Zwanger geworden tijdens of net na de borstvoeding.

Discussie in 'De mama's' gestart door mama em, 24 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    Hoi meiden,

Hier ben ik eindelijk (met mijn nieuwe naam: mama em ipv emmalotte)

Kaatjuh: yeah je bent er weer :) Echt balen dat je zoveel last van je ongi hebt :( *doet een ongi-wegblijf dansje*
    Dus je man moet lekker aan de bak deze maand ;)
    Hopelijk doet je internet weer normaal nu.

sweetroosje: ben erg benieuwd of je al een ei hebt gehad of nog krijgt. En hopelijk een cyclus vanuit jezelf natuurlijk. *duimduim*
    Ik zal zo nog wat meer HcG strooien voor iedereen :p

Elmo: dat gerommel klinkt idd alsof je cyclus zich weer gaat herpakken, echt snel!. *doet een cyclus-kom-op-gang-dansje*

eeva: bedankt voor het lijstje bijwerken, doe je goed elke keer *applaus* Ik zie dat je 14 febr je ei hebt gehad, dus nu wachten *probeert de tijd sneller te laten gaan, zodat het wachten niet zo lang duurt* 14 feb is een topdag, dus vast een goede dag om je ei te krijgen ;)

zonnestraal: spannend :p Ga je een deze dagen testen of wacht je het nog ff af? Lastig dat vroege wakker worden. Geen idee wat je ermee moet. *hoopt dat het snel overgaat*
    *leest verder en ziet dat je vrijdag wil testen, spannend*

SimplyMe: LEkker moe dus? Ik ben juist helemaal hyper en heb energie voor 10 ;) *geeft wat energie aan SimplyMe*

sterretje: klinkt als een eerder ei, super :) Poeh, zou zeggen klussen om de dag of om de 2 dagen dan. Zaadjes blijven echt wel lang leven. (wij hebben do-avond voor het laatst geklust en ik had vrij en zat positieve ovutest, dus waarsch. zaterdag eisprong = 2 dagen na klussen)
    Vd andere kant, zullen er altijd wel goed zaadjes tussenzitten, dus is extra klussen bij eisprong ook niet fout. Doe wat je gevoel zegt.

Hier alles goed. Vriendlief en ik beseffen het allebei nog niet zo ;)
    Merk dat ik helemaal hyper ben en veel energie heb. Hopelijk blijft dit zo.
    De koffie smaakt echt niet meer ;) Terwijl ik er steeds zin in heb :(
    Bij vlagen tegen het misselijke aan, maar ff eten helpt goed. Verder wat gevoelige borsten soms. Heb niet t idee dat mijn productie nu erg laag is, maar voor mijn test heeft meisje ook wel veel extra gedronken. Ik wil twijfel nog om de middagvoeding wel of niet te gaan afbouwen :( Vind het het mooiste als een kindje zelf afbouwt/stopt maar ben het kolven op werk meer dan zat. Zou ik ook de 2 dagen dat ik werk niet kunnen kolven en dan de andere dagen die voeding wel geven?

Hier komt ie meiden, tis nog niet veel maar ik deel het graag met jullie:

HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... HCG... [COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR]HCG... [COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR][COLOR=#00bfff]HCG... [/COLOR][COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR][COLOR=#00bfff]HCG... [/COLOR][COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR][COLOR=#00bfff]HCG... [/COLOR][COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR][COLOR=#00bfff]HCG... [/COLOR][COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR][COLOR=#00bfff]HCG... [/COLOR][COLOR=#ff00ff]HCG... [/COLOR]

ps iedereen die ik vergeten ben: sorry

2. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    Helaas ben ik vanochtend ongesteld geworden, 2 dagen overtijd! Echt balen, want ik had er toch stiekem een beetje op gehoopt.
    Goede nieuws is dat mijn meisje vanochtend om 7 uur wakker werd!! Dus ik ben al niet meer zo heel moe.

Mama Em: Fijn dat je je nog zo goed voelt! Het besef komt waarschijnlijk wel wat meer als je de eerste echo hebt gehad. Wanneer moet je naar de vk?
    Ik snap dat je het kolven zat bent, ik heb de luxe dat ik thuiswerk, dus heb niet hoeven kolven, maar de eerste weken lag ze in het zh en moest ik fulltime kolven, ik was het spuugzat!! Op zich is het natuurlijk het fijnste als ze zelf aangeven wanneer ze niet meer willen, maar ik ben ook zelf wat gaan minderen omdat ik het zelf wel prettig vond. Ik denk dat als je 2 dagen niet kolft, je productie afneemt en je dus uiteindelijk sowieso de middagvoeding af moet bouwen. Gewoon doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

3. zonnestraal83

zonnestraal83 Bekend lid

19 jul 2009
    587
    1
    16
    ♥♥♥Ons lijstje♥♥♥

Elmo28 (29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD 25 februari - Ronde 0

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei 14 februari - NOD 28 februari - Ronde 0 / Te Korte LF

Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei 15 februari - NOD 1 maart - Ronde ?

Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 22 februari - NOD 6 maart - Ronde 4

Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 3 maart - NOD 17 maart - Ronde 3

Rosa (27jr-2e kindje)- Ei ? - NOD ? - Ronde ?

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 3 / Lange LF

Judy80 (29jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

♥♥♥Zwanger♥♥♥

SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 13 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010
    Marb (26 jr-2e kindje) - Ronde 2 - Uitgerekend ?

4. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Goedemorgen meiden!

@eeva, ik dim voor een hele lange lf voor jou hoor, meer dan 6 moet toch zeker lukken, en minimaal 10 daar gaan we voor!
    Het liefst gewoon helemaal geen ongesteldhied meer voor jou ook!
    Heb je advies opgevolgd hoor :p
    Vandaag weer klusdag dus :D

@mama em, fijn om te horen dat alles goed bij jullie gaat!
    Denk dat het gevoel vanzelf wel komt, zeker na de eerste echo!

Over het niet kolven op je werk, ik doe het ook niet
    Nou krijgt mijn mannetje natuurlijk gedeeltelijk fv erbij, dus dat scheelt wel iets
    Maar bij jou gaat het om 1 voeding he?
    HIer geef ik als ik niet werk 3 of 4 voedingen zelf, en als ik niet werk 2 of 3 (ligt er net aan of hij in rond 4 uur nog een keer komt of niet)
    De dagen dat ik niet werk heb ik dus gewoon genoeg voeding, voor een voeding extra, dus ik zou zeggen dat het bij jou ook te doen zou moeten zijn...

@zonnestraal, wat balen dat je toch ongi bent geworden zeg
    Zeker als je over je nod heen bent, dan ga je toch erg hopen en er zelfs stiekem een beetje in geloven!

Wel fijn dat je minder moe bent nu, hopen nu maar dat je meisje zo door blijft gaan met slapen!

Hier vanmorgen een lagere temp, dus wie weet vandaag mijn ei :)
    Dat zou super zijn, vanmorgen ook erg last met het drinken, dus weer afwachten
    Gister ons netjes ingehouden voor de betere zaadjes :p, dus vanavond nog maar eens extra ons best doen :D
    Verder alles goed, zometeen even theetje doen bij een vriendin, vanmiddag ben ik er dus weer!

5. eeva

eeva Niet meer actief

♥♥♥Ons lijstje♥♥♥

Elmo28 (29jr-4e kindje) - Ei ? - NOD 25 februari - Ronde 0

Eeva (35+jr-3e kindje) - Ei 13 februari - NOD 28 februari - Ronde 0 / Te Korte LF

Sweetroosje (26jr-2e kindje) - Ei 15 februari - NOD 1 maart - Ronde ?

Sterretje (23jr-2e kindje) - Ei 22 februari - NOD 6 maart - Ronde 4

Zonnestraal (26jr-2e kindje) - Ei 3 maart - NOD 17 maart - Ronde 3

Rosa (27jr-2e kindje)- Ei ? - NOD ? - Ronde ?

Kaatjuh (23jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 3 / Lange LF

Judy80 (29jr-2e kindje) - Ei ? - NOD ? - Ronde 0

MG2009 (27 jaar-2e kindje) - Geen cyclus / Ei - NOD ? - Ronde 0

♥♥♥Zwanger♥♥♥

SimplyMe (33 jaar-5e kindje) - Ronde 1 - Uitgerekend 13 oktober 2010
    Mama em (29 jaar-2e kindje) - Ronde 7 - Uitgerekend 23 oktober 2010

6. eeva

eeva Niet meer actief

Ik heb even mijn ei aangepast, hi,hi.... die is gesprongen op 13 februari, op het lijstje stond de 14e :)

Zonnestraal, balen dat je ongi bent ;)

Sterretje, klinkt goed die lagere temperatuur... waarschijnlijk je ei ;)
    ach.. de dag na je ei kun je het nog doen, volgens een engelse site In Gender of zoiets.. heb je 12 tot 24 uur na je eisprong de meeste kans op een meisje :( och ja, ze beweren zoveel, gewoon uitproberen, haha... :p
    Laat je theetje smaken, tot vanmiddag ;)

7. eeva

eeva Niet meer actief

pfffff.... wat is het rustig hier :(

8. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    NOu het is zeker rustig hier zeg... Waar is iedereen?

@eeva, weer een dagje korter op de lijst nodig dus!
    Is marb ondertussen hier al geweest om te vertellen dat ze zwanger is?
    Zie dat ze van de lijst af is nu namelijk!

Ga dan maar eens kijken of het klopt wat die engelse site zegt hihi
    Toch nog kans op een meisje dan haha
    Hoop idd dat ik vandaag mijn ei heb!
    Ventje was ook allemaal weer tussen de voeding door aan het huilen en aan het overstrekken, dus die tekenen zitten wel goed naar mijn idee
    Had eigenlijk even op moeten schrijven wanneer dat vorige maand was, weet dat het ook rond mijn ei was, maar niet meer of dat nou net er voor was, of ook op ei nog
    Ach ja we gaan het zien!

@simply me, meis hoe gaat het met je?
    Het is zo rustig van jou kant opeens, meestal kom je veel gezellig kletsen!
    Gaat alles goed?

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    tis idd stil hier...

Ik heb ook weinig te melden.
    Bij vlagen misselijk en verder af en toe ongigevoel in buik.

Zonnestraal: balen meid, hopelijk is dit je laatste ongi in 2010. *duimduim* en lekker dat je weer meer uitgerust bent :)

sterretje: lekker theetje gehad? Vanavond aan de slag dus ;) *duimt voor een moi bevrucht ei*
    Dan denk ik dat ik maar eens ga kijken als ik op het werk niet kolf of dat goed gaat. Dan hoef ik naar het kdv geen melk meer mee te geven en geef ik ze de dagen dat ik thuis ben wel de borst. Misschien dat die voeding dan vanzelf afneemt en uiteindelijk erafgaat. Vandaag heeft ze tussen de middag bij mij gedronken, 2 boterhammen op en ook nog wat sap gedronken.
    (en gisteren op het cb was ze te weinig aangekomen, snappen jullie het? )

eeva: ei een dag eerder, is een dag minder wachten *duimt voor een bevrucht ei en een lange lf (9 mnd ofzo) *

10. eeva

eeva Niet meer actief

Ja, ik heb Marb er voor even afgehaald (van de lijst) ik vind dat ze het eerst eens mag komen vertellen, want ze is wel eens op zwangerschapspagina.. misschien wil ze niet dat wij het weten !?! :(
    Ze kan zich er zelf weer op zetten als ze graag mee wil kletsen...
    ZOU LEUK ZIJN MARB, ALS JE JEZELF OP DE LIJST BIJ DE ZWANGEREN TOEVOEGD EN MET ONS BLIJFT KLETSEN :):):)

11. eeva

eeva Niet meer actief

Sterretje, ik heb een stukje uit een forum voor je gecopieërd:
    O+12 houdt in dat je 12 uur na je ovulatie vrijt. Reden is dat dan de ph en doordringbaarheid van het baarmoederslijmvlies minder goed is, maar dat is wel beter voor het meisjeszaad. Die kunnen daar beter doorheen dringen dan jongens.

12. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @mama em, wow ze heeft zeker veel gegeten zeg!
    Kan me niet voorstellen dat ze dan te weinig was aangekomen nee!
    Heel vreemd!

Balen dat je een beetje misselijk bent, ik heb dat altijd het ergste van het zwanger zijn gevonden!
    Was je bij de zwangerschap van je dochtertje ook erg misselijk?

Ben benieuwd hoe het gaat op je werk als je niet kolft!

@marb, kom gezellig weer bij ons kletsen meis, zou leuk zijn om weer eens wat van je te horen!

@eeva goed toch dan zo
    Zo kan marb zelf beslissen wat ze wil
    Maar zou leuk zijn als ze weer met ons kwam kletsen ja!

ZO nu moet ik echt nodig gaan strijken!

13. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

eeva: goed gedaan, laat ze maar lekker zelf weer meekletsen/ vertellen dat ze zwanger is. Beetje vaag, maar misschien heeft ze er n reden voor?

sterretje: tja, misselijkheid vind ik al een groot woord (komt misschien nog)
    Bij mijn meisje was ik ook bij vlagen misselijk en dan moest ik wat eten en was het over. Ook wel gevoeliger voor luchtjes, heb ik nu ook weer.
    En de koffie smaakte me al voor mijn nod niet meer. Zit nu dus maar weer aan de thee, ook lekker :)

ik ga ook es verder, moet nog ff wat administratie bijwerken en stofzuigen en de was ophangen op zolder.

Tot vanavond of tot morgen...

ps. rosa: hoest met je meid? De grote teleurstelling al een beetje een plaatsje kunnen geven? *dikke knuffel*

14. eeva

eeva Niet meer actief

Ja, zou leuk zijn als het raak is deze maand :D:D

Mama em, hoelang had jij een positieve ovulatietest deze maand?
    Ik heb als eens gelezen dat jij wel eens een maand tussendoor hebt getest met ovulatietesten (heb je dat deze maand ook gedaan?)

Was jij bij je meisje ook zo misselijk? en heb je deze maand ook een dubbele eisprong gehad?
    Weet jij dat, kun je ook twee dagen achter elkaar een eisprong hebben?

15. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @eeva vond je vraag aan mama em wel interessant dus heb even research voor je gedaan :D
    Las dat een dubbele eisprong idd vaker voorkomt dan gedacht, maar dat dit dan hooguit een spring verschil van een paar uur is, dus niet een dag verschil!

@mama em, hopen dat het bij die vlagen blijft dan!
    Lekker tussendoor steeds wat eten dan gewoon!
    Hier zowiezo al geen fan van koffie, dus doe met je mee met nog een thee! :)

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hoihoi

eeva: ik heb ovutesten gedaan deze ronde en had op vrijdag 29 jan en zaterdag 30 jan (allebei de keren rond begin vd middag getest) allebei een positieve ovutest.

Sterretje: bedankt voor het opzoeken, interessant. Dacht idd ook weleens gelezen te hebben dat het dan binnen korte tijd moet zijn, als je een dubbele eisprong hebt.

Maar: ik wil graag 3 of 4 kinderen en mijn vriend 3. En hij zei al: als dit een tweeling is zijn we klaar. Waarop ik antwoordde dat ik minimaal 3x zwanger wil zijn ;)
    Dus stiekum hoop ik nu dat het er maar 1 is en als het ons dan nog een keertje is gegund zwanger te worden, dat het er dan 2 zijn hihihihi

17. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @eeva zie nu pas het stukje dat je opgezocht had voor me
    Na de eisprong vrijen kan dus idd nog helpen
    Nou we zullen zien, iig weer een extra kans lijkt he zo!

@mama em, nou dan hoop ik met je mee dat je de volgende keer als je zwanger mag zijn, zwanger zult zijn van een tweeling!
    4 kinderen lijkt mij ook geweldig hoor!

18. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo meiden

Drukke dag gehad vandaag! Ik ben kapot.. Gelukkig morgen lekker niks te doen, dus ik ga er een thuis-hang-en-relax-dagje van maken. :D

@SweetRoosje: Grappig zeg, jouw pendels.. Allemaal april dus. Spannend hoor!

@Sterretje: Jij zit rond je eisprong!!! Spannende dagen weer dus.. Ik zou gewoon kijken of jullie zin hebben en als dat elke dag is, waarom niet. Ik zou het de dagen verder voor de eisprong idd. niet te vaak doen, maar rond de vruchtbare dagen lijkt het mij toch beter om zoveel mogelijk zwemmertjes die kant op te sturen. Ben wel benieuwd wat ze vrijdag zeggen. *leest verder* Vanochtend lagere temp.. Dat klinkt idd. positief! Nou ei spring!!! Jullie veel plezier vanavond! :p

Nee, ik heb eigenlijk bij geeneen zs echt veel last gehad van misselijkheid. Ik was wel misselijk, vooral van (kook)geuren, dus dat was wel lastig rond etenstijd, maar overgeven enzo gelukkig niet.

En de afspraak met de vk is gemaakt hoor! :D Ik mag 11 maart voor de intake komen en dan kan ik een afspraak maken voor een echo. Die zal rond de 11/12 weken zijn.. Nog even geduld dus! ;)

@Eeva: Op het lijstje staat dat je ei de 14de gesprongen is... Vandaar dat ik 2DPO dacht, maandag (1DPO) en dinsdag (2DPO). *leest verder* Aha, nu staat de 13de als eidag. ;) Dus alweer 4DPO. Schiet al op! :D

@Mama Em: *pakt alle energie die Mama Em haar geeft dankbaar aan* Dankjewel! *SMAK*

En je meisje was weinig aangekomen? Was ze wel goed gegroeid in lengte?

Nou, ik zal ook duimen voor een tweeling bij je volgende zwangerschap. :D

@Zonnestraal: Dikke knuf hoor!!! Echt moeilijk die teleurstelling steeds...:(:(:(

Ik ga even een kop thee maken...

Tot zo..

19. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @simply me, fijn dat je weer boven water bent :D
    EEn drukke dag gehad dus jij, kan me voorstellen dat je nu erg moe bent dan!
    Dat lekker niks doen daagje morgen, komt dus erg goed uit, heerlijk hoor!

Wat goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij de vk :)
    Echt super, 11 maart kun je dus terecht, ga met je mee aftellen hoor!

Gaan straks weer wat zwemmertjes de goede richting op sturen hoor, verder vrijdag gewoon afwachten en dan vraag ik ook wel gelijk wat nu het beste is
    Begin nu wel weer een beetje zenuwachtig te worden hoor, komt lekker dichtbij nu!

Mannetje had vanavond weer heel erg last met drinken, veel huilen en overstrekken, was echt zielig
    Hopelijk gaat het morgen weer beter!

20. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    @simply me, oei bijna vergeten!
    Maar je bent vandaag 6 weken, wow!
    Echt super joh, dat moet toch wel een goed gevoel geven!

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Deel Deze Pagina