Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @elmo28: haha ja ik zit zelf ook in spanning, begint zelfs irritant tw worden nu!
    Dat is fijn idd om een normale bevalling te hebben gehad bij alle 3 de kinderen. Een keizersnede valt helemaaal niet mee. Mn man en ik hebben er echt een trauma aan overgehouden. Maar toch willen we alweer een ander :D
    Succes met zwanger, ik hoop dat het gelijk gaat lukken bij je *duim duim*

@marb: haha ik vind ook altijd irritant als iets me niet lukt, heel frustrerend kan dat zijn!

Haha ja nou zo is het bij mij dus ook, alleen zie je het in echt ietsje beter dan op foto. Ik heb die andere testen nie binnengekregen trouwens :S dus mrgn kan ik niet testen in de ochtend. Of anders doe ik mn ochtendurine bewaren. Kan dat?

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Ja, dat kan. Moet wel in de koelkast.

3. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke dan doe ik dat wel morgen!
    Ik ga even slapen want ben super moe, mn ogen vallen weer zomaar dicht.
    Tot straks!

4. eeva

eeva Niet meer actief

Idd... ik had dan de ruggeprik (wilde geen roesje erbij omdat ik alles wilde meekrijgen) maar.... ze gaan gewoon snijden als je nog gevoel hebt! En dan dat trekken aan je ingewanden en ribbenkast, buikspieren doorsnijden, alles voel je toch wel... alleen de pijn, die krijg je al snel na de operatie... niet uit bed kunnen komen, niet kunnen draaien in bed, je baby zelf niet kunnen aanleggen.... maar, ik wilde geen hulp, alles hebben we zelf gedaan mijn man en ik in het ziekenhuis... hij sliep in het ziekenhuis, hij heeft ook de baby verzorgd, gewassen, getempt, alles eigenlijk... de verpleging had ik gezegd dat mijn man mij en de baby verzorgden... en, ze hebben ons ook gelaten ;) ik hoop dat jij wel deze keer gewoon mag bevallen, ik mag het niet jammergenoeg, maar... het voordeel is dat ik nu weet dat alles zijn tijd nodig heeft, maar uiteindelijk wel goed komt :):)
    Snap jij dat er mensen zijn die een gewone bevalling zwaarder vinden?????????? ik wel, omdat ze een sectio niet meegemaakt hebben ;)

5. eeva

eeva Niet meer actief

je moet de afbeelding even kopiëren en op je bureaublad plaatsen en dan uploaden

6. eeva

eeva Niet meer actief

Hey Kaatjuh, als je de test gewoon hier plaatst... haal ik hem wel eraf en bewerk hem voor je? dus gewoon plaatsen, niet vergroten ofzo

7. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Snap die mensen echt niet die een ks verkiezen boven een natuurlijke bevalling!!!
    Ik heb gelukkig nooit een ks gehad maar weet wel dat je dan weken niet mag tillen,autorijden etc.
    Dan liever een paar hechtingen in mijn mik maar snel weer op de been zijn.
    Helaas heb je het niet voor het kiezen maar denk inderdaad dat mensen die graag en keizersnede willen dit zwaar onderschatten!!!:$

8. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hai hai :D

Kids op bed. Na ja, de kleintjes dan. Mijn pubers zien me al aankomen. :p

Dat kletsen gaat hier steeds beter he! ;) We zijn zo weer 4 blz. verder. :$ :D

@Afvallen: Ik moet er nog 5-10 kg af, maar dat is eigenlijk van nog van de derde zwangerschap. Ik ben nooit veel aangekomen, bij de 1ste 2 kids zo'n 5-7 kg. Dat was ik dus ook meteen weer kwijt. Bij de derde ben ik 12 kg aangekomen en na de bevalling maar 2 kg kwijtgeraakt. Bij de 4de weer 7 kg aangekomen en ook weer meteen na de bevalling kwijt... Ik heb alleen die extra 10 van na mijn 3de die ik kwijt wil.. Maar ik doe er dus helemaal niks voor. Ik wil na de volgende zwangerschap (als het ons gegund is natuurlijk) eraan gaan werken. Nu is het een beetje zinloos. ;)

@Kaatjuh: Wat een flauwe postbode! :D Ik hoop dat ze dan morgen komen. Enne ik heb idd. ook wel gelezen dat kv indrooglijntjes heeft, dus probeer toch nog maar even heel nuchter te blijven (is moeilijk, I know) tot je een mooie roze streep ziet. Ik hoop iig heel hard dat je niet voor niks zo in spanning wordt gehouden. ;)

Als je nog een kans ziet de foto te plaatsen, graag. :D Ik ben nogal nieuwsgierig van aard en ben benieuwd of ik ook (net als Marb) iets kan ontdekken... ;)

@Eeva: Jij ook een tweeling? Komt voor elkaar! :p Ik doe mijn best. *begint te duimen op de magische tweeling-duim-draai-manier*

En jij ook al zo'n heftige bevalling! :$ Wat heb ik dan een ontzettende mazzel gehad met mijn bevallingen. Wel ontzettend knap dat jij het (samen met je man natuurlijk) allemaal toch mooi gedaan hebt. *Maakt diepe buiging uit respect* Ook voor Kaatjuh! Jullie zijn alle2 kanjers!

@Marb: Hihi.. Mijn peuter is een echte dondersteen wat dat betreft. Ik kan een boek schrijven over dat kind en wat die allemaal uitvreet. :D Maar goed, ik kan er altijd wel weer om lachen, vaak achteraf pas, maar dat zullen meer mama's wel hebben. ;)

@Elmo: Zo'n draaiing lijkt mij ook pittig hoor! Gelukkig bleef je mannetje mooi liggen en kon je toch nog gewoon bevallen.

En verder wil ik je officieel even heel veel suc6 wensen en hopelijk komt er snel een cyclus met eisprong, zodat je ook echt een kans maakt, al hoeft dat niet, maar dat heb je zelf al ervaren. ;)

Nou, hier nog steeds weinig nieuws. Ik zit op de "waar-blijft-mijn-ei-nou" wachtbank, dus niet veel te doen... Dit is het saaiste bankje van de hele cyclus.

Ik ga even verder neuzen.. Kom zo nog wel even langswaaien!

Groetjes SimplyMe

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    grrrrrr heel bericht getyped en is nu pleitte :x
    duwde volgens mij per ongeluk op een toets ;)

in t kort:

kaatjuh, balen dat hij negatief was. Ik testte bij ons meisje 4 dgn voor nod negatief en 2 dagen voor nod licht positief (10 dpo en 12 dpo?? ) er is iig nog hoop als je niet ongi bent.

keizersnee meiden: veel mensen onderschatten dit idd heeeeeel erg. Is gewoon een flinke buikoperatie en daarna heb je ook nog ineens een kind waarvoor je moet zorgen.:p En ik lees dat veel ziekenhuizen ook niet echt mama-vriendelijk zijn wat dit betreft.

elmo: lekker dat t vloeien over is en jullie weer kunnen klussen ;)

Ik heb lekker de hele bovenverdieping een grondige beurt gegeven, was ook errug hard nodig :)
    Verder is de ongi bijna over en zie ik het weer zitten. Had voor ik zwanger van ons meisje was 9 dpo al bloedverlies en dit was hoogstwaarschijnlijk achteraf een bevruchting maar geen (goede) innesteling. Daarna een langer cyclus en zwanger!
    Heb nu t idee dat dit wel weer eens zo kan zijn. (bevruchting die niet goed is gegaan) gezien mijn dingen die ik voel en de puisten die ik anders nooit heb met ongi. en de erge rugpijn etc.etc.

tot morgen ofzo

10. MG2009

MG2009 Niet meer actief

@ bevalling, ik ben natuurlijk bevallen, in recordtempo wel teverstaan, ziekenhuis kon niet meer worden gehaald.:$

@ afvallen, ik val veels te veel af door de BV, weeg minder dan voor de zwangerschap en ben al een slankie. Nu ongeveer 55 kilo bij 1.70 m.

@ reacties op BV, heel verschillend eigenlijk, krijg regelmatig een veer in mn r**t dat ik al zo lang BV geef, maar er zijn ook heel veel mensen die het echt niet snappen en misschien zelfs raar vinden. Ach ja. Had vantevoren ook nooit gedacht het zo lang 'vol te houden', maar als het eenmaal lekker loopt, ga je echt niet stoppen heb ik gemerkt.

Jullie kletsen wat af hoor! Weet niet of ik het wel bij kan houden, maar doe mn best. Schrijf ook nog steeds bij de feb-mama's namelijk en daar gaat al best wat tijd in zitten ;)

Hoop dat iedereen snel zwanger is of haar ei heeft! (en ik snel een cyclus :D)

11. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
  12. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Knap van je om geen roesje te willen. Ik was sowieso al hysterisch van de weeen die om de 20 seconden kwamen. Roesje hielp niet dus hebben ze me onder narcose gedaan.
    Pijn komt idd gelijk al zodra jeje benen weer voelt. Ik had zkr 1 of 2 dagen op mn rug gelegen zonder om te draaien, lukte me echt niet. En ondanks dat pakte ik mn baby alsnog gwn zelf uit de wieg omdat ik die stomme verpleegkundige niet wilde oppiepen.
    Oh jouw man mocht wel overnachten. Bij ons mocht dat absoluut niet, ondanks dat er een lege bed naast me was. We hebben er alles aan gedaan maar mocht echt niet :x
    Ja ik hoop ook echt dat ik een normale bevalling mag hebben. Al ben ik wel superr bang voor de weeen :(
    Wrm mag jij geen normale bevalling meer?
    Jaa ik had idd ergens gelezen dat veel vrouwen een normale bevalling zwaarder vinden :( Ze hebben idd gwn nooit meegemaakt hoe een keizersnede voelt.

13. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja idd, veel mensen denken dat het niks is. Ze denken niet aan herstel periode, dat die langer is enz. Je mag de eerste 6 weken niks tillen, en het duurt 6 maanden voor je wond echt genezen is.
    Gelukkig dat jij wel een normale bevalling hebt gehad ja!

Dus jij moet ook paar kilo's nog kwijt raken? Hmm ik zat te denken om er nu al aan te werken, maar je hebt idd gelijk. Heeft geen nut als ik alsnog zwanger blijk te zijn. Ik kom dan toch weer aan :p

Ik heb foto's geplaatst van test. Ben benieuwd of je wat ziet. Het is denk ik gwn een indrooglijntje. Ik probeer nuchter te blijven de hele tijd maar ja is best moeilijk. Ik begin elk keer meer hoop te krijgen. Ik ben tot nu toe nog steeds niet ongesteld geworden en ook geen tekens daarvoor eigenlijk.

Thank you voor je complimentje :D

Oh wat is dat klote als je een hele bericht hebt getypt en opeens weggaat, ik moet me dan echt inhouden om niks geks te doen!

Nou ik ben nog niet ongesteld, dus dat is wel goed toch? Ik hoop dat ik morgen of overmorgen in ieder geval wel positief test. Al is het maar een licht streepje.

Klopt, ziekenhuis waar ik was, was zekerrrr niet mama-vriendelijk!!! Wij waren echt zooo ontevreden. Ik ga bij mn volgende bevalling zkrrr niet datzelfde ziekenhuis. Ik ga gwn naar een andere hoor!!!

Wat fijn dat je ongesteldheid over is. Je hebt er een goed gevoel over dus dan komt het zekerrrr goed. Ik blijf duimen!!!!

Oh wat fijn dat je zo een snelle bevalling hebt gehad. Ik hoop dat ik dat ook bij mn 2e zal hebben :D

Sow, dan ben je idd wel dun ja :p Gewoon meer eten nu :D

Haha we kletsen idd best veel, wordt steeds gezelliger nu :p Is lastig idd om op twee topics bij te blijven. Doe rustig aan :)

Nou, hele lange bericht dit. En dat terwijl dochtertje op mn schoot zit!

14. SimplyMe

Hallo en ....

15. SimplyMe

Hoi hoi :)

@Emmalotte: Frustrerend he! :x Ik weet er alles van hoor. ;) Het gebeurd mij ook met regelmaat...

Het zou idd. heel goed kunnen dat het gewoon vroeg mis is gegaan. Je voelt het op de een of andere manier, alleen weet je het niet zeker en durf je er niet 100% op te vertrouwen. Tenminste dat heb ik steeds gehad. Ik merkte aan zoveel dingen (vanaf 5/6 DPO) dat het raak was, alleen twijfelde ik en had een test nodig om het te bevestigen. Dit nu al 3x meegemaakt, dus ik zal de volgende keer niet meer zo twijfelen en rustig kunnen afwachten. Maar ik denk dat jouw gevoel ook gewoon klopt dus. Nou hopen dat dit de volgende keer wel goed komt! ;)

@MG2009: Jij ook snel bevallen! Hier nog een. Wat een geluk hebben wij gehad he, als je sommige verhalen hoort... :$

Lastig he, dat gewicht. ;) Ik ben 1.74 en heb jaren lang geworsteld om boven de 55kg te blijven. Op een gegeven moment ben ik echt mezelf gaan dwingen elke 2 uur iets te eten en dat heeft mij geholpen. Ik woog na een tijdje 65-67 kg en daar voelde ik mij goed bij. Door de zwangerschap van mijn 3de ben ik naar de 75 kg gegaan en daar hang ik nu rond. Nog niet slecht hoor, maar ik baal alleen van mijn blubberbuikje. Als die wat strakker is ben ik tevreden. ;)

@Kaatjuh: Ik heb de foto's in negatief gezet, omdat ik vaak de hele lichte lijntjes zo beter kan zien, maar als ik heel eerlijk ben zie ik niks. :( Ik zal ze zo even plaatsen voor je.

Vreemd, want je zit inmiddels wel 12 DPO. Dit is echt mooi nieuws hoor. Het betekent niet perse dat je nu zwanger bent, maar wel dat je een goede kans maakt elke maand. Het zal dus waarschijnlijk niet lang meer duren. Ik zit nog steeds te wachten op een LF van langer dan 10 dagen. De mijne is nu al 10 rondes zo'n 6-8 dagen...

Ik hoop dat je test straks wel duidelijker is en je gewoon te vroeg heb getest. Ben heel benieuwd! Mijn duimen draaien overuren voor je, meis! Ik hoop het zooooooo!!!

Nou, hier maar eens een kop koffie halen..

Kom zo weer langs!

Groetjes SimplyMe

16. SimplyMe

Nou, nog even de testen in negatief:

Foto 1:

17. SimplyMe

18. SimplyMe

En dat het gelukt is, is het bewijs dat je langzaam een ervaren ZP-verslaafde wordt! :p *groot applaus**buiging*

19. SimplyMe

Zo... En nu koffie! ;)

20. eeva

eeva Niet meer actief

Nee.... eigenlijk zie ik niets, ik heb je afbeelding uitvergroot, negatief bekeken, verschillende opties gebruikt in fotoshop... maar zie geen 2e streepje is dat wat je ziet rose/wit of grijs? misschien is het wel alleen nog in daglicht te zien!

Goedemorgen dames :):):)

Deel Deze Pagina