Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    kwam alleen effe snel spieken of hvj al is bevallen:

JAAAA, GEFELICITEERD met jullie meid! Super!
    Geniet er lekker van.

morgen meer.....

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @kaatjuh wat vervelend dan die prikjes he!
    Dikke knuffel voor je kleine meisje, hopelijk wil ze snel wat meer drinken!

@hvj ook al een snelle bevalling dus, dat is wel snel! Fijn wel, alleen die naweeen vreselijk he, dat is echt pijn lijden voor niets meer!
    Fijn dat de pm wel hielp, hier had ik die ook hard nodig hoor!
    Met voeden ook nog erg last ervan?
    Geniet lekker van je meiden verder, en rustig aan he!

@mama em, hoe is het met je? Alles een beetje te deon met de kids en met je werk?
    Weer een beetje rustiger allemaal?
    Hoe is het met je vriendin en de kleine?

@lentekriebeltje, vlot de verbouwing allemaal nog een beetje?
    Wanneer moet alles af zijn?

@all hier vanmorgen al naar het wkc geweest, lekker met de kids naar buiten, ook bij de kinderboederij geweest, heerlijk!
    Brullen toen we weg gingen, dat was minder dus
    Nu liggen ze allebei lekker te slapen, dus ik ga even wat doen

3. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: Gaat wel goed met me hoor, het wisselt een beetje per dag. 2 Dagen ging het erg goed en nu vandaag weer een beetje een rotdag. Jesse wil weer amper slapen en Luka heeft bijna de hele dag driftbuien, dus erg gezellig!;) Vannacht ook nog eens 4 voedingen gehad, dus ben een beetje moe. Vanavond lekker op de bank!
    Heerlijk dat het met jullie zo goed gaat! En je kleinste mannetje al een keer helemaal doorgeslapen, hopelijk gaat het vaker gebeuren!
    Heerlijk weer om naar de kinderboerderij te gaan vandaag. Ik wilde ook graag naar buiten, maar had de kinderwagen in de auto en ik kreeg hem dus niet meer zelf in elkaar! Heel stom, dus we moesten binnen blijven. Zonde zeg!

@Kaatjuh: Wat sneu dat je meisje zo'n last heeft van de prikjes. Gelukkig duurt het meestal niet zo lang. Hopelijk gaat het snel weer wat beter met haar.

@Hvj: Logisch dat je nog niet zo actief mee kunt kletsen. Lastig he die eerste weken. Lichamelijk nog niet in orde en mentaal is het ook heel wat. Geef het lekker de tijd, het gaat vanzelf beter worden. Dikke knuffel!

4. Trui

Trui Lid

20 aug 2010
    61
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,
    Ben hier al schandalig lang niet geweest...op heel zp trouwens niet maar wilde toch even laten weten dat ik vandaag bevallen ben van onze zoon Xander, 3980 gram en 52 cm. Alles is goed.

Ik weer proberen aan te haken bij jullie als dat mag. In elk geval iedereen die in de tussentijd bevallen is NOG HARTELIJK GEFELICITEERD! Ga nu maar eens slapen.

5. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @trui gefeliciteerd met je zoon!
    Herinner me even, had je nu ook al een zoontje?
    hoe is de bevalling gegaan?
    Ik hoop vlot en voorspoedig
    Wanneer was je uitgerekend?
    Welkom terug iigm, gezellig!

@zonnestraal wow heftige nacht gister dus, 4 voedingen! pff!
    OP tijd naar bed kunnen gaan gister?
    Hopelijk heeft hij ook een beetje beter kunnen slape, zodat jij wat minder voedingen hoefde te geven!
    IK hoop dat je dagje vandaag wat relaxterd is!

JIj ook al in de driftbuien periode, vreselijk is dat dan he, zeker als je al zo moe bent!
    HIer ook een grote broer, die om alles schreeuwt, huilt, op de grond gaat liggen, trapt enz... Soms is het je even te veel dan, was stiekem blij dat hij vandaag naar het kdv gaat, even bijtanken met het kleine mannetje!

6. Seth

Seth Niet meer actief

HVJ....
    gefeliciteerd met jullie dochter...!

Trui
    gefelicteerd met jullie zoon!

7. Seth

Seth Niet meer actief

Dames,

wil jullie allen even danken voor de hulp....

vooralsnog geen duidelijkheid, waar mn hoge temp vandaan komt.., maar heb vandaag bloed laten prikken en de verschillende hormoonspiegels worden gemeten....
    Dit omdat ik van de week toch maar naar de HA ben gegaan ivm een knobbel in mn borst...die er al 3 weken zit...
    (gaf de bv, maar de schuld...;)),

Maandag echo.. (mammmografie is niet mogelijk ivm bv)...

iig bedankt voor jullie antwoorden.....

xxx

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @seth he meis wat een vervelende veranderingen bij je
    Hopelijk komt er niets uit de echo en is het gewoon een ontstoken kliertje of iets...
    Wanneer krijg je de uitslagen van het bloedprikken?

Ondertussen nog wel een zwangerschapstest gedaan, of denk je dat daar je hoge temp toch niet vandaan komt?

Ik wens je iig heel veel succes met je echo as maandag!

Dikke knuffel!

9. Seth

Seth Niet meer actief

(maandag ook uitslag bloed, iig volgens diegene die me prikte.... niet meer getest...)
    huisarts dacht aan n cyste...

dank je...

10. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @seth nou ik denk aan je hoor!

@all weer stil hier, is met pieken en dalen he haha
    Hier 2 hoestende/blaffende mannetjes en erg snotterend allemaal
    Kleintje sliep een paar nachten door, maar nu met het verkouden zijn, weer paar nachten bal al, hij heeft er erg last van
    Drinkt minder en ook veel aan het spugen door het vele/harde hoesten, erg zielig
    Verder lekker weekend, dus dat is genieten met elkaar natuurlijk!

11. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

Trui, van harte gefeliciteerd met jullie zoon!!!:):):) Hoop dat jullie lekker aan het genieten zijn.

Seth, hopelijk een goede echo voor jou maandag. Toch spannend, lijkt me.

Sterretje, beterschap voor je jongens!

Hier hard gewerkt afgelopen week en begint nu weer een beetje orde in huis te komen (op een rommelkamer na kan er nu overal weer fatsoenlijk gelopen worden). Wilden vanmorgen naar een kinderboerderij, maar helaas allemaal gesloten vanmorgen. Vanaf april blijkbaar weer volop open.
    En... vandaag 37 weken! Moet nu dus hard gaan beginnen met kinderkleertjes wassen etc. De wieg staat (hebben we gisteren opgezet) en hoeft alleen nog te worden opgemaakt.
    Fijne zondag allemaal!

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

@LK, dank je meid. Ben zekers gelukkig met mijn 2 prinsesjes. Voor jou mag het officieel al komen vanaf vandaag.

@ME, dank je meissie.

@Sterretje, nee gelukkig geen last meer bij het voeden alleen dat aanhappen doet eventjes pijn maar trekt al gauw weg.

@Zonnetje, het heeft idd tijd nodig alleen heb ik dat mijn lichaam nog niet gegeven. Dank je meid.

@Trui, dank je en jij ook van harte met jullie zoontje. Geniet ervan!

@Seth, dank je meid en hopelijk heb je goede uitslagen van de onderzoeken maandag. Denk aan je.

@LK, succes met de kleertjes en aankleden van de wieg.

@Hier gaat het z'n gangetje. Druk gezellige boel hier met de meiden. Zus is trots op d'r zusje en de kleine is nog snotverkouden. Zelf ben ik nog moe/uitgeput maar ja wat wil je met gebroken nachten en dagelijkse bezoek. Komende week wat rustiger aan doen zodat ik kan bijtanken.

13. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Trui: Gefeliciteerd met je zoon! Lekker bijkomen nu en genieten van je gezinnetje!

@Sterretje: Kan me voorstellen dat je het wel lekker vind als je oudste naar het kdv gaat. Luka gaat in april een ochtend en middag naar psz en dat lijkt me ook wel lekker hoor. Voor haar ook, lekker met andere kindjes spelen, maar zelf is het ook wel lekker dat ik dan even tijd alleen met Jesse heb.
    Het gaat helaas nog steeds een beetje rommelig met slapen. 's Nachts vaak weer 2 voedingen en overdag slaapt hij max. een half uur aan 1 stuk. Aangezien ik gelijk voed als Jesse wakker wordt, ben ik bijna heel de dag aan het voeden. Opzich niet zo erg, maar ik word er wel erg moe van!
    Bij jullie ook dus weer rommelen. Sneu dat je mannetjes zo verkouden zijn. Vooral voor die kleintjes zo zielig!

@Seth: En, weet je al wat meer? Hopelijk niets ernstig aan de hand?

@Lentekriebeltje: Fijn dat je alles weer een beetje op orde hebt. Kleertjes wassen vond ik echt het leukste van het voorbereiden. Lekker kneuteren met die kleine kleertjes (die Jesse misschien een week aankon, zit nu al in maat 74!!).
    Voel je je nog een beetje goed of begin je het zwanger zijn al zat te worden?

@Hvj: Heb je deze week minder bezoek? Zou wel lekker zijn om even weer bij te komen. Is je man nog vrij om te helpen of is hij alweer aan het werk?

14. Seth

Seth Niet meer actief

Hi, zal nog ff een update geven,

Vanochtend eerst huisarts gebeld, ivm bloeduitslagen...
    niet zwanger... prolactinegehalte normaal....
    MAAR de oestradiol (vrouwelijk hormoon) was erg laag.
    0,07.
    (een man heeft zelfs als referentiewaarde <0,19;))

Huisarts zei dat dit misschien door de borstvoeding kan komen, maar aangezien het prolactine gehalte wel normaal was.... wil hij dat als ik gestopt ben met de bv, dit nogmaals controleren....
    ik zou namelijk dus wel eens in de vervroegde overgang kunnen zijn....:$ verklaard een hoop klachten.. ;)
    (nu leg ik de kritiek die ik krijg, omdat ik 3 kinderen snel achter elkaar heb helemaal naast me neer...)

vanmiddag echo borst gehad....
    maar de laborant had moeite met het zien.... de knobbel zit namelijk net naast mn borstbeen ;)..
    het was natuurlijk moeilijk zien met die melk... vandaar dat ik ook een echo zou krijgen...

hij zei dat het iig geen cyste is... en wilde ook nog een mammografie..
    tjeetje wat doet dat zeer...:$.. natuurlijk lekken daar....;) en waarvoor...
    alleen dat de assistente kwam zeggen dat ze alleen maar "witte wolken zagen".... wolkjes melk....:D

Tja.. nu afwachten op de officieele uitslag... overmorgen van de huisarts.. en dan wat ze verder gaan doen...

geen idee of ze nu kunnen snijden??? :( want ik neem aan, dat ze alleen weten wat het is, door het nader te onderzoeken:(:(:(
    ;)

15. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Grrr, alles weg, nu weer opnieuw.

Hvj, doe het rustig aan, meid. Loop jezelf niet voorbij in deze bijzondere periode. Zonde!

Zonnestraal, ik ben nog niet zat van zwanger zijn. Wil eigenlijk nog even rust pakken voor de kleine komt... Ben benieuwd of dat gaat lukken.
    Gisteren wel een spannende dag gehad waarin ik aan ctg lag vanwege weinig beweging, maar gelukkig alles goed.
    Pfff, die nachtvoedingen lijken mij straks ook wel weer zwaar. Sterkte ermee, hoop dat het niet al te lang gaat duren voor je!

Seth, wat een rotsituatie lijkt me dat zeg! De melk zorgt er dus voor dat er geen duidelijke plaatjes te krijgen zijn. En vlak van tevoren voeden/kolven? Kan dat misschien helpen?
    Zwanger ben je dus niet. Opgelucht, of stiekem ook een beetje teleurgesteld?

Hier al een eind opgeschoten. Wieg klaar, kleertjes in de commode. Nu de vluchtkoffertjes nog inpakken. Vanmiddag even lekker bijslapen, want ben erg moe. Fijne dag allemaal, geniet van het zonnetje!

16. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb denk ik een probleempje.. Ik voel me de laatste dagen duizelig en misselijk. En ben nog niet ongesteld geworden na mn laatste keer. Ik heb een zw test gedaan en er kwam na ongeveer 8min een witte streep, dus nie paars maar wit. Ik ga er nu nog vanuit dat ie negatief is. Maar o my god wat ben ik bang dat ik zwanger ben. Want dat is NIET mijn bedoeling. Ik wil het niet :( ik was alleen aan t wachten op mn eerstvolgende ongie om de spiraal te laten zetten. Ik kan wel huilen, waaaahhhh :(

17. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Hoe gaat het met iedereen? Hier alles zijn gangetje. Weinig nieuws dus. ;)

@Kaatjuh: Joh meid, ik denk dat je je niet zo heel druk hoeft te maken hoor. De kans is klein en door de bv kan je heel onregelmatig ongesteld worden. De witte streep zegt niks, tenminste ik heb ze ook wel vaker gehad en die keren was ik niet zwanger. Ook ben ik na de bevalling wel duizelig en misselijk geweest, gewoon door het schommelen van de hormonen. Maar... :( Je zou natuurlijk wel zwanger kunnen zijn als je onveilig heb gesext... Ik zou, in jouw geval, straks meteen naar de kruidvat gaan en voor 5 euro 2 testen kopen, 1 voor straks en 1 voor morgenochtend. Ik testte met middagurine in het begin duidelijker dan met ochtendurine, wel na mijn plas een paar uur opgehouden en niet teveel gedronken te hebben. Dat zou ik dus doen. Suc6! En natuurlijk een dikke het-komt-allemaal-goed-knuffel erbij!

@Lentekriebeltje: Ohhhh spannend nu he! Ik ben ontzettend benieuwd wanneer jij de kleine in je armen mag houden. Heerlijk babyknuffelen! ;) Maar nu nog even druk met de laatste dingetjes regelen en klaarzetten... Maar pak idd alle rust die je pakken kan, zal je straks echt nodig hebben.

@Seth: Vandaag dus de uitslag? Ik ben benieuwd... Wel weer een gedoe zeg! Ik hoop dat het allemaal meevalt. Maar vervroegde overgang doordat je drie kinderen achter elkaar hebt gekregen? :( Dan zouden er vroeger ontzettend veel vrouwen vervroegd in de overgang hebben gezeten... ;) Idd gewoon naast je neerleggen. Nou, suc6 vandaag! Laat je het ons even weten!? ;)

@Hvj: Hoe gaat het met jou en je gezinnetje? Meiden doen het goed zo te lezen. Super! En echt een snelle bevalling zeg, nadeel zijn idd die naweeën. ;) Heb er ook last van gehad. :( Maar dat is nu weer achter de rug, geniet lekker van deze eerste weken en als je even tijd hebt.. :D PB>naam>foto... :D Ik is nieuwsgierig. :D

@Sterretje: Hoe is het met je zieke mannetjes? Alweer wat beter?

@Zonnestraal: Hoe gaat het nu met jouw zieke dame? Ook al zo'n driftkikkertje? Heeft ze daar dagelijks last van? Mijn schatje (lees: monster ;)) wel, elke dag is het wel raak, de ene dag meer als de andere, vandaag is weer zo'n @$&@^%$#%# dag... Alles is verkeerd en niks gaat zoals zij wil... ;) Wish me luck! :D

@Trui: Yeah!!! Wat leuk om wat van je te horen! En zeker mag je weer mee kletsen! :D Gezellig! Maar je bent bevallen dus?! ;)

Van Harte Gefeliciteerd Met

Bekijk bijlage 135878

De Geboorte Van Jullie Zoon!!!

@Mama em: Hoe is het bij jullie?

Liefs!

18. SimplyMe

&#9829;&#9829;Lijst &#9829;&#9829;

NOG NIET ZWANGER:

Vlinder84 (.. jaar - 3e kindje) - NOD 06-03 - Ronde 1

ZWANGER:

Lentekriebeltje (29 jaar - 2e kindje) - Ronde ? - Uitgerekend 27 maart 2011
    Misoh (33 jaar - 3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011

GEBOREN:

SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!!
    Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!!
    Rosa08 - 27 jaar - 2e kindje - 13-11-2010 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Sterretje - 24 jaar - 2e kindje - 24-11-2010 - 3680 GR. - 50 CM. - EEN ZOON!!!
    Zonnestraal- 27 jaar - 2e kindje - 04-12-2010 - 4230 GR. - 55CM. - EEN ZOON!!!
    Kaatjuh - 23 jaar - 2e kindje - 03-01-2011 - 3720 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Sarah1987 - 23 jaar - 2e kindje - 02-01-2011- 3940 gr- 55 cm -EEN ZOON!!!
    Hvj - 26 jaar - 2e kindje - 21-02-2011 - 3740 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Trui - 26 jaar - 3e kindje - 02-03-2011 - 3980 GR. - 52 CM. - EEN ZOON!!!

AFSPRAKEN:

- ...
    - ...

Ps. Vlinder, hoe is het afgelopen?

19. Seth

Seth Niet meer actief

kaatjuhh.
    tja... testen en afwachten is idd het enige wat je kan doen.... (pffff zo moeilijk) en wellicht zijn het idd hormoon schommelingen....
    veel sterkte... knuffel...

Simplyme..
    hahahahah je hebt mn berichtje verkeerd gelezen... (of ik heb het verwarrend geschreven... :D)
    iig mijn oma was ook 35 toen ze helemaal niet meer menstrueerde.... dus het kan...

wat ik bedoel met die drie kinderen achter elkaar... dat mensen er soms ECHT commentaar op hebben.... terwijl je dus nooit weet hoelang je vruchtbaar bent....
    Stel dat ik ECHT in de overgang ben... en ik had NU pas aan kinderen willen beginnen, had ik mee kunnen schrijven in het "bejaarde eierstokken topic".... :(

Als het dus door de bv komt.... (terwijl het prolactine dus normaal is).... is het wel van belang voor diegene die borstvoeding geven EN zwanger willen worden...

want dan zou niet alleen de prolactinewaarde van belang zijn......;)

ik ben trouwens nog wel steeds aan t temperaturen... en typisch hij is 14 dagen hoog geweest..... toen gezakt...
    ;)

20. SimplyMe

Aha, nu ik snap... :D Tja, het is vroeg, weinig geslapen, koffie is op en ik ben nog steeds blond (donkerblond telt toch ook :D)...

Maar idd, je weet nooit wat er allemaal op je pad komt, vriendin van mij wilde pas kinderen rond haar 30ste, maar is op 24 jarige leeftijd haar baarmoeder kwijtgeraakt door kanker. Echt sneu voor haar, maar ze heeft er nu vrede mee gelukkig. Je weet het gewoon nooit. Ik ben iig blij dat ik 5 gezonde kinderen heb. Een groot gezin was echt mijn grootste droom en die is uitgekomen. En wat anderen daarvan vinden is hun probleem.

Herken het commentaar dus ook. ;) Bij de laatste zwangerschap feliciteerden de meeste mensen mij niet eens meer. "Wat? Alweer zwanger?" Maar ik had niet anders verwacht, dus echt teleurstellend was dat niet, maar leuk is natuurlijk anders... Mensen oordelen zo snel... Gelukkig waren wij zelf er wel heel blij mee en dat is het belangrijkste. :)

En die temperatuur van je is idd vaag. Je zou zeggen dat je een eisprong hebt gehad. Vreemd... Hoe gaan jullie het nou aanpakken? Veilig of op goed geluk? Of gaat je vriend zich echt laten steriliseren?

Deel Deze Pagina