@Simply me: Ik heb je tip toegepast en het gaat al een stuk beter met hem. Hij is veel rustiger na een voeding en slaapt ook wat beter. Nu maar hopen dat het zo blijft, want dit is wel een hele makkelijke oplossing! @Hvj: Lastig dat je dochter niet graag onder de douche staat. Luka heeft dat ook een tijdje eng gevonden, maar daar is het eigenlijk gewoon overgegaan na een tijdje, dus ik heb verder ook geen tips voor je helaas. Wil ze ook niet meer in badje of vind jij dat niet handig meer? Misschien wil ze wel in bad onder de douche. Dat doet Luka graag, dan zit ze in haar badje in de douchecabine en ondertussen de douche aan, heerlijk vindt ze dat.
Dank je dames, zal het vanavond nog eens proberen. Ook in bad onder de douche, en dat zij de douchekop vasthoudt. Ben benieuwd. Ik ga nu richting het zh voor de dagcurve, laters!
Hallo meiden, @Hvj: Hier gaan ze idd ook vaak met badje onder de douche. Suc6 vandaag in het zh! @Zonnestraal: Fijn dat het al beter gaat. Nu hopen dat dat zo blijft of nog meer verbetert natuurlijk. Liefs!
Goedemorgen @simply me, wat meer rust zo te zien, want zie je weer vaker hier, gezellig! Jullie mannetje is al bijna 4 maanden, wat super snel gegaan zeg! @hvj succes met de curves! Wist je nou trouwens of jullie een docher of een zoon krijgen? @zonnestraal wat fijn dat het nu beter gaat zonder de tsr aan te bieden, hopelijk blijft het idd zo! @all hier van de week de eerste prikjes gehad, ging best goed., niet veel last van gehad gelukkig Hij was heel goed aangekomen, 1100 gr in 4 weken tijd! Het lijkt ook verder beter te gaan met het slapen eindelijk, de laatste 2 nachten nog maar 2 voedingen en dan om 11 uur de laatste daarvoor, hopelijk blijft het zo Zijn darmpjes lijken ook rustiger te worden, dus het huilen ook nu, wel blijft hij erg veel windjes laten, maar al een heel verschil met voorheen Volgens mij is alle troep nu pas uit zijn lichaam dus Bakeren hem ook nog steeds in, en dat geeft hem ook wel veel rust merk ik Al met al ben ik heel blij en tevreden, nu erg fijn dat ik nog niet hoef te werken voorlopig, kunnen we eindelijk eerst een echt alle leuke dingen gaan doen Dit weekend aan we een weekendje weg, dus daar hebben we heel veel zin in Nu dus eerst alle zooi bij elkaar gaan rapen, hebben zoveel nodig om mee te nemen haha Tot na het weekend dus, fijn weekend allemaal alvast!
Hallo meiden, Even een teken van leven hierzo! Nou, het gaat al stukken beter. Heb 3 borstontstekingen achter de rug, hoge koorts en alles erop en deraan. Mn dochter bleek maar niet aan te komen en steeds te schommelen in dr gewicht. 2 weken waren al voorbij en zij had nog steeds niet haar geboortegwicht bereikt, dat was 3720, en zij woog maar 3400. Ik moest van de cb starten met bijvoeding. Dus elk keer eerst mn borsten geven en daarna 60ml kunstvoeding erbij. En dat gaat prima! Ze weegt nu 4020! Dus ben blij dat ik gewoon door ben gegaan met de borst ondanks alle pijn. Met mij gaat het ook stukken beter, heb alleen nog last van de hechtingen die er maar niet uit willen. Ben al bij de vk geweest om ze eruit te laten halen, want ik kan amper staan en lopen. Maar het waren inwendige hechtingen ofzo, ze kon er niet bij dus moest ik zelf even in n bad gaan liggen met soda of biotex. Heb het nog steeds niet gedaan, shame on me Mn oudste dochter die is gek op dr zusje. Hele tijd kussen en strelen. Maar soms helemaal geen aandacht geven Nou dat was het dan! Ik lees wel altijd mee maar kan niet altijd reageren zoals jullie weten. Ik hoop dat het goed gaat met iedereen en de baby's!
@SM, dank je. @Sterretje, fijn om te lezen dat het goed met jullie gaat. Geniet van jullie weekendje weg! We krijgen een meisje. @Kaatje, ook bij jou fijn om te lezen dat het weer beter gaat met je meissie. Geniet ervan. @Hier, dagcurve was goed gegaan vandaag. Dinsdag uitslag bespreken met de gyn. @RozeM, hoe gaat het nu met je en je meissie? @Zonnetje, MamaEm, Saartje en alle anderen, hoe gaat ie?
Hai hai, Nou, dinsdag naar het CB geweest en meneer woog alweer 6900 gr. en was 6 cm gegroeid sinds vorige maand, nu dus 64 cm. Verder deed hij het super en gaf zelfs amper een kik bij de prikjes. Hij is er ook deze keer niet echt ziek van geworden, beetje hangerig, beetje warm, maar verder is hij nog net zo vrolijk als altijd. @Sterretje: Ja, de rust is hier idd. weer wat terug. Gelukkig wel, want het breekt je wel hoor. Ik kan jullie dus weer lekker lastig vallen met mijn berichtjes. En bij jullie is het ook weer wat rustiger dus. Fijn dat het ergste weer voorbij is. Die krampjes zijn echt zo zielig... Veel plezier dit weekend! Geniet ervan! @Kaatjuh: Hehe, daar was ze weer een keer! Fijn dat alles alweer stukken beter gaat. Genieten is dat he, broertjes en/of /zusjesliefde... *zwijmel* Hier wordt de kleinste ook de hele dag gekust en geknuffelt, zoveel liefde. Hihi... Maar hij wordt ook vaak genegeerd hoor, dus dat is ook heel normaal. Nou, geniet maar lekker verder en suc6 met je hechtingen! @Hvj: Super dat de dagcurve weer netjes was! Zo moet het! Voor jou beginnen nu echt de laatste weken he?! Spannend! Ik ben enorm benieuwd hoe het allemaal bij jou zal gaan. Nog even en dan mag je ook weer genieten van een piepklein krummeltje. *zwijmel* Ben je ook niet erg nieuwsgierig naar de reactie van haar grote zus? Nou, ik ga weer verder... Tot gauw!
@Hvj: Ging het douchen nu beter? Ik ben benieuwd of je meisje het wat vond, in bad douchen. Fijn dat je dagcurve goed was. @Sterretje: Wat heerlijk dat het met jullie mannetje beter gaat. En dat de nachten ook beter gaan nu, dan kun je zelf ook wat meer uitrusten. Heel veel plezier het weekend, geniet er lekker van. Het is in ieder geval erg mooi weer! @Kaatjuh: Goed weer wat van je te horen! Wat een ellende achter de rug met de borstvoeding, maar super dat het nu zoveel beter gaat en dat je dan toch volgehouden hebt! Vervelend dat je zo'n last hebt van de hechtigen. Wel sodabadje doen hoor, want anders krijg je straks nog veel meer last! Leuk dat je oudste zo gek is op haar zusje. Hier gaat het net zo. De ene keer krijgt Jesse allemaal kusjes en knuffels en de andere keer negeert ze hem ook of wil ze zelfs dat hij naar bed gaat als hij bij mij zit. Ik vind het wel grappig om te zien. @Simplyme: Zo, flink gegroeid dus! Heerlijk dat het allemaal zo goed gaat en dat je nu ook meer rust hebt. @All: Het is echt verbazingwekkend hoe goed het nu gaat hier. Een paar dagen geleden was het nog veel huilen en overdag nauwelijks slapen en nu slaapt hij gewoon na elke voeding minstens een uur en vaak wel 2 uur. 's Nachts doet hij het ook super, hij krijgt nu om 21.30 zijn laatste voeding en komt dan om half 5 pas weer, dus dat is al bijna een hele nacht. Morgen ga ik lekker met mijn man winkelen en de kids gaan naar oma. Voor het eerst na de bevalling weer even iets samen doen, heb er veel zin in!
Hallo meiden, Hier weer lekker koud! Voelt als -9... Niet leuk... Ik wilde juist vandaag een goed stuk wandelen, maar met die koukleum van mij gaat dat niet lukken. Ze is wel eens meegeweest in een skipak helemaal ingepakt met sjaal, muts en handschoenen en toen begon ze na een half uur te huilen dat haar wangen en neus zo koud waren... Ik ga dus maar wat anders verzinnen om met ze te doen vandaag, misschien iets heel lekkers bakken... Jammie!!! @Zonnestraal: Wat goed om te lezen dat het nu al zoveel beter gaat met hem. *doet een vreugdesprongetje* En dat slapen gaat lekker zeg! Gelukkig maar! Hier was er ook zo'n enorme verbetering nadat ik begonnen was met het tsr laten weglopen. Geen buikpijn meer, beter slapen, vrolijk en tevreden kind en een blije mama en papa. Ik vond het ook jammer dat ik dit niet wist bij mijn oudste 2 kids. Gelukkig wel bij de laatste drie. Heel veel plezier met het shoppen samen! Liefs!
@SM, ik ben er ook benieuwd naar idd. Kan niet wachten en die laatste weken mogen wel vliegen van mij. Het is iss koud hier, gisterenavond waren we ook van plan om te gaan shoppen maar brrrrrrrr wat was het koud dus maar naar huis gegaan. @Zonnetje, heb haar nog niet in bad onder de douche gedaan. Ben benieuwd hoe ze dat zal vinden. Fijn dat het goed gaat bij jullie, shop ze! @Hier, sinds gisteren constant harde buiken en oefen/indalingsweeën *au*
Hey simplyme, ff snel n vraagje: wat is tsr? Ik begreep em niet helemaal, iets met teveel melk of verslikken ofzo? Want ik heb niet veel melk maar als mn dochter drinkt dan hoor ik haar echt zo snel slikken en soms naar adem happen en verslikken. En als ik r na afloop van borst afhaal huilt ze dr hele tijd door. Ze wil of aan de borst of in mn armen blijven. Wordt r wel moe van, want kan egt nix doen.
@Hvj: Oehhhh, begint spannend te worden... Ben echt benieuwd wanneer je meisje geboren wordt. @Kaatjuh: Het tsr is toeschietreflex. De melk wordt uit je borst "geduwd" om je baby te helpen, maar soms gaat dat zo hard dat de kleine de stroom niet goed weg kan drinken en zich dus steeds verslikt en worstelt om de melk weg te drinken. Dit tsr heeft dus niet perse met veel melk te maken. Voel je de tsr? Ik voel een prikkeling/tinteling in mijn borst, wel duidelijk en de melk spuit er dan uit (als een fontein). Daarna druppelt het door. Ik leg mijn kids pas weer aan als het zachtjes druppelt, maar daar moet je mee experimenteren. Ik kijk gewoon hoe relaxt mijn zoon drinkt. Maar hoe je het omschrijft klinkt wel heel bekend. Het snelle slikken en naar lucht happen wijst erop dat ze veel melk krijgt, meer dan dat ze aankan. Door het onrustige drinken krijgen ze veel lucht mee en dat zorgt voor krampjes en windjes. Ze voelen zich niet fijn en willen dus lekker bij mama zijn. Daar voelen ze zich het beste als ze zich rot voelen. Het sabbelen aan de borst geeft ze troost. Heel begrijpelijk dat ze bij je wil zijn, alleen erg vermoeiend voor mama's... Probeer ook eens om haar alleen te laten drinken als het rustig gaat, dus zodra ze onrustig begint te drinken... Afkoppelen en de melk opvangen in een bakje of doek. Ook goed laten boeren steeds, want die van mij lieten heel moeilijk boeren en sinds ik daar extra tijd voor neem en moeite voor doe komen er soms na een half uur pas grote boeren uit. Suc6!
Dag meiden, Ik breek even in! Mijn zoontje is bijna 5 mnd en ik geef volledige bv waar we beiden erg van genieten... Eigenlijk zou ik het nog wel even willen voortzetten maar anderzijds wil ik ook niet al te lang wachten met ´gaan voor een tweede´... nu vraag ik me af of ik bv kan blijven geven en toch zwanger kan raken? anders moet ik toch eerder dan ik eigenlijk misschien wil gaan afbouwen namelijk..
@Bunchy: Het hangt er vanaf of je cyclus alweer op gang is gekomen. Je kunt gaan temperaturen om te zien of je alweer een eisprong hebt en dan kun je dus in principe gewoon zwanger worden, ook als je nog borstvoeding geeft. Er zijn al meerdere meiden hier gewoon zwanger geworden terwijl ze nog borstvoeding gaven. @Simplyme: Ook hallo! Alles goed met jullie? Vandaag hier helaas nog steeds zo koud, niet echt lekker om te wandelen. @Hvj: Oei, niet prettig die indalingsweeen en harde buiken. Hopelijk gaat het snel echt beginnen. Ben je het zwanger zijn al zat?
@SM, me 2. Je kleine gaat snel, geniet ervan. @Zonnetje, als het het voorwerk is vind ik het niet erg maar wel als het voor niks is. Ik ben toe aan bevallen ja. @Bunchy, de meeste meiden hier dede aan tempen en raakte icm bv geven zwanger. Ik ben ook zwanger geraakt en gaf bv, mijn dochter was 11 maanden toen ik zw raakte (werd 3x ongie na de bevalling).
hoi meiden, ik heb jullie wel verwaarloosd ben simpelweg erg druk geweest met werken, niet ziek worden en natuurlijk de twee kinderen effe op jullie reageren: rozemarijke, wat n ellende heb je meegemaakt zeg. hopelijk is alles nu schoon. nog eve wachten dus met thirza voor jullie meer weten? gaat t wel al beter met haar? hvj, hoop dat jullie uk snel komt -> sterkte met de laatste loodjes en de bevalling. ons meisje is ook bang voor de douchekop. doe ze altijd in het grote bad en snel ff de douchekop op de haartjes. zal de tips eens gaan proberen zonnestraal, klinkt herkenbaar met de tsr. hier ook in het begin bij allebei de kindjes melk eruit laten spuiten (de laatste keer ving ik het op in een bekertje voor de oudste) dat moest wel anders verslikten ze zich, spoot er zo hard uit. Fijn dat het nu zo goed gaat. Lekker gewinkeld? bunchy, je kunt zeker wel zwanger worden tijdens de bv. je zult nu of later misschien de keuze moeten maken om te kiezen tussen die 2. helemaal afhankelijk van je situatie. hopelijk word je snel ongi en krijg je echte kans op n zwangerschap simplyme hoihoi, wat meer rust dus bij jullie. gelukkig maar. doet de kleine man t goed? kaatjuh, bah wat n ellende met de bv. knap dat je hebt doorgezet. als je weinig melk hebt misschien zelf een regeldag inlassen: elke 2 uur aanleggen en veel huid op huid contact. en natuurlijk genoeg eten en vooral drinken zelf. bah die hechtingen: ik had er ineens veel last van. de vk er een aantal weggehaald, maar ook veel inwendige (totaalruptuur gehad, dus genoeg hechtingen ) waar ze niet bij kon. Bij mij ging het binnen een week na verwijderen veel beter, hopelijk bij jou ook snel. Ik voel met je mee, is niet leuk :x sterretje, fijn dat de prikjes meevielen en het beter gaat met de voedingen. Dus een tevreden mannetje nu? Leuk weekendje weg gehad? Wanneer ga je weer werken? Nog lekker genieten van je verlof hoor! alle anderen: HOI Hier erg druk geweest met de eerste weekjes werken. Was n zooitje op het werk en heb zelfs extra gewerkt. Heeft me allemaal veel energie gekost. Ik kolf eigenlijk nooit genoeg op het werk en moet dan dus thuis weer extra kolven om genoeg te hebben voor als ik ben werken. Twijfel of ik geen dubbelzijdige kolf ga kopen. Als ik bij de eerste had geweten dat ik zo lang zou voeden (met de wetenschap dat er als het lukte zeker een 2e kindje zou komen) had ik toen al een dubbelzijdige gekocht. Aangezien er hier misschien nog een 3e komt vind ik het wel de moeite waard, maar dan moet ik het echt nu doen. Wat denken jullie? Met de kinderen gaat het goed. De oudste is ineens heel snel met praten gegaan: spreekt nu vaak met 2-3 woordjes en kent ineens zoveel woorden. Erg leuk. En ze blijft een trotse en bezorgde grote zus. zo lief! De kleine uk doet het goed: prima gegroeid en tevreden kindje. Moet alleen nog een beter dag en nacht ritme krijgen. Is vaak 's avonds laat en begin vd acht klaarwakker Dus dat kost soms veel energie. Gaat gelukkig steeds beter. Maar hij komt 1-2x per nacht of is begin vd nacht wakker en drinkt dan veel. Achja, is goed voor de lijn, ben bijna alle kilo's van deze zwangerschap kwijt. En begon 4,5 kilo onder mijn 'eigen 'gewicht (van voor de 1e zwangerschap) Zit daar nu 3 kilo boven, dus 1,5 onder mijn normale gewicht. en ik eet goed en snoep eigenlijk teveel Nou, ik duik zo het bedje in, want de kleine man is nu klaar met coma-zuipen en slaapt dan hopelijk tot een uurtje of 5 (maar kan ook dat ie 2-3 x komt tot 8 uur) Ik probeer hier weer meer te komen....
hallo allemaal! ik meld me hier, omdat ik ook graag weer zwanger wil worden. mijn dochter is 10 maanden en ik geef nog ongeveer 5 voedingen op een dag! ik ben ook nog steeds niet ongi geworden. we vrijen gewoon wanneer we zin hebben , en dan zien we wel. hopelijk raak ik zo zwanger. wie geeft er tijdens de zwangerschap nog bv? en hoe gaat dat? ik wil graag doorvoeden en als het even kan gaan tandemen, dat lijkt me zo knus