Hee meiden, Weer niet echt tijd om bij te lezen, vroeg me vooral af hoe het met Kaatjuh is... En zie nu rotnieuws... Meis, wat klote voor je! Hopelijk deze ronde meer geluk. Hier is m'n menstruatie ein-de-lijk over, dus we kunnen er weer tegenaan @ all: Fijn weekend nog! Zal vanavond misschien wat kunnen bijlezen, maar ben bang dat het weer woensdag wordt...
ach ja..... bij de eerste heb ik dat ook al meegemaakt (2 en een half jaar gevoed) als er een rijtje tanden staat, doet het ook niet meer zo'n pijn als 1 tandje, dat is echt een hele pin wat in je vel steekt! Ik steek mijn vinger tussen zijn kaken (gaat wel moeilijk ) omdat hij slaapt op het moment dat hij dat doet.... roepen of schreeuwen vind ik niet fijn voor een slapende baby, dan zou hij schrikken
Oei, dat bijten doet Sarah soms ook. Maar heb er idd de gewoonte van gemaakt om haar direct van de borst af te halen als ze dat doet. De eerste paar keer keek ze me echt met grote ogen aan, zo van: 'mag dat niet?! ' Nu doet ze het bijna niet meer.
Hallo allemaal Weer flink wat gekletst zeg! Dat gaat steeds beter hier. @Eeva: Ja, ik voel de eisprong aankomen. Mijn baarmoeder begint eerst wat gevoeliger te worden en dat wordt elke dag wat erger. De dag van de eisprong voelt mijn onderbuik heel gespannen en op het laatst echt pijnlijk. En dan opeens is zakt de pijn weg, echt binnen 15 min. ofzo. Ik neem aan dat dat dan komt omdat mijn ei gesprongen is, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. De ovutesten kloppen wel en mijn temp gaat de ochtend erna omhoog, dus ik ga er maar vanuit dat het mijn eisprong is. Verder klopt het ook met het slijm enzo. Oh, en ik wist idd. wel dat je de conceptiemaand moest nemen en niet de maand waarin je menstruatie begon. Maar misschien andere meiden niet, dus goed dat je het even verteld. @Sterretje: Bij jou klopte de horoscoop weer niet. Hihi.. Grappig! Enne strijken... Dat vind ik het vervelendste huishoudelijk klusje dat er is. Dat was vroeger een tijd een van mijn taken thuis. Mijn moeder streek zelfs de sokken en washandjes en meer van dat soort spul... Dus dat moest ik ook doen toen... Echt irritant. Ik strijk nu dus alleen dingen die echt moeten. Ik heb een bepaalde manier van was ophangen, zodat ik zo min mogelijk strijkwerk heb. Ik ben echt een slechte huisvrouw. @Tandjes: Hier een echt monstertje wat bijten betreft... Mijn andere kids hebben (natuurlijk) ook wel eens gebeten, maar die kon ik heel makkelijk corrigeren, dus dat was gauw afgelopen met het gebijt. Deze dame maakt er een echt spelletje van. Zodra ze bijt haal ik haar van de borst af en laat haar weten dat het niet mag... En dan kijkt ze heel serieus naar mij en krijgt dan ineens een grote grijns op haar gezicht. Ik heb hier nog nooit positief op gereageerd (dus echt geen positieve beloning gegeven), maar ze blijft het doen. Gelukkig gebeurd het niet dagelijks (2/3x per maand), maar het lukt mij niet om het haar af te leren. Het doet verdorie echt pijn. Echt een tr*t hoor. @Marb: Ongi weer gehad?! Heel veel suc6 en plezier de komende tijd dan maar! Nou, ik ga verder... Misschien tot straks. Groetjes SimplyMe
ik voel ook enkele dagen zeurpijn links of rechts in mijn onderbuik, heb ongeveer 5 dagen het vruchtbare slijm... de eisprong zelf voelt eerst als die zeurpijn, dan gaat het branden links of rechts en binnen een half uur is het weer weg, de dag erna een temp. verhoging! Als ik de eisprong sávonds heb dan komt de verhoging de tweede dag
Op deze pagina kun je het geslacht van je kind berekenen op een makkelijkere manier. Je hebt de maand nodig waarin je baby wordt geboren, en de leeftijd van de moeder op het moment van de verwekking niet de geboorte.
@Eeva: Handig is dat he, dat je je eisprong voelt aankomen. Tenminste als je zwanger wilt worden dan... En volgens deze tabel klopt het ook niet bij mij. De eerste wel, maar de laatste 3 niet. Volgens de tabel op deze manier zou ik 4 jongens moeten hebben. Volgens de tabel op de vorige manier 2 meiden en twee jongens. Hihi.. Wat een gepuzzel! En mocht het deze maand raak zijn (Hoop... Hoop... Hoop... ), dan ben ik in oktober uitgerekend en zou ik volgens de vorige manier (die kijkt naar de conceptiemaand van het kind) een meisje krijgen en volgens de manier (die kijkt naar de geboortemaand van het kind) een jongen. Tenzij het kind twee weken eerder komt, want dan zou het ook een meisje zijn. Ik ben benieuwd!
@Kaatjuh: Waahaar beeheen juuuuuu?!?!?! Hoe is het meissie? Ben je erg verdrietig? We missen je wel hoor! *Dikke Knuf* Doe maar even lekker rustig aan!
@Eeva: Er stond mij iets van bij dat de Chinezen je leeftijd tellen vanaf conceptie en niet vanaf je geboorte zoals in het westen wel gebeurd, dus ben ik even gaan neuzen. Chinese geslachtskalender Hier kan je van alles berekenen dus, zodat het zou kloppen, maar dan klopt het bij mij ook niet. Flauw he! Mijn eerste zou een meisje moeten zijn, mijn tweede een jongen, mijn derde klopt en is een meisje en de laatste zou weer een jongen moeten zijn. Oh, en mocht ik deze maand zwanger raken, dan zou het van een jongen moeten zijn.
hoi meiden, ben ik weer Druk weekend gehad en niet eens geklust * bedenkt zich dat er zo ook geen nieuwe baby komt * Chinese geslachtskalender: als ik het goed doe dan klopt hij dus niet en zou ik een jongetje moeten hebben. @ bijten: hier kan ze er soms ook wat van... begon toen de 1e 2 tandjes (tegelijk) aan het doorkomen waren. Consequent eraf gehaald en gezegd: nee, dat mag niet. Daarna ging het een tijdje goed. Toen maakte ze er n tijdje een spelletje van: ze keek me eerst ondeugend aan en ging dan bijten...toen haald eik ze dus al er vanaf voor ze ging bijten en was het zo over. Nu komt er vanalles net niet door en eergisteren beet ze me KEIHARD. Deed echt een uur later nog zeer. Kaatjuh: hoest meid? beetje bijgekomen vd teleurstelling? Nogmaals een dikke knuf: jullie tijd komt, weet ik zeker! Hier weinig te melden, druk met vanalles en nog wat. (zoals altijd ) Morgen weer werken. Als ik tijd heb kom ik tussendoor effe spieken, anders 's avonds weer.
@Emmalotte: Bij jou klopt de Chinese kalender dus ook. En wat zou je krijgen mocht je deze ronde zwanger raken? En jij ook zo'n deugniet die het bijten wel grappig vind? Daar zijn we mooi klaar mee. Gelukkig hebben we wel door wanneer we het kunnen verwachten. Ik laat haar nooit te lang nasabbelen, als ik denk dat ze klaar is met eten dan is het genoeg. Het bijten gebeurd vaak na het eten. Nou, veel suc6 met de drukte, werk ze enne vergeet het ontvangstcomité voor je eitje niet naar binnen te laten, anders kan je idd. lang wachten op een beeb.
Ik denk dat die kleine van mij bijt omdat het 2e tandje door is aan het komen... heb ook 2x vanacht gevoed en 3x hem uit bedje moeten halen omdat hij zo hard aan het huilen was.... hij huilt bijna nooit (als hij huilt is er ook iets)
@Eeva: Ja, dat kan ook de reden van het bijten zijn. Heeft mijn meissie ook wel gehad, maar nu niet meer. Het is echt een spel van haar. Maar jij hebt dus een heerlijk nachtje gehad.. Hoe gaat het verder met hem? Heel hangerig of valt dat mee?
Hee meiden, Hihi, die Chinese tabel klopte bij mij niet Hebben jullie trouwens een voorkeur/voorgevoel voor de volgende? Ik heb zelf het idee dat we weer een meisje krijgen, maar goed... Mijn voorgevoel bij Sarah was dat ze een jongen zou zijn, dus ik heb het duidelijk niet altijd goed Ik heb geen voorkeur trouwens. Vind het allebei leuk! Ik voel m'n ei trouwens ook aankomen! Erg handig, hoewel het niet fijn voelt... Hier gaat alles z'n gangetje. Wel is Sarah (weer/nog?) erg verkouden. Het is een tijdje veel beter geweest, maar haar neusje zit weer helemaal vol. Baby-otrivin en het neuspompje halen weinig uit, heb het idee dat het dieper zit. Maar goed, ze is verder nog steeds vrolijk. Alleen eten/drinken gaat wat minder natuurlijk. Oh, en slapen. Ze slaapt 's avonds niet zo makkelijk in. Wel als 1 van ons bij haar in de kamer zit/staat (hoeven we niets met haar te doen, alleen onze aanwezigheid wil ze blijkbaar), maar niet alleen. Wil dat eigenlijk niet aanmoedigen, maar zolang ze zo verkouden is willen we er ook niet al te streng op zijn... Tanden poetsen vindt ze helemaal geweldig trouwens. Maar goed, Nijntje staat dan ook op de tandpastatube én we zingen altijd een liedje voor haar als we poetsen, ook wel bekend als het 'poetsen-poetsen-liedje' , hahaha! Ik ga trouwens een cursus baby-yoga doen met Sarah, ben heel benieuwd! Kan me er weinig bij voorstellen, maar goed... We zien wel... Verder hebben we komend weekend gepland om in ieder geval de woonkamer babyproof te gaan maken (en dan een hekje te plaatsen zodat ze ook in die babyproof omgeving BLIJFT, hihi. Kan me zo voorstellen dat het niet lang meer duurt voordat ze gaat kruipen. Sowieso kan ze nu heen en terug rollen, dus in principe zou ze de hele kamer door kunnen rollen. Ze doet het nog niet echt, maar het lijkt me ook niet zo'n goed idee om daarop te wachten. Ook hebben we inmiddels een grotere autostoel voor haar moeten kopen. De Maxicosi past ze toch echt bijna niet meer in! Ze wordt echt supergroot vind ik! Hoe is het met jullie? Zijn er mensen die op het punt van testen staan? Waar is het lijstje eigenlijk? @ all: Fijne dag!
Simplyme, valt wel mee... is een vrolijke baby! Ik denk dat hij er s'avonds meer last van heeft (als hij alleen is) het plekje is iets dikker en roder je ziet al 2 witte bobbeltjes van het tandje en hij zevert heel erg, zijn truitje is constant nat... Ik vermoed dat hij zich lekkerder voelt als iemand bij hem is (gelukkig ben ik er voor hem). Hoe gaat het met jou, heb je al een ei gehad? Ik dacht dat ik eergister een eisprong had... ik voelde die brandende/krampachtige pijn, maar gisteren geen temp. verhoging en vandaag ook niet (vorige maand had ik na deze pijn 2 dagen later een temp.verhoging) weet jij of je ook 3 dagen na de ovulatiepijn pas een temp.verhoging kunt krijgen (heb jij dat al eens gehad?) misschien omdat ik zo vaak vanacht eruit ben gegaan dat mijn temp. niet is gestegen (kan dat?) vanmorgen was mijn temp. 36.5, ik heb wel net nog gemeten, maar dat geld niet (hij is nu 37 gr.) voor de temp.curve
Ons lijstje: Marb (26 jr-2e kindje) - Ei 24 januari? - NOD 8 februari? - Ronde 2 Kaatjuh (22jr-2e kindje) - Ei ? NOD ? - Ronde 3 SimplyMe (33jr.-5de kindje) - Ei 22 januari? - NOD 3 februari? - Ronde 0 Eeva (35+jr-3de kindje) - Ei ? - NOD 5 februari, 40 d. cyclus - Ronde 0 / korte lf Sterretje (23jr-2de kindje) - Ei 17 februari? - NOD 27 februari? - Ronde 3 Emmalotte (29 jaar-2e kindje) - Ei ? - NOD 3 februari? - Ronde 7 MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus en/of ei - Geen NOD - Ronde 0 dus maar? Rosa (27jr-2de kindje) - Ei ? - NOD 7 februari - Ronde 2 Elmo28 (29jr-4de kindje)- Ei ? - NOD ? - Ronde 0
Marb, mijn zoontje zit ook al in de autostoel... (vanaf dat hij 9 maanden werd, hij is ook al 9 kilo) veel fijner voor de kleine, hij zit hoger kan dus meer zien en de stoel kun je ook een beetje in ligstand zetten (zoals hij in de maxicosi zit zeg maar). Zielig hé als die kleintjes neusverkouden zijn! mijn zoontje is ook neusverkouden (het zit ook vast bij hem) wat wij eraan doen is om de dag met papa in de douche (lekker warm zodat alles los komt) de zoutoplossing (gebruik ik meestal voor het voeden, niet altijd natuurlijk) en Luuf baby (ik heb ook wel eens een gesneden ui op het kamertje gelegt, dat helpt ook wel, maar het stinkt dan zo). Nou voorkeur, natuurlijk wilt iedereen een gezonde baby... maar een meisje zou toch wel leuk zijn na 2 jongens (het zou wel wennen zijn een meisje, ha,ha...) bij de eerste had ik wel een voorkeur, ik wilde graag een zoon, ik vond me geen meidenmamma! Als het een jongentje zou zijn is het natuurlijk ook leuk... maar, ikzelf en ook mijn man denken dat het deze keer een meisje zal worden Ik heb ook wel altijd gedacht een tweeling te krijgen, is een gevoel... daardoor heb ik bij de eerste echo's van mijn kleine man goed laten zoeken of er nog eentje zat, haha.....
@Marb: Dus bij jou klopte de tabel ook niet! Enne wij hebben deze keer wel weer een voorkeur. Bij de eerste maakte het ons niet uit, bij de tweede wel en hoopte we op een meisje. Bij de derde en vierde zwangerschap maakte het ons weer niet uit en nu hopen we op een jongetje. En natuurlijk is gezondheid het belangrijkste en zullen we net zo blij zijn met nog een dochter. Dat lijkt mij logisch! Wat we deze keer wel hebben besloten, is dat we het geslacht niet willen weten tijdens de zwangerschap (als dit ons weer gegund is natuurlijk). Bij de andere kids wisten we steeds wat het was voor de geboorte al, maar nu willen we echt een verrassing. Wisten jullie het vantevoren al of ook niet? @Eeva: Hopelijk komen die tandjes snel door, zodat je kleine ventje er niet zo een last meer van heeft. En wat mijn eitje betreft... Ik verwacht mij ei pas over een paar dagen. Ik denk vrijdag/zaterdag pas. Bij mij gaat trouwens altijd meteen de volgende ochtend mijn temp omhoog, zelfs als ik mijn ei pas 's avonds heb gehad. Soms gaat hij wel in twee kleinere sprongen omhoog, maar zelfs dan is de eerste sprong duidelijk hoger. Mijn temp is voor mijn ei altijd rond de 36.3 en na mijn ei rond de 36.7. Soms gaat hij eerst naar 36.5 en dan naar 36.7. Ik weet dat je temp beïnvloed kan worden door onrustige nachten, maar daar merk ik niet erg veel van. Ik ben ook niet heel lang bezig met de kids. Soms mijn peuter even opnieuw instoppen of mijn kleinste aanleggen, maar dan slaap ik meteen weer verder. Dat heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken. @All: Merken jullie iets aan het drinkgedrag van de kleine rond de eisprong? Die van mij drinkt echt veel vaker beetjes, alsof het op is... Dat heeft ze ook rond de menstruatie...