hoi meiden, @julita: hopelijk is het bruinerlies toch n teken dat er iets aan de gang is/ op gang komt! Ik hoop t voor je. Misschien wat minder vaak voeden? Of een voeding vervangen door fruit/groente? Lastig he? Ik merk ook dat ze erg onregelmatig drinkt: soms eet ze zo zo'n bakje fruit leeg en soms maar een paar hapjes. Afhankelijk daarvan drinkt ze meer of minder. Vind t erg lastig. Zou het liefste nu toch wel naar een vast schema gaan. Bijvb: 's ochtends BV, tussendoor fruit, rond de middag BV en brood, 's middags BV, begin avond groente en wat later BV. Maar ik voed in principe ook op verzoek en er is echt geen touw aan vast te knopen. Tegenwoordig wel altijd nog een late voeding. En soms 's nachts ook nog, of vroeg in de ochtend. Maar ik maak er wel een onsamenhangend verhaal van. Ik weet niet wat je verdere situatie is. Bijvb. hoe oud ben je? Hoe snel was je vd 1e zwanger? Wil je meer dan 2 kinderen? Ik vind het toch wel een teken dat je bruinverlies hebt, dat er iets op gang komt. Ik las hier op het forum pas een goed link naar een site waarin stond uitgelegd hoe t zit met vruchtbaarheid en volledig bv geven. Kijk effe of ik hem kan plaatsen: kellymom.com :: Breastfeeding and Fertility @ SimpleMe: 4 kids: gezellig! pff ben nu al aan t stressen of 2 niet te duur is (hebben momenteel effe kredietcrisis ) Zouden er t liefste 2 of 3 willen (ikke eigenlijk wel 4 ) Ik ga duimen dat je ei eerder springt. Nou, ik ga nog ff forummen en dan op de bank hangen...ben kapot. Drukke dag gewerkt en om 6.00 was er al iemand wakker Tot snel! liefs emmalotte
@Emmalotte: Bedankt voor het duimen! Ik hoop dat er bij jou iets moois aan het gebeuren is daar binnen! Daar duim ik voor! Handig linkje! Ik kende de site al, maar was er nog niet lang genoeg blijven hangen om echt de boel goed te lezen. Veel goede info idd. Nou, hier weinig nieuws... Wachten op ei is saaaaaaaai!!! Misschien tot later en anders morgen misschien! Liefs SimplyMe
Hallo! Ik ken dat site idd ook, heel veel info, erg goed. Ik ga maar voor jullie beide volop duimen dat het deze keer raak is dan! emmalotte om je vragen te beantwoorden: Ik ben bijna 29, ik wil graag 2 of 3 kinderen. Op mijn meisje hebben we 16 maanden gewacht en het was de 3de IUI raak en bleef plakken ( 2de IUI was ook raak maar vroege mk) Wij hebben ook echt helemaal geen schema, gaat ook niet lukken want daar reageert mijn baby niet goed op heb ik gemerkt. Dat bruinverlies was dus wel gekomen nadat ik inderdaad 1 of 2 keer meer dan 4 uur tussen 2 voedingen had gewacht. Vanwege fruithap of afleiding of lange dut ofzo, dus ik geloof wel dat dat zin heeft. Maar dat was zomaar vanzelf gegaan, ik vind het dan ook weer wat anders om dat express te gaan zitten doen. Maargoed een beetje rekken kan natuurlijk ook geen kwaad. Gisternacht weer een hele goeie nacht gehad, ze geloof ik maar 2 keer wakker geweest! Simplyme, wachten op ei is idd een saaie phase, ik hoop dat ie snel komt dan maar. Ik had altijd een eisprong pas op dag 20 ongeveer dus dat duurde eeuwen....pffff liefs
Hoi meiden, gezellig dat hier wat meer gekletst wordt! SimpleMe: suc6 met wachten. Wachten is zo saai (klussen minder ) Julita: pfff lastig hoor. Kan me voorstellen dat je niet te lang wil wachten met weer zwanger worden, stel dat t weer zo lang duurt. Ligt er ook aan waarom je iui hebt gehad; bij de vrouw kan alles na een zwangerschap/borstvoeding anders zijn. Maar daar heb je nix aan als t probleem bij de man ligt. Moeilijk hoor. Want je weet niet van tevoren hoe iets loopt/ hoe lang t duurt voor je weer zwanger bent. Lastig he, geen schema? Hier ook echt niet, wordt er af en toe gek van Je hebt best nog veel voedingen op een dag, helpt ook niet mee om je cyclus op gang te krijgen. bij mij kwam t op gang toen ik een tijdje op 4 voedingen zat. En daarna zat ik weer op meer voedingen, maar kreeg ik een kortere cyclus Ik ben ook wel van het zo laten komen als t komt. Hoop voor je dat je iig snel vd nachtvoedingen afbent; scheelt voor je cyclus op gang brengen en natuurlijk voor je eigen rust Ik had begin vd avond ineens zo;n gevoel alsof ik ongi werd, had ik wat slijmverlies. Een klontje (lekker fris verhaal ) Sinds ik weer bijna ongi werd heb ik t idee dat het continu aan t rommelen is bij mij. Ben benieuwd wat de toekomst brengt.... Nou meiden, tot snel!
Goedemorgen meiden @Emmalotte: Bedankt! Wachten is idd. saai. Hoe weet jij dat je een eisprong hebt eigenlijk? Puur op gevoel of doe je er iets anders naast, tempen of ovutesten? Ik temp en ik heb vorige 2 rondes ovutesten gebruikt. Puur uit nieuwsgierigheid hoor, want ik voel mijn eisprong ook duidelijk, maar ik wilde kijken of het gevoel klopte, zeg maar. Maar spannend zeg bij jou, dat gerommel! Elke vrouw is anders natuurlijk, maar ik merkte de vorige keer dat ik weer zwanger was aan mijn tepels, die irriteerden zo erg dat voeden een hel was! Ik zal voor je duimen! @Julita: Jee, dat is dan best een lange weg geweest bij de eerste. Gelukkig was het wachten toen niet voor niets en hebben jullie er een mooi meisje voor terug gekregen. Ik heb het ook vaker gehoord dat een tweede kindje opeens veel makkelijker komt, dus ik ga heel hard duimen dat dit bij jullie ook het geval is. Enne hier ook echt helemaal geen schema, nooit gehad ook. De ene keer drinkt ze amper en dan weer elk uur, ook 's nachts komt ze soms weinig en dan weer veel vaker. Ergens wel vervelend. Het zou makkelijker zijn als ze een vast patroon had, maar ik ben er al aan gewend en pas mij gewoon aan aan haar ritme. Nou, ik ga hier maar eens beginnen. Tot straks. Groetjes SimplyMe
hoihoi hoesttie hier? SimpleMe:nog druk aan het wachten? Heb je nog lang doorgevoed toen je zwanger was? Of liep t erg terug? Ik denk mijn eisprong te voelen. Was ook nbeetje op basis van mijn verwachtte cyclus hoor. En ik geloof dat je die pijn onderin je buik aan 1 kant kan voelen voor, tijdens of na de eisprong. Dus zegt nog niet alles. Ik heb al dagen veel afscheiding en voel allerlei gerommel in mijn buik. Vandaag al bijna de hele dag buikpijn Als ik volgend weekend niet ongi ben ga ik testen. Heb er geen in huis, dus dat hou ik voorlopig zo. Liefs
Hai hai @Emmalotte: Hier nog steeds geen ei gezien, maar het slijm begint steeds rekbaarder te worden, dus ei zal wel een dezer dagen jumpen. Nog even geduld dus maar... Mijn dochter heeft tot zo'n 15 maanden nog aan de borst gehangen. Ik was toen zo'n 6 maanden zwanger dus. Ik heb niet het gevoel dat ze gestopt is door de nieuwe zwangerschap, want mijn oudste twee zijn ook rond die tijd gestopt. Ik merkte wel dat de melk was teruggelopen, omdat ze veel vaker kwam de eerste twee maanden. Daarna was er weer een balans tussen vraag en aanbod. En hoe is het bij jou? Heb je het gevoel dat er iets gaande is? Ik hoop dat het raak is. Klinkt wel spannend hoor! Duim... Duim... Duim... Nou, wel jammer dat het zo rustig is bij ons clubje... Ach, wie weet volgen er snel meer. Tot gauw... Groetjes SimplyMe
hoihoi, ei al gevonden?? Klinkt idd niet alsof ze gestopt is door de bv. wow 15 maanden! Ik heb t gevoel dat hier vanalles gaande is... Ben erg moe (okee heb vannacht ook haast niet geslapen ) voel vanalles in onderbuik en liezen. Veel afscheiding (had ik vorige 2x voor ik ongi werd ook) koffie smaakt me niet, had ik vorige zwangerschap ook (maar heb ik ook wel vaker) GEvoelige borsten (na bevalling niet zo erg gehad) Ben dus errug benieuwd, voel me af en toe al zwanger. Maar we zullen zien... Beetje in dubio: we willen samen met vrienden en beide ukkies op vakantie en die moeten vakantie doorgeven op werk. (bij ons staat t al vast door het werk van beide) Als ik nu zwanger zou zijn dan ben ik eind juli uitgeteld, dus kan die vakantie niet doorgaan. Zou ik wel lullig vinden. Maarja, als ik niet zwanger ben dan zou het wel kunnen, ben ik hooguit 34 weken. pfff lastig, maar we weten t snel, dus kunnen we het eventueel snel vertellen, maar als t raak is willen we t wel nog even voor ons houden.. Genoeg in mezelf geklets van mij: Hoest met de rest?
Hoi meiden, Graag wil ik met jullie mee kletsen, ik zit ook in de zelfde situatie. Ik geef mijn zoontje nu 7 maanden borstvoeding (op verzoek) en wij willen er graag nog eentje bij. 1e keer ongi geworden toen zoontje 6 maanden was, momenteel ben ik weer ongi. Maar..... er heeft geen eisprong plaats gevonden (ik dacht wel mijn ei te voelen en 5 dagen ervoor vruchtbaar slijm gehad) maar dmv temperaturen ben ik er achter dat ik nog geen ei heb gehad. Maar ja.... dat schijnt 1 of 2 keer voor te komen bij borstvoeding voordat alles weer goed op gang is. Hopenlijk krijg ik deze maand wel een eisprong. Temperaturen jullie ook? Hoe weten jullie dat er een eisprong heeft plaatsgevonden (mijn gevoel zei ook dat ik een eisprong had, maar dmv temp wist ik van niet. Voordat ik borstvoeding gaf klopte dit altijd.. als ik steken aan een kant voelde en het vruchtbare/rekbare slijm had. Nu niet dus, door de borstvoeding) Groetjes Eeva
hoi eeva, welkom hier! Ik doe geen ovutesten of temperaturen. Dus puur op gevoel. Ben nu 3x ongi geweest, dus kan goed zijn dat ik niet eens een eisprong heb gehad. Ben vandaag niet meer moe, vannacht goed geslapen en vanochtend na de 1e voeding (half 7) lag mevrouw alweer in coma en heb ik dus ook nog lekker kunnen slapen. Wel nog af en toe gevoelige borsten. Das het enige wat ik na de bevalling niet eerder heb gehad. Dus ben benieuwd.... hoest met de rest?
Dag meiden, Welkom eeva! Leuk nog eentje erbij! Fijn dat je wel toch ongi bent. Je eisprong komt vast nu ook weer gauw. Ik persoonlijk nam nooit temp, maar ik ging altijd aan de ovu tests als ik rekbaar slijm zag. Daarnaast voelde ik in het algemeen ook mijn eisprong. @emmalotte, je klinkt me echt hartstikke zwanger in de oren hoor! Tja, die vakantie gaat dan mss niet door, maar dan heb je een beeb erbij, te gek! @simpleme, eitje al geweest nu? Leuk dat je door gegaan bent met bv toen je zwanger was. Dat hoop ik ook te doen mocht het lukken. Oh ja, emmalotte, wij moesten een IUI omdat de samenlevingstests altijd negatoef waren. Het zaad ging gewoon dood bij mij binnen, heel zielig... Daarom ging het meteen goed met IUI! Mijn heeft dus gewoon prima spul! Maar verder hier niks te melden. Niet meer bruinverlies gehad, maar ook geen tekenen van ei. Nog even geduld hebben!
Hallo meiden @Emmalotte: Wat klinkt dat allemaal spannend bij jou! Duim... Duim... Duim... Knap dat je nog niet getest hebt. @Eeva: Ik doe het alletwee, tempen en testen. Ik voel mijn eisprong heel duidelijk, alleen vroeg ik mij af of de pijn voor, tijdens of na de eisprong was, dus wilde ik eens ovutesten en tempen om daar duidelijkheid in te krijgen. Dit wordt nu de derde cyclus dat ik dit doe en elke maand hetzelfde patroon, eerst positieve ovutest en later die dag begint de buikpijn sterker en sterker te worden tot pijnlijk aan toe en dan opeens is de pijn weg. De volgende ochtend een mooie duidelijke temperatuurstijging die aanhoudt tot de volgende menstruatie. @Julita: Nee, nog geen ei gezien, maar alle signalen wijzen erop dat hij een dezer dagen springt. Ik denk dit weekend. Hopen dat het bij jou binnenkort ook allemaal begint te rommelen en je eerste ei snel springt. Dan begint het alweer spannender te worden. Nou, ik ga maar eens verder... Ik duim voor mooie eitjes, vruchtbare cycli en natuurlijk positieve testen. Tot gauw!
hoi meiden, julita: das lastig als je lijf de boel van je mannetje kapotmaakt KAn dan nu dus zomaar overzijn, toch?? Hoop voor je dat je cyclus snel weer op gang komt. SimpleMe: fijn als je je cyclus zo goed voelt! Wat is n vrouwenlijf toch mooi gemaakt eigenlijk. Suc6 met klussen deze dagen Eeva: hopelijk deze maand wel een eitje! @all: ik denk nu toch dat t niet raak is. Heb alweer n opgezette buik (altijd voor en tijdens begin ongi) en had af en toe al ongibuikpijntjes. Zou overmorgen ongi moeten worden als ik weer een cyclus van 26 heb. Kan dug eigenlijk elk moment zo zijn Misschien zit ik er naast en is het wel raak, kan natuurlijk ook zomaar. Gaan jullie je kids laten inenten? Ik neigde eerst naar nee, maar we gaan het toch doen. Blijf het lastig vinden hoor! Liefs en tot snel!
@emmalotte, ik duim voor je dat het toch raak is! Ongi-klachten kan ook op een zwangerschap wijzen, had ik ook een hele week lang bij mijn eerste, Ja, mijn zoontje krijgt de prik dinsdag.
@Emmalotte: Ik duim ook nog even door voor je hoor. De ongi klachten zijn ook herkenbaar voor mij. Ik laat mijn kids trouwens niet vaccineren.
Dag meiden, Emmalotte, ik duim nogsteeds voor je. Ik voelde me idd ook ongi toen ik zwanger was dus... Ik laat mijn kleintje niet inenten.
Hallo allemaal @Emmalotte: En? Is het deze ronde gelukt? *duimt heel hard* Hier was mijn ovutest gisteren al donkerder en vandaag knalt hij ervan af!!! Vanavond zal mijn ei springen als het goed is. Wel jammer dat ik erg weinig kans heb dat het iets wordt, omdat ik as. zaterdag mijn menstruatie alweer verwacht... Geduld... Geduld... Verder met iedereen alles goed? Groetjes SimplyMe
hey meiden, bedankt voor t duimen, maar ik ben gisteren toch ongi geworden Had het al n beetje verwacht. Merk dat ik nu veel meer zoiets heb van: t komt wanneer t moeten komen (een zwangerschap) Terwijl ik bij de 1e echt zoiets had van: t MOET nu raak zijn! Gisteren nogal n drukke dag gehad, dus niet hier geweest. Vandaag lekker avondje thuis, ga leker chocola kopen hihihi Mijn cyclus was nu dus 1 dag korter dan de vorig. Ben benieuwd of t zo blijft en of ik idd mijn ei 2 weken terug had. We zullen zien! @ simpleMe: suc6 met klussen dan Misschien is je yclus wel gewoon langer deze keer. (weet ff niet of t de 1e ronde is na je mk? Want dan kn je best n langere cyclus hebben) pfff dat inenten: ik blijf maar twijfelen, eigenlijk.Wat is nu wijsheid? tja, wie zal t zeggen. Tot snel! liefs...
@Emmalotte: Das balen! En ik herken het wel hoor, het MOET NU gevoel is niet zo sterk. Iig een hele dikke knuf en veel suc6 de volgende ronde! En ik hoop idd dat deze cyclus wat langer zal zijn, maar ik ben bang van niet. Ik had steeds 30/31 daagse cycli met een ei op dag 20/21 tot de miskraam. Na de miskraam heb ik 2 cycli gehad van 27 dagen, met weer een ei op dag 20/21. Deze keer weer een ei op dag 20. En nu afwachten hoelang deze cyclus zal zijn. Tja, dat inenten... Moeilijk he! Ikzelf heb heel erg het gevoel dat de media in Nederland het enorm opblaast. Daarnaast geloof ik niet dat het vaccin bewezen is 100% veilig te zijn. Het vaccin is pas net gemaakt en ook al is het "basis-vaccin" bewezen veilig, dat wil niet per definitie zeggen dat dit vaccin dat ook is. Het is vooral voor zwangeren en kleine kinderen afwachten wat de effecten zullen zijn op de lange termijn. Ik ben geen doomdenker en geloof ergens best dat de kans heel groot is dat het veilig is, maar zeker weten doe ik dat dus niet. En dat risico durf ik niet te nemen. En de MG.. Daar ben ik niet heel erg bang voor. Ik ken meerdere mensen die het hebben gehad of anderen kennen die het hebben gehad en van hen hoor ik dat het gewoon net als de gewone griep is, niet zwaarder ofzo. Wij (mijn gezinsleden) hebben een goede weerstand, eten gezond, leven gezond, zijn bijna nooit ziek en als we ziek zijn stelt het amper wat voor, dus ik heb er veel vertrouwen in dat mochten wij de griep krijgen, wij hem aan kunnen. Misschien zit ik er gigantisch naast, maar dat is een risico die ik liever neem, dan die van het vaccin. Maar het blijft een heel persoonlijke keuze, en een moeilijke... Suc6 ermee!
hoihoi wat is het stil hier! @ SimpleMe: heb ook t idee dat de media de MG erg overdrijft. Nou, ons meisje is erg ziek. Dus inenten zal er morgen wel niet inzitten. Hoef ik de keuze niet meer te maken, want met koorts mogen ze niet geent worden. Ben benieuwd naar deze cyclus bij je. Moet je dit weekend ongi worden? Ik duim gewoon dat je heeel lang niet meer ongi wordt! Verder eigenlijk weinig te melden, druk met werk geweest. Als het goed is na deze week voorbij. liefs