Goedemorgen dames, Hoe gaat het en met jullie kleintjes? Lekker geslapen allemaal? Ik had wel ff schrik van mijn leven, mijn kleine sliep om 23u en werd met moeite om 8u wakker. Normaal gesproken staat ze altijd om 5u op en dit keer moest ik er wakker maken, ik ben wel 2x naar dr kamertje gelopen om te kijken of ze nog wel ademde (gekke mama). Het rommelt heel erg hier binnen maar weet niet wat het is, steken in mijn eierstokken enzo. Ik denk dat het mijn ei is maar ja m'n lichaam kan me goed voor gek houden. Denk dat ik morgen maar weer ga tempen (alhoewel ik het nooit lang volhoud), weet alleen niet of het zin heeft want heb geen cyclus. Zonnestraal, balen meid hier een knuff. Simplyme, duim duim. Eeva, bedankt. Hoop dat het je ei is.
Hoi, Heeft zeker zin om te tempen... ik ben toen ik voor het eerst tempte ook vlak na mijn ei begonnen, haha.... ja gekke mamma... is toch heerlijk dat ze doorslaapt... natuurlijk even wennen voor jullie, maar dat zal vast lukken, haha.. Is een goed teken, steken aan de eierstokken, misschien krijg je wel een eitje maar... het kan natuurlijk ook zo zijn dat het een tijdje duurd voordat alles weer op gang komt, het gaat in ieder geval de goede kant op, ik duim voor een ei voor je
Hoi meiden @Eeva: Ja, super he? Een vroeger eitje! Ja , ik had gisteren wel een kramperig gevoel, maar dacht er verder niet echt over na, omdat ik vrijdag pas mijn ei verwacht had. Dus nu duimen dat mijn cyclus gewoon 30/31 dagen blijft, want dan heb ik een LF van 11/12 dagen. En dan zou ik voor het eerst een echte mooie vruchtbare cyclus hebben sinds de geboorte van mijn jongste. Ik hoop het zo, maar goed... Het is weer afwachten nu... En hier ook een kind dat het liefste de hele dag aan de borst hangt, ook al een dag of 2 nu, dus dat klinkt erg bekend. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat je ei snel jumpt! Wat de pendels betreft heb ik verder niks gevraagd, alleen wanneer ik zwanger raak en wat het wordt. Dat vind ik wel voldoende. Ik ben wel heel benieuwd naar welke pendel gelijk krijgt. Ik heb nog steeds niks van de anderen gehoord. Wel spannend! @SweetRoosje: Thanx! *Smak* Ik heb het ook wel eens gehad met die van mij. Liep ik ook de hele tijd te stressen beneden terwijl ik ook gewoon lekker had kunnen genieten van de rust. En heb je naast de steken nog andere signalen dat je vruchtbaarheid terug komt? Vruchtbaar slijm bv? Groetjes SimplyMe
Nou ben benieuwd wat er uit gaat komen (het tempen). Ja ben idd gek, zou moeten genieten ipv me zorgen maken maar ja was ook voor het eerst zodoende. Hopelijk houdt het aan, nu weet ik dat ze gwn door wil slapen. Ik hoop dat het steken een goed teken is, duimen maar he.
Hoi meis, Krijgen we eindelijk rust gaan we ons zorgen maken hahaha. Ik heb wel slijmverlies gehad en nu die steken maar kan er geen knoop aan vastbinden, ff kijken wat tempen zegt en ondertussen genieten van mijn snoepje. De groeten
Hoi meiden! @ zonnestraaltje: wat vervelend dat je ongesteld bent geworden... Temperaturen kan heel veel inzicht geven in je cyclus (en je hebt iig iets om mee bezig te zijn, wahaha!). Meer info over temperaturen vind je hier: Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen Succes! @ SimplyMe: woehoe! Een ei! *doet dansje* Hopelijk blijft je temp mooi hoog. *duimt* @ eeva: hmmm... wat grappig dat je dat aan je baby merkt Hopelijk werkt het deze ronde weer zo en heb je een dezer dagen je ei. @ all: hier nog steeds niets van een ei. Wel heb ik het idee dat er iets aankomt, maar ovutest was nog hartstikke negatief... Wel vannacht weer goed geslapen gelukkig! (de muppet van 20.00 tot 8.45 uur! ) Scheelt een hoop Fijne dag nog!
Hoi meiden Ik zie een hoop nieuwe gezellig en welkom natuurlijk. Ben een aantal dagen niet geweest schaam me diep Rosalina is momenteel niet van me af te slaan wil alleen maar bij mama ze gaat zelfs mee naar de wc mijn man heeft avondienst en ik kan amper koken 's avonds omdat madam dan aan mijn been hangt heel aandoenlijk hoor maar erg lastig. ze ligt nu lekker te slapen normaal det ze dat om 12 uur maar toen wilde ze niet. iemand een tip hoe ik hier mee omkan gaan als ik haar negeer dan raakt ze helemaal overstuur tot spugen aan toe. lastig hoor. sweetroosje ik ken dat gevoel hoor hhihi mijn dochter slaap sinds een paar weken ook door was ook even schrikken. simplyme hopen op een bevrucht eitje hihi ik duim voor je. marb ik duim voor jou dat je eitje in aantocht is. Ik ziet nu op dag 14 en heb ook niet echt het idee dat mij ei is geweest wel erg rommelige baarmoeder een ongi gevoel ben benieuwd we zij wel goed aan het klussen. liefs rosa
@ sweetroosje: hihi, 'grappig' zijn wij, de moeders... Als ze eindelijk meer slapen maken wij ons zorgen Heb dat ook hoor, als Sarah maar niet wakker wordt. Zeker sinds ze naar het ziekenhuis moest... @ Rosa: jeetje, wat lastig. Heb geen tips voor je, weet wel dat het rond de 13 maanden vrij normaal is. Maar dat maakt het niet minder lastig... Waarschijnlijk is het over een paar dagen/weken weer over. Succes!
@rosa: lastig he, als ze zo aan je hangen. Luka heeft het nu ook heel erg, al een paar weken. Wordt er ook erg moe van. En ze wordt nu 's ochtends ook al om half 6 wakker en is dan de hele dag mopperig omdat ze zo moe is. Ik ga er maar vanuit dat het weer een fase is en wel weer overgaat. @marb: bedankt voor de info. Inderdaad iets om mee bezig te zijn, een beetje controle houden
Hallo allemaal @SweetRoosje: Ben benieuwd hoe het tempen zal gaan en of je snel een mooi patroon kan vinden. Ik duim voor je! @Marb: Ik hoop ook dat mijn temp mooi hoog blijft (9 maanden lang als het even kan ). Jij en muppet hebben een goede nacht gehad zeg! Ik heb er ook zo'n zin in, gewoon een nachtje door kunnen slapen... *Gaap* Heerlijk! Nou hopen dat het de eisprong en LF ten goede komt. Duim... Duim... Duim... @Rosa & Zonnestraal: Hier nog zo'n plakwurm hoor! Ik kan nergens heen zonder mijn dochter. Breek regelmatig zowat mijn nek over haar. Ook erg vermoeiend idd. Maar ik laat haar maar lekker achter mij aan hobbelen. En als ze gaat huilen dan troost ik haar meestal ook gewoon, maar dat ligt ook aan het moment, want als het echt niet kan, dan praat ik wel tegen haar, maar laat haar op de grond bleren. Echt negeren doe ik niet. Zo heb ik het ook bij mijn andere kids gedaan en dat werkte prima. Het heeft ze iig niet verwend of zo. Tja, wel moeilijk he! Hopelijk is deze fase snel weer voorbij! @Rosa: Bedankt voor het duimen. Mijn duimen draaien ook voor jou! Nou, ik ga er weer vandoor. Tot gauw!
Zonnestraal: balen dat je nu al ongi bent geworden * hele dikke knuf* voor jou Zoooo herkenbaar De eerste nacht dat ons meisje doorsliep heb ik dus zo ongeveer niet geslapen Ging toen ik eenmaal wakker werd elke 5 min kijken en had ook nog eens een stuwing van hier tot tokio, maar durfde niet te kolven: stel dat ze wakker wordt... Heb t nog weleens gehad als ze ineens langer slaapt, dan is ze meestal niet lekker. Ook toen ze laatst veel hoestte heb ik een hele nacht haast niet geslapen (1x 2 uur en 1x een kleine uurtje) Ging steeds kijken. Dus NEE ik vind je niet een gekke mama eeva: bedankt voor je pb over het pendelen. Heb er gisteren al 2 gevraagd en dadelijk eens verder kijken. SimplyMe: yeah eitje gehad *doet een vreugdedansje voor je* Hopelijk dus een langer lf en geen ongi meer... *duim duim* marb: heerlijk weer een goede nacht Wow 8.45! Dat zit er hier tegenwoordig niet meer in Ben benieuwd wanneer je ei komt. rosa: pfff lastig je kind de hele dag aan je been. Hopelijk is het idd een fase en duurt die niet al te lang Enne niet schuldig voelen dat je hier niet elke dag komt. Moet geen verplichting worden, maar leuk blijven iedereen die ik vergeet: alles goed? @ all: ik heb WEEKEND Ben gisteren begonnen met ovutesten en nog nix kunnen vinden. Tis ook erg rustig allemaal hier. Ga de middagvoeding nu zeker afbouwen, dan hou ik nog 4 voedingen over per dag (nog een ochtendvoeding, eentje tussen de middag ergens, eentje voor t slapen gaan en een late) Ben er wel blij mee dat ik die keuze heb gemaakt, al voel ik me af en toe stiekum nog n beetje schuldig hierover. Terwijl ik weet dat veel kinderen helemaal geen of ongeveer 3mnd BV krijgen Zit te denken om te gaan tempen, maar ken mezelf en denk dat ik er niet consequent mee ga zijn. Misschien volgende ronde maar eens doen. Ik wil er ook niet teveel mee bezig zijn *bedenkt zich dat ze dat toch wel doet en hier elke dag leest en meestal ook schrijft * Meiden tot snel!
yeah mijn 1e pendel is binnen: april 2010 van 1 kindje. Heb namelijk gevraagd wanneer ik weer zwanger word (er vanuit gaande dat dit gaat gebeuren) en of het een tweeling zal zijn ik had trouwens ook n reactie van iemand dat ze niet (meer?) pendelde. Heb nu denk ik zo'n 4-5 pendels die ik zal krijgen. Spannend....
Whaaaaaw.... april, dat is een goeie pendel, hopenlijk komt die uit , heb je niet naar het geslacht gevraagd?
Good Morning Every1 @Emmalotte: *danst het vreugdedansje met Emmalotte mee* Niet schuldig voelen hoor! Je kleine meid heeft al zolang mogen genieten van de borst, kon drinken wanneer en hoeveel ze wilde. Het is gewoon een mooie tijd om haar te laten wennen aan ander voedsel. Dat is ook goed voor de ontwikkeling van haar kaken en tong/mond. En dat jij nou toevallig kan meeprofiteren van het feit dat hierdoor je cyclus waarschijnlijk sneller terugkomt... Das mooi meegenomen... Als het haar zou benadelen had je het niet gedaan, toch!? Dus niet schuldig voelen, zelfs niet een beetje! En ik doe het alletwee, tempen en testen. Het bevalt mij prima. De eerste maanden was het op goed geluk tempen, maar al gauw zag ik echt een patroon. Nu weet ik dus precies wanneer mijn eisprong geweest is, zelfs als ik een paar dagen niet getempt heb. Door de ovutesten weet ik wanneer mijn ei eraan komt en dat is ook wel fijn, al is ons sexleven sowieso erg geschikt om babies te maken en hebben we in principe geen thermometer of testen nodig. Dat wil ik zelf, omdat ik het leuk vind om alles te weten. Dit is onze laatste keer dat we ervoor gaan en dat wil ik echt heel bewust meemaken. Maar om te kijken of je wel een eisprong hebt is tempen wel geschikt. Maar ook met de testen moet je de eerste maanden leren om het patroon te herkennen. Ik heb bv. de hele maand lang altijd een licht tweede streepje op mijn ovutest. Soms wordt die de dag voor de positieve test ietsje donkerder, maar lang niet altijd, dus in mijn geval zegt een tweede streep niks. Het heeft mij wel veel testen gekost de eerste paar maanden. Nu gebruik ik er zo'n 4-5 per cylus. Ook ik heb vandaag mijn tweede pendel teruggekregen! Joepie!!! Ik vind het echt leuk, die pendels. Ik ben echt aan het wachten op de reacties. Hoezo nieuwsgierig?! Maar mijn tweede pendel zegt ook zwanger van een jongen in maart 2010. Wel apart! Ben benieuwd! Het zou wel super zijn om volgende ronde al zwanger te raken. Maar idd. raak ik zwanger in maart (eisprong) of test ik positief in maart?! Hihi.. We zien het vanzelf! @Eeva: Hoi! Zo, en nu koffie! Tot straks...
Ook hoi Simplyme, haha..... Wat goed, 2 dezelfde pendels die pendels gaan uit vanaf de bevruchting (dus niet dag 1 van je cyclus en ook niet wanneer je positief test) heb ik nagevraagd, ik stuur je nog een pb, misschien zijn er meiden bij die ik je nog niet eerder doorgaf een jongentje voor jullie, haha... dat is toch een wens Lekker he koffie, maar somigen zeggen dat het de vruchtbaarheid beïnvloed (dus niet meer dan 3 kopjes per dag is advies) toen ik zwanger was van beiden kindjes luste ik al voor mijn nod geen koffie meer ... Gebruik jij ook de temp.curve van FF? Over 2 dagen weet ik of ik gisteren een ei heb gehad (temp is 0,2 gestegen) vorige maand liep die ook in 2 stappen omhoog... dus ik ben eens benieuwd Ik kijk wel eens 2 dagen verder op ff, ha,ha.... dan kun je zien welke temp. je moet hebben voor een eitje (leuk die curve )...
@Eeva: Yeah!!! Jij ook een eitje! *doet bevruchtingsdansje voor Eeva's eitje en Eevaman's zaadjes* Nu idd. hopen dat de temp mooi hoog blijft! Hier was de temp nog mooi hoog vandaag, dus das mooi. En goed dat je dat even gevraagd had of ze de bevruchting bedoelen of iets anders. Weet ik dat meteen ook weer. En wel grappig 2x een jongen idd. Ben benieuwd wat de andere pendels zeggen. Ik heb trouwens je PB gekregen. Thanx! *Smak* En die methode heeft hier niet gewerkt. Anders had ik nu 4 jongens gehad. Maar het is wel geinig al die manieren en voorspellingen. Ik heb laatst een heel onderzoek gelezen hoe de voeding van de vrouw van invloed is op het geslacht van de baby. Is ook wel grappig om te lezen. Maar goed, het is geen van allen bewezen. Dus we doen het gewoon wanneer we er zin in hebben en we zien wel wat er uitkomt. Wel ontzettend speciaal dat jullie kleine man zo graag wilde komen dat zelfs alleen het voorvocht genoeg was. Lief!!! Nou, ik ga maar weer eens verder. Kom straks wel even weer langswaaien. Groetjes SimplyMe
Ja, SimplyMe.... ik vind het zelf ook vreemd die theoriën, ik denk dat als je "het" iedere dag doet, kan toch ook al een meisje klaarliggen bij het eitje... als je dan op de eisprongdag zelf ook vrijt... (zou je volgens theoriën) meer kans op een jongentje hebben... terwijl het meisje al bij de deur ligt te wachten, haha.... als je er over nadenkt klopt het toch niet, die malle professor die dit heeft bedacht
Precies, er zal wel een kern van waarheid inzitten, maar ook veel haken en ogen. Maar wel geinig allemaal.
Hee meiden, typ even heel onhandig met 1 hand omdat ik aan t kolven ben. Geen uitgebreide reactie dus @ SimplyMe: hihi, gaaf, 2x dezelfde pendel! Nog 1,5 maand wachten dus... Hmmm... Zou leuker zijn als je t nu wordt. Heb 1 keer laten pendelen en toen was ik een maand eerder zwanger @eeva: wat gaaf dat je op zo'n 'moeilijke' manier toch zwanger werd Is t nu ook nog zo'n plakkertje? @ all: vanochtend niet getempt. Werd wakker van een huilende Sarah, dus ik stond al naast m'n bed voor ik aan tempen kon denken Ben er van t weekend weer niet waarschijnlijk: morgen gaan we naar de sauna (nu ik nog niet zwanger ben, haha! Straks mogen we weer 3 maanden niet). Tot maandag dus! Fijn weekend!
@Marb: Kolven en ZP-en! *klapt in haar handen* Knap hoor! Ik hoop dat het hier ook voor Maart 2010 al raak is hoor, maar ik ben wel blij dat ik igg twee pendels heb die al snel gecheckt kunnen worden. Als ze allemaal in december 2010 hadden gezeten, was ik daar niet heel blij mee geweest. En dat heb ik ook met regelmaat nog wel hoor, dat ik al naast mijn bed sta en me dan pas realiseer dat ik nog moet tempen. Ik vind de dagen rond de eisprong het belangrijkste, daarna niet echt meer, maar ik doe het toch tot de menstruatie doorbreekt wel. Heerlijk de sauna... Geniet er maar lekker van zolang het nog kan. Jij ook een fijn weekend! Tot gauw!