisarts geweest en de longen waren schoon gelukkig. tis alleen lastig. Ik ben weer aan het werk en moet nog effe een nieuw ritme vinden. Komt wel weer! Ik ga proberen hier weer meer te schrijven!
Hoi meiden, Dank jullie wel allemaal! Hier loopt t nog niet echt goed. Het gaat helemaal mis met de borstvoeding. K heb sinds dag 1 al last van tepelkloven en erggg gevoelige pijnlijke tepels. Het voeden is vreslijkkk. Daarna ook nog es stuwing erbij en koorts. Ik heb her volgehouden tot vandaag. Ik kreeg in de nacht weer koorts en weet stuwing die nu een borstonsteking is geworden. Mn dochtertje heeft ook mn tepel kapoy gezogen nu. Komt bloed uit enal. Op advies van de vk moet ik nu gaan kolven en niet meer de borst aanbieden tot mn tepels genezen. Drama dus! Ik voel me zooo verrot en verdrietig. Ik wil het opgeven maar voel me zooo schuldig tegenover mn dochter ben egt depri. Er gaat ook geen hap door mn keel. Al dagen lang eet k bijna niks. Sarah, hartelijk gefeliciteerd met geboorte van je zoontje pim. Echt goed dat je gwn thuis bent bevallen! Beter dan inleiden. Geniet ervan.
Hallo Meiden, @Kaatjuh: Wat rot dat het het zo tegenzit met het voeden. Tepelkloven, stuwing, borstontsteking... Het wordt je niet makkelijk gemaakt he. *KNUF* Als je echt niet meer wilt voeden, dan moet je het niet doen en gewoon op de fles overgaan. Dat schuldgevoel zou ik ook hebben, denk ik, maar met tegenzin voeden is echt niet beter dan KV. Maar als je eigenlijk wel liever BV wil geven alleen baalt dat het zo moeizaam begint, dan zou ik het nog even vol proberen te houden. Vaak is het even een paar dagen rustig aan doen en idd. met een fles of lepeltje voeden, zodat je borsten/tepels even rust krijgen en kunnen helen voldoende om verder op een leuke manier door te gaan met BV. Maw nog even doorgaan met struggelen, zodat je straks de vruchten kunt plukken. Ik denk dat je er nu idd. even doorheen zit. Heel begrijpelijk. Het is ook niet niks. Je zit met de hormonen die na de bevalling meespelen, de BV die niet lekker gaat, pijnlijke borsten/tepels, je eet niet, je oudste dochter zal extra aandacht van je vragen, etc. Niet makkelijk hoor. Heb je wel hulp? Ik wou dat ik iets meer voor je kon doen. Een lactatiedeskundige inschakelen is ook een idee als je echt wilt BV, maar niet weet hoe verder. Meis, heel veel sterkte en suc6 met deze moeilijke periode. Komt allemaal goed, al is dat nu misschien moeilijk te geloven. Geniet toch zoveel mogelijk van de mooie momenten, die geven kracht. En eten is ook belangrijk... Ik weet dat je dat zelf ook wel weet, maar dat is een belangrijke schakel in deze cirkel. Geen eten>geen energie>geen kracht>geen honger/moe/down... Probeer dus echt te blijven eten en drinken, desnoods soep, pap, drinkontbijt, bouillion enzo... Echt doen hoor! Belangrijk! We helpen je er wel doorheen! *SMAK* Maar wat wil je? BV of stoppen? Als je echt wilt doorgaan met BV maar niet weet hoe, dan kan ik wel wat tips voor je gaan zoeken. Het komt echt goed, lieverd! Echt waar! Nou, nog een dikke knuffel: *KNUF* Je doet het gewoon hartsikke goed! Dat weet ik zeker! Die meiden van je hebben de liefste moeder die ze maar kunnen wensen, dus laat je niet gek maken door die rotgevoelens, deal? Hoe gaat het verder met iedereen? Liefs!
@Kaatjuh: het gets meid! Dat had ik bij Thirza een klein beetje: de kloven vanaf dag 1. Dame hapte niet goed aan, (achteraf te maen met kiss-syndroom!), en toen we op dag 4 of 5 gingen voeden met tepelhoedje, lukte het haar wel om zelf goed te drinken, (tot dan had ik gekolfd en nagevoed met fingerfeeden). Hopelijk komt de boel snel tot rust nu e krijg je de ruimte om gewoon de keuze te maken die jij wilt! Heb je purelan? @Simply me: dat lijkt mij ook nog wel een hele uitdaging als we straks (nouja, straks...) een tweede hebben. Dat ritme weer vinden. Hopelijk lukt dat gauw! @all: hier alles wel aardig. Thirza is van de avondvoeding af, vooralsnog is ze ook tevreden met een bekertje chocomelk of een chocotoetje Was van de week gestart met een poging tot afbouwen, maar werd toen zo moe van werken dat ik het er weer bij heb laten zitten. Van het weekend pakte mijn man het op en ondersteunde me en toen ging het wel dus Morgen dus de afspraak bij de gyn, mijn moeder gaat mee, (m'n ouders komen helemaal vanuit Assen naar Den Bosch rijden, de schatten). Manlief moet werken, dus vond het wel fijn dat mams aanbood om mee te gaan. Morgen zal er nog weinig gebeuren, ik denk dat ik toch eerst voor medicatie ga, alhoewel ik morgen nog even alle voors en tegens door wil nemen met de gyn... Die medicatie zal ik dan ws volgende week dinsdag in gaan nemen, als het dan nog niet spontaan op gang is gekomen, (denk van niet eigenlijk). Morgen wel even met een echo weer kijken, dat heb ik wel even heel hard nodig, merk ik, om de bevestiging te krijgen dat het echt mis is...
@MamaEm, ik doe mijn best. Beterschap met je ventje en succes met het vinden van een ritme. @Kaatje, ik sluit me volledig aan bij SimplyMe en maak je niet gek want dat maakt je echt geen slechte moeder! Dikke knuf lieverd. @SimplyMe, hier z'n gangetje. Vannacht barslecht gelslapen doordat mijn dochter steeds wakker schrok en om 3u de boel bij elkaar krijste. Ook vaker last van harde buiken die harder worden, tjah verder aan het aftellen want ben het nu wel een beetje *beu*. @Rozemarijke, heel erg lief van je moeder dat ze meegaat. Wens je veel sterkte morgen en wat goed dat je af bent van de nachtvoeding, de rest gaat je ook wel lukken meid. @All, dikke knuff dames.
@simplyme, dank je wel voor je lieve lieve woorden! Het doet me echt goed dat jullie me begrijpen. Ik zit er idd helemaal doorheen. Heb net even een emtionele moment gehad, k begon met mn man te praten over mn gevoelens en moest toen zoo erg huilen. Ik voel me namelijk ook zoo ontzettend schuldig tegenover mn oudste dochter. Mn man zit sinds de bevalling al bij haar. Hij let dag en nacht op haar. K zie haar amper omdat ik tot nu toe nog steeds in bed lig. Ik moet gelijk alweer huilen als ik aan haar denk. Het lijkt alsof er zwlfs een bariere is ontstaan tussen ons. Mn man beweert van niet maar het voelt wel zo aan. En daarnaast gaat de bv nog steeeds moeizaam. De baby schommelt ook erg in gewicht, de ene keer is ze beetje aangekomen en dan is ze weer afgdvallen. Vandaag is ze weer afgevallen. Ik wil juist wel doorgaan met bv, ik doe er alles aan. Ik geef nu de ene borst wel en de andere borst kolf ik af. Maar het lijkt nu opeens dat mn borsten nie genoeg melk aanmaken ofzo. Mn tepels doen nog steeds pijn maar bij 1 borst is t ietsjessss minder geworden. Ik maak me zo erg zorgen!!! Doe k t niet goed? Is er iets mis met mn kleintje? Ik weet me geen raad meer. En ben bang dat ik depri ga worden en het laatstr wat ik wil is een depressie of wat dan ook! Nogmaals dank je wel voor je woorden, doet me al goed! Dikke knuff!! @rozemarijke, nou denk het niet dat bij haar aan kiss syndroom ligt. Het heeft denk k echt met mijn melk te maken. Ik heb ook gewoon geen trek door hoe k me voel. Ik eet en drink bijna niks waardoor k natuurlijk ook niet genoeg melk aanmaak. Nee ik gebruik alleen bepanthen en mn eigen melk. Is dat andere een goeie zalf dan? Als dat zo is ga ik em gelijk halen. Hvj, jij ook bedankt voor je woorden! Dikke knuff
@Rozemarijke: Ben je al bij de gyn geweest? Wel heel fijn dat je ouders meegaan, wat steun kun je wel gebruiken! @Sarah: Gefeliciteerd met jullie zoon! Wat heerlijk dat je toch thuis bent bevallen en dat alles goed is gegaan. Maar goed dat hij nu al kwam, want anders was hij wel erg groot geweest he! Lastig he die naweeën, heb er ook erg last van gehad. Is het al minder nu? @Hvj: Het schiet nu toch op voor je he! Hopelijk ga je snel bevallen! @Sterretje: Lastig dat je op dieet moet, maar als het dan beter wordt, heb je het er natuurlijk wel over. Fijn dat de bv nu beter gaat. @Mama em: Ik kan me voorstellen dat het weer even opnieuw zoeken naar een ritme is. Vind je het wel lekker om weer aan het werk te zijn? @Kaatjuh: Wat naar dat het allemaal niet zo lekker loopt en dan zit je ook nog met je hormonen, waardoor het allemaal extra zwaar is! Heel veel sterkte gewenst en een dikke knuffel! Hier is het een beetje lastig. Jesse huilt veel en slaapt slecht, overdag steeds maar 20 minuutjes en dan begint hij te gillen en is klaarwakker. De arts van het cb vermoedde een KMA en ik moet nu even een paar dagen op dieet en kijken of dat wat helpt. Ik hoop ergens dat dat het is, want dit vind ik zo zielig! Hij was trouwens sinds de geboorte 2 kg aangekomen! Weegt nu al 6 kg en is 57 cm. Ik schrok er gewoon van. Het kan ook zijn dat hij daardoor krampjes krijgt, omdat hij gewoon teveel voeding krijgt. De arts zei dat ik dan maar 1 borst moest aanbieden, maar dan zit hij nog zo te zoeken, volgens mij heeft hij gewoon nog honger. Lastig hoor!
@Zonnetje, dank je ik hoop het ook. Wat sneu voor je mannetje dat ie last heeft van krampjes. Hopelijk helpt de dieet en kun je gwn 2 borsten blijven geven.
hoi meiden, kaatjuh, wat balen dat je zoveel opstartproblemen hebt. Je moet je echt niet slecht voelen hoor, je doet je best en das toppie. Je moet wel meer drinken en eten dat scheelt voor je gevoel en zeker ook voor de bv. Je lijf moet hard werken. Enne: niet teveel die kleine wegen, daar wordt je alleen maar onzeker van. Dikke knuffel en zet hem op! Hier ook opstartproblemen met de bv gehad en daarna liep het goed. Purelan is superspul, speciaal voor op de tepels. Raadde de vk mij ook aan. Simplyme: hoi hier alles okee, en bij jullie? rozemarijke: hoe is het gegaan gisteren? Fijn dat je moeder mee is gegaan. En fijn dat de avondvoeding er zo makkelijk af is gegaan. Geef je nu dan nog 1 voeding? hvj: thanx. jij suc6 met aftellen. nog even en je hebt je ukkie in de armen zonnestraal: balen dat jesse zoveel huilt. hopelijk helpt t dieet. jeetje 2 kilo! in 1 maand, das echt heel veel. wat een hongerig kind sterkte iig. de rest: hoi hier alles goed. verkoudheid mannetje gaat iets beter. heeft iig al een aantal dagen niet meer gespuugd. ik moet alleen denk ik ogi worden. al dagen buikpijn/opgezette buik. ook al een paar keer rozig bloed bij afvegen. en gisteren kolfde ik de tweede kolfbeurt op werk ineens bijna niks. en sindsdien t idee dat ze leeg zijn. bij de oudste werd ik 2 dagen nadat ik ineens minder kolfde ongi, dus hoop dat t snel doorzet dan. is wel al snel, werd het de vorige keer pas na een half jaar. ben soms een beetje bang zwanger te zijn. hebbben t 1x onveilig gedaan voordat ik een spiraaltje heb aten plaatsen. Maar dan had de baarmoedermond met plaatsen volgens mij dicht moeten zitten. (spiraal in dec geplaatst, nu bijna 1 mnd terug) werken bevalt op zich goed, maar er is nogal wat gedoe wat het minder fijn maakt. misschien kolfde ik daarom wel minder. tot snel meiden!
@Kaatjuh: purelan is ook wolvet, net als bepanthen, maar dan zonder de chemische toevoegingen. Purelan is enkel en alleen de wolvet... @Zonnestraal: als er vermoeden is van KMA moet je iig 2 weken dieet volhouden hoor! Het duurt namelijk even voor alle melk uit jouw systeem is! Dus enkel bij 2 weken of langer op dieet, kun je echt een beetje zien of dat aan de hand is... @mama em: nou, hopen dat die ongi snel doorzet dan maar, kan je productie weer bij trekken... @all: afspraak bij gyn was goed, fijn gesprek gehad, bleek ee vrouwelijke gyn, wat ik persoonlijk ook wel zo fijn vind. Controle-echo gehad en dat was wel duidelijk: 't is echt mis Erg fijn om dat gewoon nog eens te zien: die bevestiging had ik echt even heel hard nodig. Medicatie meegekregen, vond gyn ook beter dan curettage (kans op complicaties vergelijkbaar en als het even kan een operatie, wat curettage toch is, zien te vermijden). Plan was medicatie komende dinsdag in te gaan nemen, maar inmiddels heb ik steeds wat bruinverlies, om de paar uur vooralsnog, dus hopelijk komt het de komende dagen goed op gang en heb ik de medicatie niet meer nodig. Woensdag dan een controle-echo n dan kunnen we hopelijk verder... (kleine kans dat er nog na-curettage nodig is). Dus, zit nu ziek thuis, werken ga ik niet meer doen, want als het ineens wel snel op gang komt en ik zit al krampend een uur van huis en kan zelf niet meer rijden: dat zie ik dus niet zo zitten. Vond m'n baas wel logisch ook Voor de rest wel OK. Uitslag van Thirza's bloed- en ontlastingtest binnen en beiden schoon. Darmparasiet is dus weg, maar diarree blijft, dus nu bij KA verder kijken wat er aan de hand is. Eea doet de conclusie coeliakie wel steeds dichterbij komen, helaas (Bloedtest is bij coeliakie bepaald niet 100% betrouwbaar, dus dan zou er een darmbiopt moeten gaan komen, tenzij kinderarts -wat ik blijf hopen- met iets onschuldigers op de proppen komt, wat dit alles verklaart... Ik zou niet weten wat, want dame is inmiddels 2,5 maand aan de diarree en aan d'r voeding ligt dat echt niet.... Nouja, vrijdag naar KA (volgende week) en dan maar eens horen...