Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Kan best dat het eerst heel weinig is hoor, of dat het wat langzaam op gang komt. Het klinkt wel alsof je ongi gaat worden.
    Spannend dat je zoon morgen buisjes krijgt, had hij veel last van oorpijn?

2. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    zonnestraal: pfff heftig hoor, als je ukkie een paar dagen is, zoiets meemaken :$ Jullie zullen wel je rot geschrokken zijn toen.
    Hopelijk valt het komende nacht mee en kunnen jullie toch goed slapen. En ik hoop natuurlijk dat jullie meisje er overheen is gegroeid.

MG: spannend, klinkt idd alsof er toch iets aan zit te komen. Hopelijk snel ongi en kans op zwangerschap. Suc6 met de buisjes morgen.

Hier niets te melden, zo maar es naar bedje toe.
    Eens kijken of er nog geklust kan worden ;)

3. eeva

eeva Niet meer actief

♥♥♥Ons lijstje♥♥♥

SimplyMe (33jr-5e kindje) - Ei 20 januari - NOD 3 februari - (Oefen ) Ronde 10 / Te Korte LF

Emmalotte (29 jaar-2e kindje) - Ei ? - NOD 3 februari - Ronde 7

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei 21 januari - NOD 5 februari - Ronde 0 / Korte LF

Rosa (27jr-2e kindje) - Ei ? - NOD 7 februari - Ronde 2

Marb (26 jr-2e kindje) - Ei 24 januari - NOD 8 februari - Ronde 2

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei ? - NOD 10 februari - Ronde 3 / Lange LF

Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 31 januari - NOD 15 februari - Ronde 2

Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 17 februari - NOD 27 februari - Ronde 3

Elmo28 (29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD ?- Ronde 0

Judy80 (29jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0

Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

Jippie.... ik heb mijn eisprong gehad volgens FF
    Goedemorgen allemaal :D:D:D

4. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Buisjes zitten erin! Alles is goed gegaan.

@ zonnestraal, hij had vooral 's nachts heel veel pijn door de druk op zijn oortjes, heel sneu.

@ eeva, jee wat fijn dat je ei is geweest! Goed geklust denk je?

Ongi hier heeft nog niet doorgezet, vind het wel spannend hoor, hihi... vandaag al wel een paar keer bruinige afscheiding gehad.

5. eeva

eeva Niet meer actief

MG2009, fijn dat de buisjes nu gezet zijn, heeft je zoon er veel last van?
    Wel spannend die afscheiding van jou, haha... als het bruinverlies niet doorzet, zou ik denken aan een innesteling... ik duim voor je :)

Goed geklust? haha... gewoon wanneer we zin hebben en dat is heel vaak :D:D:D ha, ha....

Emmalotte, hoe zit het met je eitje? hopenlijk springt die gauw... duim, duim, duim... ;)

Rosa, hoe is je temperatuur vandaag?

Simplyme, nog steeds druk?

6. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hey allemaal

Ik ben echt heeeeel moe na gister avond wat was het druk zeg.

eeva mijn temp is weer gestegen 36.6 gelukkig. en dat na een heel kort nachtje. hihi En jou eitje gesprongen??

hoe is het met de rest???

7. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Mg2009 fijn dat alles is goed gegaan!!!

eeva las je berichtje over het hoofd. joepie je ietje gesprongen nu hopen op een bevrucht eitje hihihi

8. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi hoi mama's,

Hoe gaat het met jullie en de kleintjes? Hier z'n gangetje, lekker genietend van m'n prinsesje. Ben inmiddels ook gewend dat ze doorslaapt, nu van 21u tot 6u heerlijk. Het tempen loopt ook op rolletjes, mijn temp is nog steeds 37.8 (wat er de komende tijd mee gaat gebeuren dat is me een raadsel).
    Heb een drukke weekend achter de rug, bezoek gehad. Het huis is nog niet helemaal spik en span maar dat doe ik straks wel, dacht ff koekeloeren aangezien ik hier ff niet ben geweest.

Ik lees veel over pendelen, welke dames pendelen voor jullie? Ben benieuwd of er voor mij ook een datum in zicht is...

Ik ga ff een bak koffie zetten en teruglezen, m'n kleine ligt te slapen.

Liefs Roosje

9. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hee meiden,

Jeeeetje, wat een hoop geschreven weer :D Kan het echt niet bijbenen hoor... :)

Zal proberen een beetje te reageren, maar ben bang dat ik niet meer op alles reageer. Heb wel alles gelezen, via telefoon :D

@ MG2009: Bleeegh, halve ongi? Da's vervelend... :( Laat het dan ook maar helemaal doorzetten, vind ik! Ik duim voor je, zodat je ook snel weer door kunt naar een volgende ronde.

@ eeva: Joehoe, eitje gesprongen! Wat fijn :) Heb je een goed gevoel erover? Goed geklust blijkbaar ;) (hihi, vind dat altijd zo'n rare term :p)

@ rosa: woehoe, bij jou ook al een ei!

@ all: Het wordt weer spannend. Volgende week hebben alweer mensen hun nod. :)

Hier alles oke. Ik denk dat ik vandaag of morgen m'n ei heb. Jeetje, wat een pijn... :)

Verder is Sarah's verkoudheid nog niet over. Ze heeft nu ook zo'n echt 'kinderhoestje' erbij, waardoor ze klinkt als een zeehondje.
    Slapen gaat op en af. Haar middagdutje gaat eigenlijk wel prima, 's avonds inslapen vindt ze nog steeds moeilijk op het moment. Met een bad gaat het inslapen wel makkelijker, maar dan slaapt ze weer niet echt door. Lood om oud ijzer dus.
    We hebben nu voor onszelf de grens op eind januari gelegd. Het kan heel prima dat ze, omdat ze verkouden is, slecht inslaapt. Daarom willen we haar daar best wat in tegemoet komen. Maar we willen haar niet verwennen, haha.
    Ik vroeg me wel nog af op welke leeftijd de meeste baby's echt last krijgen van verlatingsangst en of dit niet alleen kunnen slapen daarmee te maken kan hebben?

Ze begint nu ook serieuze kruippogingen te doen, dan is ze helemaal niet meer bij te houden waarschijnlijk. Nu verplaatst ze zich al met een behoorlijk tempo (rollend), waardoor ze dan weer onder de tafel ligt en 5 minuten later bij de piano. Wel lachen, hoor! Ik snap ook niet waarom ik haar nog op een kleed leg, want ze ligt er binnen 3 tellen naast :D

Zo, door de week kan ik het redelijk bijhouden, dus dat ga ik proberen ;)

Fijne dag nog!

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dames help!

Hoe werkt FF (m'n engels is niet zo denderend :)). Hoe kan ik mijn temp bijhouden daar?

Bvbd.

11. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo allemaal

Terug van weggeweest! :p Wat hebben jullie gekletst zeg! :D

Is dus niet mijn schuld dat ik een hele blz. volgeklad heb nu. :p

@Sterretje: Bedankt voor het duimen! Heb jij trouwens al weer wat meer pendels terug? Ik alleen deze twee dus. Ze zullen het vast heel druk hebben! ;) Ben wel nieuwsgierig hoor. :)

En de dingen die je opnoemt klinken mij erg bekend in de oren. ;) Is er inmiddels al een eitje geweest? Zal vast snel komen dan. Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim...

@MG: Echt balen he, geen cyclus... :( Die zal echt wel snel komen nu. Ik duim iig heel hard voor je. *Leest verder* Spannend hoor! Ik hoop dat het doorzet. Ik had de weken voor mijn eerste echt menstruatie vaak wat bloedvegen, dus het klinkt echt positief.

Super dat de buisjes goed zijn gegaan! Dan hoef je je daar geen zorgen meer om te maken.

@Eeva: Jij dus een eitje gehad! Yeah! Nu kunnen we samen wachten.. *zingt pompidompidompidom* En hopen dat onze LF heel mooi lang en vruchtbaar is. ;)

@Rosa: Dat klinkt weer erg spannend bij jou zeg! En verder nog bekende signalen?

@Kaatjuh: Hoe was je verjaardag? Goed verwend? :D Enne wat een gedoe met die kleine van je! Echt sneu voor haar (en voor mama en papa ook natuurlijk ;)). Beterschap, geef haar maar een dikke knuf van mij.

Enne met een klein ziek kindje om voor te zorgen is sex gewoon niet een prioriteit, dus wel logisch dat je daar niet aan toe komt. Heb je de teleurstelling van vorige maand al wel een plekje gegeven of speelt dat ook nog mee? Misschien heb je gewoon even de tijd nodig. Niks forceren hoor! *Knuf*

@Judy: Hier dezelfde houding al Eeva wat het CB betreft. Het gaat met mij en de kids altijd goed. Ze doen alles wat ze zouden moeten doen. Geen vragen. Helemaal tevreden en gelukkig! Mochten ze toch advies geven dan bedank ik ze voor hun goede advies. Of ik het doe is een tweede natuurlijk. :D Ik heb dus ook nooit problemen met ze. :p

@Emmalotte: Alweer ietsje beter gelukkig. Nog een klein beterschapje dan maar! Geen strepsils? ;) Ja, dat is echt leuk he van BV. Hoestdrank mag ook vaak niet, zuigtabletten ook niet.. Erg flauw! ;)

Nou, een tweede streepje is het begin.. *doet een ei kom er bij dansje* Kom op ei!!! :D

@Zonnestraal: Hoe was vannacht gegaan na de moeilijke nacht van gisteren? Het is niet niks hoor, zo jong en dan al worstelen met epilepsie. Je schreef dat ze epilepsie "had"? Wat was daar de oorzaak van dan? Nou hoop dat ze er idd. overheen gegroeid is.

@SweetRoosje: Lekker dat het allemaal zijn gangetje gaat! En ook heel mooi dat je temp zo stabiel is! Ben benieuwd wat jouw cyclus van plan is! ;)

Je kunt ook bij menstruatiekalender.nl (heet dat volgens mij) alles bijhouden, net als bij FF dus. Maar dan in het NL. ;)

@Marb: *doet meteen een ei kom erbij dansje* Hopelijk springt het eitje snel... Die pijn is echt vaag he? En dan verwacht moeder natuur dat de vrouw met die pijn nog lekker gaat hopsen?!?! :( Vat jij het, vat ik het? :D

En leuk hoor dat je kleine nu pogingen doet om te gaan kruipen. *Zwijmel* Is ze ook zo trots als ze wat vooruit is gekomen? Die van mij glunderde dan echt. *Liefff*

En ik ben erg soft met mijn kids. Ik verwen ze eigenlijk ontzettend wat slapen betreft. :D Ik wieg ze in slaap en leg ze dan weg en 's nachts liggen ze bij ons in bed, dus dan hoef ik niks te doen en vallen ze tijdens de nachtvoelding zelf in slaap. Op een gegeven moment (rond de 14 maanden ongeveer) slapen ze de hele nacht door en dan leg ik ze 's avonds in hun eigen ledikantje. Eigenlijk binnen een week of twee begin ik met ze wakker (wel echt moe) in hun ledikant te leggen en dan loop ik zingend/neurinend op de gang te rommelen. Meestal ruim ik de was op en zo. Dit doe ik weer een paar dagen en ga dan steeds stiller mijn gang. Binnen 2 weken slapen ze prima en kan ik ze gewoon op bed leggen, weltrusten zeggen en naar beneden lopen. Nooit geen slaapproblemen gehad met geen van ze.

Ik heb dus geen idee wat verlatingsangst doet wat slapen betreft. Wel hebben mijn kids last van verlatingsangst gehad rond de 9-11 maanden. Als ik dan opeens wegliep dan raakten ze in paniek. Ik bleef altijd tegen ze aanlullen en liep erg rustig, zodat ze mij konden bijhouden met kruipen. Of ik tilde ze gewoon even op en nam ze mee. Ik kreeg van veel mensen altijd commentaar dat ik ze verwende zo, maar ook met verlatingsangst heb ik geen problemen gehad na die periode. Ze gaan uit logeren, blijven zonder problemen op de psz, etc. Voor mij werkt dit gewoon.

Misschien hebben de andere meiden nog tips. ;)

Beterschap nog met je kleine zeehondje!

Nou, ben weer bij! :p

Hier gaat het verder zijn gangetje. Ik merk niks speciaals, maar ik zit ook nog maar 5 DPO, dus het kan nog alle kanten op. ;)

Tot straks en anders tot morgen maar weer!

Groetjes SimplyMe

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ SimplyMe: wauw, wat een uitgebreide reactie, thanks! :)
    Snap m'n ei niet echt... :( Heb net een ovutest gedaan en die is hartstikke negatief... ;)

Over het kruipen: ja, Sarah kijkt idd heel trots, hihi. Zo schattig.... :)

Wat slapen betreft: tsja, ik ben dus ook behoorlijk soft nu. Vind het echt moeilijk om haar te laten huilen... Voel ook gewoon teveel met haar mee: het is toch ook niet fijn om in bed te liggen als je niet wilt slapen?! Zeker als je zo verkouden bent! Nou ja, wil haar nu de komende dagen echt moe pas in bed leggen, hopelijk helpt dat.
    Tot nu toe ging het altijd prima als ik haar om 19.30 uur in bed legde. Als ze niet moe was ging ze gewoon lekker liggen spelen. Geen probleem.

Nou ja, we zien t wel ;)

@ SweetRoosje: Ik wil je wel helpen met FF. Heb je al een account?

@ all: hmm... Sarah slaapt nog steeds! :$ Zal haar maar eens uit bed gaan halen, want anders is het wel erg logisch dat ze 's avonds niet slaapt :p

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi meissie,

Zo jij bent idd bij, ik heb dat allemaal niet kunnen onthouden.
    Ik ben ook blij dat ie tot nu toe stabiel is en hoop dat er gauw een patroon in komt. Wel heb ik heel erg last van mijn eierstokken die nog steeds steken, ik heb morgen afspraak bij de ha in de hoop dat ze dit keer wel wat doet ipv zeggen ja ik kan niks doen want je geeft bv dus maw lijd maar pijn. Ze kan me toch minstens doorverwijzen naar de gyn zodat die kan kijken dmv een echo wat er is, misschien dat PCO weer hevige plannen heeft.

Thnx meid het is idd menstruatiekalender.net ben ff aan het neuzen.

Spannend bij jou dus!

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dank je meid, ja heb een account.

Is wel een logica idd.

15. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @ Eeva: Super dat je je ei gehad hebt, nu op het wachtbankje!

@ Marb: lastig dat slapen he. Wij hebben er met Luka ook heel lang over gedaan voor we wisten wat we moesten doen. Ze huilde elke keer als ze naar bed moest en de eerste 9 maanden heb ik haar elke keer in slaap gewiegd, gevoed of ben er naast gaan zitten. Maar op een gegeven moment hielp niets meer en viel ze bijna niet meer in slaap waardoor ze oververmoeid raakte. Dus zijn we begonnen met haar wel te laten huilen, max 5 minuten en dan erheen. En dan viel ze dus wel in slaap. Nu huilt ze nog steeds standaard voor ze naar bed gaat, maar meestal maar een minuutje en dan gaat ze slapen. Ik denk dat het per kind heel verschillend is. Verlatingsangst kwam hier rond 9 maanden en toen ben ik op de gang wat gaan rommelen als ze moest slapen, dan hoorde ze me in ieder geval. Maar als je kleintje ziek is, zou ik er ook wat makkelijker mee omgaan hoor.
    Leuk dat ze nu gaat kruipen, zo'n grappig gezicht he.

@SimplyMe: Vannacht is het heel goed gegaan, de hele nacht lekker doorgeslapen. Vanochtend was ze wel al om half 6 wakker en de rest van de dag heel snel moe en huilerig. ze heeft ook veel geslapen, dat is wel fijn.
    De oorzaak van de epilepsie is niet bekend, ze hebben allerlei hele nare onderzoeken gedaan, maar er is helemaal niets uitgekomen. Zit ook niet in de familie ofzo dus het is vreemd. Misschien komt het door de bevalling, dat ze te lang in het geboortekanaal heeft gezeten, maar dat is giswerk. Ze is sinds vandaag helemaal medicijnvrij, dus even heel spannend. Zit steeds bij de babyfoon te luisteren of ik geen rare geluiden hoor!

16. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ zonnestraal: jeetje, kan me voorstellen dat je dat spannend vindt, zeg! Is het helemaal goed gegaan vandaag?

Over slapen: mja, daar ben ik dus zo bang voor, dat ze straks helemaal niet meer zelf kan slapen... ;) Ze heeft er tot nu toe nooit moeite mee gehad, snap het niet helemaal... M'n man zit nu bij haar, ze begon echt keihard te huilen toen we haar in bed legden... :(
    Maar ja, nu is ze dus ook ziek (net had ze 38,5... :( ) dus dan mag het ook. Ben benieuwd hoe het gaat als ze straks beter is.
    Wel jammer dat jullie meisje nog altijd moet huilen bij het slapen...

17. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    @marb: Kan echt wel komen door verlatingsangst nu hoor. Dat is inderdaad wel lastig. Ik vond het ook moeilijk; je wilt ze niet verwennen, maar ook niet onnodig laten huilen. Krijg je haar wel in slaap door bij haar te blijven? anders zou je naast haar bedje kunnen gaan zitten tot ze slaapt en dan elke dag een beetje verder weg gaan zitten tot ze uiteindelijk zelf weer in slaap kan vallen. Duurt even, maar dan huilt ze tenminste niet. Maar eerst inderdaad maar even afwachten hoe het gaat als ze weer beter is.

Ik vind het ook wel jammer dat Luka nog steeds huilt voor het slapen gaan, maar ik weet bij haar zeker dat er geen andere manier is. We hebben echt alles geprobeerd en blijkbaar moet zij even huilen om in slaap te vallen. In de auto als wij er bij zijn huilt ze namelijk ook altijd voor ze in slaap valt. Wel naar ja, maar we hebben ons er maar bij neergelegd. Het gaat vanzelf een keer over.

Vandaag gelukkig alles goed gegaan voor zover ik kan zien. Af en toe twijfel ik wel of ik niets geks zie, ben toch heel alert nu.

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi mama's,

Ik was vanochtend naar de ha gegaan ivm pijn ter hoogte van mijn eierstokken, en waar ik al weken mee rond loop. De ha zei voordat ik op vakantie ging dat het door bv geven komt (wat in mijn oren onzin klonk).

Dus vanochtend weer gegaan omdat het maar niet ophield, zegt ze heel koel je hebt waarschijnlijk cysten en dat ik een afspraak moet maken bij de gyn voor een echo. Dus net het zh gebeld en een afspraak laten maken a.s maandag, ben benieuwd.

Vanochtend is mijn temp met 0.1 gestegen, hij was 37.9

Hoe gaat het verder met jullie?

Beterschap voor alle zieke kindjes. De mijne niest er ook op los, maar ja dat komt ook doordat onze verwarming het niet doet *krijgt een punthoofd van de woningbouw*.

19. eeva

eeva Niet meer actief

Sweetroosje, 37,9... dat is wel hoog, dan zul je ziek zijn... maar je zult vast 36.9 bedoelen denk ik :D of niet?
    Fijn, dat je een echo krijgt, om te kijken wat het kan zijn... maar wel bot, dat ze het zo zegt *ze zal wel ongesteld zijn of zo* ha,ha....
    Is gelukkig al snel maandag (zal denk ik een inwendige echo worden, dus trek maar een lang shirt aan) ;)

Arme zieke kindjes allemaal.... verwen ze maar goed :)

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemiddag meiden!

Hoe is het hier?

@simply me, nope hier ook verder nog geen pendels terug gekregen helaas, alleen maar berichten van de meeste dat ze niet meer pendelen helaas
    Verder alles goed bij jou dus, lekker hoor!

@eeva, hoe lang geleden heb je je ei nu al gehad?
    Lijkt het er op dat je lf nu wat langer is dan vorige maand?

@sweetroosje, oh jeeh wat een ha heb jij zeg, zo'n koele kikker, blegh!
    Wel fijn dat je zo snel naar het ziekenhuis kunt voor een echo, dna weet je tenminste meer!
    Succes maandag!

@marb geen ei dus, he wat vervelend!
    Hoe gaat het slapen nu?

@zonnestraal, hier ook een mannetje dat altijd huilt voor het slapen
    Het is niet leuk nee, maar op een gegeven moment weet je dat het er bij hoort en het gewoon de manier van slapen gaan voor hem is
    Lijkt me wel vreemd om te horen dat je dochter ook huilt in de auto voor dat ze gaat slapen, dat doet ons knulletje nou weer niet!

@all, hier alles goed, nog steeds erg druk, kan nog niet echt een ritme tussen alles vinden helaas, moet er echt nog aan werken
    Blijf het super druk hebben, en heb ook bijna geen tijd om andere dingen te doen op het moment dan het huishouden en het mannetje, naast het werken dan
    Maar ja dat komt vast vanzelf weer!
    Heb nog wel goed nieuws, ik heb gewoon een ei gehad!
    Al op dag 18!
    Ben zo blij, helemaal super!
    Zal zo ff het lijstje zoeken en aanpassen!

Deel Deze Pagina