Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjuh

    Moedertjuh Actief lid

    31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je, ja gaat heel hard met die kleintjes zeg.
    Nou die van mij wordt nog 3x wakker s'nachts voor een voeding dus zie het nog niet gebeuren dat ze zelf niet meer wil.
    Nou dat plassen was ik hier ook mee begonnen maar kort daarna kwam ik in het gips te zitten dus een maand lang niet kunnen doorzetten en nu ben ik weer bij af. Soms geeft ze het wel aan dat ze moet en doet ze het ook op de pot en dat prijs ik ook heel erg aan. Ik heb vorige week een wcverkleiner gekocht voor d'r omdat ze het nog eng vindt om op de grote bril te zitten.
    Thnx voor je tips en je mag zekers trots op je mannetje zijn! En ongelukken maken de grote zelfs soms dus erg is het niet.

    Hier ook zwaar aan vakantie toe, maar nog geen op de planning staan. En dat boze gedrag heeft m'n dochtertje ook, echt aan het peuterpuberen.
     
  2. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    @Moedertjuh: Leuk dat je er weer bent! Hier ook een flesweigeraar, lastig he! Je kan nooit eens ergens heen. Ik leer Jesse nu uit een beker en rietjesbeker te drinken en dat lukt wel, alleen een melkvoeding wil hij daar niet uit, dus dat schiet nog niet op.
    Nachtvoeding mag er met 5 maanden af, maar als je kleintje het nog niet wil is het lastig. Ik heb ook nog steeds een voeding rond 4 uur, dus ik ben ook al een hele tijd aan het wachten op een volledige nacht slaap. Oh, ik lees dat je nog 3 voedingen hebt, pittig hoor! Ik heb dat ook een tijd gehad, maar dan ging ik er te snel heen. Nu wacht ik heel even voor ik er heen ga en vaak valt hij na een minuutje mopperen al weer in slaap. Ik weet niet of jij dat al doet hoor, maar anders is het misschien een tip.

    @Sterretje: Lastig die dagen voor de vakantie. Hier waren de kinderen ook allebei niet erg gezellig meer, merken toch de spanning en vermoeidheid van ons op denk ik. Wel erg vermoeiend he!
    Je bent dus wel intensief met zindelijkheidstraining bezig geweest. Daar ben ik dan weer een beetje te makkelijk in. Luka heeft nu 3 keer op het potje geplast, maar daarna wilde ze niet meer en dan vind ik het ook wel best. Ik heb dan niet zoveel zin in dat gedoe, dan wordt ze maar wat later zindelijk. Maar Luka vind het ook allemaal een beetje eng, dus dan is het ook lastig.

    Wij zijn net terug van een weekje kamperen. Het was erg gezellig, maar de kinderen waren 's nachts helaas veel aan het spoken. En op een camping geef ik toch heel snel toe, vanwege het lawaai. Dus sliepen we geregeld met z'n vieren op een klein luchtbedje! Vandaag weer eerste dag thuis, dus ik hoop dat het nu wat beter gaat. Volgende week zaterdag gaan we weer een weekje weg, maar dan in een huisje, net even wat makkelijker!
     
  3. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @moedertjuh, oh jee nog 3 nachtvoedingen, heel vermoeiend idd! Snel zal het dus niet vanzelf zijn het niet meer willen dan
    Wat zonnestraal ook zegt had ik hier ook, er te snel heen gaan
    Op een gegeven moment deed ik hem zijn speen een aantal keer geven en ging hij daarmee verder slapen, weet niet of dat voor jou een idee is
    Hier heeft hij met 4 maanden een maand ofzo doorgeslapen, daarna begon het er weer in te sluipen, eerst 1 nachtvoeding, toen weer 2, maar ben bewust bezig geweest het nu weer af te bouwen
    Dan maar even er meer uit snachts, maar vond het echt te gek worden haha
    NU een tijd alleen rond 4 a 5 uur nog een voedign gehad en eigenlijk de laatste dagen dat hij nu schommelt tussen half 6 en 7 uur dat hij wakker word, heerlijk!
    Hopelijk word het voor jou ook snel beter!
    Oei in het gips, dat is niet mis, wat heb je gedaan?

    @zonnestraal jullie weer terug van vakantie dus, en nog een week in het vooruitzicht, heerlijk hoor!
    Kan me voorstellen dat je op de camping sneller toe geeft hoor, iedereen hoort alles en dan vind je het toch vervelend als andere last hebben van jou huilende kids
    Maar lekker in een huisje volgende week nog, das fijn, hier in nederland?
    Hier veel tijd en aandacht in het zindelijk worden gestoken hoor, maar hij had er zelf zoveel interesse in, dat ik het toch maar door wilde zetten, en als ik ergens aan begin ben ik ook zo dat ik het af wil maken haha

    @all hier verder alles goed, kleine man sinds een aantal dagen weer van de nachtvoeding af zo'n beetje, dus wat een slaap opeens hihi
    Heerlijk, maar had het ook wel nodig hoor!
    Verder rustig aan en aftellen tot volgend weekend tot de laatste werkdag voorbij is!
     
  4. Moedertjuh

    Moedertjuh Actief lid

    31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je.
    M'n dochter blijft de fles maar weigeren.
    Ik ga er echt alleen heen als ze gaat krijsen, ik hoor aan haar manier van huilen of ze honger heeft of niet. Ze slaapt naast me (haar wiegje naast m'n bed) en heeft een schommelwieg, soms wieg ik haar om te kijken of ze daarvan in slaap valt maar ze houdt voet bij stuk totdat ik haar gevoed heb en dan valt ze meteen in slaap.

    Lekker kamperen, en hoe is jullie andere vakantie nu?
     
  5. Moedertjuh

    Moedertjuh Actief lid

    31 mrt 2011
    346
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is ook heel erg pittig, het breekt me op! Speen, wiegen, laten huilen dat helpt hier helaas allemaal niet.
    Ik ga kijken of bijvoeden misschien effect zal hebben, ze is nu 5.5maand en over 2 weekjes mogen ze bijvoeding krijgen.

    Niks bijzonders eigenlijk, zat op de bank en stond op maar zette mijn slapende voet neer en hij klapt dubbel. Resultaat scheur in de bot, tjah ongeluk zit in een klein hoekje.

    Fijn dat de nachtvoeding er weer uit gaat, geniet van de rust!
    Bijna vakantie dus!
     
  6. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi allemaal,

    Kom alleen effe melden dat we weer in het land zijn...later meer!
     
  7. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

    effe weer snelvoor ik mijn bedje induik ;)

    Sterretje, pfff wat n nachten heb je nog meid! Mag hier dus echt in mijn handjes knijpen met een mannetje wat echt altijd doorslaapt, sinds 6,5 maand.
    lees nu dat je eindelijk kunt doorslapen: heerlijk meid! Dat scheelt zoveel.

    zonnestraal, pfff ook nog een nachtvoeding dus. Hopelijk is hij er snel vanaf. Volgens mij ben je nu weg, als je dit leest"veel plezier nog. Herkenbaar dat je sneller toegeeft op vakantie; hier ook gedaan.

    moedertjuh, wow dat zijn wel hele pittige nachten, brrr. En wat balen van je voet.
    Schreef je trouwens eerst onder een andere naam, kan je effe niet plaatsen.

    De rest: hoi :) Waar is iedereen toch?

    Hier ene heerlijke vakantie gehad. Vliegen met 2 ukkies ging goed. Verder heerlijk genoten.
    Mannetje drinkt nog maar 4x per dag en eet erg goed brood en fruit. Avondeten iets minder (erg wisselend, nogal kieskeurig en een lekkerbek ;) )
    Ga dus op het werk nog maar 1x kolven, heerlijk. Dan krijgt hij op het kdv 's middags yoghurt ipv voeding. En dan doe ik de dagen dat ik thuis ben gewoon op verzoek voeden. Kijken hoe dat gaat. Bij de oudste kolfde ik op een gegeven moment steeds te weinig en ging ik extra kolven op de vrije dagen, totdat een leidster op het kdv zei dat ze ook yoghurt konden geven (vonden ze volgens mij ook makkelijker) Nu dus geen zin in extra kolven en als ik hem gewoon op verzoek voed dan zijn het maar 2 dagen dat hij iets minder melk krijgt (snapppen jullie me nog?)

    Nou ik duik zo mijn bedje in!
     
  8. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mama em, fijn dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad!
    Ook het vliegen prima gegaan dus, hier volgende week vliegen, dus hopelijk hebben we net zoveel geluk als jullie!
    Jij ook niet meer zo veel kolven dus, gaat op een gegeven moment tegen staan he!
    Fijn dat het met yoghurt ook goed gaat, krijgt hij toch gewoon zijn zuivel, prima dan toch! Voor iedereen fijn!
    Weer aan het werk al nu?

    @moedertjuh, auw dat moet pijnlijk geweest zijn! Hoe is het nu met nachtvoedingen? Al met bijvoeding gestart?

    @all hiet alleen morgen nog werken en dan lekker vakantie, nog een weekje en dan gaan we ook echt weg, heerlijk! Ben er echt aan toe. Elke keer als ik denk dat we van het nachtbraken afzijn zit het weer tegen, nu mannetje ook weer ziek geweest, en dsu de afgelopen week weer nachten wakker helaas
    Maandag was het toppunt met 3 uur achter elkaar wakker te zijn
    Mijn kolf is ook overleden afgelopen week en heb besloten geen nieuwe meer te doen voor de rest van de bv tijd
    Nu dus op mijn werkdagen mee uit de vriezer naar het kdv, en op de thuisdagen op verzoek, maar meestal nog maar 3 keer op een dag bv, en ev nacht dan nog

    Nou hier taai ik af naar bed, ben gebroken! Weltrusten meiden!
     
  9. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi sterretje,

    Je hebt nu dus lekker vakantie :) Geniet ervan meid!

    Wow ook nog maar 3 voedingen, balen vanje kolf.
    Ik zit nu tussen 3 en 4 voedingen in, dus lekker 3 op mijn werkdagen (=1x kolven en 2x live) en vaak 4 voedingen als ik thuis ben. MAar dna drinkt hij volgens mij ook niet zoveel meer. Heb t idee dat alleen de ochtendvoeding nog echt veel is.
    Ach, t gaat prima zo.

    Tot snel!
     
  10. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

    Ik ben weer terug van vakantie en het was echt heerlijk! Lekker genoten van de rust. We hadden een huisje in het bos met een hele speeltuin voor Luka in de tuin, dus die heeft zich prima vermaakt en wij daardoor ook!

    @Sterretje: heerlijk dat je mannetje van de nachtvoeding af is

    @Moedertjuh: Pittig hoor die nachten! Ben je al met bijvoeding begonnen? Zou fijn zijn als het daardoor wat beter gaat.

    @Mama em: Fijn dat jullie ook een goeie vakantie hebben gehad. En super dat je mannetje het zo goed doet. Lekker dat jij niet meer zo vaak hoeft te kolven, lijkt me toch wel een gedoe steeds.
    Jesse krijgt ook 4 voedingen, maar soms drinkt hij ook echt heel weinig. De nachtvoeding is een paar slokjes en dan slaapt hij al weer en de avondvoeding voor hij naar bed gaat is ook echt maar een minuutje of zo. Maar ik durf die er toch niet zo goed af te laten al, ben bang dat hij dan 's nachts weer gaat spoken. Weten jullie nog wanneer de avondvoeding er bij jullie oudsten er vanaf ging? Ik kan het me bij Luka niet meer zo goed herinneren.
     
  11. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @zonnestraal hier heb ik bij mijn oudste vanaf 9 maanden als laatste gewoon zijn maaltijd met yoghurt na gegeven en daarna ging hij gewoon slapen tot de volgende morgen, ging heel goed
    (maar nu bij de jongste zou dat echt niet gaan, dus denk dat het per kind heel verschillend is)

    @all we gaan vannacht weg, dus ben druk met inpakken en alles, maar wilde nog even snel gedag komen zeggen
    Gaan lekker naar de zon!
    Tot over 2 weekjes!
     
  12. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    Zo, het is nu wel heel rustig hier. Ik merk dat ik er zelf ook minder behoefte aan heb nu met 2 kleintjes. Als je zwanger wilt worden, heb je blijkbaar toch meer behoefte aan steun ofzo. Wel grappig!

    @Sterretje: Ik denk dat Jesse al wel zonder zijn laatste voeding zou kunnen, alleen hij krijgt meestal rond 16.30 zijn avondeten al, dus dan vind ik het wel een erg lang stuk zonder eten. Ik probeer zijn ritme nu wat te verschuiven, maar is wel lastig.
    Heerlijk naar de zon! Ik hoop dat jullie er van genoten hebben!
     
  13. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    haha is idd wel errug rustig hier ;)
    Heb ook gewoon minder te melden merk ik...

    Zonnestraal, fijn dat jullie ook n lekkere vakantie hebben gehad :)
    Tja het blijft soms zoeken naar een soort van ritme met voedingen en bijvoeding.
    Onze oudste dronk tot ze 1 was nog 's avonds voor het naar bed gaan (tussen 19 en 20 ergens) plus bijna altijd 's avonds laat. Vanaf dat ze 1 was werd ze niet meer wakker voor de late voeding. Voor het slapen gaan heeft ze nog gehad tot ergens tussen de 13 en 15 mnd; weet het niet meer precies. vanaf 12 mnd een tijdje ochtend en avond nog beide 1x en toen nog een tijdje alleen de ochtend. Zij was pas vanaf eenmaand of 10 een beetje avondeten aan het eten, daarvoor bijna niet.
    De jongste ging met 6,5 mnd doorslapen en liet toen heel snel ook de late avondvoeding eraf. Nu drinkt hij nog voor het slapengaan (meestal rond 1930/2000) nog een beetje. Heb niet t idee dat hij nog veel drinkt. Hij eet meestal wel goed. Zowieso veel meer...
    Maar jij dus nog een nachtvoeding, pfffff.

    sterretje, volgens mij ben je nog weg en bijna terug. Alvast welkom thuis dus. Hopelijk hebben jullie lekker genoten!

    De rest: hoest met iedereen? Heb zelf ook niet altijd zin om hier te schrijven, maar vind het wel leuk om een beetje te volgend hoe t met iedereen gaat.

    Hier alles goed :) Heb echt mijn ritme te pakken en vind het nu met 2 kids zelfs makkelijker/lekkerder lopen dan met eentje. gek hoor. Krijg gewoon alles gedaan in huis en kom soms al overdag aan mijn administratie toe. Misschien dat ik nu ook wel reeelere verwachtingen heb.
    Ik ben iig erg aan het genieten van mijn ukkies. Kan ze soms wel opvreten hihhihi.

    tot de volgende keer!
     
  14. SimplyMe

    SimplyMe Niet meer actief

    Hallo meiden,

    Weer terug van weggeweest... Heerlijke vakantie gehad, maar wat een hitte zeg, gemiddeld 40 graden... ;) We zaten dus bijna de hele dag in het water, anders was het niet te doen. Maar wel echt genoten hoor. Verder gaat het allemaal goed. De jongste loopt alweer een dikke maand inmiddels en is ook over 1 maandje alweer jarig. Mijn middelste meid is begonnen op de kleuterschool en mijn jongste meid op de psz. De oudste zijn ook weer naar school, dus het normale leventje is weer begonnen...

    Ik moet wel weer even omschakelen in mijn ritme komen hoor, maar dan kom ik hier echt even bijlezen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat met iedereen. ;) Ik ben iig niet de enige die het forum wat heeft verwaarloosd was mij wel opgevallen.

    Maar hoe gaat het met iedereen? En met de kindjes?

    Ik kom gauw weer langs..;).

    Liefs!
     
  15. mama em

    mama em Fanatiek lid

    2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    yeah simpy me is er weer :)

    Fijn dat alles goedgaat, wow loopt de jongste al??? das vroeg! Waren je andere kinderen ook zo vroeg?

    Hier alles goed, later meer... (niets bijzonders te melden)
     
  16. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hallo meiden,

    Erg rustig hier geweest zie ik wel!
    Hier terug van vakantie, en gister weer begonnen met werken
    De vakantie was heerlijk, lekker genoten van het mooie weer!

    @simply me, fijn dat jullie lekker vakantie hebben gehad
    Je meiden alweer naar school en de psz, dat gaat super snel zeg!
    En je mannetje loopt al, wat vlot zeg!

    @mama em, bij jou alles goed dus, fijn hoor! Mannetje ook al bijna 11 maanden bij jou, wat vliegt een jaar om he!

    @all hier weer drama met de nachten, van de week zo erg dat ik gewoon maar 3 uur heb geslapen, hij blijft maar huilen huilen huilen
    Gewoon niet willen slapen, zelfs niet tevreden kunnen krijgen met de borst
    Word er moedeloos van soms, gelukkig ging het afgelopen nacht beter en werd hij maar 2 keer wakker, dus duimen voor vannacht
     
  17. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hey meiden,

    Fijn weekend allemaal?
    Hier drukke dag gister gehad, hadden verjaardag bij ons thuis van me oma, maar wel erg gezellig
    Vandaag lekker rustig aan, vanmorgen even gewandeld en straks even nog op visite bij ons neefje

    Verder lekker niks doen, morgen weer werken namelijk, dus ook proberen op tijd te gaan slapen om een beetje bij te tanken

    Fijne dag allemaal!
     
  18. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hallo meiden,

    Hoe is het met jullie allemaal?
    Is wel erg rustig hier de laatste tijd hoor, hoef gewoon niets bij te lezen haha

    Nou ja, kom ik even vertellen hoe het met ons is
    Oudste mannetje is volgende week jarig, dus druk met voorbereidingen, donderdag viert hij het op het kdv, dus moet ook traktaties maken, ben ik dus nu aan het doen half
    Verder slaapt de jongste wisselend beter, dsu we hebben een beetje bij kunnen slapen
    Wel is hij na een week weer vreselijk verkouden, hoesten en benauwd, morgen gaat manlief dus de ha maar weer bellen, dit schiet niet op zo
    Misschien maar eens naar de kno arts ofzo met hem, nou ja we wachten morgen maar af

    Verder neit veel te melden, druk met alles zoals gewoonlijk!

    Fijne avond nog allemaal!
     
  19. zonnestraal83

    zonnestraal83 Bekend lid

    19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hoi meiden,

    Na bijna een maand! weer eens een berichtje. Echt erg, maar gelukkig is niemand meer erg actief, hoef ik me minder te schamen. Het is hier erg druk geweest met werk en met de kinderen. Ze werden na elkaar ziek en Jesse is al weken erg huilerig en hangerig. Hij wil de hele dag vastgehouden worden, erg vermoeiend dus. Gisteren was het op zijn ergst en heeft hij anderhalf uur gehuild aan één stuk, hij was ontroostbaar! Pas toen ik hem in de buggy zit en ging wandelen, werd hij rustig. Vandaag lijkt het gelukkig weer wat beter te gaan, dus ik hoop dat we er nu doorheen zijn!
    Met Luka gaat het heel goed, kletst de oren van mijn hoofd en kan zich heerlijk vermaken gelukkig.

    @Mama em: de nachtvoeding is nu gelukkig verplaatst naar half 6, dus het gaat steeds beter. Ik ben overgestapt op pap 's avonds voor het slapen gaan om te kijken of hij daardoor langer zou slapen en dat werkte dus, maar de laatste week drinkt hij steeds maar een paar slokken, dus ik denk dat ik het nog even aankijk en dan de laatste voeding maar helemaal laat vallen.
    Wat heerlijk dat je het allemaal zo lekker op orde hebt. Wel apart dat je nu meer gedaan krijgt dan met een kind. Ze houden elkaar misschien ook wel eens even bezig?

    @simply me: Wat is je kleine man snel zeg! Nu al lopen, leuk hoor!

    @Sterretje: Oh wat balen dat die nachten zo rommelig blijven zeg! Lijkt me erg pittig hoor! Is hij overdag dan wel vrolijk? Nog gefeliciteerd met je oudste! Is hij nu 2 geworden?
     
  20. Sterretje08

    Sterretje08 Fanatiek lid

    18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @zonnestraal hoe is het nu met de kids? Niemand meer ziek?
    Hoe is jesse, minder huilen en hangerig?
    Kan me voorstellen hoe druk je het hebt met 2 kleintjes, is ook zwaar hoor!
    Wel fijn weer wat van ej te lezen!

    @rest hoe is het met iedereen verder ondertussen?

    @all hier vant weekend feest gehad, oudste mannetje werd 2, lekker gezellig en druk dus
    Jongste heeft al 2 nachten goed geslapen, dus hopen dat we het volhouden, nu even snel aan de slag nu ze slapen!
     

Deel Deze Pagina