Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

@Sterretje: Ja, ik gebruik ovutesten en temp daarnaast ook, maar
    meer als bevestiging dat er een ei is geweest. Het is eigenlijk niet
    "nodig", maar ik vind het wel leuk om te weten.:D Er ontsnapt hier
    geen ei.:p

Dat waterige slijm heb ik ook wel eens gehad rond mijn eisprong. Het
    wordt gezien als zeer vruchtbaar slijm, net als het rekbare slijm dus.
    Ik heb sommige rondes glibberig/rekbaar slijm rond mijn eisprong en
    andere juist waterig, zo waterig dat je het idee hebt geen slijm te
    hebben, terwijl het erg nat aanvoelt dus.

Het klinkt dus erg positief bij jou! Ik ben benieuwd. Merk je nog iets
    aan je tepels? Daar merk ik het zelf ook aan. Rond de eisprong en
    menstruatie voelt het erg vervelend als mijn meissie drinkt. De rest
    van de maand nergens last van. Maar goed, niet iedereen heeft daar
    dus last van.;)

En je ventje moest weer zo huilen... :( Sneu he?! Dat doet een
    moederhart echt pijn.:( *Knuf* Maar wel super dat hij zo lief aan
    het spelen was toen je hem kwam halen! Hoe ging het volgens de
    leidsters? Huilde hij de hele tijd of net toevallig toen jij belde?;)
    Tja, het is echt even door de zure appel heenbijten, voor jullie alle2.
    Sterkte daarmee!:(

Oh, wat misschien nog kan helpen is een doekje of knuffeltje veel bij
    jezelf dragen, zodat jouw geur aan het knuffeltje blijft hangen. Die
    kan je dan meegeven, misschien helpt dat wat om te wennen. Maar
    goed, misschien werkt dat juist weer averechts. Moeilijk he? Maar het
    komt allemaal goed!;)

2. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @simply me, fijn dat je na je ei toch een bevestiging hebt dat je ei geweest is, en je weet ook precies wanneer, dat is wel fijn
    Hier heb ik ook altijd ovu testen gebruikt en getempt, vond de controle heerlijk, en om te weten op welke dag dat ik kon testen ;)

Dus jij hebt ook last van je tepels tijdens je menstruatie?
    Ik had het de vorige keer niet toen ik ongesteld werd, heb nu toevallig gister pijn bij het voeden gehad, wat ik normaal niet heb, maar nu niet meer dus denk dat het gewoon toeval is geweest
    OP een gegeven moment wil je ook vanalles voelen denk ik :)

Vrijdag had ik een hogere temp, dus hoopte dat dat het begin van een stijging zou zijn, maar helaas gister 0.2 lagen en vandaag nog eens 0.1 lager
    Nou ja nog verder afwachten
    NOg wel steeds van dat waterige slijm, wat je verteld over dat natte, dat herken ik wel :D

Thnx voor de tip van het doekje of knuffeltje, dat ga ik zeker proberen!
    Ik hoop zo dat het werkt!
    Breekte echt je hart om te weten dat je kleintje het nog niet zo fijn heeft daar en dat ik zelf straks gewoon echt weer moet gaan werken...
    Nou ja gelukkig nog even de tijd!

Hoe is het verder met de andere meiden?
    Ook lekker aan het genieten van de sneeuw?
    HIer sneeuwt het super hard, wel gezellig hoor, alles is echt helemaal wit nu!
    Manlief is ff klussen bij oma, en K ligt ff lekker te slapen, maar strakjes lekker naar buiten met zijn drietjes, heb er helemaal zin in!

Meiden, geniet van jullie weekend, tot snel weer!

3. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hee meiden,

Hier even een kort berichtje. Sarah is weer ziek :( Niet ziekenhuis-ziek gelukkig, maar het is wel heel zielig. Ze heeft zo'n rauw hoestje. Elke keer als ze hoest moet ze huilen... Gelukkig ligt ze nu eventjes te slapen, hopelijk gaat het gauw beter.

@ SimplyMe: oeh, je ei er alweer bijna? Of is ie inmiddels geweest? Dan kun je weer op het wachtbankje, hihi.
    Hier ei nog steeds niet geweest volgens mij... :( Maar vandaag is t 4 weken geleden dat ik vorige ronde een ei had, dus wie weet... Misschien was menstruatie vroeg en ei gewoon op tijd? :p

@ Sterretje: wat ontzettend zielig dat je zoontje zo moest huilen op het kdv... Over het algemeen gaat het vlug beter als ze wat ouder zijn, maar op het moment dat ie zo huilt is het gewoon heel erg... :(
    Gelukkig kan ie nog 2 korte dagjes.
    Sarah zou eigenlijk woensdag voor t eerst sinds het ziekenhuis weer gaan naar het kdv, maar als ze niet lekker is houd ik haar liever thuis. Als ze woensdag niet gaat zit er wel een superlange periode tussen dan, want vrijdag en volgende week gaan natuurlijk niet door. Dan is ze 4 dec. voor het laatst geweest en gaat ze 5 jan. pas weer! Ben bang dat ik dan weer van voren af aan moet beginnen met wennen... Nou ja :)

@ all: hier sneeuwt het idd superhard. Zo leuk! We gaan zo lekker met z'n drietjes de stad in, heb er zin in!

Fijne zondag nog!

4. eeva

eeva Niet meer actief

Hoe gaat het met jullie?

Hier nog steeds geen ongi, maar ook geen eisprong gehad (getemperatuurd) dus testen heeft geen zin.... Vorige maand een cyclus van 33 (na bevalling) en vandaag zit ik al op 36.
    Raar, vind ik... voor de bevalling/vorige zwangerschap altijd 28 dagen cyclus. Maar ja, gelukkig temp. ik... dan weet ik in ieder geval dat ik geen geld hoef uit te geven aan testen! ppppppppffffffffff..... Waar blijft mijn ongi?

5. SimplyMe

Hallo meiden

@Sterretje: Hoe gaat het bij jou? Al positieve signalen ontdekt? :D

Toen mijn cyclus "vruchtbaarder" begon te worden had ik ook hele
    lange periodes van vruchtbaar slijm. Het was echt aan het
    opbouwen, zeg maar. Hoe lang heb jij nu al van dat vruchtbare
    slijm eigenlijk?

@Marb: Och gossie, weer ziek! Arme meid! Geef haar maar een dikke
    knuf van mij.

Hier springt mijn ei vandaag als het goed is!;) Positieve ovutest en
    ontzettende buikpijn. Ik ben benieuwd of het op de valreep nog een
    "Made in 2009" baby wordt!:D

Maar jouw ei verstopt zich?! Het is geen pasen hoor!:p Ik hoop dat je
    ei snel springt, dan kan je naast mij zitten op de wachtbank.

@Eeva: Dat is echt een voordeel van tempen he! Je weet precies of je
    een kans maakt of niet.;) Geen flauwe "maak jezelf gek" spelletjes enzo.

Mijn cyclus is trouwens na elke bevalling veranderd. Ik had voor de
    derde een prachtige cyclus van 26 dagen, ei altijd op dag 12. Na de
    derde niet echt een cyclus gehad, want ik was eigenlijk meteen
    weer zwanger. En nu zit ik op 31 dagen met een ei op dag 20/21.
    Het hoeft dus niet dat jij weer een cyclus van 28 dagen krijgt, maar
    het kan natuurlijk wel. Ik hoop dat je ei of je ongi snel komt!

Nou, even ego...:D

Mijn ei springt hoogstwaarschijnlijk vandaag zoals ik al schreef bij Marb.
    Positieve ovutest en ontzettende buikpijn. Ik ben benieuwd of mijn
    temp morgen netjes omhoog gaat. Maar het mooie is dat het nu de
    19de dag van mijn cyclus is, dus mijn ei is er 1 a 2 dagen eerder!
    Ik hoop dat dit betekent dat mijn LF ook 1 a 2 dagen langer zal zijn.;)

Nou, ik blijf doorduimen voor de eieren en ongi's (of juist geen ongi's;))!

Tot gauw maar weer!

Groetjes SimplyMe

6. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Even mijn verhaal: mijn dochter is nu 5 maanden en ik geef nog steeds volledige bv met bijvoeding erbij. Ik hou niet echt bij om de hoeveel uren ik het haar geef, gewoon wanneer ze wil krijgt ze het. Ze wordt ook nog steeds snachts wakker voor bv omdat ze maar weinig binnen krijgt. Ik heb namelijk alleen in mn linkerborst melk. Mijn man en ik willen nu eigenlijk alweer beginnen met het proberen voor een 2e wondertje. Ik dacht dat ik zwanger was dit keer maar ik ben gisteren gewoon ongesteld geworden.
    Nou heb ik laatst van eeva ( dankzij haar ben ik hier :D ) begrepen dat je ondanks menstruatie geen eisprong hebt. Ik heb overal gezocht op internet maar daar hebben ze het steeds over vrouwen die helemaal niet menstrueren tiijdens bv. En als ze menstrueren dan krijgen ze weer een eisprong na de 2e of 3e menstruatie. Maar bij mij is het zo dat ik al sinds mijn bevalling al menstrueer. ik verlies de eerste paar dagen extreem veel bloed.
    Na de bevalling 50 dagen gebloed, dat is normaal. Toen het gestopt was werd ik na 3 weken ongesteld. Sindsdien een best wel regelmatige cyclus. Eerste paar keer om de 31 dagen en nu begint het korter te worden. Deze laatste was om de 25 dagen.
    Ik wil nu wel gaan beginnen met temperaturen.. Maar heb eigenlijk geen idee hoe of wat...

ZIjn er meerdere mensen die ook al gewoon vanaf begin menstrueren? En ook zoveel bloed?

Gr. K.

7. eeva

eeva Niet meer actief

Welkom hier Kaatjuh,

Ik ben nu 2x ongesteld geworden (vanaf 6 maanden na bevalling) maar wel gelijk zoals voorheen, 3 dagen heftige bloeding dan 3 of 4 dagen normaal bloedverlies.
    Mijn cyclus was voorheen altijd 28 dagen, na bevalling; ?-33-vandaag ben ik al aan de 37e dag en nog steeds geen ongi, maar omdat ik temp. weet ik dat er geen eisprong heeft plaatsgevonden en testen geen zin heeft (dus gewoon afwachten tot mijn ongi komt).
    Temp. vind ik ideaal, het zegt veel over mijn lichaam en je weet gelijk of je kans hebt op zwangerschap (temp. na innesteling stijgt vaak nogmaals, als je oni eraan komt zakt je temp.).
    Er is een engelse site waar je in een grafiek je temp. bij zou kunnen houden (www.fertilityfriend.com) daar ben ik sinds 3 dagen aan begonnen, als er dan een eisprong plaatsvind, wordt dit automatisch aangegeven. Voorheen hield ik ook mijn temp bij in een handgeschreven grafiek. Ook over de temperatuurmethode kun je veel lezen op internet, ik neem s'morgens als ik opsta mijn temp. (niet in bed, maar als op de badkamer ben en vaginaal) en gewoon wanneer ik s'morgens opsta, dus niet altijd de zelfde tijd, wel voor toiletgebruik je temp. nemen. Als je temp tenminste 0,2 gr. gestegen is 3 dagen lang, dan heb je een eisprong gehad. Bij mij is mijn temp voor ei rond 36,8 en na ei boven 37 gr. maar dat verschilt per persoon.
    Ik hoop dat je er iets aan hebt! En leuk dat je hier meekletst (het is best rustig op deze pagina)

8. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je voor je reactie eeva.
    Ik ga denk ik ook maar es met dat beginnen ja. Ik neem dalijk wel even de tijd om alles erover te vinden.
    Het rare is dat ik niks kan vinden over vrouwen die gwn gelijk na de bevalling weer normaal ongesteld worden. Mijn cycluswas voor zw onregelmatig, maar nu best wel regelmatig. Alleen bij mij is tegenovergestelde als bij jou, bij mij wordt de cyclus juist korter en bij jou langer.
    Ik had trouwens vorige cyclus veel rekbaar slijmverlies na menstruatie. Is dat niet vruchtbaar slijm?

Gr k.

9. eeva

eeva Niet meer actief

Kaatjuh, dat rekbare/vruchtbare slijm heb ik ook, héél veel zelfs ondanks dat ik nog geen eisprong heb, normaal had ik dit dus ongev. 5 dagen voor eisprong en nu periodes van 4 of 5 dagen slijm deze cyclus... in totaal al 20 dagen vruchtbaar slijm, HEEL RAAR!
    Fijn dat je al gelijk menstrueert, betekent ook dat je sneller vruchtbaar bent/een eisprong hebt, gemiddelde vruchtbaarheid ligt volgens mij op 14 maanden bij borstvoeding! Dus jij ben echt een uitzondering :):)

10. SimplyMe

Hallo meiden

@Kaatjuh: Welkom! :) Nee, ik herken het niet. Ik menstrueerde zelf
    vanaf de 4de maand na de bevalling, maar niet extreem veel voor
    mijn doen. De 1ste twee dagen heftig, 3de en 4de dag minder 5de
    dag zo goed als niks meer. En ik heb eigenlijk vanaf het begin al
    eisprongen gehad, dus ik kan je niet helpen met jouw situatie.:(

Temperaturen is idd. de een handige manier om te checken of je een
    eisprong hebt gehad. Ik temp zelf wel voordat ik opsta, omdat ik
    overal tegen kom dat dat echt belangrijk is. Ik temp rectaal, omdat
    ik begrepen had dat dat de meest betrouwbare methode is. Verder
    hou ik ook alles netjes bij op de site van FF, net al Eeva.;)

@Eeva: Over het tempen he, heb je mooie stabiele temperaturen dan,
    want ze raden aan om voor het opstaan je temp op te nemen en
    elke dag om dezelfde tijd, omdat opstaan en vroeger/later tempen
    je basale temperatuur beïnvloeden. Ik weet het niet hoor, maar
    misschien heb je wel degelijk een eisprong, maar laat je temp dat
    niet zien om die reden. Ik temp nog niet zo lang en heb er geen
    jarenlange ervaring mee, dus het kan heel goed dat het op jouw
    manier ook prima werkt hoor.;) Maar was even nieuwsgierig.:D

En ik heb ook hele lange periodes met vruchtbaar slijm voor mijn
    eisprong, voor de zwangerschappen ook maar een dag of 4 a 5.
    Dat herken ik dus wel.

Verder (even ego :D) was mijn temp mooi omhoog gegaan dus ei is
    geweest! Tenminste als de temp morgen en overmorgen ook mooi
    hoog blijft, maar dat doet hij meestal wel gelukkig.

Groetjes SimplyMe

11. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Kaatjuh: Welkom :)
    Hier juist heel weinig menstruatie. 1 keer een paar druppels en de keer daarna 2 dagen, terwijl ik normaal 5 dagen ongesteld ben. Heel raar.
    Heb 1 eisprong gehad sinds m'n bevalling, ruim 4 weken geleden. Tot op heden nog niets... :(
    Vruchtbaar slijm heb ik bij vlagen, maar heb dus nog geen ei dus blijkbaar zegt het (bij mij iig) niets... :(

Over temperaturen trouwens:
    Temperaturen: voor een beter inzicht in je cylcus | algemeen | artikelen

en

Temperatuurkaartje invullen | algemeen | artikelen (daar staat ook een voorbeeldkaartje)

@ SimplyMe: fijn, je ei geweest! :D Welkom op het wachtbankje ;) Wanneer wil je gaan testen? Over 2 weken?

@ all: Sarah is weer wat beter, alleen wil ze nog steeds geen bijvoeding... Alleen maar melk, melk, melk :p (en dat komt natuurlijk mijn eisprong niet ten goede....)
    Ach, ooit zal ze wel iets anders willen, toch? ;) (zie het voor me: zo'n meisje van 18 dat nog steeds geen brood eet)

12. SimplyMe

@Marb: Jaja, ik zit op het wachtbankje.:D Kom je er ook snel
    bijzitten?;) Kom op ei! Flauw he,:( dat je nergens op kan rekenen
    wat je cyclus betreft!? Het is al erg genoeg dat je moet wachten op
    een ei als je weet wanneer hij springt, maar als je dat niet eens
    weet is het wachten nog veel vervelender.:( Ik hoop dat hij snel
    springt hoor!

Oh, en over wanneer ik ga testen durf ik nog niet eens na te
    denken.;) Ik ben wel heel benieuwd hoe deze cyclus verder gaat
    aflopen. Mijn vriend wil trouwens testen op de 31ste, want dan zit ik
    op 10 DPO en dan zou de vroege predictor test positief moeten zijn
    als ik al zwanger ben. Hij wil namelijk graag weten of we zwanger
    het nieuwe jaar ingaan, maar ik weet het nog niet hoor. Stel dat hij
    gewoon negatief is en die kans is het grootste, dan ga ik wel erg
    verdrietigjes :( het nieuwe jaar in. Misschien niet zo slim dus!;)

:D:D:D

Komt vast snel goed. Ze gaat vanzelf wel meer andere voeding
    eten. Hier ook een gevalletje apart hoor.;) Het heeft best lang
    geduurd voordat ze eten lekker begon te vinden. Daarbij speelt het
    bij mijn melkmonstertje ook mee dat ze erg kieskeurig is wat eten
    betreft.;) Ze lust bv. wel abrikozenjam, maar absoluut geen
    aardbeienjam. Ook is ze gek op jonge kaas, maar lust ze wat oudere
    kaas absoluut niet. En zo heeft deze troela wel meer vage trekjes.:D
    Hmmm... Dat heeft ze vast van haar vader!:p Maar net wat je zegt,
    uiteindelijk zal ze echt wel minder melk gaan vragen.;)

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ SimplyMe: mja, word er ook wel een beetje ongeduldig van... :) Ik probeer maar te bedenken dat de kans op een ei met de dag groter wordt ;)

Hihi, een dametje met een eigen wil dus :p Hoe oud is ze nu? (hoop niet dat je dat net gezegd hebt.... :) )

Kan me voorstellen dat je dan nog niet wilt testen hoor... Als je dan al overtijd zou zijn is het wat anders, maar op 10 dpo... Hm. Aan de andere kant is het wel leuk, het idee van je vriend. Je kunt ook kijken hoe je je dan voelt. Als je het idee hebt dat je zwanger bent kun je altijd nog testen!

14. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ eeva: ik heb zelf eigenlijk niet bijgehouden of ik wel slijm had na mn bevalling tijdens mn menstruaties. Het was me afgelopen maand pas opevallen. Dus het kan zijn dat ik het niet eens heb gehad eerder.
    Ik vind ht wel jammer dat er geen andere vrouwen zijn die hetzelfde ervaren als ik. Ik wil geen uitzondering zijn :( nu heb ik niks om mee te vergelijken.

@Simplyme: jij ook al pas later gemenstrueerd.. Ik denk dat ik toch wel mijn ha ga raadplegen. Want ik heb altijd zoveeel bloedverlies dat ik denk ik ga leeglopen..
    Ik wil beginnen met temp. Maar k heb gelzen op internet dat je er de eerste dag van je cyclus mee moet beginnen. En ik zit nu al op dag 3 :s dus kan het niet meer denk ik...

Gr k.

15. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @marb: heb je tot nu toe nog steeds geen normale menstruatie gehad? Hoelang geef je al bv?
    Dank je vr info over temp.

Gr K.

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey meiden,

al ff niet gepost hier, sorry ;) en zie dat mijnl aatste bericht er niet bijstaat :x (zal wel weer aan mijn laptop liggen, stom ding :x )

eeva: balen zeg, geen ongi en geen eisprong :( Hopelijk komt je cyclus snel wat beter op gang. Kan na een bevalling zoals al eerder is gezegd helemaal anders zijn. En kan ook een tijd duren voor het weer regelmatig is, zeker omdat je nog bv geeft.
    Volgens mij moet je idd tempen voordat je opstaat en het liefst anaal :$ Heb altijd begrepen dat dit het betrouwbaarste is en liefste ook op ongeveer dezellfde tijd. Weet dat er vrouwen zijn die er speciaal de wekker voor zetten.
    iig hoop ik dat je snel een eitje krijgt en dat hij dan ook nog wordt bevrucht :p

kaatjuh: welkom hier :) Leuk dat je alweer zwanger wilt worden. Over menstruatie/eisprong tijdens bv zijn veel verhalen. Je kunt al snel menstrueren met of zonder eisprong. Sommige menstrueren net als jij al snel, dit zijn wel uitzonderingen. Gemiddeld wordt een vrouw bij volledige bv (zoals iemand al zei) na 14 mnd weer ongi. Of ze dan ook al vruchtbaar is :( Wie zal het zeggen?
    Lekker duidelijk he? ;) Weet je eigenlijk nog nix. Als ik jou was zou ik gaan tempen of ovutestjes doen om te kijken of je een eisprong hebt (of heb je dit al gedaan?) Er zijn ook vrouwen die na een bevalling weer zwanger worden zonder eerst ongi te zijn, dus alles is mogelijk.

simpleMe: eitje dus geweest :p Hopelijk ga je idd zwanger 2010 in en blijf je het dan ook! Ik duim voor je. Kan me voorstellen dat je nog niet wil testen, kans op ngatieve test is wel groot en dan is je oud en nieuw er dadelijk door verpest.

marb: he bah, je meisje alweer ziek :( Lees dat ze zich alweer iets beter voelt. Hopelijk zet het door. En dat eten komt vanzelf joh! Ze is nog zo klein. Ons meisje at in het begin ook niet veel, zeker groentes niet. Die gaan pas sinds een paar weken ineens wel goed en dan nog wisselend per dag. Vandaag niet zoveel op en toen ik erna fruit gaf (had ze niet zoveel op vandaag, dus dacht ik: laat ik het nog eens proberen) at ze dat zo op! Tussendoor een hapje groente, en mevrouw werd toch boos :D (geef ze eens ongelijk hihi)
    18 en nog alleen maar melk :D:D:D zou wat zijn;)

@ all: grappig jullie verhalen te lezen over vruchtbaar slijm. Ik heb t idee dat ik dat ook meer heb. Tis zelfs zo erg dat ik met de sex errug vochtig ben :) Beetje te, zeg maar ;)
    Ik heb nog steeds vele last van mijn rug ;) kan nu niet meer komen van een naderende ongi :( Achja, we gaan komende week lekker klussen en dan ga ik hopelijk zwanger 2010 in (al ga ik nergens vanuit)

Tot snel! Liefs

17. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Ieder mens is uniek ;) dus jij ook! MAar ik snap je wel hoor.
    Misschien idd eens naar de ha gaan als je ongi zo erg is, heb je er ook veel buikpijn bij?
    Weet wel dat je ongi na een bevalling de eerste keren erger kan zijn, das normaal.

Volgens mij kun je best nog temperaturen. Zou gewoon beginnen ermee. Ik verwacht dat de ha je dat toch gaat adviseren, doen ze standaard als je zwanger wilt worden. Kunnen ze bekijken of je een eisprong hebt. Kun je deze cyclus mooi 'oefenen' met temperaturen.
    suc6 ermee!

18. Kaatjuh

Kaatjuh Actief lid

18 dec 2009
    490
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ emmalotte: Dank je wel voor je reactie en uitleg. Ik heb nog niet getemp. omdat ik dus ergens had gelezen dat het vanaf 1e dag van cyclus moet zijn. Maar ik volg je raad op en ga gwn morgen ochtend ermee beginnen.
    Ja ik wil alweer snel voor de 2e gaan al is het eigenlijk nog risicovol. Want mn laatste bevalling was middels een spoed keizersnede. Maar ja, als mn lichaam het niet aankan dan zal het ook nog niet zwanger worden. Dat had ik ook ergens gelezen, een gyn had dat gezegd. Misschien zal dat wel de reden zijn waarom ik nog niet zwanger ben? Want ik heb na mn bevalling geen 1 keer voorbehoedsmiddelen gebruikt.

Ik moet idd mijn ha raadplegen over mn menstruatie. mijn vorige menstruaties had ik niet zoveel pijn. Maar deze menstruatie waar ik nu in zit, daar heb ik extreem veel pijn gehad. Het deed me denken aan de pijn die ik had bij mn eerste miskraam. Maar ja, hoe weet je het verschil?

Ik hoop voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger raken :D

Gr. K.

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemiddag meiden,

Een paar dagen geleden alweer, druk druk druk ;)

@kaatjuh welkom meis!
    Ik ben ook deze keer halverwege begonnen met tempen, dus ik zou gewoon beginnen als ik jou was
    Als je het op FF invult, kun je het mooi bijhouden ook, en geeft FF zelf ook aan dat je ei is geweest, dus hartstikke makkelijk!
    OP welke dag van je cyclus zit je nu?

HIer was ik ook na 36 dagen na mijn bevaling weer ongesteld, maar nu zit ik al op dag ehm ergens achterin de 50, dsu helaas geen verhaal voor je over iemand die ook gelijk weer een normale cyclus had

Oh ja over het tempen, ik zou als ik jou was wel rectaal tempen en echt op het zelfde tijdstip iedere dag en voordat je uit bed stapt
    Zo heb je de beste meting!
    Heel veel succes!

@eeva, wat vervelend dat je cyclus nu zo anders is dan de vorige maand meis!
    Misschien komt het idd doordat het tempen niet zo nauwkeurig gebeurt
    Ik heb het eens getest, heb 9 maanden getempt voordat ik zwanger werd van mijn zoontje, om na 2 uur weer te tempen, en toen was er een temp verschil van 0.3 graden
    Het beste is idd om rectaal, evenuteel vaginaal te tempen en elke dag voordat je opstaat, het lieftst nog gelijk nadat je wakker word ook, en echt op het zelfde tijdstip
    Dan kun je pas echt goed zien wanneer je ei is, dus misschien heb je nu al wel een ei gehad, maar zie je dat niet omdat het tempen niet alitjd hetzelfde gebeurt
    Misschien een idee voor je om te proberen!

@emmalotte, ik herken je verhaal over het vele sijm, hier ook heel erg hoor, zeker de afgelopen week!
    Wat vervelend dat je nog steeds last van je rug hebt zeg, misschien komt het toch ergens anders van meis!
    Als je er last van blijft houden, misschien toch ff naar de ha ermee?

@marb wat vervelend dat je nog geen ei hebt gehad zeg!
    Wachten duurt zo lang he!
    Ik wacht gezellig met je mee ;)
    Wat balen dat je meisje weer niet lekker is zeg, hopelijk gaat het snel beter!
    Moest wel lachen hoor om je uitspraak over dat eten met haar 18de :D

@simply me Wat goed dat je ei geweest is zeg!
    Echt een heerlijk gevoel lijkt me dat!
    Ben blij voor je :)
    Nu op het wachtbankje dus!
    SPannend weer zeg!
    Kan me voorstellen dat je aan de ene kant wil testen voor de 1ste en aan de andere kant ook nog niet.... Moeilijk moeilijk moeilijk
    Maar wat zou het een geweldig nieuw jaar zijn om dat zwanger te mogen beginnen!

Ik heb trouwens nu sinds vorige week di dat vruchtbare slijm
    Dus al ruim een week nu
    Nog geen ei te bekennen, maar wel fijn te weten dat het bij jou ook zo was, dat geeft een beetje hoop dat er iig wel een ei aan ligt te komen, hopelijk snel ;)

ZOals ik net al aangaf, hier nog steeds geen ei helaas
    Ben echt elke dag weer aan tempen, dus dat geeft me wel meer zekerheid
    Nog steeds heel veel slijm, ook echt vruchtbaar slijm, dus dat ziet er wel goed uit
    Voor dat ik zwanger werd had ik altijd een paar dagen dat waterige slijm en daarna 1 dag rekbaar slijm, maar nu al 9 dagen waterig slijm
    Geen idee waar dat heen gaat
    Hopen maar dat het een superei word wat in de maak is :p
    Vorig jaar werd ik rond oud en nieuw zwanger, ei op de 30ste of de 31ste, dus ik ga maar duimen dat ik dit jaar iig wel weer een ei mag hebben ook rond die tijd ;)

Tot snel weer!
    Liefs

20. eeva

eeva Niet meer actief

Sterretje, Ik temp. al langer, al voordat ik zwanger werd van mijn zoontje die nu al 8 maanden is... dus, ik ken mijn cyclus wel! Ik vind het niet nodig om mijn wekker te zetten, het tijdverschil is hooguit een uur en sta eerst op (een paar meter lopen naar de badkamer) voordat ik mijn temp. meet. Op mijn manier heb ik altijd een ei ontdekt, voor mijn zwangerschap/borstvoedingsperiode. Het ei komt nu ook wel, heeft alleen even nodig, omdat borstvoeding de eisprong af heeft geremd... ook mijn menstruatie is precies als voorheen; 4 dagen heel heftig en erna 2 dagen normaal. Op FF staat ook dat je vaginaal kan tempen (ik vind dit prettiger, vandaar dat ik dit sinds ik temp. doe) is echt niet minder betrouwbaar dan rektaal!
    Och... mijn ei komt wel (mijn zoontje drinkt 7 tot 9 keer, misschien duurt het daardoor iets langer).

Over slijm, ik zit momenteel op CD38 en heb nog steeds rekbaar slijm (zeer vruchtbaar, volgens FF) maar, ik denk dat ik over enkele dagen ongi wordt, want mijn borsten doen al 2 dagen pijn tijdens het voeden (had ik vorige cyclus 5 hele dagen voor mijn ongi uitbrak). Deze maand al 22 dagen vruchtbaar slijm (periodes van 5 dagen, dan enkele dagen niets tot 22 dagen lang), zijn voor mij allemaal tekens dat ik toch snel een ei krijg.

Deel Deze Pagina