Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen

Even kort een berichtje van hier!

@seth hopelijk krijg je snel de uitslag, dikke knuffel!

@simply me, lief dat je aan ons denkt! HIer nog steeds zieken helaas
    Hoe is het met jou en de kids?

@kaatjuh, oh jee meis, ik hoop voor je dat je niet zwanger bent
    Wat er al gezegd word he, door de bv kun je heel onregelmatig ongesteld worden
    Ik was na de eerst bv wel gewoon weer elke maand ongesteld, en nu nog helemaal niet
    Doe gewoon even nog een extra test, een met ochtend urine, en eentje overdag na weinig drinken en een tijd niet plassen
    Denk aan je!

@lentekriebel fijn dat alles klaarstaat, laat de kleine maar komen nu!

@mama em, hoe is het met jou?

@zonnestraal drukke periodes dus he meis
    ZO voed jij altijd als hij wakker word, dan ben je idd veel aan het voeden als hij zo kort slaapt
    Doe je dit voor de regelmaat met hem?
    Oh luka ook naar de psz straks, lekker voor allebei dus, fijn hoor meis!

@all hier dus idd allemaal zieken nog
    Grote broer zaterdag begonnen met overgeven en diarree, tot nu toe nog steeds ziek dus helaas
    Manlief begon ook zondag met overgeven
    En kleine mannetje ook sinds zondag
    Gelukkig is het bij hem niet steeds, maar af en toe
    HIj heost ook vreselijk,dus dan spuugt hij soms ook
    Morgen met hem naar de ha dus
    Volgende week gaan we op vakantie,dus dan wil ik wel even dat er naar gekeken is
    HIj hoest zo hard en echt al een tijd nu, en ook zo verkouden, dus toch niet helemaal hoe het hoort bij zo'n kleintje

Iig erg druk met zieken verzorgen dus
    Gelukkg heb ik zelf nergens last van!
    Tot snel!

2. Seth

Seth Niet meer actief

Verwijzing voor "de knip".... ligt nog steeds in de la.....
    heb al een paar keer gezegd dat hij zelf maar moet bellen, heb alles al geregeld daarvoor....
    tot die tijd maar op goed geluk.... want rubbers kan ik dus niet meer verdragen...:(
    ach als ik heel eerlijk ben, gevoelsmatig zou ik een ongelukje niet zo erg vinden... MAAR als ik verstandelijk denk, is 3 hier wel genoeg., gewoon t practische, maar ook lichamelijk.
    Mijn zwangerschappen waren al zwaar met de BI, moest bij de laatste al vroeg rust houden, omdat ik veel harde buiken en al vroeg ontsluiting had, en als je dan voor 3 kindjes moet zorgen (waarvan de jongste al 10,3 kilo weegt), tja dan is het gewoon beter om niet meer zwanger te worden.....

al blijf ik het jammer vinden, dat ik eigenlijk niet een "gewone, lekkere" zwangerschap heb gehad, door alle kritiek.... en gedoe er om heen..:(

mij feliciteerde ze ook niet meer.... (bij de eerste trouwens ook niet) kreeg alleen maar "grappen" over uitgelubberde baarmoeders, fokboerderij, .... etc. etc..;)
    en natuurlijk de vraag of eerder bevinding dat het wel ongeplandmoest zijn... want tja, met een jongen en een meisje, MOET het natuurlijk wel een foutje zijn.... ;)

ik ben blij met mn schatten....:)

@uitslag
    de huisarts zei dat het een lipoom is... (goedaardige knobbel, bestaande uit vetweefsel)
    hij vond het zo afgehandeld,.... al had ik liever een punctie gehad, of eruit halen en opsturen....
    nu blijf ik met die knobbel rondlopen.... vind het ook maar raar.... want bij mn moeder (en vele andere) worden knobbels eruit gehaald... ;)
    blijf het een eng idee vinden....

3. Seth

Seth Niet meer actief

sterretje
    beterschap daar....
    Zieken kindjes is zoooo zielig... en ZEKER buikgriep... :(

het schijnt idd te heersen, hier ook... en krentenbaard, heb ik ook al verschillende keren gehoord....

hopelijk is iedereen snel opgeknapt voor de vakantie!!
    Sterkte ermee...

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @seth wat fijn dat een lipoom is!
    Als je het een eng idee vind, kun je dan niet vragen of ze toch een punctie of iets kunnen doen, gewoon zodat je zelf gerustgesteld bent?

@reacties bij zwangerschap
    Hier werd er bij de tweede al gereageerd met 'Oh was het een ongelukje?'' en "NOu dat was vast niet de bedoeling zo snel' Bij mijn schoonouders kon er in eerste instantie geen eens gefeliciteerd af...
    Natuurlijk hadden ze niet verwacht dat ik na 5 maanden weer zwanger zou zijn, maar je kunt toch ook anders reageren?
    Nadat ik bevallen was werd er tegen mijn man al gezegd, zo nu is het wel genoeg geweest toch zeker?
    NOu echt belachelijk, alleen daarvoor zou ik al 10 kinderen willen haha

@ziekenboeg vanmiddag met beide mannetjes naar de ha
    Oudste bleef maar spugen gister weer en ook weer diarree, dus het enige wat hij eenbeetje binnen hield is hij ook weer kwijt
    Vanmorgen nu weer niet gespuggd, maar ik weet het ook niet meer hoe of wat
    Hij si ook snot verkouden, erg aan het hoesten, ontstoken ogen en prut uit zijn ene oortje, dus zit niet helemaal lekker allemaal
    Kijken wat de ha vind

5. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Seth: He, wat een akelig nieuws, als je nu al in de overgang zou zijn. Kan me voorstellen dat je het een eng idee vind om er gewoon mee rond te blijven lopen. Als je dat aangeeft, kan het dan niet toch weggehaald worden?
    En irritant al die commentaar van anderen he. Wel heel erg dat mensen je niet eens meer feliciteren en er vanuit gaan dat het wel een ongelukje zal zijn.

@Lentekriebeltje: Gelukkig dat alles goed bleek te zijn. Zal wel even schrikken zijn als je ineens minder beweging voelt.
    Fijn dat je al zo ver klaar bent met de laatste dingetjes. Weten jullie trouwens of je een jongetje of meisje krijgt?

@Kaatjuh: Oei meid, dat is dan even schrikken zeg! Maar de kans is inderdaad erg klein dat je zwanger bent, dus goeie hoop blijven houden! Heb je voor de zekerheid nog een keertje getest?

@Simplyme: Ja, mijn dametje heeft ook dagelijks driftbuien hoor. Ik was al bang dat ik een extreem geval had, maar valt dus wel mee gelukkig! Ook echt expres van alles uitproberen, zoals haar beker over de tafel heen kieperen en dan na even in de gang gezeten te hebben voor straf, gewoon nog een keertje doen. Nou ja, gewoon maar even doorzetten.

@Sterretje: Gelijk voeden na het slapen doe ik idd vanwege de regelmaat, maar ik merk ook dat hij gewoon pas rustig is als hij gedronken heeft. En als ik op tijd zou gaan voeden, moet ik dus gaan rekken en is hij te moe om goed te drinken. Dus dit is het makkelijkst voor ons, maar wel erg vermoeiend. Vandaag overigens een super goeie dag, dus wie weet blijft het nu even zo!
    Beterschap voor je mannen! Gelukkig ben je zelf niet ziek. Hopelijk zijn ze snel weer allemaal beter en kun je lekker op vakantie!
    Hier gaan mensen er ook allemaal vanuit dat we nu klaar zijn omdat we een jongen en meisje hebben. Ik vind dat zo raar, alsof iedereen 2 kinderen wil! Ik zou daarom inderdaad ook wel 10 kinderen willen, maar ben ik niet zo geschikt voor vrees ik!;)

6. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoimeiden,

Heb jullie echt verwaarloosd :)
    Ben gewoon erg druk geweest (zal ook een niet ;) )

Trui: gefeliciteerd met jullie zoon :) Hopelijk gaat alles goed en is alles goed gegaan.

Ga verder effe niet op iedereen reageren, vanaf nu weer bijhouden.

@ commentaar van anderen: zoooooo herkenbaar. Toen ik zwanger was vd 2e: wat snel! zeker een ongelukje?
    Toen de we er was: zo nu heb je er van allebei 1 en is het mooi geweest. uhhh ... bepalen we dat niet zelf? ZOu er idd alleen al daarom 10 willen!
    Maarerzijn ook errug veel mensen die me direct vragen of ik nog een 3e zou willen. Hoogstwaarschijnlijk wel, maar snap echt niet dat mensen die niet zo heel dicht bij je staan dat zo direct vragen. Gaat ze helemaal nix aan. Lijkt me juist leuk dat het al verassing komt. Al zullen mensen dan idd wel weer commentaar hebbenomdat je zwanger bent.
    Tis nooit goed, dus vooral naar jezelf kijken!

@ hier: DRUK DRUK DRUK DRUK DRUK DRUK DRUK
    Gelukkig vooral met leuke dingen. Met de kids gaat het goed. Heb sinds deze weekeen handkolf erbij en ben er nu al blij mee: kolf nu met electriche en handkolf tegelijk en kolf meer in minder tijd. Dus hoef ik hopelijk niet meer op mijn vrije dagen zo vaak extra te kolven. En had dan nog t idee niet genoeg mee te geven voor de opvang.
    Sinds een paar dagen laat hij ook langer tussen de voedingen zitten. Heerlijk :) geeft je zoveel vrijheid dan...
    Oudste is ook druk met krijsbuien en heeft een duidelijke eigen wil soms heelvermoeiend, maar ook wel leuk. en de laatte kiesjes komen door....dus af en toe met flinke wallen door het leven ;)
    Maar vooral genieten vd 2 ukkies en het mooie weer vd afgelopen dagen :)

ik ga mijn best doen hiermeertezijn. Scheelt al als ik niet meer 2-3x op mijn vrije dagen extra moet kolven ;)

sorry voor t egobericht en tot snel!

7. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

even een ego-bericht om jullie te laten weten dat ik het hier spannend begin te vinden. Vanaf donderdagavond heb ik al voorweeen (weet niet hoe ik een trema kan regelen...) die ik echt al behoorlijk moet wegzuchten en zojuist ben ik delen van een slijmprop verloren. Nadeel is dat dit natuurlijk nog erg lang op deze manier kan doorgaan en ik ben al redelijk klaar met al die pijnlijke voorweeen, vooral in de nachten.... Laat het echte werk maar beginnen! Duimen jullie voor me dat dit geen weken meer hoeft te gaan duren op deze manier?! (Wie weet helpt dat!:D)

Liefs,
    LK

8. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    oe spannend lentekriebeltje...

ik duim dat het snel doorzet en je jullie ukkie in je armen kan sluiten.
    Zet hem op alvast!

9. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je, mama em!

10. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden,

Hier weer even druk met van alles en nog wat...

Ik kom alleen Lentekriebeltje even laten weten dat ik ook heel hard aan het meeduimen ben! ;) Het klinkt iig erg spannend bij je! Ik ben benieuwd wanneer de kleine van plan is te komen. Maar, ik hou het hier in de gaten hoor! :D

Hoe is het met iedereen verder? ;)

Ik kom gauw weer even bijkletsen...

Liefs!

11. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

rustig hier, kan ik het tenminste bijhouden ;)

LK nog niets???

SM: hoi :) hier alles goed. Bij jullie ook?

de rest: HOi, alles goed?

Hier geen nieuwtjes te melden, gaat hard allemaal. ukkie 2 slaapt soms door en soms is hij 2-3 per nacht wakker. Vannacht ook, maar echt drinken deed hij niet. Ben gewend om altijd aan te leggen als ukkie 1 wakker was, maar vraag me af of het wel nodig is bij deze uk. Vooral gemakzucht ;)

tot morgen ofzo

12. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden, bedankt voor jullie reacties. Sorry dat ik niet eerder kon reageren maar heb het druk met mn oudste meissie. Ze heeft erge erge erge driftbuien opeens. Zomaar uit het niets, gaat ze slaan en huilen en schreeuwen. Haar doel is dan om gewoon pijn te doen! Was dat bij jullie ook? Ze had ook paar daagjes koorts enz. Weet niet zo goed wat dit is. Kiezen misschien!?
    Verder ben ik vandaag ongesteld geworden, of tenminste: het probeert door te breken. Ik ga namelijk dooooood van de pijn maar nog nix eruit gekomen. Lijken wel voorweeen!

Lentrkriebeltje, spannendddd meis!! Ik duim voor je! En hopelijk heb je een spoedige en makkelijke bevalling.

Liefs

13. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Mama em: Wat heerlijk dat je nu minder vaak hoeft te kolven en dat je mannetje ook meer tijd tussen de voedingen laat. Heb je dan nu ook minder voedingen? Lekker dat hij soms al doorslaapt, zit ik ook met smart op te wachten! Maar ik denk dat het hier nog wel even kan duren. Die van jou heeft dus gewoon behoefte aan mama 's nachts, is natuurlijk ook wel erg gezellig!

@Lentekriebeltje: Spannend meid, ben je inmiddels al bevallen? Ik hoop het voor je en dat je niet zo lang last hebt van voorweeën!

@Simplyme: Alles goed met jou en je kinderen?

@Kaatjuh: Luka is ook 2 weken ziek geweest en daarna had ze ineens ook erg veel driftbuien, misschien dat ze dan toch nog niet helemaal beter is en daardoor meer driftbuien krijgt. Inmiddels gaat het hier namelijk al weer iets beter, al blijft het af en toe lastig hoor. Hoort ook bij de leeftijd he!
    Hopelijk zet de ongesteldheid snel door, want zo'n pijn is ook niks zeg. Helpt een paracetamol niet?

Verder gaat alles hier wel goed. Luka helaas weer erg vroeg wakker, tussen 5 en 6 en aangezien ik tussen 3 en 4 ook nog een nachtvoeding heb, ben ik wel een beetje moe overdag. En Luka wil ook niet meer slapen tussen de middag en is daardoor aan het eind van de dag echt helemaal op. Drukke dagen zo, want ik werkte normaal gesproken tussen de middag als Luka op bed lag, maar dat lukt nu dus niet meer en nu moet ik alles 's avonds doen.
    Met Jesse gaat het trouwens al weer een stuk beter, hij slaapt overdag weer meer en 's nachts heb ik meestal maar 1 voeding.

14. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden,

even met 1 hand berichtje typen om jullie te laten weten dat de voorweeen over zijn; onze dochter is geboren!
    in de nacht van dinsdag op woensdag naar het zh gegaan en toen zette het gelukkig door. ze is na een goede bevalling (wel met knip, maar verder prima) om 11.00 geboren. door temp-wisseling nog dag en nacht moeten blijven, dus gisteren thuis gekomen.
    ze doet het erg goed. helemaal gelukkig!

liefs,
    lk

15. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    En bedankt voor het meeleven en duimen allemaal, hè!! Heeft geholpen!:):):)

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

Lentekriebeltje: GEFELICITEERD met jullie meisje! Fijn dat alles goed is gegaan.Ben erg benieuwd naar de naam ;) Laat je lekker verwennen nu. Geniet ervan!

kaatjuh: driftbuien hier ook genoeg. Vooral als ze moe is of last heeft vd kiezen (de laatste zijn nu net door) maar soms ook ineens uit het niets. Vooral duidelijk zijn als iets nietmag helpt hier goed. Suc6 ermee.
    Hier wil deongi ook maar niet doorbreken, voel helemaal met je mee. Hier al dagen opgezette buik en de buik en rugpijn die ik ken vd ongies. En puisten, grrr.

zonnestraal: zit nu denk ik op 6-8 voedingen per dag/nacht. Weet t eigenlijk niet precies. Het is ook zo wisselend en ik leg makkelijk aan als hij onrustig is, vooral in de nacht.
    pfff das wel erg vroeg. en heftig icm de nachtvoeding.
    Waarom denk je dat Jesse voorlopig nog niet gaat doorslapen? was Luka daar ook 'laat' mee?

Hier alles goed. Druk als altijd, maar echt volop aan t genieten van onze ukkies :) zo leuk vind ik het!
    tot later!

17. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Lentekriebeltje: Gefeliciteerd met jullie dochter! Fijn dat de bevalling goed is gegaan en het met jullie meisje ook goed gaat. Ben benieuwd naar de naam en je bevallingsverhaal. Lekker genieten nu van je gezin!

@Mama em: Bij mij wisselt het ook erg hoeveel voedingen ik heb. Kreeg bij het cb al op mijn kop dat ik nog niet op 5 voedingen zat! Ze zeiden dat Jesse daardoor zo stevig was. Nou ja, ik blijf mooi op verzoek voeden, komt vanzelf wel hoor.
    Luka sliep met 3 maanden door, maar dat kwam denk ik door haar medicijnen die ze toen kreeg voor de epilepsie, anders vermoed ik dat ze ook veel later door zou gaan slapen. Maar Jesse komt nog zo keurig elke nacht rond dezelfde tijd, dat ik niet denk dat dat voorlopig verandert.
    Heerlijk dat je zo geniet van je kleintjes. Ik geniet er ook zo van als ze met elkaar zijn. Luka wil steeds knuffelen met Jesse en Jesse vindt Luka ook erg leuk, lacht steeds naar haar. Zo schattig!

Hier een vervelende nacht gehad. Luka was al om half 5 wakker en dat vonden wij toch echt te vroeg, dus toch maar laten liggen. Daar was mevrouw het echt niet mee eens, maar uiteindelijk, na er tig keer heen geweest te zijn, ging ze toch na 3 kwartier maar weer slapen. Hopelijk kunnen we dit nu zo even volhouden, want ze heeft haar slaap toch echt wel nodig!

18. SimplyMe

Jaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhh!!!!!!!Ze is er!!!

Lentekriebeltje, Van Harte Gefeliciteerd

Bekijk bijlage 138563

Met De Geboorte Van Jullie Dochter!!!

En net als de andere meiden ben ik reuzebenieuwd naar je verhaal, hoe jullie kleine meisje heet, hoe zwaar ze was, etc. ;) Wel lekker hoor dat alles zo goed is gegaan.

@All: Ik ben weer even druk, druk, druk,.. ;) Ik heb de lente in mijn bolletje... Huis moet schoon, tuin moet klaar zijn voor het genieten;), schuur/kelder uitgemest.. :D Ik heb zo'n zin in de lente!!!

19. SimplyMe

♥♥Lijst ♥♥

NOG NIET ZWANGER:

Vlinder84 (.. jaar - 3e kindje) - NOD 06-03 - Ronde 1

ZWANGER:

Misoh (33 jaar - 3e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 29 juni 2011

GEBOREN:

SimplyMe - 34 jaar - 5e kindje - 05-10-2010 - 2960 GR. - 48 CM. - EEN ZOON!!!
    Mama Em - 30 jaar - 2e kindje - 16-10-2010 - 3830 GR. - 51 CM. - EEN ZOON!!!
    Rosa08 - 27 jaar - 2e kindje - 13-11-2010 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Sterretje - 24 jaar - 2e kindje - 24-11-2010 - 3680 GR. - 50 CM. - EEN ZOON!!!
    Zonnestraal- 27 jaar - 2e kindje - 04-12-2010 - 4230 GR. - 55CM. - EEN ZOON!!!
    Kaatjuh - 23 jaar - 2e kindje - 03-01-2011 - 3720 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Sarah1987 - 23 jaar - 2e kindje - 02-01-2011- 3940 gr- 55 cm -EEN ZOON!!!
    Hvj - 26 jaar - 2e kindje - 21-02-2011 - 3740 GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!
    Trui - 26 jaar - 3e kindje - 02-03-2011 - 3980 GR. - 52 CM. - EEN ZOON!!!
    Lentekriebeltje - 29 jaar - 2e kindje - 16-03-2011 - ? GR. - ? CM. - EEN DOCHTER!!!

AFSPRAKEN:

- ...
    - ...

Nou, ons clubje is bevallen! ;) Misoh moet nog, maar ben even kwijt wie dat was. :) En vlinder is ons vergeten... :(

20. lentekriebeltje

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai dames,

thanx voor de felicitaties!:)
    beloof jullie een pb, maar nu nog even niet. lig namelijk nog steeds op bed; herstel helaas slecht van knip. met ons meisje gaat het gelukkig erg goed!
    als ik me weer beter voel, meld ik me weer! hopelijk tot snel!

Deel Deze Pagina