hoi lalalamanon, welkom hier Hopelijk krijg je snel een cyclus. Mijn ervaring: Ik werd na 6 mnd weer ongi. We lieten toen al n tijdje de natuur zijn gang gaan. nog eens 6 mnd later was ik zwanger van ukkie 2. ik gaf toen nog 4-5 voedingen per dag. ben toen de voedig tussen de middag gaan vervangen door gewone melk bij de boterham ipv bv erbij. De late voeding liet ukkie 1 er toen ook steeds vaker vanaf. toen een tijdje 2 voedingen gegeven en later nog n tijdje 1 per dag. Voelde voor mij goed om zo af te bouwen, zag tandemen niet zitten. dit was hoe t bij mij ging. de rest: hoi
hey meiden, hier nog 1 die jullie verwaarloosd, maar even heel druk Mannetje lligt ook weer hard te huilen, dus nu alweer geen tijd, sorry! Hopelijk snel weer! Liefs
wat is het stil hier ????? Hier alles goed Kleine man begint door te slapen, heerlijk. Alleen dus weer zoogcompressen in, want vanochtend was het bed nat Grote meid is een beetje uit haar doen. Gaat ook ineens heel snel met ontwikkeling. Praat ineens veel meer en ook met motoriek gaat ze snel nu. Kan zelf haar jas uitdoen. Trusten en tot snel!
@MamaEm, fijn dat het goed gaat met jullie. Geniet er lekker van. Ik zou als een 3e nog op de planning staat zeker nu een dubbelzijdige kolf kopen, gaat een stuk makkelijker. @Lalalamanon, ik heb wel gevoed toen ik zwanger was maar ben gestopt voordat de 2e komt omdat ik het niet meer trok (dochter bijt, mijn hormonen en mijn melk was er nauwelijks nog). Succes met zwanger worden! @Sterretje, hopelijk gaat het verder wel goed met jullie. @All, dikke knuff!
♥♥Lijst ♥♥ ZWANGER: Hvj (26 jaar-2e kindje) - Ronde 3 - Uitgerekend 22 februari 2011 Trui (26 jaar-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 8 maart 2011 Lentekriebeltje (29jr-2e kindje) - Ronde - Uitgerekend 27 maart 2011 Misoh (33jr-3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011 GEBOREN: SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!! Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!! Rosa08 - 27 jaar - 2e kindje - 13-11-2010 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!! Sterretje - 24 jaar - 2e kindje - 24-11-2010 - 3680 GR. - 50 CM. - EEN ZOON!!! Zonnestraal- 27 jaar - 2e kindje - 04-12-2010 - 4230 GR. - 55CM. - EEN ZOON!!! Kaatjuh - 23 jaar - 2e kindje - 03-01-2011 - 3720 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!! Sarah1987 - 23 jaar - 2e kindje - 37.2 weken zwanger - 02-01-2011- 3940 gr- 55 cm -EEN ZOON!!!
hoi meiden, hvj schiet echt op voor jou zeg! Alles nog rustig? Tis nog niet zeker dat er een derde komt, maar de kans is groot. Zo es effe op marktplaats kijken voor een kolf. Verder alles goed hier! Heerlijk weekend gehad, vanavond kwamen onze beste vrienden eten. Zij kan elk moment gaan bevallen, spannend! tot morgen of overmorgen!
@Hvj: En...blijft het bij voorwerk? Hopelijk gaat het snel beginnen voor je! @Mama em: Wat leuk dat je oudste ineens zo hard gaat. Hier precies zo, ze was altijd erg lui met praten, maar nu gaat het zo snel ineens, bijna niet leuk meer! Wat heerlijk dat je mannetje begint door te slapen, die natte plekken 's ochtends heb je er dan wel voor over! @Lalalamanon: Welkom hier! Ik heb zelf geen bv meer gegeven toen ik zwanger raakte. Ik was zo'n 2 maanden daarvoor gestopt, toen mijn dochter 14 maanden was. Ze vond het zelf genoeg. Hopelijk komt je cyclus snel op gang! @Sterretje: Alles verder goed met jullie? Gaat het al wat beter met je kleine mannetje? Hier gaat alles nog steeds goed. De nachten worden steeds langer (vannacht van 21.00-5.00), dus dat gaat de goede kant op. De ochtenden vind ik wel erg lastig. Jesse wordt wakker van Luka en die is tegenwoordig al om 6 uur wakker. Altijd met een ochtendhumeur, ze begint gelijk heel hard te huilen als ze wakker is en wil dan gelijk eten. Jesse is dan inmiddels ook wakker en heeft honger, dus elke ochtend zit ik met mijn duffe hoofd met 2 krijsende kinderen. Heerlijk begin van de dag! Hopelijk gaat dat snel wat beter, want ik kan er slecht tegen zo vroeg al. Verder gaat het gelukkig wel heel goed. Jesse huilt veel minder en heeft duidelijk weinig last meer van krampjes gelukkig. We hebben voor Luka trouwens vorige week de zijkant van haar bedje eruit gehaald en ze kan nu dus zelf in en uit bed. De eerste keer was krijsen, de tweede keer ging ze zonder huilen slapen, maar viel ze op de grond in slaap en daarna ging het goed gelukkig. Wat wordt ze dan al groot!
@MamaEm, behalve harde buiken en indalingsweeën is het verder rustig hier. Hopelijk vind je wat op MP. Spannend voor je vriendin! @Zonnetje, verder dan voorwerk komt het niet helaas. Fijn dat je zoontje steeds langer uitslaapt, voor jou ook heerlijk alleen balen dat je in de ochtend met 2 huilende kids zit. En wat is je meisje al groot zeg, zelf in en uit bed!
Hallo allemaal, Even tussen de bedrijven door hihi @zonnestraal wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt met Jesse zeg, en wat een heerlijke nachten, ben jaloers hihi Wat knap dat ze zonder zijkantje kan slapen zeg, die keer op de grond moet vervelend geweest zijn haha @mama em, rustig hier geweest idd Fijn dat bij jou allemaal wat rustiger word Kan me voorstellen dat je nadenkt over een dubbele kolf! Heb je wat kunnne vinden op mp? Kan dat geen kwaad trouwens een kolf tweedehands kopen? Gewoon doen als het je wat lijkt zou ik zeggen, zou mij ook wel ideaal lijken, scheelt een hoop tijd en gedoe met kolven hoor, en zeker voor de langere tijd en eventueel een derde no Hier vind ik het erg duur en heb natuurlijk een kolf nu, maar als ik het van te voren had geweten had ik het ook na mijn eerste zwangerschap al gedaan Hier komt er vast nog een derde als het allemaal mag lukken en misschien ook wel een vierde hihi, dus wat dat betreft is het geen weggegooid geld! @hvj hoe is het nu met jou, al wat meer beweging er in? Hopelijk duurt het neit al te lang meer meis! @lalalamanon, welkom hier! Wat leuk dat je zwanger wilt worden en toch bv wilt blijven geven! Nog niet ongi geweest he, geef je allang nog maar 5 voedingen, zou toch zeggen dat het 'weinig' genoeg moet zijn om weer je cyclus terug te krijgen! Ik duim voor je dat dat snel mag gebeuren en je daardoor ook snel zwanger mag worden Hoe snel was je de vorige keer zwanger? Hier ben ik zwanger geworden toen ik mijn kleine mannetje nog voedde, ik gaf toen nog 5 voedingen ook, wel kreeg ik mijn cyclus toen al snel terug, 3 maanden na de bevalling was ik weer regelmatig Toen mijn zoontje 6 maanden was, had ik een positieve test, ze schelen nu ook ruim nog geen eens 14 maanden! @all hier wat rustiger allemaal gelukkig Mannetje slaapt beter, is rustiger en het loopt allemaal wat soepeler gewoon nu Grote mannetje is wel echt heel erg aan het uitproberen en het doen, dus dat is af en toe wel erg druk en veel politie agentje spelen Kleine man komt meestal nog maar 1 of 2 keer in de nacht, dus ik ben al blij, meestal gaat hij daarna gelijk weer slapen, en heeft aan 5 min voeden genoeg, dus we hebben een stuk meer slaap weer Verder nog een week of 6 vrij, dus ik geniet nog even volop! Hopelijk gaat het met allemaal goed! Denk wel aan jullie hoor! Tot snel weer!
Nou het is idd heel rustig hier Dacht zal me eens even goed in zetten om jullie niet te verwaarlozen deze keer, maar ben tegen mezelf aan het kletsen haha Hoop dat alles geod gaat met iedereen! Hier op een onderbreking van een uur na, de verder nacht kunnen slapen van 12 tot half 8, dus was al met al een goede nacht Grote vent is wakker, dus gaan een boterhammetje eten en dan naar het winkelcentrum wandelen Kleine boodschap doen en me leen kolf omnwisselen, medela heeft me een gloednieuwe gestuurd, helemaal super dus! Nou tot snel weer, fijne dag allemaal!
hoi meiden, sterretje, hihihi herkenbaar; ik wilde pas ook hier meer zijn en toen was ik ook tegen mezelf aan het praten. fijn he zo'n goede nacht? hier wisselt het nog wat. Was je kolf kapot dan? welke heb je eigenlijk? tweedehands vind ik eng omdat je nooit zeker weet hoeveel hij is gebruikt. als je maar geen 2ehands borstschelp enzo koopt, ivm hygiene kan het geen kwaad. hoorde gisteren dat een kolf ongeveer 3 kinderen meegaat op mp stond er 1 in de buurt, maar die was al gereserveerd na 1 dag. beetje jammer. een nieuwe is duur, maar gezien er vrijwel zeker hier een derde komt (als t aan mij ligt 100% en ikzelf wil misschien nog wel eentje erbij dan. maar manlief vind de eerste maanden zo moeilijk. hoop dus stiekum dat we hierna een tweelig krijgen hihihi/) toch wel de moeite waard. zeker omdat het me kol,ftihd scheelt en ik dan hopelijk thuis iet meer extra hoef te kolven om genoeg mee te kunnen geven. zonnestraal. wat fijn dat die nachten zo goed gaan. hier zit er nu soms ook zolang tussen, heerlijk. wel balen dat luka zo vroeg wakker is en zo verveled dan. eet ze savonds wel goed? klinkt alsof ze wakker wordt vd honger. misschien nog iets vullends geven voor het slapen (denk even hardop mee, misschien een groeispurt en extra energie nodig?) ons meishe is ook mopperig af en toe, echt uitproberen nu en drammen soms. 2 krijsende kinderen komt hier ook regelmatig voor. vreselijk vind ik het. hvj, ook voor jou spannend, ben benieuwd wanneer je nieuws hebt. zet hem op! hier alles goed. heb echt alweer ritme met werken en huishouden/kids. jongste is heel tevreden en lacht veel. Slapen gaat steeds beter. Hij proibeert al te rollen en het lukt bijna. Ook pakt hij al dingen vast, zo leuk weer. oudste begit lekker te petuerpuberen en gaat zo snel met alles nu. Heb t idee dat ze er last van heeft dat het zo snel gaat. Of er komen nog de laatste kiezen door. Straks bloedde het gewoon met tanden poetsen en vanmiddag diarree. gisteren kwijlen... dus kan eigenlijk niet missen tot snel meiden!
Hallo meiden, *hoest**hoest**hoest* Hier zijn we ziek... Hoesten en snotverkouden... Wat een ramp zeg! Vandaar mijn afwezigheid de laatste paar dagen... Maar het gaat alweer beter, dus we gaan de goede kant op. *doet een vreugdesprongetje* Vannacht eindelijk lekker geslapen zonder kindergehuil omdat neusjes verstopt zaten of ze bijna in hoestbuien bleven hangen... Voel mij dus ook meteen een stuk beter. @Bunchy: Hier ook zwanger tijdens het BV, 3x zelfs. Ik werd zwanger van mijn 2de en 5de toen de 1ste en 4de 1 jaar waren, bij de 4de was ik 9 maanden de de bevalling van nummer 3 al zwanger. En mijn kids dronken echt elke 3 uur, dag en nacht. Het is dus heel goed mogelijk. @Mama em: De kleine doet het super, echt een tevreden en vrolijk mannetje. Die 2 van jou groeien ook lekker. Leuk is dat kletsen he! Op een gegeven moment hebben ze de smaak te pakken en komen er elke dag nieuwe woorden bij. Echt super leuk! Heb je nog een kolf kunnen vinden trouwens, want daar zou ik in jouw geval wel naar op zoek gaan? @Lalalamanon: Welkom en veel kletsplezier hier! Leuk dat je erbij komt. Ik heb bij mijn kids steeds een aantal maanden doorgevoed. Het langste was bij mijn 3de. Haar heb ik tot ik 7 maanden zwanger was gevoed. Toen was het goed voor haar en wilde ze niet meer. Ik had zelf even een productiedip tijdens de zwangerschappen, maar dat werd heel mooi opgelost, net als bij de regeldagen eigenlijk. Dus mijn ervaring is positief, alleen zijn mijn kids er rond de 16 maanden gewoon klaar mee, zwanger of niet zwanger. @Sterretje: Hoi! Goh, die van jou schelen dus niet erg veel. Hier zit er zo'n 18 maanden tussen mijn 2 kleinste meiden. Erg leuk voor ze, want ze zijn ook de hele dag samen bezig, alleen voor mama af en toe iets minder. @Zonnestraal: Hier ook een die om 6:00 denkt dat het een heel mooi moment is om de dag te beginnen... Ik probeer haar zachtjes mee naar beneden te krijgen, maar ze krijgt het elke keer weer voor elkaar om het hele huis wakker te krijgen... Leuk! Super trouwens dat het met Jesse zo goed gaat! *klopt het toch maar even af**je weet maar nooit* @Hvj: Nou, waar blijft de baby? Spannend!!! Ik ben benieuwd wanneer jij gaat beginnen. Je hebt vanaf nu wel meldplicht hoor! @Kaatjuh: Hoe gaat het met jou en je meiden? @Lentekriebeltje: En hoe gaat het met jou? Al een tijdje niks meer gehoord van je. Hopelijk gaat alles weer wat beter. Doe maar rustig aan! Nou, ik ga maar eens aan de slag... Liefs!
Hey jullie zijn er weer hihi @mama em, nou dat dacht ik ook, zou ook niet zo snel tweedehands een kolf kopen hoor! Hihi jij een tweeling, lijkt me ook wel heel leuk hoor! Mijn kolf haperde elke keer, dus dacht eerst dat het eemalig was, maar toen hij het bleef doen, ben ik er mee terug gegaan Heb een gloednieuwe gekregen hihi, helemaal super! Ben je er al uit of je nu een andere kolf koopt of niet? @simply me he vervelend dat jullie allemaal ziek zijn (geweest) Altijd zo zielig voor die kidsjes! Ja die van mij schelen niet veel, maar nu al super leuk Grote broer is zo lief voor kleine broer, en kleine broer gaat gelijk al lachen als hij grote broer ziet hihi Maar wel even druk in het begin, maar begin nu te merken dat het minder druk word al Als die kleine dan ook nog eens beter gaat slapen, dan is het helemaal mooi! @all hier vanmiddag nog een late kraamvisite hihi Nu even aan het eten met me ventje, daarna hij lekker slapen en ik even vanalles in huis doen Mannetje heeft vannacht weer slecht geslapen, hopelijk vannacht weer beter Zou zo fijn zijn als hij door zou slapen hihi Maar dat gaat voorlopig niet gebeuren denk ik...
hoi meiden, simplyme: leuk he zo'n vrolijke baby. balen dat jullie allemaal ziek waren. hopelijk doet dit mooie weer iedereen goed ga idd een andere kolf kopen, vanavond eens op internet shoppen. sterretje, lekker als het weer wat minder druk is he? was hier ook ineens, heerlijk. soms slapen ze overdag tegelijk en kan ik effe snel een hoop doen in huis. oudste heeft nu echt driftbuien vanochtend wilde ze persee naar buiten. na een stukje lopen ging ze zitten op de stoep en vertikte het om verder te lopen handig dragen met de wandelwagen erbij, pffff verder alles goed, zo effe verder schoonmaken. en als oudste waker is naar buiten. denk de tuin in, kan ze niet weglopen en zich effe uitleven. miss tot vanavond
@mama em, wow wat een drama peuterpuber heb jij hihi Lijt me erg lastig haar te moeten dragen als je de wagen ook bij je hebt idd Heb jij ook ee dubbele wagen, of loopt je kleine meid/staat op een plankje altijd? Hier een dubbele wagen, echt ideaal Nou loopt ons mannetje ook pas sinds een goede maand, dus is het echt wel nodig haha Lekker dat het van dat mooie weer is zeg, heerlijk naar buiten Hier is het dat we niet weg kunnen vanmiddag, maar anderswas ik zeker even naar buiten gegaan, lekker even naar de kinderboederij of een speeltuintje Als het gaat vanavond na het avond eten nog maar even wandelen, ook altijd heerlijk! Nou ik ga snel nog even wat doen in huis!
@mama em, simply me en zonnestraal zijn jullie trouwens al weer ongesteld geworden? Bij de eerste was ik na een maand en toen na 2 maanden weer gewoon ongesteld, maar nu nog steeds niets na 2 en halve maand, weet dat dit normaal kan zijn hoor, maar had gedacht dat het vast weer het zelfde zou zijn als de vorige keer Hoe is dat bij jullie?
Hai, Hier ook een driftkikker bovenste plank... Bij haar heeft het vaak met het niet duidelijk kunnen maken van wat ze wil te maken. Ze praat al heel veel, maar kan (vooral als ze boos is) niet goed vertellen wat haar frustreerd en dat maakt haar woedend. De bui is ook meteen over als ik voor haar verwoord wat haar dwars zit. Maar ze kan ook gewoon boos zijn als het niet gaat zoals zij wil... En die bui is erg vermoeiend... Als ik alleen met de kids weg ga, dan heb ik er 1 in de buggy en 1 in de draagzak of draagdoek en mijn oudste uk loopt gelukkig netjes mee. Dat kan mooi nog even zo, maar over een paar maanden wil ik de 2 meiden mee laten lopen en de jongste in een buggy. Ben benieuwd hoe dat gaat, want van mijn jongste dochter verwacht ik wel wat problemen. Ze is zo'n eigenwijze opdonder... Hier voor het eerst een mirena spiraal laten zetten op 28 dec. en helaas meteen ongesteld geworden. Bij de andere kids was dat pas rond de 9 maanden, behalve bij mijn 4de. Toen werd ik na 4 maanden alweer ongesteld en had ik ook al meteen een eisprong elke maand. Dus hier ook niet elke keer hetzelfde, terwijl de kids allemaal hetzelfde drinkpatroon hadden. Nou, ik ga lekker bankhangen. Alle kids liggen op bed of zijn in hun kamers.. Rust in huis! Heerlijk! Liefs!
He meiden, ik kom even zwaaien en afscheid nemen Nu ik gestopt ben met de borstvoeding en zo met de MK achter de rug, klets ik meer in clubjes die ook een MK gehad hebben kort geleden, dus tja... Ben fysiek wel helemaal gezond verklaard weer en mijn cyclus is alweer op gang. Ben gaan tempen en eind vorige week, keine 3 wk na de MK, m'n ei gehad. Omdat we niets doen om zwanger worden te voorkomen, kan ik over anderhalve week dus gaan testen, als ik dan nog niet ongesteld ben geworden Daar hopen we wel op @lalalamom: ik ben dus een paar maanden geleden zwanger geworden terwijl ik nog BV gaf. Mijn cyclus was op dat moment erg onregelmatig en mijn luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) erg kort (een kleine week, zou toch minimaal 10 dagen moet zijn voor een bevrucht eitje om goed in te nestelen), maar toen ben ik na een tip hier visoliecapsules gaan slikken en toen was mijn cyclus direct weer regelmatig en mijn luteale fase direct weer 14 dagen, zoals ik altijd gewend was. En toen was ik na 3 maanden dus zwanger, met nog 3 voedingen overdag en een stuk of 2-3 nachtvoedingen. Dus ja, het kan Had ik geen MK gehad en niet een dieet hoeven volgen voor Thirza, (die heeft koemelkallergie), dan had ik nog wel even door willen gaan met BV, maar zou ik wel gestopt zijn voordat nummer 2 er zou zijn geweest. Tandemvoeden zie ik zelf niet zo zitten. Maar goed, ik ben dus anderhalf jaar op koemelkvrj dieet geweest voor Thirza en vond dat wel welletjes. Bovendien zat er gebruik van miskraam-opwekkende medicatie aan te komen, of een narcose, en omdat Thirza al 3 mnd aan de diarree is, (vrijdag gaan we eindelijk naar de kA), wilde ik geen risico nemen dat ze een van beiden binnen zou krijgen via de BV. Dus we zijn een week of 4 geleden gestopt, na 2 jaar en 2 maanden BV Ik had wel een productiedip de eerste weken. Maar als je door wilt voeden, lost zich dat wel op met wat vaker aanleggen/aanbieden. Thirza probeerde iig wel vaker te drinken, (stond ik niet toe, ik wilde afbouwen ). Nou, bij deze alle goeds voor jullie en je kleintjes! Hvj: hopelijk ga je nu toch snel bevallen!
Hai dames, Nee nog geen babynieuws hier, zit er gwn ff doorheen zodoende. Zodra ik bevallen ben zal ik jullie dat zsm laten weten. Ik ben jullie niet vergeten hoor! Laatste nieuws is dat mijn suiker nog steeds niet goed is en ik strenger moet dieten en weer een dagcurve moet laten doen. Liefs,
Hallo meiden, @Rozemarijke: Jammer dat je weggaat, maar wel begrijpelijk. Ik wil je iig heel veel suc6 wensen. Kom je wel af en toe even hallo zeggen? @Hvj: Balen dat je er even doorheen zit. *knuf* Kom op beeb!!! Doe maar rustig aan en we zien je wel weer verschijnen. Liefs!