Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

#3741 Seth, 18 feb 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 feb 2011
    Sterretje...
    Als je dat zou willen doen...... thanx :)

Nee wij willen niet voor nog een wondertje gaan...... vent gaat zich laten helpen...
    (alhoewel, zal het bij mij altijd wel blijven kriebelen... :))

Ik voelde me gewoon raar de laatste weken... beetje schijnzwanger...
    veel witte vloed, buikpijntjes.. etc. etc... dus heb ik vorige week donderdag getest...
    had toen rare lijntjes... dikke indrogers.. vreemd...

Achteraf dacht ik dat wellicht die testen op de lh hebben gereageerd... (schijnt wel niet te mogen, maar gebeurt vaker) en toen ik terug dacht bedacht ik me dat ik dus de woensdag ervoor...(op verjaardag vriend) hoofdpijn had en buikpijn... zelfs zo'n stekende buikpijn dat ik onder de douche ben gaan staan....

Mocht ik woensdag idd een ei gehad hebben.... zou de kans er wel inzitten dat........ we hebben het niet zo nauw genomen, aangezien ik bij de andere ook pas ongi werd na ik gestopt was..
    (9,5 mnd)

iig dus vandaar dat ik de laatste dagen temperatuur.....

Vind het niet ongesteld worden, met bv geven echt vervelend....

2. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @seth, je bent niet de enige nee. Ik weet dat het niet mag maar mn dochtertje slaapt snachts bij me in bed. Niet in midden maar aan de buitenkant zodat mn man niet opeens op dr gaat liggen. Elk keer als ze wakker wordt stop ik mn tepel in dr mond :p dus kan ik gewoon doorslapen. Alleen ik merk dat ze maar 1x wakker wordt voor bv in de nacht, of helemaal niet. Dus ik ga nu beginnen aan laten slapen in wiegje. Zal wel moeilijk worden denk k, maar moet gebeuren.

Wat betreft je vraag over tempen, ik temp niet en heb t denk ik maar 1 of 2x gedaan toen ik zwanger wilde worden van mn 2e. Tempen is niks voor mij. Plus ik wordt sowieso gelijk al na de bevalling weer ongesteld. Bij allebei de keren! Niet echt fijn, want ik vind ongie ergg irritant. Ik was er juist lekker paar maanden vanaf, maar nu is t weer terug :(

3. Seth

Seth Niet meer actief

hier ook hoor......
    terwijl het ledikantje naast mn bed staat..... nu tegenaan geschoven dat als zoontje aan buitenkant ligt, hij er niet uit kan vallen....
    soms zijkant, soms tussenin, net afhankelijk van welke kant laatst gedronken.....
    hier soms elk uur.... maar las op borstvoeding.com dat sommige baby's snachts clusteren.... de oudste twee deden dat savonds van 19.00-23.00;)

dit moet je kunnen schuiven, door heel de avond de borst aan te bieden... "mamahonger eerder stillen"...
    (alleen hier werkt het nog niet..)

moet trouwens zeggen dat het aantal "nachtvoedingen" hier vermeerderd is, sinds ik begonnen was de laatste voeding te vervangen door fv...
    Iedereen zei dat hij niet doorsliep omdat het lichtverteer baar is..
    gevolg: direct na de fles, wou hij alsnog bij mij drinken... ;) ben daar dus weer mee gestopt, omdat het niets met "honger" te maken heeft...

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @seth zal morgen even tempen voor je!
    Wat een gedoe altijd he met het niet weten waar je cyclus is met bv
    Vind het ook een drama hoor
    Willen hier nog wel graag een derde, maar nu niet, dus het blijft toch altijd een beetje oppassen
    Zou wel heel bijzonder zijn hoor, als je nu zwanger blijkt te zijn!
    ZOu wel een echt wondertje zijn dan...
    Of krijgt je man dan de schrik van zijn leven (er even van uitgaande dat jij er al een beetje aan gewend zal zijn, omdat je er nu al zo mee beizg bent en al zegt dat het altijd wel zou blijven kriebelen om nog een keer zwanger te zijn)
    Ik laat het je morgen even weten!

Hier werd ook door iedereen geroepen dat hij niet door sliep omdat de voeding idd te snel verteerd zou zijn
    Heb toen op aanraden een papfles gegeven van bv voor de nacht, maar sindsdien slaapt hij nog steeds niet door hoor
    Kwam idd ook weer meer eerst, nu gelukkig niet meer

Hoe jullie kindjes trouwens zoveel aan de borst kunnen blijven liggen
    Hier juist het probleem dat hij niet langer wil
    Soms drinkt hij zo kort, dat ik nog wil aanbieden, of een half uur/uur erna, bijv voor dat we gaan slapen nog wat extra, maar dan hoeft hij echt niet, gaat alleen maar kokken, en als ik nog een keer extra probeer gaat hij zelfs spugen!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi meiden, mag ik als langvoedende (bijna 2,5 jaar, waar blijft de tijd?! :$) mama met zwangerschapswens mee schrijven? Zoals op mijn banner te zien is, geef ik alweer een tijdje borstvoeding, heerlijk :) Ik las al wat over doorslapen en 's nachts voeden. Dat komt echt vanzelf als ze een jaar of 18 zijn :p Nee hoor, hier zitten nachten tussen waarbij hij maar doorslaapt en nachten (vooral wanneer hij niet lekker is) waarbij er geen einde lijkt te komen aan het wakker worden en drinken. En wat ben ik juist op die nachten dankbaar dat ik borstvoeding geef. Ik schuif mijn shirt omhoog en zoon omlaag, hij zoekt de borst zelf en zo slapen we weer verder. Hij slaapt heel bewust bij ons in bed en wij zouden niet anders meer willen. Hij mag over een tijdje zelf aangeven wanneer hij toe is aan een eigen kamer (heeft hij al, maar er wordt dus niet geslapen). We zijn deze maand begonnen met het maken van numero 3 en we hopen dat het snel raak is. De vorige twee keer was het in 1 keer raak, maar betwijfel of we weer zo;n geluk hebben. Al hoop ik het natuurlijk stiekem wel :) Oh mijn cyclus was ondanks elke 2 uur voeden, ook 's nachts, na 11 weken alweer als vanouds. Dat was een beetje jammer. Maar ik ben dus erg regelmatig en voel mijn eisprong letterlijk, overmorgen is het zover :D En dan op de wachtbank.

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Hvj: Wat fijn dat alles weer goed was en je niet ingeleid hoeft te worden. Rustig afwachten dus nog maar.

@Seth: Mijn temperatuur was ook niet anders tijdens bv geven. Lastig dan idd dat je nog niet ongesteld wordt, zo onzeker dan hè. Heb je ondertussen niet al nog een keer getest?
    Vermoeiend lijkt me als je kind zo veel aan de borst wil, vooral 's nachts!

@Kaatjuh: Als het moeilijk is om je kindje in haar eigen bedje te laten slapen, zou ik haar gewoon nog lekker bij je in bed houden. Het komt vanzelf wel een keer hoor. Luka heeft de eerste maanden ook bij ons geslapen, omdat ze niet in haar eigen bedje wilde en na een tijdje konden we haar zonder problemen in haar eigen bed leggen. Jesse slaapt in principe wel in zijn wiegje, maar als hij moeilijk weer in slaap valt leg ik hem ook gewoon bij me in bed en vaak vallen we ook tijdens het voeden allebei in slaap en laat ik hem lekker liggen. Wel altijd hoger in bed zodat hij niet onder het dekbed kan komen, maar ik geloof niet dat je er op gaat liggen ofzo. Dat is toch je moederinstict.

@Sterretje: Ik heb ook een kind dat heel kort aan de borst drinkt en dan ook eigenlijk niet meer wil, maar nog wel de zuigbehoefte heeft, vandaar de speen. Maar hij groeit als kool, dus zal echt wel genoeg krijgen! Groeit je mannetje niet zo goed dan?

@Vlinder: Wat heerlijk dat je al zo lang bv geeft! Idd ideaal als ze huilerig zijn of slecht slapen. Mijn dochter wilde met 14 maanden niet meer en toen ben ik gestopt, maar af en toe zou ik het nog wel handig vinden hoor! Ze is nu bijv. ziek en het is de hele nacht rommelen, dan is bv toch wel erg makkelijk.
    Wel fijn dat je je eisprong voelt, weet je zeker of je goed zit!

7. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @vlinder, welkom hier, gezellig dat je mee komt kletsen!
    Wat ideaal om je eitje zo goed te voelen, dan zit je altijd goed, scheelt een hoop gedoe allemaal!
    Wat goed dat je al zo lang bv geeft!
    Echt heel knap!
    Tot hoe lang wil je daar mee door gaan?
    Ik hoop dat je snel zwanger mag raken!

@seth, ik heb voor je getempt, en idd gewoon de normale temp die ik ook had zonder dat ik bv gaf
    Dus ik neem aan dat je eitje idd geweest is.... Spannend voor jullie!

@zonnestraal nee hij groeit prima hoor, is meer voor mijn eigen gevoel dat ik anders niet genoeg melk meer heb ofzo als hij elke keer maar zo kort drinkt
    Ben ook na de dip begonnen met steeds extra te kolven als hij niet geod drinkt
    Misschien zit het tussen mijn oren hoor, maar wil gewoon lang bv blijven geven deze keer, dus wil het gewoon lang laten slagen

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hai dames,

*Klaagmodus aan*
    Hier niet in een lekkere bui, maar dacht me even melden aangezien ik dat gisteren niet had gedaan (was bij so op bezoek). Vandaag potdichte neus, hoofdpijn, misselijk, 10x uitgeweest vanacht, pijn dat niet doorzet al weken, niezen..etc kortom voel me ***. Lig op de bank uit te zieken voor zover de baby dat toelaat door de bokspartij in mijn buik, en met namen tegen mijn ribben aan.

*Klaagmodus uit*

@All, dank je dames. Ik hoop ook dat het niet meer lang hoeft te duren want weet niet of ik het nog ga trekken op deze manier.

@Seth, hopelijk heb je gauw wat meer zekerheid meid.

@Vlinder, welkom en wat knap dat je al zolang bv geeft en je eisprong voelt wat heel handig is. Succes met zw worden!

@Rest, *zwaai* en knuff.

9. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @hvj dikke knuffel meis, hopelijk voel je je nu wat beter!
    Klaag maar lekker even hoor, daar zijn we voor, lucht hopelijk even op!

10. Seth

Seth Niet meer actief

Vlinder..
    ik heet je ook welkom.... ook al hoor ik hier niet...
    (brak even in voor een vraag)
    moet wel lachen om je verhaaltje.... ik zie het namelijk ook voor me dat mijnheertje hier... ook zo lekker bij mama wil blijven liggen... :) en noooooooit meer naar zn kamer wil.. :)
    heel veel succes met zwanger worden.....

Zou hier eigenlijk niet weten hoe mn eisprong voelt....
    heb in de maanden dat ik zwanger werd wel buikpijntjes gehad, maar ben 3x "vreemd zwanger geworden"... ofja eigenlijk 5x...

Eerste keer door de pil...
    tweede keer net na stoppen pil werd een vmk...
    derde keer... belachelijk vroege eisprong, maar was dus gelijk naar vmk,...

vierde keer ongepland direct na stoppen bv.. (vmk)
    en bij de laatste met een eisprong op dag 9.... knap met een cyclus van 32/34 dagen...
    (persona gaf zelfs gewoon groen licht...)
    dus tja... het zou wat zijn......

vanochtend weer 37.... heb ik dus nu al 4 dagen,
    37,1 - 37, 37, 37.....
    wellicht toch eipijn gehad 9-2..... krreg toen smiddags ook hoofdpijn.. (daar begon t mee), later buikpijn.... op geven moment echt even fel...
    nouja wachten maar ff af....

sterretje, bedankt voor t checken...

hvj..
    het kan zwaar zijn jah.... weet er alles van...
    sterkte!!

11. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hvj, wow! Heb even een lijst opgezocht (was ver weg..!) en zag dat je dinsdag al uitgerekend bent! Ben jij een van de weinigen misschien die op de uitgerekende datum zal gaan bevallen? Hoop het voor je, want zo te lezen ben je daar wel aan toe. Sterkte met de laatste loodjes.

Sterretje, iedereen weer fit bij jullie? Hoop het.

Simply me, wat fijn dat je me nog niet vergeten was!:D
    Verbouwing duurt hopelijk nog max 2 weken... naja... de kozijnen komen nog wel wat later, maar dat is niet zo'n ramp. Als de rest in elk geval maar klaar is.
    Alles goed bij jullie ondertussen? Zie dat je al lekker aan het plannen bent hoe je vooruit kunt komen met al die kids aan je zijde als het straks weer lekker weer is. Hoop dat het je gaat lukken, hihi!:p
    Oh ja, en waar ik was? Beetje zp-moe, geloof ik...:)

Kaatjuh; ook alles goed, meid?
    Oh, veel aan het voeden dus, lees ik. Hmmmm, hoop voor je dat dat snel wat minder zal worden. Gaat het voeden wel goed icm de oudste? Of loopt die ondertussen ook nog te klieren?

Zonnestraal, Luka dus ook weer ziek geweest. Hopelijk met lente op komst het ergste weer gehad. Hier schiet het idd alweer op, vandaag alweer 35 weken. Nog ongeveer 5 te gaan, dus! Heb liever niet eerder dan dat, dan is het hier in elk geval klaar in huis. Zolder wordt idd mooi, dus we genieten er ook zeker van!

Hvj, fijn dat de waarden goed waren je niet ingeleid hoeft te worden! Hoop dat het snel spontaan komt.
    *leest verder* Ai, even een dip.
    Luister even goed, kindje van HVJ, jij gaat mams trots maken en lekker op de uitgerekende datum op de wereld komen. Het is hier echt heel leuk, dus kom maar snel dinsdag!

Seth, hallo! Ik kan je verder helaas niet veel info over tempen geven, hopelijk heb je al antwoord.
    Kijk, ik zie dat Sterretje je al op weg helpt.

Jee, Kaatjuh, wat ben jij alweer snel ongesteld! Duurde bij mij echt heel lang, heeeerlijk! (totdat het weer begon te kriebelen voor een 2e;))

Vlinder, succes met zwanger worden! Wat hou jij het trouwens lang vol met voeden, knap hoor! (Ik was al trots dat ik het een jaar heb volgehouden...)

Mama em, met jullie ook alles goed?

Zo, ben weer even bij. Geloof niet dat ik het ga volhouden om alles netjes bij te gaan houden, maar zal toch weer gaan proberen op de hoogte te zijn van alles wat jullie bezig houdt en zo nu en dan van me te laten horen.

*Zwaai* naar iedereen!

12. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    evenn een teken van leven hier: hoi :)

ben erg druk geweest, daarover later meer. ik hoop strax nog ff te posten.....

hvj: suc6 meid, nog ff volhouden

13. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @lentekriebeltje, dat was een lange ruk om allemaal in 1 keer weer bij te houden hihi
    Fijn om te horen dat de verbouwing bijna klaar is, mag ook wel want je bent de 35 weken alweer gepasseerd!
    Doe je wel een beetje rustig aan meis!

@mama em, ook al zo druk bij jou dus!
    Ben benieuwd wat je allemaal bezig gehouden heeft, hopelijk gaat het wel allemaal goed!

@hvj hoe is het nu meis?

@all hier iedereen weer beter gelukkig, alleen blijft zoonlief een beetje hangen in het huilen om alles, soms heel vermoeidend dus...
    Met het kleine mannetje gaat het opeens echt hard, zie opeens hoe groot hij al weer word, zo wijs en kan zoveel meer opeens, al bijna 3 mnd! Het vliegt voorbij!
    Stiekem begint het babyvirus dus ook al weer bij me te kriebelen, niet normaal meer
    Zou het gewoon alweer super leuk vinden om weer zwanger te zijn...
    Maar me verstand zegt niet doen, dus voorlopig blijft het hier wel bij hoor, maar wie weet over een half jaartje ofzo...

14. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

AARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!

Wat doe ik nou weer!!!!!:(:x:(:x

Ik heb net heel uitgebreid op iedereen gereageerd... Alles weg!!! :$

Dit gebeurd mij niet vaak zeg... Wat $^&#%&$#*&^%!!!!

Ik laat het voor nu.. Morgen poging 2!

Liefs! ;)

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @simply me,oh nee dat is echt heel balen, gebeurt mij ook wel eens, zo frusterend!
    Hopelijk gaat alles goed met je verder!
    Lees je morgen dan! Fijne avond verder!

@seth was helemaal vergeten op jou te reageren vandaag zie ik nu, sorry!
    Wat een gekke zwangerschappen heb je allemaal gehad zeg!
    Bij die eisprong op dag 9 was je wel langer zwanger dan eerst berekend toen zeker?
    Wat naar dat je ook 2 keer een mk hebt gehad!
    Was je al ver op weg toen?

Hoe is je temp trouwens als je wel zwanger bent? Van de vorige zwangerschappen bedoel ik!
    Al enig idee wanneer je wilt gaan testen weer?

@all fijne avond allemaal, hier lekker bank hangen hihi

16. Seth

Seth Niet meer actief

Simplyme...
    (zwaai...)...
    Zitten we toch weer even in een zelfde topic...
    (jan. mama's, voor diegen die denkt huh..? :))

Sterretje..
    maakt niet uit hoor,...
    ik hoor hier eigenlijk ook niet, en heb met 3 kleine kiddies ook geen tijd om een topic, of forum echt bij te houden.....
    al zit ik er nu even weer wat meer op....

hahaha ik had gelijk woordenwisseling met de vk... want die geloofde het dus niet....
    kwam met een hele andere datum aanzetten.... ikzelf met 7-9... en echo bevestigde dit (6-9)

testen
    mn persona testen geven nu maar 1 streep en heel licht streepje erbij...... ga pas testen als die duidelijk zijn.... anders ben ik sowieso niet zwanger.. (lijkt me)
    temp was vanochtend "maar" 36,8..... maar heb ook zo goed als niet geslapen....
    ohhhhh volgens mij komen er tandjes door.... wat een gedoe..
    tanden krijgen, tanden hebben, en ook weer als ze er weer uit moeten (volgens mijn moeder :D),

heb maar 1 zwangerschap getempt... en toen liep mn temp, langzaam op... zodat zelfs FF twijfelde over het ei...
    zat toen laatste dagen op 37,2

(vent is trouwens nu verwijzing bij huisarts ophalen voor "de knip".... hij keek als een lam dat naar de slachterij moet"...... ;) held)

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @seth oh jee kan me voorstellen dat hij niet stond te springen, is toch niet niets voor een man hoor!
    Zijn mannelijkheid haha

Nou op zich mooi dat er geen tweede streep goed zicht baar is, lijkt me een teken dat je nu niet zwanger lijkt iig!

Mmm je temp zegt verder voor jou nu nog niet heel veel dus, je kan niet meer dan afwachten!

@all hier vanmiddag naar het cb met het mannetje, hij krijgt weer prikjes, zal wel schreeuwen worden, zo sneu
    Grote broer moet ook mee, dus ben erg benieuwd hoe het me gaat lukken met beide haha

18. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    *grrrrrr poging 2, was ineens niet meer ingelogd? :x *

ga dus even niet op jullie reageren, maar lekker egobericht.
    Vanaf nu ga ik jullie beter bijhouden...

Ben dus druk geweest met:

- werken, is erg druk op het moment
    - extra kolven, om maar genoeg melk mee te kunnen geven naar het kdv (ga er denk ik een handkolf bijkopen, kan ik toch dubbel kolven. een dubbele kolf vind ik toch wel errug duur en 2ehands geeft me
    geen goed gevoel)
    - onze meid is 2 geworden dus; verjaardag regelen incl. traktatie kdv, taart bakken etc.
    - mijn beste vriendin is vorige week bevallen; hun oudste opgevangen, die heeft gelogeerd bij ons. en geboortebord e luiertaart maken
    - de driftbuien van onze meid: ik ben 2 en zeg neeeeee :$
    - de gewone dingen vh huishouden en de kids

Tot snel!

19. Seth

Seth Niet meer actief

37.1 vanochtend....
    2a2ce5 Ovulation Charts

en dus toch maar getest.... vaag merk van apotheek, en vaag streepje...
    (echt? indroog?, voorgedrukt?) geen idee.....

zucht.....

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mama em, maak je niet te druk meis, doe lekker wat je allemaal moet doen, wij komen wel weer
    Thuis is het al druk genoeg lees ik!
    Gefeliciteerd met de geboorte van het kleintje van je vriendin, wat is het geworden?
    En hoe oud is hun oudste?

@seth oh jeeh, daar schiet je ook niet veel mee op dus...
    Aan je kaartje zie ik nog niet veel haha, daar word je niet wijzer van
    Als je nog eens op nieuw wilt testen, neem dan die van kruidvat 2 voor 5 euro, die zijn gevoelig en goedkoop dus is het niet zo erg als je een keer voor niets test!

Deel Deze Pagina