Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

    zonnestraal en sterretje: bedankt voor jullie toelichting over de speen. is mijn nieuwsgierigheid ook weer gestild ;)

    zonnestraal: ook al zo'n verschil met eten bij jullie dus? Hier ook echt een wereld van verschil. Brood eet mannetje trouwens nog niet veel hoor, meer sabbelen eraan. Fruit eet hij goed en groente ook meestal.
    Wat sneu vd peuterspeelzaal zeg. Hopelijk vind ze het snel weer leuk.
    Hier is de tandjesellende ook volop losgebarsten :( Tanje 1 en 2 gingen goed, maar die 3e :x en komt de 4e eraan en die is ook niet leuk. E mannetje zit zichzelf in de weg. ik heb t idee dat hij dingen wil die nog niet lukken (teigeren, zitten) Hopelijk is hij snel weer de vrolijkheid zelf zoals anders. Vandaag de hele dag huilen en alleen maar bij je willen zijn. Erg vermoeiend.
    En de oudste heeft een hele dwarse periode; constant dingen doen die ze niet mag.
    Pfff ben blij dat ik morgen mag werken, hihihihi (hele lange dag, maar minder vermoeiend dan thuis op het moment ;) )

    sterretje: hopelijk gaat je werk accoord met ouderschapsverlof dan. Zou wel lekker zijn. Was het leuk op t strand? heerlijk, wou dat het niet zo ver rijden was van ons.
    ben jij af en toe ook zo druk? ik ben soms ook blij dat de kids erin liggen en we even tijd voor onszelf hebben. Voel me af en toe echt een huishoudster, pffff nix voor mij. Al merk ik wel dat ik er alweer aardig handigheid in heb. Maar als de kids zoals vandaag om de beurt slapen, kom ik ergens aan toe ;) Alleen effe tussendoor de wc en fonteintje op badkamer schoongemaakt. Was ook hard nodig ;)

    Nou meiden, tot de volgende keer maar weer!
     
  2. lentekriebeltje

    lentekriebeltje Actief lid

    4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    was ik weer na een korte vakantie. Heerlijk genoten op de camping en over twee weken alweer vakantie (2,5 week). Lekker.
    Was een leuk huisje met verwarming, wat toch wel erg fijn was. Helemaal omdat ons meisje 's nachts toch steeds weer wakker werd en gevoed wilde worden. Brrrr! Snel de kachel dus steeds maar lekker aan.

    Hier alles goed met jullie? Las over een herkenbare drukke dag (sterretje). Dagen vliegen voorbij zonder dat je maar even hebt kunnen zitten of iets leuks kunt doen vaak. Herkenbaar..

    Speen; hier nu ook voor het eerst in gebruik. Onze oudste wilde geen speen en dat vonden wij eigenlijk wel fijn. Nu ontkomen we er niet aan door grote zuigbehoefte van dochter (mede door snelle drinken).

    Dinsdag naar CB geweest en daarna geprofiteerd van de prikjes. Wat slaapt ze er toch goed op! Nu weer twee nachten doorgeslapen, hopelijk zet het nu echt door. Ben van plan niet zomaar weer toe te geven als ze wel weer een keer 's nachts wakker wordt. Dan maar eerst speentje erin of even laten huilen...

    Wat houden jullie de BV alweer lang vol! Ik moet zeggen dat ik deze eerste drie maanden alweer vind omvliegen. Nog eens drie maanden en ik zit ook alweer op een half jaar BV. Moet toch lukken. Bij CB zei ka dat ze tegenwoordig weinig moeders ziet die BV geven. Ze zei bij bijna alles 'echt een borstgevoed kind!' Vond ze dus erg goed. Toch wel leuk om te horen. (hoewel ik voldoende motivatie heb om weer lekker lang door te gaan met voeden, want ik vind het zelf ook geweldig; makkelijk, fijn, gezond...)

    Bij sommigen van jullie dus tandjes-ellende. Wanneer kwamen de eerste tandjes bij jullie koters? Heb het idee dat ons zoontje vrij snel was met tandjes, maar wanneer dat was... Met een half jaar ofzo? Hij had toen in elk geval wel meteen een paar tegelijkertijd weet ik nog (ik geloof vier in paar weken tijd).
    Sterkte ermee in elk geval! Hoop dat de kindjes er niet te jengelig van zijn.

    Groetjes,
    LK
     
  3. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi allemaal,

    lk: fijn dat het zo lekker was op de campng en al snel weer dus :) Hier op het cb kreeg ik ook complimenten, toch wel leuk ook al is dat niet de reden voor de bv.
    De tijd gaat idd erg snel...
    Onze uk heeft sinds een paar weken de eerste 2 tandjes en sinds een week de 3e e de 4e is ook bijna door. Ik weet nog dat de oudste rond 6 md haar 1e en 2e tegelijk kreeg en de volgende 2 ook tegelijk en vrij snel erna.
    Dacht dat tussen de 6 en 8 mnd gemiddeld is. Kleine van vriendin van mij allebei al met 4mnd en van anderen pas rond de 1 jaar de eerste tandjes.

    Hier alles goed :)
    jongste last vd tandjes en oudste vd peuterpubertijd ;)
    Tussendoor ook nog genieten.

    Fijn weekend allemaal!
     
  4. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

    Weer lekker aan het genieten van het mooie weer? Hopelijk blijft het nu weer even zo, heerlijk!

    @Mama em: Oei, lastige fase nu met je kinderen. Kan me goed voorstellen dat een dagje werken dan minder vermoeiend is. Zijn de tandjes inmiddels al door?

    @Lentekriebeltje: Lekker genoten dus van je vakantie! Heerlijk dat jullie over 2 weken alweer vakantie hebben! Lekker dat je jongste al een paar nachten heeft doorgeslapen, hoe gaat het nu? Ik ben nu ook de ochtendvoeding van Jesse aan het rekken, hij kwam nog om 4 uur elke ochtend, maar geef hem nu steeds zijn speentje en het wordt steeds later, de afgelopen dagen steeds rond 6 uur. Super!
    Wat fijn dat ze op het cb zo enthousiast zijn dat je bv geeft. Hier wel een beetje anders. Ze vinden het wel goed dat ik het doe, maar weten niet helemaal hoe het werkt volgens mij. Ik blijf maar horen dat ik toch al wel op 3-4 voedingen zou moeten zitten nu, ook al geef ik steeds aan dat ik op verzoek voedt en het helemaal geen probleem vindt om wat vaker te voeden. Raar!
    Over de tandjes: Jesse kreeg de eerste met 6 maanden en Luka met 9 maanden.


    Vandaag een moeilijke dag met de kids. Vanochtend Luka al huilend en schreeuwend wakker geworden en dat is de hele dag gebleven. Ik haalde Jesse uit bed en die spuugde alles onder, dus ik gelijk douchen, Jesse in bad en de slaapkamer gesopt. Lekker begin van de dag! En mijn man komt pas vanavond laat thuis, dus ben ook echt de hele dag alleen met ze. Twee kinderen alleen naar bed brengen vind ik toch altijd lastig. Ze moeten allebei tegelijk, dus even puzzelen hoe ik het ga doen.
    Verder is Jesse weer naar het cb geweest, hij weegt nu bijna 10 kg! en is 72 cm lang. Zijn gewicht was minder gegroeid dan zijn lengte, dus hij komt al wat meer in proportie. Ik heb een doorverwijzing gekregen voor zijn heupjes, want hij heeft een asymmetrische bilplooi (had Luka ook en was niets, dus ik maak me niet echt druk) en zijn oogjes moet ik ook een extra keer voor terugkomen. Mijn man ziet met 1 oog maar 30% en daarom zijn ze er bij Jesse extra alert op. Mij is niets opgevallen, maar de arts zegt steeds dat hij met 1 oogje een beetje achterblijft. Nou ja, kan geen kwaad om het extra in de gaten te houden.
     
  5. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

    zonnestraal; de tandjes zijn gelukkig door. Hij had er echt last van, zo zielig. Gelukkig hielp de dentinox en een bijtring prima om in te slapen. Tja, t zijn allemaal fases hou ik mezelf voor.
    pfff dat was ook een leuke dag bij jou dus ;)
    Heel herkenbaar met het naarbed brengen. Gelukkig gaan ze hier niet altijd tegelijk, maar als je alleen bent moet je echt kiezen soms. Vaak neem ik ze dan allebei mee naar boven en samen tanden poetsen. dan leg ik de jongste in bed en loop met de oudste naar haar kamer, even snel lezen en dan instoppen. Als de jongste dan nog huilt dan neem ik hem weer mee naar beneden.
    Die heupjes dat schijnt wel bij 50% zo te zijn (extra bilplooi) en maar weinig waarbij ook echt een afwijking is aan de heup. en ik spreek uit ervaring als ik zeg dat een spreidbroek ook wel meevalt.
    Wel spannend met het oogje dan. Hopelijk valt het allemaal mee.

    @ all: rustig hier he? ik merk ook wel dat ik minder lees/schrijf bij ons cluppie. Maar vind het toch wel leuk om een beetje bij te houden, hoor.
    Alles goed met iedereen?

    hier: alles goed :) oudste blijft lekker aan het puberen hihihihi. de jongste eet goed en doet het prima. begint te tijgeren nu, zo leuk. dat heeft de oudste nooit gedaan. (was een billenschuiver)
    Ik heb wel iets vaags: dat vd week ongi te worden maar heb nauwelijks een dag bloed verloren, echt raar. wel buikkrampen gehad enzo.weet dus niet of het wel een ongi was of misschien een eisprong, want met de koperspiraal krijg je die gewoon. Dus misschien over ongeveer 14 dgn een echte ongi. Bah, ik haat die onduidelijkheid. Had juist begrepen dat ik met deze spiraal meer last zou krijgen vd ongi: niet dus...\
    We zullen zien.
    Tot snel maar weer!
     
  6. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Mama em: Fijn dat de tandjes nu helemaal door zijn. Hopelijk blijft het nu even een tijdje rustig!
    50% is wel veel zeg! Dat ik dan gelijk al een verwijzing krijg. Heeft je dochter een spreidbroek gehad?

    Idd rustig ja. Nu niemand meer bezig is met zwanger worden, is het gelijk een stuk minder druk. Allemaal druk met de kleintjes!

    Dat van die ongesteldheid had ik ook. 1 Dag bloedverlies en daarna niets meer, maar ik ben vergeten op te schrijven wanneer dat was, dus ik weet ook niet of het ongesteldheid of eisprong was. Was dit de eerste keer ongesteld sinds de zwangerschap? dan kan het natuurlijk wel dat het minder was en dat het weer langzaam meer wordt. Wel lastig idd die onzekerheid.
     
  7. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi meiden,

    Sorry dat ik weer zo'n tijd niets heb laten weten
    Wilde even bijlezen, maar kleine man begint alweer te huilen in bed, dus die moet ik er uit gaan halen
    Hier alles zijn gangetje, kleine man erg last van zijn tandje, dus zijn al anderhalve week daarmee aan het tobben helaas
    De eerste is goed door en geen probleem mee, maar de 2de is echt een drama
    Heel zielig voor hem
    HIj wil ook allemaal gaan kruipen, maar verder dan op handjes en knietjes komt hij nog niet, dus dat is erg frustrerend voor hem, dus hij is af en toe zo boos
    Tijgeren lukt hem prima, maar dat is niet genoeg voor meneer helaas

    Met grote broer alles prima, die word zo groot, hij is bijna zindelijk dus dat is heerlijk

    NOu meiden ik moet rennen, tot snel!
     
  8. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: Gaat het al wat beter met de tandjes? Sneu dat hij er zo'n last van heeft en ook vervelend voor jou, vermoeiend!
    Wat leuk dat hij nu al wil gaan kruipen, snel hoor! Jesse begint nu net met tijgeren, maar dat gaat nog erg langzaam.
     
  9. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @zonnestraal tja nog steeds last van de tandjes helaas hier
    Die 2de is nu wel door, maar hij heeft er nog steeds erg last van, hopelijk word het nu snel minder nu hij door is, ziet ook allemaal vuurrood, dus tja kan me voorstellen dat het heel pijnlijk is allemaal!

    Jesse ook aan het tijgeren nu dus, heerlijk om te zien he! Ook wel met je neus op de feiten gedrukt worden vind ik hoor, gaat zo snel voorbij het eerste jaar van de kleintjes!
    En zeker nu bij de tweede vliegt de tijd vind ik!

    @all hoe is het verder met julie allemaal?
    Hier druk druk druk zoals gewoonlijk, net als bij jullie waarschijnlijk haha
    Vakantieperiode begint,dus extra druk op het werk even ook weer op het moment
    Thuis steeds spitsuur met die 2 kkeintjes, ben op het moment wel blij niet zwanger te zijn of iets dergelijks hoor, zou me te veel zijn geweest haha
    Kan me nu niet voorstellen dat ik bij de eerste met 6 mnd alweer zwanger was van de tweede!
    HIer word dan ook de wens voor een derde denk ik iets langer uitgesteld
    Met mijn hart zou ik het heel graag willen, maar qua drukte en daarbij dan de aandacht die ik elk kind wil geven lijkt het me iets te veel op het moment
    Nou ja we zien het allemaal wel

    Meiden hoop dat alles goed gaat met jullie en de kids uiteraard, en tot snel weer!
     
  10. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi,

    drukdrukdruk en ff geen zin om te reageren op jullie, sorry.
    Misschien in het weekend effe, dan heb ik meer tijd en zin!
     
  11. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Sterretje: Het zou mij ook wel erg pittig lijken om nu alweer zwanger te zijn hoor. Bij Luka vond ik het al zwaar om zwanger te zijn, met misselijkheid en allerlei kwaaltjes en als je er dan 2 hebt is het helemaal gedaan met je rust.

    @ Mama em: Hoi, alles goed met jullie?

    @ Simply me: Met jou ook alles goed?

    Hier verder alles goed. Kinderen zijn wel allebei erg mopperig. Jesse wil eigenlijk niet alleen spelen, dus die moet ik de hele dag vermaken en Luka wil 's middags niet meer slapen, maar trekt dat eigenlijk niet, dus die is niet erg gezellig. Normaal slaapt ze dan wel van 18.30- 9.00, maar vanochtend was het al 5 uur! Ik heb haar maar voor de tv gezet, want het was alleen maar krijsen vanochtend. Even pittig hier dus, zal blij zijn als het weekend is en mijn man weer mee kan helpen!
    Over 2 weken al vakantie, we gaan lekker een weekje kamperen en daarna nog een weekje in een huisje. Heerlijk, heb er super veel zin in! Alleen jammer dat het met mijn werk in de zomer altijd het drukst is (ik verkoop fietsvakanties) en dat ik dus gewoon mijn laptop mee moet nemen. Nou ja, het is al fijn dat we weg kunnen.
    Tot later!
     
  12. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

    pfffff ben zo druk geweest en als ik dan hier effe las op de site had ik geen zin om hier uitgebreid te reageren.

    nu vakantie, sinds gisteren :) heerlijk dus de tijd om te reageren en relaxen...:D

    zonnestraal, heel herkeenbaar dat 2 kinderen moppeirig zijn. Zal wel in de lucht hangen ofzo ;) WElheftig dan in je eentje he?
    Lastig dat luka niet meer slapen wil overdag terwijl ze het wel nodig heeft. Kan je ze niet gewoon op haar kamertje laten. Als ze niet slaapt dat ze dan speelt? Doet een vriendin van mij ook endan gaat haar dochtertje 9 vd 10 toch zelf in bed liggen en slapen.
    Leuk he? dat tijgeren. hier nu alleen nog in de achteruit en om zijn as heendraaien. Zo leuk.
    Oudste heeft dat nooit gedaan, die heeft van 4,5 t.m 7,5 maand in een spreidbroek gezeten en heeft nooit getijgerd of gekropen (wel billenschuiven en pas laat lopen met 21 mnd)
    Jij had dus ook 2 dag bloedverlies. was idd de eerste keer na de bevalling, maar heb al maanden het idee dat het gaat doorzetten. Tja, beetje vaag allemaal. Had na de bevalling vd eerste ook steeds maar 2 dagen bloedverlies en daarvoor altijd 4 dagen. Dus steeeds gehalveerd zo hahaha echt vaag allemaal.

    sterretje, zielig he die tandjes? de oudste al bijna zindelijk? knap hoor. Hier begint ze nu ineens op de wc en op potje te willen zitten (met blote billen), maar er is nog nooit iets uitgekomen :p achja, komt vanzelf. Hopelijk strax mooi weer, kan ik ze in de blote billen laten rondlopen in de tuin. Zou zo schelen met de luiers...
    pfff zou er ook niet aan moeten denken om weer zwanger te zijn...alhoewel ;) precies wat je zegt, veel te druk dan en dan kan je er volgend mij ook niet genoeg van genieten. En ik wil eerst minimaal 1 jaar van mijn 3 jarige opleiding erop hebben zitten. die start in september, dus dan zou ik niet voor de kleinste 1 is de spiraal eruit moeten laten halen. MAarja, ik wil ook niet dat er tussen 2 en 3e kindje ineens veel leeftijd zit. Mijn ideaalbeeld zou dan zijn weer 2 kort op elkaar. Maar een 4e lijkt me financieel wel heeel heftig worden (verbouwen, andere auto etc.)
    Dus stiekum hoop ik op een tweeling :p

    Alle andere meiden: alles goed???

    Nou meiden, tot snel maar weer.
     
  13. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @zonnestraal aah lekker joh nog maar 2 weken en dan heb je vakantie! Heerlijk dat jullie dan lekker 2 weekjes weg gaan, genieten dus!
    Oef wat een drukte dan als ze niet meer wil slapen en idd al zo vroeg wakker is, hopelijk is het eenmalig!
    Wel een lange nacht maakt ze dan zeg, dat is ook wel fijn!
    Hoe is het met Jesse nu, wil hij al wat meer zelf doen, of met zijn grote zus?
    Hopelijk gaat het al wat beter iig, en het is weekend dus dan heb je lekker hulp!

    @mama em, oh jij hebt al vakantie, heerlijk!
    Gaan jullie nog weg of blijven jullie lekker thuis?
    Ja die tandjes he, het is wat!
    Hihi jullie ook hele plannen dus wbt een derde, snap precies wat je zegt over de drukte en de planning hoor, ook dat het leeftijdsverschil niet te groot moet worden
    Nou ja nog alle tijd om er over te denken toch! Doen we hier ook volop haha

    Fijn weekend!
     
  14. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hoi meiden,

    Hoe is het bij jullie?
    Hier een drukke maar gezellige dag, mijn zus haar 2 kids van 3 en 2 zijn hier, dus een kindergekte haha
    De kinderen vermaken zich prima met elkaar heel erg leuk
    Morgen nog een vrije dag voordat we weer aan het werk moeten, dus dan maar het achterstallige werk enzo doen

    Met de kids gaat alles prima, oudste is nu echt helemaal zindelijk op het slapen na natuurlijk, dus heel erg fijn
    Kleine man gaat goed groente eten nu, dus dat is ook super
    Verder alles zijn gangetje

    Was 5 weken geleden voor de eerste keer ongesteld geworden, dus dacht vorige week wel weer ongesteld te worden, maar denk niet dat mijn cyclus zich dus al hersteld had
    ZOlang ik maar niet in mijn vakantie ongesteld word straks, vind ik alles best

    Meiden fijne avond alvast!
     
  15. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Mama em: Als ik Luka 's middags op bed leg, gaat ze uiteindelijk wel slapen, maar dan wil ze vervolgens 's avonds niet meer, dus dat is ook geen oplossing. Dan 's avonds maar vroeg naar bed en overdag wat meer rustmomenten tussendoor inplannen. Ze went er ook wel aan merk ik, want het gaat al wat beter.
    Dat bloedverlies is idd vaag. Ik heb vandaag ook al de hele dag het gevoel dat ik ongesteld moet worden, maar het zet nog niet door. Wel erge buikpijn, dus van mij mag het komen, maar goed.

    @Sterretje: Met Jesse gaat het al weer veel beter. Het tijgeren gaat nu veel sneller en dat vindt hij erg leuk. Hij komt nu overal en vermaakt zich weer prima. Ook samen met Luka, al vindt Luka het erg moeilijk om te delen. ;) Ze wil dan perse wat Jesse heeft. En zodra ze het heeft is het al weer oud nieuws. Ze zegt wel vaak: Samen spelen, maar ondertussen wil zij eigenlijk bepalen waar hij mee speelt. Grappig om te zien.
    Leuk dat je zus ook kinderen heeft van ongeveer dezelfde leeftijd. Gezellig hoor!
     
  16. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

    sterretje; precies wat je zegt mbt een 3e kindje ;) Misschien zijn we strax wel tegelijk zwanger vd 3e, zou wel errug leuk zijn :D
    Dus ook nog geen normale ongi? Ik vind ook alles best zolang het maar niet is als we op vakantie zijn (hoop dat ik iig niet vegeet tampons mee te nemen als ik nog niets heb gehad)
    Bij de oudste was ik het weer na 6 mnd en ook gelijk redelijk normaal (volgens mij varieerde het van 24-34 dagen ongeveer)

    zonnestraal: tja, dan kun je haar idd beter overdag niet meer laten slapen. ik heb echt al maanden het idee dat mijn ongi er aankomt ;) Wel een goede smoes om chocola te vreten en chagerijnig te zijn ;)

    Hier alles goed:p Lekker genieten vd vrije tijd. Komende week gaan we voor 15 dgn op vakantie naar de zon. samen met vrienden en hun 3 ukkies. Helemaal top dus, heb er zoooooooon zin in :)
    Zal hier voor die tijd nog wel effe posten.

    tot snel!
     
  17. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

    Alles goed met jullie?

    Hier alles wel goed. Ik ben hard toe aan vakantie! Jesse komt nu elke nacht weer tussen 3 en 5 en dat begint wel op te breken, vooral omdat hij eerst om 6 uur wakker werd, dus hij kan het wel.
    Zaterdag gaan we een weekje kamperen en daarna nog een weekje in een huisje. Hopelijk wordt het weer wat beter, want met dit weer kamperen is niet zo handig!
    Tot later!
     
  18. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

    Alles goed?

    zonnestraal: pfff das lastig zeg, weer de gebroken nachten. Zeker als je het een tijdje niet hebt gehad. Hopelijk is dat snel weer over.
    Ik ga heeeeeeel hard duimen voor mooi weer! GHeniet er iig van.

    Wij vertrekken morgen voor 2 weken naar de zon!
    Heb er zin in en ben er klaar voor. Veel gekocht (bijna failliet hahaha) en alles gepakt nu. Morgen rustig aan rijden naar het vliegveld en dan lekker weg.

    Verder alles goed hier. ukkies doen het prima en kunnen al een beetje samen spelen -> dwz de oudste gaat bij de jongste op de grond liggen en knuffelen en hij vind het geweldig en ligt in een deuk. Zo leuk!

    Nou, tot over 2 weken maar weer.
     
  19. Moedertjuh

    Moedertjuh Actief lid

    31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

    Hoe gaat ie hier? Met de peuters en baby's? Met het bv geven?
    Al iemand bezig met de volgende spruit?

    Hier gaat het goed allemaal, de jongste van 5 maanden drinkt om de 3 uurtjes. Weigert de fles te pakken helaas.

    Vanaf wanneer kan de nachtvoeding komen te vervallen? Ik merk gwn dat het me sloopt die nachtvoedingen, ik ben s'ochtends al op voordat ik opsta.

    Hier nog geen behoefte aan een 3e kindje, heb mijn handen vol aan mijn baby en peuter. Misschien als de jongste 2jr is maar ja wie weet kriebelt het al eerder haha.

    @MamaEm, fijne vakantie meid geniet ervan! Verder alles goed met je kinderen en het werken?

    @Simplyme, op vakantie? Hoe gaat het met je kids?

    @Zonnetje, hoest met jou en je meissie en jongen?

    @Sterretje, super zeg dat je mannetje al bijna helemaal zindelijk is. Hier krijg ik het maar niet voor elkaar met m'n peuter van 25 maanden. Hoe heb jij dat aangepakt?

    @Kaatje, alles goed meid? En met je prinsesjes?

    @All, geven jullie allemaal nog bv?

    @Hier, sinds de bevalling maar 1x ongi geweest en daarna niet meer. Ben er ook niet mee bezig.
     
  20. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @zonnestraal oh wat vermoeiend zeg, met die nachtvoedingen weer dan he, zeker als je weet dat ht wel kan
    Hier ook een tijd van 8 tot 8 geslapen en toen kwam hij opeens aan het begin van de nacht weer en om 5 uur
    Heb nu de laatste dagen om half 11/ elf uur zelf een voeding aangeboden en dan kwam hij tussen half 5 en 7 pas weer, scheelt een hoop, misschien voor jou ook een tip!
    Geniet van je vakantie!

    @mama em leuk dat spelen samen he! Hier ook een grote broer die allerlei speelgoed bij hem brengt als hij op de grond zit
    Als hij dan gaat proberen te kruipen en op zijn buik gaat spelen, gaat hij er bij liggen, kletsen en kroelen met hem, heel erg leuk
    Jij ook een hele fijen vakantie! Geniet van het mooie weer!

    @moedertjuh, fijn om je weer te zien, ook al weer 5 maanden, wow wat gaat dat hard!
    Nachtvoeding mag er af zodra ze willen, oudste zoon dronk vanaf 6 weken niet meer snachts al, nu helaas minder geluk haha
    Lastig he dat zindelijk maken, hier had hij zelf erg interesse, dus veel doorgezet
    Ik ben met het mooie weer toen allemaal begonnen hem zonder broekje buiten te laten lopen met het potje in de tuin
    Eerst elk kwartier en toen elk half uur er op gezet
    Ook express laten drinken op het potje
    Als hij moest douchen liet ik hem ook altijd vooraf op het potje gaan, door de douche stralen moest hij altijd plassen, dat heel erg geprezen als het lukte, en zo kreeg hij een beetje door dat hij moest plassen
    Elke dag thuis oefenen en oefenen en oefenen haha
    Toen hij goed door had hoe hij moest plassen ging ik het op de wc zetten wat afbouwen, eerst elk half uur, daarna elk uur vragen
    Op een gegeven moment zei hij ook nee, dan hoefde hij niet
    Daarna ging hij het zelf beter aangeven en nu kan hij het als het moet 3 uur ophouden
    Soms nog steeds wel eens een ongelukje, maar dat hoort erbij
    Hopelijk heb je er iets aan om te beginnen
    Vooral als ze het leuk vidnen dan werkt het
    Hij vond bijvoorbeeld doortrekken geweldig, dus dat stimuleerde wel, en dan mocht hij ook alleen doortrekken als hij echt een plas deed, en als hij alleen er op ging niet, dus dat hielp voor hem heel erg
    Daarna kreeg hij een fase dat het afvegen geweldig was, dus weer een extra stimulans

    @all hier hard aan vakantie toe, maar moeten nog 3 weken werken, echt aftellen
    Kinderen zijn ook moe, oudste is snel boos, schoppen, slaan en huilen,dsu niet erg gezellig
    Nou ja betere dagen komen er hopelijk aan
     

Deel Deze Pagina