Hoi meiden, Sterretje, wat ellendig dat je zo ziek bent Dat kan je eigenlijk niet zijn als je voor kleine kindjes moet zorgen. Hele dikke knuffel en veel beterschap! zonnestraal: laat je hem uit een gewone beker drinken of een tuitbeker? Ik twijfel nu of we namelijk niet gelijk uit een gewone beker moeten gaan leren drinken. simplyme: hoi de rest: hoi Alles goed? Hier alles goed Ik vind het zo genieten met die 2 ukkies van me. Dametje heeft soms lekkere buien maar is vaak ook superlief/knuffelig. En mannetje is echt een supervrolijke baby, die lacht zelfs als hij koorts heeft en niet lekker is nog Met het mooie weer zijn we bijna alleen maar buiten te vinden, heerlijk. Fijn weekend allemaal!
@Simplyme: Hoi, alles nog steeds goed met jullie? Bezoek alweer naar huis terug? @Sterretje: Wat vervelend dat je zo ziek was! Zeker als je alleen voor de kleintjes moet zorgen. Gaat het al weer beter vandaag? @Mama em: Jesse drinkt uit een gewone beker. Luka hebben we ook nooit uit een tuitbeker laten drinken en dat ging altijd heel goed. Jesse krijgt nu elke dag rijstebloempap uit een beker en dat gaat echt heel goed. Nog wel een hoop geknoei, maar hij drinkt verder al goed. Het voordeel van pap is dat het wat dikker is, waardoor hij zich minder snel verslikt. Ik gebruik trouwens een oefenbeker van difrax, daar zit een uitsparing in voor zijn neus en dat gaat net wat makkelijker. Heerlijk dat het met jullie zo goed gaat. Hier ook zo heerlijk genieten!
zonnestraal: gewone beker dus, knap hoor. Oudste heeft hier heel wat tuitbekers versleten (gooide ze kapot of kreeg er niets uit) drinkt nu al tijden goed uit een gewone beker. Vind het eigenlijk wel goed idee om dat gelijk te gaan doen. Volgende week eens kijken naar die oefenbeker. Sterretje: alweer opgeknapt? Fijne zondag allemaal!
Hoi meiden! Alles goed? Heb vluchtig weer eens bijgelezen, werd wel weer tijd! Hier gaat het goed, onze kleine laat ons zowaar de laatste twee nachten een beetje langer slapen! (Gisteren laatste voeding om 23.30uur en 's ochtends pas weer om 6.00uur!) Nu maar hopen dat ze dit vanaf nu elke nacht gaat doen.... Onze vent is niet meer uit zijn bed geklommen, zal hem toch niet zo goed bevallen zijn. Ik las over de difraxbeker, inderdaad erg handige oefenbeker. Heeft hier ook goed dienst gedaan. Nu even kijken naar vakantieplannen voor begin juni anderhalve week en eind juni ook weer lekker weg. Fijne vooruitzichten! Tot later maar weer! *zwaai*
Hoi meiden, Lekker rustig hier weer! Alles goed met iedereen? Hier zijn de kindjes allebei ziekjes. Luka snipverkouden en Jesse had ineens 40 graden koorts. Ook erg huilerig en hangerig en hij sliep erg veel, hopelijk morgen weer wat beter! @ Mama em: En de oefenbeker al geprobeerd? @Lentekriebeltje: Heerlijk dat je al een hele nacht door kunt slapen! Leuk he, plannen maken voor de vakantie. Wat willen jullie gaan doen?
Ai, zonnestraal, niet leuk dat de kindjes ziek zijn. Hopelijk is het snel weer goed met ze en worden jullie zelf niet aangestoken. Ben je ook met Jesse naar de ha geweest? Onze ha vertelde tijdens huisbezoekje in kraamweek dat je bij kindjes onder de 6 maanden bij koorts altijd moet bellen. (Wist ik niet en heb ik bij onze oudste ook echt niet gedaan... ben benieuwd of jij dat wel doet/hebt gedaan) Wij hebben ondertussen een huisje geboekt op een camping voor volgende week, gaan we er even lekker tussenuit. Omdat manlief nog wel twee dagen tussendoor moet werken even iets in de buurt uitgezocht, dan komt hij 's avonds gezellig naar de camping. Erg veel zin in, hopelijk zit het weer een beetje mee. Vanmorgen naar bekkenfysio geweest ivm verzakking. Volgende keer uitgebreid inwendig onderzoek, jippie.... Moet toch wel weer even over een drempel heen, merk ik. Nou ja, is voor mijn eigen bestwil zullen we maar zeggen. Alvast fijn weekend voor jullie allemaal! Liefs, LK
@Lentekriebeltje: Gaat al weer wat beter met de kinderen, alleen nu zit Jesse helemaal onder de uitslag. Geen koorts meer gelukkig. Ik heb wel gelijk de dokter gebeld, vond de koorts toch wel erg hoog, maar die zei dat ik het nog wel even aan kon kijken. Als er iets anders bijkwam, zoals spugen of diarree, of de koorts was er de volgende dag nog, dan moest ik weer bellen. Lekker vooruitzicht voor volgende week. Hopelijk krijgen we mooi weer, dan is het helemaal lekker vakantie vieren! Oei, inwendig onderzoek, niet zo prettig! Krijg je nu oefeningen mee?
Zonnestraal, misschien de zesde ziekte als hij nu vlekjes heeft? Hoop dat hij er geen last van heeft. Inderdaad hopen op mooi weer, de voorspelling wisselt nogal, maar lijkt nu wel mooi. Hopen dat dat klopt! Voor de zekerheid maar wel genoeg regenkapjes/paraplu's, warme kleren en slaapzakjes mee in elk geval. Zijn we overal op voorbereid. Ik krijg idd oefeningen van de fysio. Hopelijk genoeg om geen last meer te hebben van de verzakking. Ben nog te jong voor tena's! Fijne zondag allemaal!
Hoi meiden, lentekriebeltje, heerlijk als je weer langer kunt slapen. Dan merk je pas hoeveel je dat gemist hebt. Gaat het nu nog zo, of moet je er 's nachts weer meer uit? Ben benieuwd hoe de oefeningen je gaan helpen, helpt vaak erg goed als je ze maar vaak genoeg doet. Veel plezier op de camping, heerlijk zonnestraal: Hoest nu met zieke ukkie? hopelijk alweer beter. Hier alles goed, jongste heeft inmiddels zijn 1e tandje. Zo leuk weer. En hij is ineens ook goed aan het avondeten gegaan. Vers of olvarit. Dus ik denk dat ik snel minder voedingen overdag hoef te geven (fruit gaat thuis ook goed, op het kdv helaas minder) en dus minder kolven op het werk. Want ondanks dat het geen reden is om met de bv te stoppen heb ik er toch een hekel aan. Ben trouwens wel trots als ik me bedenk dat ik alweer ruim 7 mnd bv geef nu. Hoop weer het volgende doel te halen; geen kv hoeven te geven. En daarna rustig afbouwen op een natuurlijke manier. En dan een tijdje rust met bv, hihihi ka me er nog niets bij voorstellen. En dan hopelijk nog een keer een derde kindje aan de borst. (pfff als ik dit zo typ komen de babykriebels weer opspelen,,hopelijk bevalt mijn hoogzwanger vriendinnetje snel en kan ik lekker knuffelen op kraamvisite) nou, ik duik zo mijn bed weer in, tot de volgende keer
@Lentekriebeltje: Ja, zesde ziekte zat ik ook al aan te denken. De vlekjes zijn nu ook weg. In ieder geval heel veel plezier, ook al is het minder weer, je zult je toch wel vermaken. Heerlijk om er even uit te zijn! Hopelijk helpen de oefeningen genoeg! @Mama em: Kindjes zijn al een stuk opgeknapt, alleen nog allebei enorm aan het hoesten. En allebei niet te genieten . Luka heeft vanochtend bijna alleen maar gezeurd en gehuild en Jesse wil alleen maar op schoot. Dus was een vermoeiend dagje. Ik heb ze lekker vroeg op bed gelegd en nu even bijkomen! Leuk dat je jongste zijn eerste tandje heeft. Jesse heeft m ook, zo schattig gezicht he! Fijn dat hij zo lekker eet, ook wel lekker om weer een voeding af te kunnen bouwen. Ik kan me ook nog niet voorstellen geen bv meer te geven, duurt hopelijk ook nog een hele tijd! Dan kunnen ze misschien al lopen en praten. Voorlopig nog maar even lekker klein blijven!
@lentekriebeltje, vervelend dat je een inwendig onderzoek moet de volgende keer, maar dan weet je wel waar je aan toe bent, en weten zij ook wat de beste oefeningen zijn Ik heb ook allerlei oefeningentjes toen van de bekkentherapeut gekregen en het hielp ech heel goed, maar je moet ze idd heel veel en vaak doen! Lekker even weg zeg, heerlijk, geniet er maar goed van! @mama em, alweer 7 1/2 maand bv iid! Goed zeg! Echt heel fijn! Vliegt voorbij he! Gek idee om er straks even niets meer mee te doen, voorlopig hoef je daar nog niet aan te denken iig Wat fijn dat het eten zo goed gaat, lekker als je wat minder hoeft te kolven he! Ik ben ook gestopt met de laatste voeding te kolven, wat een verademing! De keer dat hij af en toe om 2300 nog wil drinken, dat drinkt hij gewoon aan de borst, en als hij doorslaapt gaat het ook prima zonder te kolven heerlijk! Helaas wil de groente hier nog helemaal niet, dus overdag minder kolven zit er nog niet in Wat lief zijn eerste tandje zeg, vind ik altijd zo schattig! @zonnestraal hoe is het nu met de kids? Aanhankelijke dagen weer een beetje over? Vermoeiend als ze alleen maar bij je willen zitten en heel de dag de aandacht alleen van jou willen hebben Hoe is het nu met slapen van Jesse? Slaapt hij al wat meer en beter? @all hier is de oudste goed ziek geweest, 40 gr koorts en heel zielig Gelukkig nu weer helemaal opgeknapt Extra dingen voor me werk moeten doen de laatste weken, dus was weer druk met alles Gelukkig komen er nu rustigere weken aan, totdat de vakantie periode van collega;s begint, rond de zomervakantie Jongste waren we begonnen met groente, maar dat ging helemaal fout Allemaal spugen, erg buikpijn, schreeuwen en krijsen en snachts allemaal wakker, dus daar zijn we maar weer even mee gestopt Nu gaat het allemaal weer beter gelukkig Donderdag trouwens allemaal een extra dagje thuis van werk en kdv, dus dat is heerlijk! Morgen lekker zwemmen met de kids, dus hebben goede dingen in het vooruitzicht
@Sterretje: Het gaat al weer een stuk beter met de kinderen. Ze zijn weer gezellig. Jesse slaapt heel goed inmiddels. Ik leg hem in bed en hij slaapt bijna altijd meteen. 's Nachts af en toe eruit om hem zijn speentje te geven en verder slaapt hij dan van 19.00 tot 5.00, dus dat gaat goed. Wat sneu dat je oudste zo ziek was, nu wel weer helemaal beter? En wat lastig dat bijvoeding zo moeizaam gaat, ben je alweer rustig aan begonnen of voorlopig even niet meer?
Hoi allemaal, Hoe is het met iedereen, allemaal druk met het drukke leven met de kids, werken en het huishouden en ook nog proberen een sociaal leven te onderhouden? @mama em, hoi hoi, hopelijk tot snel weer! @zonnestraal wat fijn dat de kids weer helemaal opgeknapt zijn! En wat slaapt Jesse goed zeg, heerlijk! Scheelt een hele hoop he! Dat van die speen komt me bekent voor hihi, hier ook snachts een aantal keer. 3 nachten achter elkaar hoefde ik er zelfs niet uit voor zijn speen, maar afgelopen nacht helaas weer allemaal huilen huilen huilen, dus ben benieuwd hoe het vannacht gaat @all hier weer lekker in het ritme, het blijft drukt, maar het loopt allemaal wel gelukkig 3 dagen begonnen met 2 hapjes groente weer, leek goed te gaan, maar afgelopen nacht weer mis, dus even kijken hoet het nu weer gaat zonder, en dan over 2 weken maar weer eens proberen Fruit eten gaat wel prima, dus dat is fijn, anders voorlopig maar 2 keer fruit ipv 1 keer fruit en 1 keer groente Verder zijn we druk bezig met het opvang probleem voor de kids onder handen te nemen, want we zitten een beetje met het nieuwe werk van mijn man met het brengen en halen en dat ze soms 3 dagen opvang hebben waar we voor betalen, maar we eigenlijk geen 1 dag van nodig hebben, dus dat is zonde Even kijken wat nu handig is en wat het voordeligste is qua prijs
Hoi meiden, zo eindelijk effe tijd, al hoor ik eigenlijk mijn bedje in te duiken Ben druk geweest, vooral met werk is het topdrukte op het moment. Zonnestraal, fijn dat de kindjes weer zijn opgeknapt en ook weer te genieten zijn Fijn dat Jesse ook zo goed slaapt, heerlijk joh. Óns mannetje slaapt alweer een tijdje van 20/21 tot 's ochtends vroeg (varieert van 7.00 tot 9.00!) Moet hem op mijn werkdagen altijd wakker maken sterretje, hoest met de bijvoeding nu? Slim idee om 2x fruit te geven denk ik. Ook al druk met werken jij dus. En wat lastig met de opvang. Werk jij wisselende dagen of ook wel vaste dagen? Gaan ze naar kdv of ook opa'soma's? Of misschien flexibele opvang? Hoop dat jullie eruit komen. sterretje/zonnestraal: even gewoon nieuwsgierigheid...moeten jullie er vaak uit voor een speen? dat vraag ik me altijd af. Wij hebben bij beide geen speen gebruikt. De oudste duimt en de jongste (gelukkig) niet. Hebben bij de oudste wel geprobeerd en de jongste heeft hem in het begin heeel soms gebruikt bij flinke zuigbehoefte. Vraag me dat altijd af,zeker icm bv. Hoe weet je dan of het kind wil drinken of de speen wil? probeer je dan eerst de speen en als dat neit werkt de borst? hihihi ben gewoon nieuwsgierig. De rest: hoest met jullie? tis steeds rustiger hier...ik zit ook minder achter de laptop met het mooie weer hoor. Hier: Alles goed De jongste is echt heel anders met eten. Hij ontbijt met bv die hij er vaak in een golf uitspuugt omdat hij teveel krijgt 's ochtends fruit tussendoor (en op kdv sap erbij en thuis heel soms de borst) dan tussen de middag brood, wat hij alleen maar zelf wil doen (oudste moest ik voeren) dan bv en later op de middag ook bv. 's avonds potje of groente met aardappel en dan nog 1x bv voor eht slapen gaan. De oudste dronk tot ze 1 was altijd nog 's avonds laat en soms ook nog in de nacht. En ze at heel weinig... Moet zeggen dat ik het nu wel heel relax vind zo. Alleen heb ik in de ochtend heel veel bv en stuwing en dit trekt nog niet bij. Mannetje krijgt dan zoveel binnen en laat ik nu maar 1 borst drinken, anders spuugt hij alles uit. Herkenbaar?> Tips? tot later!
@Sterretje: Jammer dat groente geven nog zo lastig gaat, maar 2 x fruit is dan ook prima. Het eerste jaar blijft het bijvoeding, dus alle tijd nog om te oefenen! Wat een gepuzzel om de opvang goed te krijgen, wat zijn de alternatieven dan? Heb je geen familie die op kan/wil passen? @Mama em:Ik moet er per nacht gemiddeld 3 x uit voor de speen, 2 keer in de avond en dan 1 x echt 's nachts. Ik geef hem inderdaad altijd eerst een speentje en als hij wil drinken, spuugt hij die gelijk weer uit. Dan krijgt hij dus de borst. Luka heeft ook nooit een speen gehad en dan heb je dus wel het voordeel dat je er 's nachts in principe niet uit hoeft, maar ik heb bij haar heel wat nachten rondgelopen omdat ze niet meer wilde slapen en dat gebeurt bij Jesse tot nu toe niet. Speentje erin en hij slaapt weer verder! Ideaal! Heerlijk dat je mannetje zo goed eet. Hier ook zo'n verschil. Luka was ook een slechte eter en Jesse eet echt super. Die doet gewoon zijn mond eten als hij de lepel ziet, terwijl ik bij Luka allerlei trucjes moest uithalen! Lastig dat je 's ochtends zoveel stuwing hebt, bij mij trok dat na een week vanzelf weg. Zit je nog maar kort in dit ritme? Ik gaf Jesse toch elke keer 2 borsten, ook al spuugde hij daarna wel. Anders moest ik kolven en dan houdt je de productie juist hoog denk ik.
Goedemorgen meiden, @mama em, wow wat eet je mannetje goed zeg, heerlijk! Ook al zo goed brood, fijn hoor! Hihi de oudste voeren en hij zelf! Vervelend dat je zo'n last van stuwing in de ochtend hebt, bij mij is het vanzelf over gegaan na een week ofzo geloof ik Ik probeerde in het begin altijd 2 borsten te geven, maar als hij dat neit wlde kolfde ik 1 kant extra Als ik thuis was, bood ik na 2 uur gewoon de volle borst nog een keer aan, dan hoefde ik niet extra te kolven, maar na een week of 2 was ook die behoefte goed afgestemd en nu kan hij gewoon altijd goed drinken in de ochterd, zonder ook zo te gaan spugen omdat het teveel/te snel gaat voor hem HIer duimt de oudste,dus daar geen speen. De kleine die heeft eigenlijk een speen gekregen omdat we hem niet rustig kregen in het begin, hij wilde alleen maar aan de borst en aan de pink in het begin. Hij huilde continue en wilde niets anders, hij had achteraf gewoon pijn van de kma, maar dat was toen nog niet duidelijk We hebben een speen aangeboden om hem toch het zuigen te geven, want daar word hij rustig van, en dat ik toen ook een beetje kon slapen Uiteindelijk is de speen iets vertrouwds en rustgevends voor hem geworden en heeft hij die nu nog steeds dus als hij slaapt Met inslapen heeft hij zijn speentje echt wel nodig, maar steeds vaker kan hij langer zonder Als hij nu wakker word hoef ik er niet altijd uit, maar gemiddeld nog 1 keer per nacht, en 's avonds soms nog wel 1 of 2 keer Maar het was wel een keer of 10 a 15 een tijd, dus ik ben tevreden! @zonnestraal Jesse ook al weer een half jaar he, vliegt voorbij vind ik bij de 2de, nog sneller als bij de eerste! Is waar wat je zegt hoor, is maar bijvoeding, nu ik weer gestopt ben gaat het weer goed, dus het ligt echt aan de groente, dus voorlopig gewoon echt niet meer proberen, is gewoon zielig hoeveel last hij er van heeft! @opvang ik werk zelf 3 vaste dagen, maar mijn man krijgt een wisselend rooster nu, van wisselende dagen en ook nog eens wisselende werktijden Zelf moet ik of om 7 uurbeginnen, of tot 18 uur, dus dat zijn ook vaak tijden dat het kdv sluit/opengaat, heel handig dus haha Ze gaan nu 2 dagen naar het kdv, mijn man is 1 dag thuis en ik 2 dagen, maar nu moet de dag van mijn man dus opgevangen worden Ik heb een ander kdv gevonden met flexibele opvang waar ook halve dagen mogelijk zijn, dus dat zou fijn zijn, ook zijn die van 7 tot 19 open, dus dat scheelt ook al een hoop problemen Ben alleen nu aan het uitzoeken om de optie te nemen dat ik ouderschapsverlof voor een dag opneem en dan de kids 2 dagen naar mijn schoonzusje, de tijden dat mijn man niet thuis is dan, en dat ik dan 2 dagen op haar kindje pas straks Qua kosten komt het dan op het zelfde neer, alleen ben ik dan een dag meer bij de kids, nou heerlijk toch! Alleen even uitzoeken of het echt allemaal kan, qua mijn werk, en of mijn schoonzusje het ziet zitten, haar kleintje moet nog geboren worden namelijk
Hey meiden, Hoe is het? Lekker weer bij jullie ook? Hier hadden we er niet op gerekend maar de zon schijnt en een blauwe lucht, als de kids wakker zijn, gaan we zo lekker naar het strand, even uitwaaien! Heerlijk! Fijne dag allemaal!
Hoi meiden, Lekker genoten van het lange weekend? Hier heerlijke dagen gehad, nu nog vrij, maar morgen en vrijdag weer werken Mits mijn werk akkoord gaat met een dag ouderschapsverlof per week is ons opvang probleem opgelost, heerlijk! Zelf maar 2 dagen werken dan ook, dus zie er helemaal naar uit, hopelijk hoor ik er morgen iets van De kids moesten vandaag op de foto op het kdv voor de fotograaf, de jongste ging prima, alleen de oudste had er echt geen zin in, dus geen foto van hem kunnen maken en dus ook niet van samen, heel jammer Verder straks nog visite, en een hele berg strijk, dus voor ik het weet kan ik weer eten gaan koken, kids eten geven, badderen met ze, de tassen voor morgen voor mezelf en de kids doen en is het weer tijd om onderuit te zakken op de bank om nog een uurtje tijd voor ons te hebben haha Tot snel weer!
@Sterretje: Nou hopen dat je werk akkoord gaat met het ouderschapsverlof. Zou heerlijk zijn als je dan 2 dagen kan gaan werken! Jammer dat je oudste niet op de foto wilde, zou zo leuk zijn met z'n tweetjes. Komen ze elk jaar? Jij 's avonds dus ook altijd zo druk? Hier ben ik ook altijd blij als ze er allebei inliggen, vanaf half 8 is het huis voor ons, heerlijk! Hier gaat alles goed. Jesse alleen een beetje mopperig, zullen wel weer tandjes aankomen of misschien een sprongetje ofzo. Een beetje extra aandacht geniet hij dan wel erg van! Luka gaat sinds een paar weken 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en dat vond ze erg leuk. Maar de afgelopen 4 keer is het alleen maar huilen als ze daar is. Ze is een keer geslagen door een jongetje en sindsdien wil ze niet meer. Echt sneu, want ze genoot er zo van! We laten haar nu maar langzamer wennen, eerst een uurtje en dan steeds wat langer en misschien dat ze het dan na de vakantie wel weer leuk vind. Volgende week 'schoolreisje', waar ik ook bij moet zijn, dus dan kan ze samen met mij ook weer meer wennen. Ik hoop wel dat ze het weer leuk gaat vinden, anders haal ik haar er weer af, maar ik gun het haar zo dat ze daar lekker kan spelen!