Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Aaah wat die kleintjes allemaal moeten doorstaan met die tandjes, hoop dat ze gauw doorkomen.

Hoe oud is je mannetje?

En moet je dat allemaal doen om een meisje te krijgen?

2. eeva

eeva Niet meer actief

Hoi,

Mijn mannetje is deze week 10 maanden geworden :)

Ik moet niets doen natuurlijk, maar wil graag de vrouwelijke zaadjes een beetje helpen te overleven, haha.. mij lijkt het leuk om deze keer het andere geslacht te mogen krijgen, omdat dat voor mij nog onbekend is, haha... en als ik er iets voor kan doen, dan is dat helemaal geen probleem ;)
    Natuurlijk weet ik al dat jongentjes héél leuk en lief zijn, dus als er nog een jongentje bij gaat komen, helemaal geen probleem :p:p

Gewoon proberen dus of ik de natuur een beetje kan helpen en kijken of het werkt, haha...

Ik denk niet dat je de kleine weer gaat aansteken, ze heeft al antistoffen aangemaakt... ben maar niet bang, ze is een sterke meid :)

3. eeva

eeva Niet meer actief

SimplyMe, mijn ovulatietest was vandaag lichter dan gisteren (2 uur niet gedronken, al 3 dagen om 11 uur getest) is nu mijn ei helemaal niet in aantocht of is het niet zo dat de testjes iedere keer iets donkerder worden tot aan LH-piek?
    Hoe zit dat bij jou??

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hey,

Onze kindjes schelen precies 2 maanden, die van mij is vandaag 8 maanden geworden.

Tjah waarom ook niet, ik hoop dat het helpt.

Ben blij te horen dat ik haar niet weer kan aansteken gelukkig.

5. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

@Eeva: Dat had ik ook met regelmaat hoor! Ik denk dat je ei echt nog komt hoor.

Bij sommige meiden wordt die wel steeds iets donkerder, maar bij mij dus niet. Ik heb een aantal keer gehad dat hij dag .. duidelijk donkerder was dan anders, maar nog niet net zo donker als de C streep zeg maar en dan de dag erna was die knalpositief, vaak voelde ik mijn eisprong dan ook later op diezelfde dag. Maar ik heb ook wel gehad dat de test steeds licht bleef (wel tintjes verschil, maar echt niet donker dus) tot dag .. en meteen knalde en dan voelde ik op diezelfde dag mijn eisprong weer.

Ik heb dus geen idee hoe jouw patroon is... Ik hoop dat hij idd. een dag of 4 vantevoren donkerder begint te worden, maar dat is echt afwachten. Flauw he!? ;)

6. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Hallo meiden,

Ik ben lang niet geweest, want we hebben 2 weken zonder internet gezeten! Grrr! Maar nu is het gelukkig opgelost. Ik ga niet alles meer teruglezen, want dat is wel heel veel.
    Ik zag dat we de eerste zwangere hebben.

SimplyMe: Gefeliciteerd!! Laatste keer genieten van zo'n klein wondertje!

7. SimplyMe

@Zonnestraal: Oh, dat is echt balen idd., geen internet. Gelukkig ben je weer online! :D

Hoe gaat het met jou? Nog 5 dagen tot je kan testen zie ik... Spannend, of hebben jullie weinig kans, denk je?

Jaja, ik ben zwanger en deze keer lijkt het goed te gaan. *meteen maar even afkloppen* Maar als het allemaal goed gaat is dit de allerlaatste keer dat ik zwanger ben idd. Wel een heel apart gevoel trouwens.

@Marb: Wij zijn nieuwsgieruuuuuug! :D Hoe gaat het ermee?

@Emmalotte: En? Hoe gaat het vandaag? Hopelijk nog steeds niet ongesteld? *hoopt en duimt heel hard verder...*

8. SimplyMe

@SweetRoosje: Ik heb het even opgezocht, maar je mag geen Clomid slikken als je BV geeft. Wist je dat? Dus als je toch weer wilt beginnen dan moet je stoppen met BV.

Hoe denk je daarover? Zou je willen stoppen om voor een tweede kindje te kunnen gaan? Je cyclus kan vanzelf terugkomen. Er zijn genoeg vrouwen die idd. de eerste met medicijnen hebben gekregen en de tweede zonder enige hulp van de medische wereld. Maar aan de andere kant ook weer genoeg die echt de hulp nodig hebben...

Ook de kriebels kan ik mij erg voorstellen hoor. Die vrouwelijke hormonen (ik-wil-NU-een-baby-en-elke-minuut-wachten-is-er-een-teveel) kunnen erg sterk aanwezig zijn. :D Moeilijk hoor meis... Ik zou het ook niet weten.

Wat vind je man er trouwens van?

9. eeva

eeva Niet meer actief

SimplyMe, Marb zit vandaag op 5dpo.... heb net eventjes in haar kaartje gesnuffeld (dus een laat eitje, lange cyclus) ze zal voorlopig niet testen.
    Sorry Marb, ik was nieuwsgierig omdat je woensdag wilde testen en we maar niets hoorden, ik zal het in de lijst aanpassen..

10. eeva

eeva Niet meer actief

♥♥♥Ons lijstje♥♥♥

Emmalotte (29 jaar-2e kindje) - Ei 30 januari - NOD 13 februari - Ronde 7 / Te Korte LF ~ Test vrijdag

Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 31 januari - NOD 15 februari - Ronde 2

Marb (26 jr-2e kindje) - Ei zaterdag 6 februari - NOD 20 februari - Ronde 2

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei 14 februari - NOD 28 februari - Ronde 0 / Te Korte LF

Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei 20 februari – NOD 5 maart - Ronde ?

Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 22 februari - NOD 6 maart - Ronde 4

Rosa (27jr-2e kindje)- Ei ? - NOD ?- Ronde ?

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ?- Ronde 3 / Lange LF

Elmo28 (29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD ?- Ronde 0

Judy80 (29jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

♥♥♥Zwanger♥♥♥

SimplyMe (33jr-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 13-10-2010

11. SimplyMe

@Eeva: Oh, 5DPO dus, ei is wel geweest inmiddels. Dat is ook fijn! Nu hopen dat het eitje gezelschap heeft. ;)

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ow echt, waar heb je dat gevonden als ik vragen mag want ik wacht nog steeds op de belletje van de gyn of het wel mag icm bv?

Nee ik zou absoluut niet vrijwillig willen stoppen met bv om voor een 2e te gaan, dat zou niet eerlijk zijn tov mijn prinsesje. Ik wacht het dan allemaal maar af...

Tjah die kriebels had ik al meteen na de bevalling weer haha, dus als ik daar naar zou luisteren...

Mijn man vindt net als mij bv geven belangerijker.

13. SimplyMe

Hier las ik dat:

Clomid - Medicijnen & Bijsluiters - ConsuMed

Maar (na even verder zoeken, omdat het wel vreemd was dat een gyn niet meteen zegt dat het niet kan ;)) vond ik nog een bijsluiter en daar staat weer iets anders:

Bijsluiter Clomid

Gewoon wachten dus op het telefoontje van de gyn. ;) Hij kent jullie situatie het beste.

Ik heb even snel gekeken en dacht dat de 1ste bijsluiter die ik vond vast wel correct was en altijd hetzelfde... Niet dus... Sorry.. :) :D

14. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Hey meiden,

@rosa, lieverd wat ongelooflijk balen zeg
    Alweer mis gegaan
    Dit zou je niet mogen overkomen, dit had gewoon een mooie zwanger schap moeten worden!
    Een hele dikke knuffel meis, ik denk aan je!
    Laat je maar lekker verwennen en neem de tijd om dit te verwerken, weer een mk gaat je niet in de koude kleren zitten, denk aan jezelf hoor!

@simply me, je bent de 5 weken voorbij, wow!
    Goed zeg!
    En ja ga die afspraak maar snel eens maken!

@eeva, ik denk ook dat je ei nog moet gaan komen hoor!
    Soms wisselen die streepjes wel eens van licht naar donker weer naar licht voordat er dan uiteindelijk een even dikke controle streep als test streep staat!
    Gewoon nog even doortesten!
    ben echt benieuwd of je plan gaat slagen, vind het super wat je allemaal bedacht hebt!

@kaatjuh, meis wat ongelooflijk balen dat je toch ongi bent geworden, hoe is het nu met je buikpijn?

@marb, je eitje is iig geweest, fijn zeg!
    Nu aftellen naar je nod, op het wachtbankje dus...
    Afwachten maar weer, ik duim weer verder voor je hoor!

@emmalotte, morgen weer testdag voor jou zeg!
    Wat super spannend!
    Ik hoopp zooooo da tje zwanger mag zijn, dat zou geweldig zijn!
    Ik duim ook voor jou weer!

@elmo, hoop dat het je eitje is geweest meis, dat zou super zijn zeg!
    ZO snel alweer na de geboorte van beau!
    ZIe net dat hij bij zijn laatste weegmoment al meer als mijn kleintje woog, grappig hoe dat kan verschillen!
    Wat een heerlijke foto trouwens van je kinderen!

HIer voor volgende week een afspraak met de gyn gemaakt
    Kregen nog de uitslag van de zaad analyse van vorig jaar, nu blijkt dat het zaad dus ook nog eens niet optimaal is...
    ZIt allemaal niet mee...
    Maar we weten dat het wel mogelijk is, anders hadden we ons kleine mannetje niet hier nu, dus we wachten volgende week af
    Ik kreeg wel te horen dat ik voortaan waarschijnlijk een fm meting (eimeting) krijg, dus dan weet ik wel zeker wanneer mijn ei is, dat is wel weer super!

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    he wat jammer jullie zijn er niet om gezellig ff te kletsen
    Fijne avond verder allemaal nog dan, ik ga zo maar eens bij het mannetje kijken!
    Daarna lekker ff spelen samen, en dan alweer voeden en dan weer bedtijd voor hem, dus ben er snel vandoor!

Tot snel weer!

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoi meiden,

ff snel en kort, dadelijk langer:

Ben nog steeds niet ongi :D:$

Ik weet niet of ik morgen ga testen. Zondag wordt ons meisje 1 jaar en lijkt me ook wel super om dan positief te testen als ik nog niet ongi ben! En volgens mij is zondag ook officieel mijn nod.

*gaat koffie pakken (die tegenwoordig niet meer zo lekker is ;)) en komt dan terug*

17. SimplyMe

Meiden, ik kom zsm meekletsen. Mijn meissie is nog klaarwakker, dus ik denk dat het over een klein uurtje pas bedtijd is... ;)

Ik hoop eerder...

Tot straks!!!

18. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Hoi hoi,

Mijn kinders liggen op bed, Renée ligt nog in bed te zingen haha en Beau ligt in de box te slapen.
    Ik kreeg hem gisteren niet wakker voor een voeding zefs van het verschonen en de trappelzak aandoen werd hij niet wakker.
    Dus gewoon maar op bed gelegd. Kwam hij pas om 01.15 weer voor een voeding vanaf 19.30!!!! Super hè!!! De eerste keer dat hij er zo lang tussen heeft ( meer kans op een eitje haha) daarna kwam hij weer om 04.15 en werd hij om 06.00 wakker van mijn dames:(

Maar ik ben blij.:D

19. SimplyMe

Hihi... Die van mij slaapt ook al. Ze was heerlijk vrolijk aan het spelen en ineens begon ze toch te gapen en in haar oogjes te wrijven. YES!!!

@Sterretje: Wel mooi inderdaad als je steeds een follikelmeting krijgt, zo mis je echt geen eitjes. ;) En het zaad was dus niet super... Toen... Gaan ze het opnieuw onderzoeken nu?

En ik bel volgende week voor een afspraak. Op hun site stond dat je vanaf 6 weken kon bellen, dus dat is prima. Doe ik het mooi volgende week. :D

@Emmalotte: Ohhh, wat klinkt jij lekker zwanger!!! Ik hoop dat het raak is meis! En ik vind dat je morgen moet testen. :D Maar even serieus, stel dat je zondag negatief test... Verpest het dan niet je bui? Of kan je die teleurstelling wel onderdrukken om op haar verjaardag vrolijk te blijven? Niet dat je negatief gaat testen hoor. :D Maar STEL... ;)

@Elmo: YEAH!!! BEAU!!! Dat is netjes zeg! Go eitje go!!!

Hier gaat het lekker... Ik heb zo goed als geen kwaaltjes... ;) Wel vreemd, maar ik had bij mijn 4de ook al bijna geen kwaaltjes. Bij de eerste 3 ook al weinig, maar ze waren er wel vanaf het begin.. Misschien leert een vrouwelijk lichaam wel om beter met de hormonen om te gaan en heb je minder last... Hihi.. Vage theorie of niet!? :D Ach, wie weet komen de kwaaltjes nog... :p

20. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    *blehhh, koffie smaakt weer niet lekker ;), maar de chocoladekoekjes wel :D *

Zo meiden hier komt ie:

Wat hebben jullie gisteravond gekletst :p Mooie foto's allemaal :)

elmo: zou wel super zijn als je zo snel al een cyclus krijgt! GEzellige bende bij jullie thuis zo te zien :p

Kaatjuh: ah neeee. :x die stomme ongi moet wegblijven. *geeft kaatjuh een hele dikke knuffel*
    Echt klote elke keer weer die teleurstelling. Hopelijk is de buikpijn snel minder. Had je daar voor je zwangerschap ook zoveel last van tijdens je ongi? Hopelijk volgende ronde beter.

SimplyMe: heb je nu al n afspraak gemaakt? *wil meegenieten met afspraak SimplyMe*
    Ik heb getest met test van matcare. Bij mijn dochtertje gaf die 12 dpo de duidelijkste streep. (heb toen allerlei testen gedaan ;) )
    Nu de dipsticktesten *probeert zo min mogelijk geld uit te geven om straks voor een nieuw ukkie te gaan shoppen*
    Fijn dat je oudste 2 zoveel meehelpen in huis. Vind het altijd wel goed als kinderen ook wat moeten doen in huis. Vriendlief ook, die mocht vroeger niets doen in huis en kon HELEMAAL nix toen we gingen samenwonen ;)

sweetroosje: Ben je alweer wat opgeknapt? *leest verder er ziet van niet: dikke beterschapsknuffel*
    ik denk trouwens dat de 1e twee keer bloeden na je bevalling nog opruiming is geweest van de zwangerschap en geen echte ongi's waren. (sommige vrouwen vloeien 6 weken na de bevalling, soms komt dat in delen) En dat je pas sinds de laatste keer weer een cyclus aan het krijgen bent. Zou al mooi zijn als je uit jezelf een cyclus krijgt gezien je voorgeschiedenis. Als je niet wilt stoppen met voeden zou ik het gewoon een tijd aankijken, eventueel tempen/ovutesten gebruiken. Kun je mooi zien wat je lijf uit zichzelf gaat doen. Hormonen slikken/spuite in combinatie met voeden lijkt me niet goed, maar misschien kan het wel. Enne die kriebels voor een 2e had ik ook heeel snel na de bevalling.

eeva: suc6 met de tandjes. Hier ook 2 boventandjes aan het doorkomen (heeft er al 2 boven en 2 onder) en daardoor ook weer regelmatig nachtvoedingen.
    Jeeeh, jij doet er heel wat voor om de natuur te helpen. Echt superstoer :D Hoopt dat het gaat helpen; een meisje is echt leuk :p (en jongens ongetwijfeld ook :D)
    Bij mij waren voor ik zwanger was de ovutesten eerst
    betekent dus wel dat je een cyclus krijgt. met een lege teststreep, daarna 2-3 dagen met een lichte streep en daarna positief. Na de bevalling soms wel en soms geen teststreep en dan positief. Kan dus alle kanten op ;)

zonnestraaltje: balen geen internet :( Ik zie aan je banner dat je NOD ook alweer in zicht komt. Al kwaaltjes? ei gevonden of geen idee?

sterretje: Ben je er al weer? Dat het zaad toen niet toppie was wil niet zeggen dat het nu niet goed/beter is. Ben het even kwijt: waren jullie via het ziekenhuis zwanger geworden? Of gingen jullie dat traject eigenlijk in? En moet het nu via het ziekenhuis? Sorry weet het niet meer (mijn geheugen is sinds het einde vd zwangerschap niks meer waard :) )

Elmo: ook weer hier zie ik: HOI :p

SimplyMe: ook weer hier: HOI :p Lekker toch zo weinig kwaaltjes? Sprak pas iemand die met 13 weken al 3-4x in het ziekenhuis aan het infuus had gelegen ;) Dan kun je beter geen kwaaltjes hebben.

Tot zo :D

Deel Deze Pagina